Připravujeme: Test Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro

Do redakce dorazil kromě jednoho Volva a jednoho Volkswagenu také kombík odvozený od nové generace Audi A6 osazený třílitrovým dieselem a doplněný o maximální výbavu. Myslím, že nás čeká docela příjemný týden.
Seznam kapitol
  1. První dojmy?, Zaplať, kolik můžeš, Startujeme
  2. Fotogalerie

O Audi A6 Avant jsme psali už v létě minulého roku. Tenkrát šlo o první jízdní dojmy a dostalo se nejen na klasické kombi, ale také na první zkoušku hybridní A6 a především na projížďku s vrcholným dvakrát přeplňovaným třílitrem BiTDI, na který už mnozí netrpělivě čekají. Docela to trvalo, ale nakonec se k nám přeci jen Avant dostal také na klasický redakční test.

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

Audi A6 Avant a Hybrid: první jízdní dojmy

První dojmy?

O designu Audi A6 nemá smysl psát, a to především proto, že jej najdete v různých modifikacích na všech modelech této automobilky. Avant měří na délku 4926 mm, široký je 1874 mm a vysoký 1461 mm. Rozvor náprav dosahuje bezmála na tři metry (2912 mm). Nejpodstatnější záležitostí je v tomto případě zavazadelník. Ten nabídne v základu 565 l, maximálně je schopen pojmout 1820 l.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Design netřeba rozebírat. Avant vypadá reprezentativně a to je to nejdůležitější.

Testovaný exemplář dostal velkou spoustu výbavy navíc, takže více než pohled na v podstatě známou karoserii mě zaujal pohled do interiéru. Už jsem to psal několikrát, ale A6 Avant mi znovu připomněl, že je to prostě a jednoduše menší A8 s karoserií kombi. Světlý interiér s efektním dřevěným obložením vzbudí pozornost u všech od hlídače parkoviště až po ty nejvyšší manažery. První dojmy jsou v tomto ohledu velice pozitivní.

Zaplať, kolik můžeš

Prostoru je samozřejmě vzhledem k vnějším rozměrům více než dost. Jen příliš nepočítejte s použitím zadního prostředního místa, protože obří středový tunel ukrývající techniku pohonu všech kol tak trochu anuloval jakýkoliv prostor pro nohy zde sedícího člověka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Provedení interiéru s dřevěným obložením vypadá báječně. Noční vidění je jedním z opravdu užitečných příplatků.

Audi si potrpí na technologické vychytávky stejně jako na velikost příplatků za ně. Testovací vůz je doslova našlapán vším možným. Za zmínku stojí například přední světlomety kompletně složené z LED diod, aktivní tempomat schopný vůz úplně zastavit a posléze zase rozjet, noční vidění upozorňující na nebezpečně blízko se pohybující chodce, sedadla s masáží, no a samozřejmě bez přehánění fantasticky hrající audiosystém Bang & Olufsen.

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Audi A6: vypolštářovaný kočár 1. třídy

Všechny věci známe z A8 a už teď mohu říci, že fungují na výbornou. Především noční vidění je za špatné viditelnosti velice užitečnou záležitostí, která odhalí chodce ještě dříve, než jej fyzicky uvidíte. Jenže za všechno se musí platit a rozhodně nebudete platit málo. Třeba onen zmíněný audiosystém vás vyjde na dost hrozivých 168 000 Kč. Trochu zvláštní je absence vstupu USB a ještě zvláštnější je fakt, že jsem jej v ceníku vůbec nenašel. Možná jsem špatně hledal nebo je USB pro Audi už přežitkem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Příplatkový audiosystém Bang & Olufsen produkuje dokonalý zvuk. Škoda, že za něj zákazník musí připlatit tak velkou sumu.

Startujeme

Testujeme provedení 3.0 TDI s maximální výkonem 245 k a vrcholem točivého momentu 500 Nm. Avant zvládne díky tomuto motoru nejvyšší rychlost 243 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 6,3 s. Motor je skvěle odhlučněn a cestující o něm v podstatě vůbec nevědí. O nedostatek výkonu se bát nemusíte. S téměř dvoutunovým kombi umí dost slušně zahýbat. Co se týká spotřeby, ta by se měla pohybovat v průměru kolem šesti litrů, palubní počítač ukazuje dvojnásobek. Pravdou ovšem je, že náš Avant ještě neopustil městský provoz.

Jízdní vlastnosti jsou u současné A6 velmi silnou stránkou. Zatím došlo pouze na několik málo ostrých průjezdů, ale auto se tváří, jako by vše bylo naprosto samozřejmé. Maximálně zapískají stále ještě obuté zimní pneumatiky, ale jinak se nic neděje. Kombi je díky více zatížené zadní nápravě lépe vyvážené než sedan a na jízdních vlastnostech to je znát.

Zatím jedinou výraznou nevýhodu vidím v řízení. Model Audi A6 co do jízdních vlastností minimálně dohnal všemi opěvované BMW, ale řízení má stále ještě velké rezervy. Sice řidič může nastavit posilovač řízení, ale i v režimu Dynamic (tedy v tom nejsportovnějším, co je k dispozici) je na můj vkus pořád trochu přeposilované.

Nový Avant se jednoznačně povedl. Nabídne velký zavazadelník, maximální prostor pro čtyři cestující a především výborné jízdní vlastnosti. Testovaný třílitr TDI quattro startuje s cenovkou 1 404 700 Kč. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. První dojmy?, Zaplať, kolik můžeš, Startujeme
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků