Uplne irelevantni test :) z popisu clanku sa da vycitat kto je uprednostnovany :) skuste zobrat nezavisle vsetky auta a zhodnotit ich :) vraj najlepsia OCT 3 bude priemer ak nie nizsie :) objektiny nazor prosim :)
Tak to jsem zvědav jak tento test dopadne. Před 10 dny jsem si koupil Seat Leon ST 1.6TDI Ecomotive a zatím mě auto velmi příjemně překvapuje.
Spotřeba při ustálené (tempomat) rychlosti 130km/h. Díky.
Dobrý den,Osobně si myslím, že tomuto testu předcházela velmi dobrá manažerská práce, není vše tak jednoduché, jak se může zdát.Co se týče motorizace Meganu, je to dle mého názoru nepodstatné, neboť výkon není to nejrozhodující kritérium výběru vozu, mnohem důležitější je ergonometrie, praktičnost denního používání a u každého zákazníka jsou i naní jiné nároky, tento typ auta používá mladá rodina na víkendové výlety a nákupy, nebo nějaký obchodní zástupce či servisní technik, každá skupina má jiné požadavky. Nemyslím si, že lze určit jasného vítěze, ale lze jasně určit v čem je které auto lepší a v čem horší a je na každém z nás, které si pak sám koupí, ale to pak stejně i ovlivní přístup prodejce v danný čas nákupu, katalogové ceny jsou někdy hodně odlišné od těch reálných a reálná cena vozu v žádném testu zmíněna být nemůže, je individuální.
Konecne niekto s rozumom, aj ked zase (aspon za mna), trebars skodovku bezpodmienecne nechcem a tym hlavnym dovodom je prave motor. Naopak napriklad taky interier hodnotim vysoko. Co mam zase naopak z dobreho motora hondy, ked sa na ten dizajn nemozem kukat bez toho aby som nevidel svoj obed druhy raz...S ostatnym, teda tym, co sa denno denne vyuzije (ovladatelnost, prakticka stranka veci apod), absolutny suhlas, ono kazdy si vyberie to, co mu vyhovuje a vitaza na cistej sume bodov netreba brat ako nejaky nepriestrelny argument. Okrem toho, tento test nezohladnuje dalsiu (a dost dolezitu a tazko meratelnu vec vec) a tou je dlhovekost. Preco by som mal kazde tri roky vyhadzovat peniaze za nieco, co straca hodnotu minutu za minutou doslova pred ocami? Len aby som mal pocit ze mam nieco, co je ''nove''? Ako je to s technikou? Auto je riesenie skor konzervativne, alebo metodou ''pokus na zakaznikovi''? Ako casto sa obmiena cyklus vyrobku a casti? (viz dostatocne znama tragedia menom tsi). Vacsie riziko poruch, starnutie dizajnu, pocitova robustnost, dat si tu namahu a pozriet sa na auto ZOSPODU (napovie o danej veci velmi vela) atd... nuz, som fakt zvedavy ako na maloktory test :-)
Golf, Octavia, Leon, Focus, 308, Astra, Civic a všetky ostatné... je potrebné to riešiť, keď takto (alebo podobne) dopadne poradie? Každopádne výsledok testu by ma zaujímal. :-)
A čím budou Octavia, Golf nebo Leon vynikat? Podvozkem? Nebo snad motorem?:-)
Největším stádem mutantů! :-P
Rozhodne motorem při jizde bez ridice a zavazadel a pokud najdou kus vyzehlene silnice tak i podvozek bude jeden z nejlepších ve své tride 😉. Ale nechme redaktory pracovat, kazdy si urcite najdeme to své. Byl by to superskandal vyhlásit jediného viteze, po tom co ctu v diskuzi. Me osobně by zajímal test vozu s motorizaci 2,0 a vyse a samozřejmě o tridu vys. Klidne zase v podani vitezny Passat vs zbytek světa.
kde je Mazda3 ??
Mazda 3 kombi nie je. Len sedan a hatback.
Pane Červenko, tahle otázka tady již padla, ale odpověď nikde není. Proč dieselová auta a proč ne benzínová?Skoro před rokem jste dělali test naft a také padl dotaz, jestli nebude test benzínů. Tehdy jste odpověděl "Zatím nebudeme slibovat nic konkrétního, ale co není, může být". No zatím nic nebylo.Z jakého důvodu upřednostňujete diesel a navíc v oblasti aut, kde se prodá jistě více benzínových verzí,než dieselových.
Protože dnešní benzínová nic nevydrží! Moje Htp vydržela jen 24000km než došlo k podpálení ventilů a zničení katalyzátoru! Pan redaktor to ví, tak si raději půjčují Tdi u kterého nemusí jít pěšky domů z testu!
Zajímalo jaké má pan redaktor technické vzdělání a proč ještě nebyl schopen odpovědět na dřívější dotaz od koho Škodovka kupuje výlisky z nízkotažných plechů a od kdy bude schopna si je vyrábět sama!??? B-]
Na tohle není potřeba se zrovna ptát. Škodovka se snaží skoro vše dostat od externích firem a pokud se jedná o problematické výlisky, tak tím tuplem, neboť je dostane výrazně levněji, než kdyby si je lisovala sama a má z toho větší vývar a tím větší zisky, viz letošní rekord. Tady vůbec nejde o to, jestli to umí, nebo neumí. Buď si jist, že je schopna si je lisovat sama, ale nemá o to zájem z výše popsaných důvodů.
Ale kuš! Jelikož nemá předehřívané lisy tak bohužel nee!!!B-]
Pokud ti jde o B sloupky, tak je to tak, jak jsem psal. Je jednodušší si to nechat dodávat, neboť je to problémový díl. Navíc se do něj vkládá díl lisovaný za studena. Oba jsou to pevnostní díly, tudíž je s nimi problém. Dodavatel se snáz zatlačí do kouta a to i cenově. A ty si jako myslíš, že si ty lisy nemohou ve Škodě dovolit? Nebo neumíš správně položit otázku. I nízkotažné plechy se lisují za studena. Záleží na tom, co z toho chci dostat za tvar. Takhle bys mohl posuzovat vše, co má externí dodavatele.
Za posledni 3 mesice jsem ridil O3, focuse, astru, jel v i30 a sedel v golfu. Prostor pro posadku nejlepsi rozhodne v O3. Ve vsem ostatnim jsou ty auta skoro stejna. Ale rozdilna je cena - O3 a golf jsou pri stejne vybave a motoru o 100k l, tedy 20% drazsi.Osobne by byl muj favorit auris (pokud koukam na benzin a AT) - bezva cena vykon, ale asi bych nedal interier.
Škoda Octavie combi a Autorevue proti všem!? B-]
a co Mazda 6? to se jí škodovka bojí?
Tak ono zalezi v akej triede sa pohybujeme. A to je aj kamen urazu, vyssie verzie octavie v provnani s Mazdou6 (a vlastne hocicim) naozaj stracaju akykolvek zmysel. Vezmime zrovna hned tu ''plnu palbu'', mazda 6wgn v najvyssej vybave Revolution. Ta obsahuje drobnosti ako kozu, elektricke sedala s pamatou, zadnu kameru, adaptivny tempomat, dualnu klimu, stredovu opierku, sound Bose centerpoint, natacacie bixenony apod, nieco ako L&K.2.0 Skyactiv-G Revolution 747.4002.2 Skyactiv-D Revolution 809.400Tam uz naozaj niet co riesit a hlavne: Mazda vie ponuknut poriadny motor.
6 neni nizsi stredni, a to ze Mazda nenabizi radu 3 v kombi, je jeji chyba :)Ono, stejne je o vitezi rozhodnuto predem, pravem se na prvnich prickach objevi koncern a v zavesu za nimi Honda + davam sanci Oplu, na chvostu se budou tulit Korejske kjundy a dalsi zbytky..
Doufám, že budete měřit reálnou spotřebu. Z osobních zkušeností vím, že s Octavií II 1.6 TDI není problém jezdit i pod 3.5 l/100km podle PP. Běžně 4.5 l/100km. Jenže když pak tankuji jsem o litr nad ...
uz teraz vjem ze vyhra oktavia :D ale uMna ani nahodou
Pobavil me jeden zdejsi prispevek - pry jsou na tom benzinove motory se spotrebou stejne jako naftaky. Jsem majitel Civika 1.6 v nafte a mam kombinovanou spotrebu 4.1. Podotykam ze dle tanovani. Jezdim cca 5-10% nad limity. To vse na karlovarsku v kopcich. 1x za mesic jedim KV-Zlin. Vsadim vyplatu, ze motorem vyhraje Honda.
Když už tam není ten 1.6 dCi od Renaultu, tak asi jo.:-)
A mě by zajímalo ve kterém autě se nejlíp provádí výrobní proces dítěte. ;-)
Tak to asi nepůjde jen tak lehce otestovat, jelikož se někteří udělají již jak to Auto uvidí!!!
Já jsem pro uvedení servisních nákladů na 120.000 km (dle servisního plánu) a ceny vybraných origo náhradních dílů (nárazník, brzdové kotouče a destičky, čelní sklo, prostě to, co se nejběžněji mění/opravuje).
Auto natankujte po okraj, naložte totožnými zavazadly o hmotnosti a objemu odpovídajícím nákladu na běžnou rodinnou dovolenou a otestujte jejich dojezd na plnou nádrž na jedné trase. Můžete jet jako kolona, takže se zároveň udělá i test spotřeby na srovnatelných a zároveň reálných podmínkách. Počítám, že 1500 km okruh bude stačit k tomu, aby všechna auta skončila s prázdnou nádrží u pangejtu. Řidiče po pravidelných úsecích střídejte tak, aby se každý projel v každém autě a posbírejte jejich okamžité i celkové dojmy.
zaujimalo by ma ako maju riesene tieto auta dpf filtry a kolko realne vydrzia v mestskej premavke.
Mne by zajímala dynamika a spotřeba při plně naloženém autu. Nekupoval bych si takové auto s kufrem jako kr... abych s ním jezdil prázdný. Takže bych je všechny naložil na jejich váhový limit a zkusil pružné zrychlení, brzdnou dráhu, spotřebu.
Velmi dobre, som jednoznacne za, aj ked test benzinakov by ma potesil viac - uz len preto ze je tam zastupenych viac rozlicnych konstrukcnych smerov, diesely su v podstate konstrukcne rovnake. Octavia bude urcite vysoko bodovat, ono nech si hovori kto co chce, musime si to priznat. A tu zalezi na preferenciach: naco mi je ober kufor, ked ho 364 dni z 365 nikdy naplno nevyuzijem? Skor kazdodenne vyuzijem motor, jazdne vlastnosti, spotrebu atd. Preto byt som nejaky zaverecny a vseobecny usudok nebral ako nejake dogma, skratka kazdy si najde co chce. Napriklad u mna 'motoricky' vitazi jednoznacne honda /nepodcenovat ani kiu/, ale dizajn hondy je mi odporny. Za cierneho kona pasujem opel, myslim ze zaboduje viac ako by mnohi cakali.
Otestujte zoufalou eko jizdu. Pak auto plne nalozene pod plnym knedlike. Jak bude bastit. Pak stred spotreby normal nalozeno normal jizda to se da vse na okruhu. Pri nalozenem aute zrychleni.vymena zarovky pohodli na dlouhe ceste. Pak ostre projet rozbitou cest sotolinu se stigem. Jak to bude pohodlne. Pak me zajimaji realne naklady pri probehu 200 tis km v servisu i s opotrebovanymi dily na vymenu. Vyzkouset na kterou naftu bude vice kw na brzde ta bio normal a y drahe naty. Vsechna auta pred testem zmerit na brzde. Pak snadne vladani knofliku na palubovce snadnost sklapeni sedacek. Dulezita vec pri sklopeni sedacek jak se spi v aute.
Jeste jsem zapomel spotreba plne nalozene auto a tunova kara za autem
A v případě použití jako kurníku kolik se tam vejde slepic s dodržením norem platících v EU!???:-D:-D:-D
Jo, nebo spočítat švy na sedačkách:-DAle to pružné zrychlení prázdného x plného auta bych uvítal, jen tak pro zajímavost a klidně jen u jednoho modelu. Prostě vidět, jaký to má vliv.
Aprýl nebo pokus trapný fór či žert!??? Vítěz je vždy a za všech okolností snad jasný Simply clever! Žádné překvapení a ani jiný výsledek ve zdejších končinách není ani povolen! Takže zbytečný test a plýtvání peněz Koncernu!!! Měli by tyto peníze raději požít na opravy potkaných motorů TSI!!! Jinak by bylo asi daleko zajímavější tento test provést po najetí 300000km s vyčíslením všech závad a finančních nákladů vynaloženích pro dosažení této mety, pro někoho pravděpodobně ani nedosažitelné!!!??? :-D:-D:-D
A dále pokračovat až sci-fi hranici 500 000km!!!?B-];-):-O
Asi máte asi pravdu, pro některé motory to je na 100% sci-fi hranice!!!:-):-):-)
Me by se libilo, kdyby soucasti testu bylo i umisteni detskych sedacek ... treba zkusit do zadu i tri sedacky. Vybrany segment muze casto slouzit i jako rodinna auta, tak proc to nezkusit?
Dobrý den, sedačku jsme zkoušeli, i když jsme měli k dispozici pouze jednu. I tak se ve snadnosti montáže a demontáže vyskytly mezi auty zastoupenými v testu propastné rozdíly…
Dobrý den,již se těším na Váš test. Možná by bylo zajímavé - protože se týká tento test automobilů skutečně dosti podobných jak motoricky tak i jinak - při testu spotřeby( osobně si myslím, že se bude jednat o velmi malé rozdíly) , který v dnešní době asi skutečně až na vyjímky každého motoristického fanouška zajímá, bych se přikláněl k tomu, aby jednotlivé vozy, byly před zahájením testu zváženy a tam, kde by byl který vůz lehčí, dodat mu závaží tak, aby všechny měly pokud možno stejnou váhu.Já vím, že tím třeba stírám výhodu lehčích vozů, které třeba už od výrobce jsou řešeny lépe a jsou tudíž lehčí a zaslouží si jet tak jak jsou.Ale tak trochu mě zajímají hlavně motory - to jsou ta srdce aut a tam se vývojáři můžou vyřádit. U těchto motorizací, zřejmě bude rozdíl ve spotřebě velmi podobný " i když ! " můžeme být překvapeni - bylo by to možná pro objektivnost a přesnost testu dobré. Samozřejmě počítám, že uděláte vše pro to, aby byly podmínky podobné pro každou značku - pneu nahuštěné dle pokynů výrobce atd. Rozdíly mezi stylem jednotlivých řidičů se už nedají bohužel pro absolutní přesnost testu vymyslet - 11 stejných robotů řidičů nemáme k dispozici: Ale v půlce testu - řidiče pro objektivnost prohodit.Nedovoluji si radit, jistě sami víte nejlépe jak vše provést. Závěrem - jsem moc zvědavý na Hondu Civic Tourer - ten vůz prý má na setrvačnost dojezd takový, že se snad ani nechce zastavit - a motor to bude asi momentálně špice v dieslech. Takže to je už závěrem můj tajný tip na vůz s nejmenší spotřebou Honda Civic.
Plně s Tebou souhlasím, ale má to jeden háček - rozkaz zněl jasně, koncern musí zvítězit!!!!!!:-P
Koho chleba jíš toho píseň musíš zpívat! Škodovácké Simply clever! :-D
Pro cilovou skupinu techto aut je dulezita velikost kufru. Zmerit velikost kufru pomoci malych penovych cihlicek (jak to dela ADAC). Zmerit vzdalenost na zadnich sedadlech (ne mezi sedakem a prednim sedadlem, ale mezi operadlem zadnimho a predniho sedadla). Pri sedadle max vepredu, max vzadu a pri prednim sedadle na postavu 180cm.
a ty v kufru vozíš pěnové cihličky?:-D Já teda ne. Ať vemou plnou bagáž různých roměrů (kufry několika velikostí, sportovní tašky, batohy) a zkusí je do kufrů naskládat. Dovnitř posadit 4 lidi a měřit pružné zrychlení.
A co takhle 5 a naplnit bagažnik na plně povolené zatížení!
Nevozim, ale dokazu v pripade potreby vyskladat kufr, tak aby zbylo minimum volnych mist (typicky rodina jede na dovolenou). Kufry jsou celkem neskladne.Existuje x metod, jak zjistil velikost kufru a kazda automobilka to meri jinak. Pak mas u jdnoho auta napsano 520 litru, u druheho 480 a v realu to je treba 400 a 430 (ty rozdily jsou casto opravdu propastne). Chtel bych mereni vsech aut jednou metodikou.
TomZ: no dyť právě, ať tam zkusí nacpat reálnou bagáž. Mně osobně teda u kombíků ani tak nezajímá objem kufru, jako délka ložné plochy (hloubka), šírka (mezi podběhy a maximální) a jestli je nakládací hrana v rovině s podlahou. Přesně jak píšeš, objem si měří každý jinak. Stačí zvednout uchycení rolety o 5 cm a stejně velký kufr bude mít objem min. o 20l větší.
Páni novináři, jaký to má smysl, ždyť je přece jasný, že opět vyhraje koncern, tak na co mrhání časem a prachama. ;-)
To jsou peníze škodovfky:-D
Věřím autorům, že udělají nezaujatý test a teším se na něj. I můj servisák říká své OIII koza uskákaná, tak uvidíme co vzejde z testu. 😉
Focus a Golf zezadu vypadají jako Mondeo a Passat...
Ja bych si dovolil tipnout, že absolutní vítěz bude škoda oktavia :-DDalší objektivní test autorevue B-]
Vítěz je jasný, škrabku na led má pouze škoda:-D
:-D:-D:-D
Mě by hodně zajímala velikost a ergonomie prostoru pro posádku, zejména co se týká vyšších postav - klidně kolem 2m a skoro plné obsazenosti auta (4-5 lidí). Kufr člověk taky leckdy potřebuje, ale pasažéra tam nedáš, leda mrtvolu :-) Podle mě jsou ideální posuvná zadní sedadla, kdy lze přizpůsobit prostor podle různých potřeb.
Jistě nelze očekávat žádná překvapení v pořadí, neboť je dopředu dáno. Nelze si nevšimnout, že do testu byl u Meganu přiřazen motor 1,5 dCi. Proč ptám se ? Snad z obav z 1,6 dCi ? Pro " objektivní " test je povinností redaktorů zařadit do testu M s 1,6 dCi. Přimlouvám se ( a myslím i za ostatní čtenáře a potenciální zákazníky ) za tuto motorovou specifikaci.
Si myslím, že prostě dovozce/dealer 1.6 k zapůjčení neměl. Jak jsem psal výše, zařiď zapůjčení 1.6 dCi a zavolej do redakce. Určitě to uvítají.
Přesně tak. Už to, že kolegové dokázali najednou zajistit půjčení aut stejné třídy a víceméně podobnou motorizací je doslova zázrak. Někdy je nutné půjčit to, co je k dispozici – druhou možností je jen nedávat vůz do testu vůbec.
Netvrďte prosím davu, že Vámi připravovaný test vznikl náhlým pohnutím mysli. Celé této akci musely předcházet týdny příprav, tj. od myšlenky, poptání dealerů daných vozů k samotnému testu. Pochybuji, že by některý dealer Renaultu neposkytl M s 1,6 dCi kdyby byl o Vašem záměru včas informován ( otázkou je, kolik času měl ten či onen dealer konkrétní značky na zapůjčení do testu ). Vkrádá se myšlenka o záměru, který budete široké veřejnosti a především příznivcům automobilů Renault jen těžko vyvracet. Vaše odůvodnění mi připadá laciné a neprofesionální pro důvěryhodnost budoucího testu.
Domluvím se s šéfredaktorem, aby se sem přímo k tomuto tématu vyjádřil. Já jsem auta nepůjčoval a nedokážu se proto vyjádřit k podrobnostem.Nicméně to, že se v případě autowebů bere na test to, co je, a ne to, co by člověk přesně chtěl, je realita.
Je to zajímavé, ale vůz který sháníte má renault na skladě..... asi mají redaktoři zákaz od škodofky, tak se tam nemohli podívat ....http://www.renault.cz/skladove-vozy/... :-D:-D:-D
Toto není sklad aut pro novinářské testy. Se značkou, s havarijním pojištěním... Půjčování aut neprobíhá tak, že přijdete do showroomu a řeknete dealerovi „tohle chci testovat“. Pro testy jsou připravené vozy s konfigurací, kterou si určí výrobce. Když nějaký zrovna není – a důvodem může být třeba i havárie během předchozího testu – máte smůlu.
Je to přesně tak, jak píše Marek Lutonský. Viz můj příspěvek na stejnou námitku výše v diskuzi.
nekterym lidem to nema smysl vysvetlovat..Chci se zeptat spis na jinou vec. Neni Toyota s tou 1.4 tak trochu diskriminovana mezi temi 1.6.Vim, ze maji potom jen dvoulitr, ale takle neni vubec relevantni srovnavat ten motor s ostanima, protoze logicky bude zaostavat za ostatnimi (dynamika, jizdni projev atd.). Tenhle moturek je urcen jen do mesta.
Tak ho do testu nedávejte a hotovo... Nevěřím tomu že by nějaký dealer nechtěl propagovat svou značku a půjčil Vám horší motorizaci.
Oceňuji, že jste docela rychle vycouval z té Vaší povídky o tom, jak Vám Renault nechtěl půjčit Mégane 1.6 dCi.
Kéž bychom si mohli říct „přesně tohle chceme“ a pokaždé to dostali. Kolega vám zřejmě napíše to stejné, možná ale bude znát ještě nějaké další detaily.
A zohledníte to také v testu? Nebo to skončí porovnáním, že motor je proti konkurenci slabý?
OK, zeptám se v Renaultu, proč vám požadovaný Mégane 1.6 dCi neposkytli.
Průměrné auto (tím nemyslím že by bylo špatné) s podprůměrným motorem, to to všechno ještě x 3 (octa,leon,golf). Opravdu nechápu proč tam z jednoho koncernu musí být zástupci.. Mimochodem - proč tam není megane s dci 1,6? Objemově i cenově by to odpovídalo zadání testu spíše. A ona 1,6 svou pružností konkurenci ve své třídě docela drtí.. A když si připlatíte, můžete si jí koupit i v mercedesu ;-)
Taky nechápu, proč nemá Mégane 1.6 dCi, když tady píšete, že jde o test naftových 1.6. Asi správně předpokládáte, že by je Mégane s tímto motorem rozdrtil.
Tak jim někde zapůjčení toho Megana s 1.6 dCi zařiď.
Díky za snahu o obsáhlý a zajímavý test. Mimo návrhů ostatních by mě zajímalo porovnání účinnosti světlometů u jednotlivých vozidel. Sestavit pořadí v porovnání halogenů a xenonů vč. LED (Leon, 308). Budou v testu vozidla na stejném typu a rozměru pneumatik ? Většinově by mohl odpovídat rozměr 205/55 R16 nebo 225/45 R17. U vozidel uvést náklady předepsaný servis do např. 150 000 km v autorizaci s průměrnou sazbou v síti za práci. Těším se na seriál technických informací bez vlivů marketingových stratégů .... Ostatně čeština je bohatý jazyk na to, jak všechny pochválit a zároveň napsat reálný výsledek. Každý si pak udělá pořadí podle svých preferencí. Dík.
Typicky bulvarny nadpis, z ktoreho uz vopred citit zaujatost:-D
Dobrý den, zajímal by mne poloměr otáčení těchto aut, potřebuji auto k dojíždění na chatu a musím tam se svým různě kličkovat. A abych nebyl jak Pat a Mat (jak zajížděli do garáže) je pro mne toto zjištění podstatné.Díky.
zmerte prosim u kazdeho auta pruznost motoru a jeste by me zajimala aktualni spotreba pri max rychlosti na posledni rychl. stupen :)
To je dosť blbý údaj, keby merajú aktuálnu pri rovnakej rýchlosti, napr. 180, tak by to vypovedaciu schopnosť malo. Hentaký nezmysel pri maximálnej rýchlosti meral autobild a vyšlo mu, že rapid je úspornejší ako E mercedes. Akurát rapid vtedy šiel 190 a méďa 250
Co je na tom blbyho? Aktuální spotřebu při max rychlosti?? Jsou to auta nižší střední třídy, ne MB S class ;-)
Lebo jedno má maximálnu rýchlosť napr. 160 a druhé 220. Takže čo sa dozvieme z údaja o spotrebe pri roznej rýchlosti?
No proste by me to zajimalo :) nejde o max rychlosti, ale o aktualni spotrebu na plny plyn na posledni stupen :)
tipnem si:1. golf. 2. octavia. 3. leon. 4.focus.5.civic6. astra. 7. auris8. 3089. i3010. ceed.11. meganeMoj rebricek:1.oktavia2. ceed.3.i304. golf5.leon6. civic7.auris8. focus.9. 30810. astra11 meganeastra preto lebo malo miesta na velku kasnu ako rozmermy, tak aj vahou, 308,megane fakt uboho malo miesta na zadnych sedadlach, u mna(196cm) az nepouzitelne.
Dalo by se s tebou i souhlasit. Stačilo by ten žebříček otočit a vše bude OK. Jen ten Mégane by na to první místo potřeboval 1.6 dCi. Aby Mégane tu koncernovou trojku nerozdrtil, tak ho raději poslali jen s 1.5 dCi. Alespoň už předem víme, jak je tento "test" myšlen vážně.
Ano tak se dělá objektivní test aut 1,6l tím že tam zařadím auta s 1,4 a 1,5l :-)) 1,6 Renault 96 kW a 320 N.m 1,6 Škoda 77 kW a 250 Nm to by se špatně okecávalo....:-D
Až na maličkost, že pro Škodu je 1.6 TDI základní motor, přičemž můžeš mít v naftě až 135kW. U megane je 1.6 96kW vrcholná motorizace. Takže buď se srovnávají základní motory a pak je 1.5 dCI v testu v pořádku a nebo vrcholové verze a pak by Škoda měla nastoupit s tou 135kW verzí a stejně tak Astra, Focus a další se svými top verzemi protože i pro ně je 1.6 jenom základ pro auta v ceně "od".
Ty jseš ale brepta. Mégane má naftu 120 kW. Pokud jde o to srovnání, tak se srovnávají naftové 1.6 a je na každém výrobci, jaký motor umí udělat. Koneckonců se podívej, jaké Octávka potkáváš na ulici. Samá holátka 1.6 TDI. Nejlepší by bylo udělat test těchto nafťáků tak, že bych dal cenu 500 000,- a pak by so ukázalo, co od koho za tuto cenu reálně dostanu.
1. Tak mi chytrolíne ukaž tu 120kW verzi Megane v ceníku Renaultu ČR.http://www.renault-local.cz/pdf/ceniky/cenik_megane_g... ... 2. Ano, v ceně vždy vyhraje Megane, protože je nejlevnější auto střední třídy na našem trhu. To není nic objevného. Nicméně srovnávací testy nejsou jenom o ceně, tu si každý umí přečíst v ceníku, ale o srovnání vlastností auta.
Když už jsme u těch cen, tak ten Mégane kombi v základu je třeba v Německu dražší než Octavia Combi. A to v benzínu i v naftě. A podobně je tomu v celé západní Evropě. Octavia je jen levné auto, které je vždy o něco větší než konkurence. Jen u nás se z ní dělá skoro prémie.
Tohle je test na českém trhu, tady platí, že Megane je nejlevnější.
oprava "nejlevnější auto nižší střední"
Buď mne nenaučili číslice, nebo máme každý jiný ceník ovšem rozdílných vozů.
Řekni mi ty kecko, kde jsi přišel na megana s naftou 120kW ? Momentálně je možné u Megana mít 162 kW, to je ovšem benzín ve verzi GT. Nic v naftě nad 96 kW není v nabídce výrobce pro tento model. Cena 0,5 mil. jako měřítko nebude vypovídající pakliže nebudou motory shodné či nejbližší specifikace, samozřejmě s manuálem.
To, že ho nenajdeš v českém ceníku, ještě neznamená, že se neprodává. Pro Renault jsme prostě okrajovej nepodstatnej trh. Třeba v Německu ho najdeš normálně v konfigurátoru a i u nás si ho můžeš u dealera objednat.
Není podstatné, jestli je to základní motor nebo vrcholná verze. Test se týká objemu 1.6 či nejbližší možné specifikace. Uváděných 135 kW se týká objemu 2.0 a výše. To je ovšem na jiný test. Nelze míchat jablka s hruškami.
V době přeplňování a downsizingu to podstatné je. Důležité je srovnávat podobné výkony. Před třiceti lety byl objem určující, protože sebou nesl i výkon. Dnes je objem vedlejší veličina. Logické je porovnávat 80kW auto s 80kW autem nebo 120kW auto s 120kW autem. Jestliže BMW prodává základní model 116d tuším 85kW, což je objem 2.0 litry a Mercedes má základní model u svého nového Cčka 180 BleuTec také se 85kW ovšem z objemu 1.6 litru, tak jsou to jasní konkurenti a srovnatelná auta bez ohledu na objem, je čistě věcí automobilky jestli se rozhodne dolovat 85kW z dvoulitru, z 1,5 nebo klidně z 1,0. A jestliže nová M3 je R6 o objemu 3.0 litru a výkonu 320kW a MB-C 63AMG je stará atmosféra V8 s dvojnásobným objemem a s podobným výkonem, tak jsou to zase konkurenti a kandidáti na srovnání bez ohledu na objem motoru.
Dovolím si nesouhlasit. Test se týká objemu 1,6 l a je to problém konkrétních automobilek, že z tohoto objemu nedostali větší výkon. Na základě této logiky by musel být z testu vyřazen např. Civic, neboť jeho výkon je tuším jen 88 kW a tím překračuje výrazně koncernovou nabídku a stává se tak neporovnatelným. Takovouto logikou by se daly vyřadit automobily s větším, menším, objemem zavazadlového prostoru, prostoru v kabině, počtem stupňů převodovky (dnes je běžně 6, ale Octavia má jen 5), automatickou převodovkou........Protože automobilky nenabízejí stejný standard je snad pro zákazníka dobře a nelze je na základě rozdílnosti z testu vyřazovat.Takovouto logikou je potom jednoduché některé automobily, oproti druhým, zvýhodnit. Octavia má maximálně 77 kW, tak nikdo nesmí mít větší výkon. Slabší nevadí?
Ale když zadám konkrétní objem, tak automaticky vyřadím automobilky, které nemají 1.6. Viz zde třeba Toyota, nebo donedávna Opel, nebo třeba jinde citované BMW, které používá na výkon 85 kW dvoulitr. A když budu testovat benzíny, tak ze všech testů vyřadím Mazdu 6 a 3, protože na podobné výkony jako konkurence používá dvoulitr a konkurence 1.4, 1.6? A nakonec nebudu schopen porovnat ani 1.4 a 1.6 VW a Fordu, protože mají jiný objem? Nesmysl, každý evropský web, který dělá nějakou srovnávačku tak vybere vozy podle podobného výkonu a ne podle objemu, protože to je dnes zcela nezajímavá veličina. Takže tady by srovnatelné vozy byly VW 81kW, Honda 88kW, Opel 81kW (přestože má 100kW v 1.6), Škoda 81kW, Renault 81 kW, Ford 85 kW. Když si dám limit třeba 140kW tak jsou srovnatelné vozy Opel 143kW, VW 135kW, BMW 135kW. Naopak, když dám limit objem motoru tak zvýhodňuji jedinou automobilku, zde Opel Astra, protože ta má 100kW v 1.6 a ostatní se můžou jít klouzat, byť mají stejně výkonné nebo výkonnější motory, ale nikoliv zrovna v 1.6.
S těmito teoriemi můžeš jít rovnou do českého parlamentu tam je tobě podobných většina.1,6l je velice zajímavá veličina, protože se ukáže jak dobrý motor umí automobilky udělat ze stejného objemu. tzn. KW, Nm, spotřeba.
To je sice velmi pěkné, ale praktický test by se měl zabývat praktickou stránkou, tedy tím, čím se bude při výběru řídit zákazník. A zákazník si neřekne, že chce dieselovou 1,6ku, ale že chce motor zhruba takového a takového výkonu, resp. kombinaci obou faktorů. Zkusím zabrousit do minulosti. Představ si rok 1997 a budeš chtít testovat třeba benzinové 1,6ky nižší střední. Bylo si sice velmi zajímavé sledovat, jak Honda Civic se 118kW v 1,6ce rozdrtí v dynamice Octavii s 55kW motorem téhož objemu, ale pokud by se už zákazník rozhodoval mezi Civicem a Octavií, tak by proti 55kW oktávce stavěl 1,4 s 55 nebo 66 kW (a ne 118kW verzi, protože je to přeci taky 1,6ka) a naopak proti 118kW Civicu by nestavěl 1,6ku s 55kW (nebo třeba 74kW), ale 1,8 Turbo se 110 kW. Nevím, proč by litrový výkon měl být tím nejvíce směrodatným údajem.
Přesně. Ani jsi nemusel do historie. Takových příkladů je spousta i dnes. Jenom hlupáka by napadlo srovnávat třeba 1.8 TSI 132kW a 1.8 VTEC 104kW. Každý, kdo má pět pohromadě, tak bude srovnávat 1.4 TSI 103 nebo 110kW s 1.8 VTEC. Stejně tak nikdo nebude srovnávat 2.0 TSI 221kW a 2.0 SkyG 121kW, ale bude srovnávat zase třeba s 1.4 TSI 118kW. A proti 1.6 EcoBoost 110kW každý postaví 1.4TSI 110kW. Zákazníka zajímá výkon a celkové vlastnosti auta, jestli má motor objem 1.4, 1.6, 1.8, 2.0, 2.2 nebo jakoukoliv jinou hodnotu je nezajímavé, nebo možná zajímavé jako doplňková informace pro fajnšmekry, kteří ctí zásadu objem ničím nenahradíš a když si mají vybrat ze dvou motorů stejného výkonu, tak se přikloní k tomu s vyšším objemem. I pojišťovny v celé Evropě přešly od pojištění podle objemu na pojištění podle výkonu popř. dalších parametrů.
C to meleš za nesmysly. Jde tady o test turbodieslů, tak se nemotej atmobenzíny proti turbobenzínům. Pokud jde o zákazníka, tak ten chce auto za třeba 500 000,- Kč v naftě a za silnější motor ve výbavě, kterou požaduje bude jenom rád. Ale chápu, že v tomto testu bylo zohlednit to, že koncern neumí udělat pořádnou naftovou 1.6. A zákazník si přece jen proto, že tento motor koncern udělat neumí, nebude dobrovolně vybírat slabší motor. Nebo ty, když budeš kupovat auto, tak jim v Renaultu řekneš, že 1.6 dCi zkoušet nebudeš, protože je silnější než 1.6 TDI?:-)
Tou třetí větou jsi to přesně trefil, celkově to ale bereš špatně. Zákazník bude rád, když za stejné peníze dostane vyšší výkon, ale rozhodně nebude vybírat auto tak, že si vezme ceníky všech značek a vybere jen a pouze 1,6 diesel a z výběru vyšrtne automaticky všechny 1.5, 1.8 nebo 2.0 diesely podobné výkonostní kategorie. To je prostě nesmysl. 1.6 dCi by v testu rozhodně ničemu neuškodila (to se určitě shodneme), ale ta 1.5 do tohoto testu zapadá stejně tak dobře. Mě osobně spíše překvapil Auris v 1.4, který se svými 66kW do toho testu už opravdu moc nezapadá, když průměrný výkon bude tak plus minu 85kW, to už by více smyslu dal ten 91kW dvoulitr.
Tak takhle to docela nebude. Pokud se dělá test 1,6 l dieselových aut, tak je hloupost přistoupit na menší motor z hlediska, že ten jde výkonově porovnat s 1,6 l konkurencí. Takováto logika by mohla podsouvat i objemnější motory. Pokud budu brát dieselové motory, tak zrovna kroutící moment je ovlivněn jeho objemem a výkon zas až tak takovou roli nehraje. Tím menší motory znevýhodníte po stránce akcelerace, pružnosti při předjíždění. Koncernové motory 1,6 l jsou dle mého takto nastavené, aby nekonkurovali 2 l motorům a mohla se tak patřičně zvednout cena.Je potřeba si uvědomit, že se jedná o test a ne o zákaznický výběr a v testu se zpravidla porovnává co dostanu za stejných podmínek, tedy ze stejně objemových motorů.Pokud automobilka nevyrábí takovýto motor, tak je to její smůla. Pokud jde o Toyotu, tak ta zrovna letos začala montovat 1,6 l diesel od BMW do jednoho svého modelu. Osobně jsem čekal, že ho dají do Aurisu, ale Japonci mají jinou logiku.
A to je právě ten problém, ten tvůj druhý odstavec. Proč právě srovnání dle objemu a ne dle výkonu, což více odráží volbu zákazníků. Samozřejmě je zajímavé srovnat co dokáže kdo vytřískat z 1,6ky, ale pro skutečnou praxi je zajímavější srovnat třeba plus minus 85kW diesely a jedno zda z 1,6 nebo 2,0 než to, postavit k sobě 1,6ky od 77 do 100 kW či kolik. Obě srovnání mají samozřejmě svůj smysl, ale prostě si nemyslím, že zákazník půjde primárně po objemu a pak až bude řešit výkon. Naopak, typický zákazník řeší oba paramery zároveň a spíše dává přednost výkonu než objemu, ten je až druhotný. Není nedůležitý, ale není to primární požadavek.Typický uživatel spíše raději sáhne po motoru, který bude např. 96kW tahat z dvoultru než z 1,6ky, takže to jde přesně naproti tomu srovnání při pevně daném objemu. Tzn. uživatel bude spíše preferovat motor s nižším litrovým výkonem, protože bude ve výsledku příjemnější (vyšší točivý moment v širším spektru otáček). Tedy, při srovnání stejně objemných motorů bude vítězit ten, který má nejvyšší výkon, při praktickém srovnání stejně výkonných bude vítězit přesný opak. A teď, co je to správné srovnání? Tebe zajímá litrový výkon, běžného zákazníka spíše opak.
Vždyť sis na to sám odpověděl, protože si stanovili kritérium objem. Co je na tom nepochopitelného? Až si stanoví výkon, tak to bude podle tebe.Pokud narazím ještě na objem, tak motor s vyšším objemem je těžší a dražší. A typický uživatel tohle opravdu neudělá. Udělá to jedině za stejné cenové nabídky. Nebylo by špatné vědět, jaké objemy motorů jsou nejprodávanější. Firmy upřednostňuji většinou větší objem, také to tak máme ve firmě, ale klasický zákazník se tak nechová. Co to tak v okolí sleduji, tak jako nový vůz mají prakticky všichni 1,6 l diesely, ojetiny jsou již dost často 2 l.V poslední době si moji dva známí kupovali nová auta. Světe div se, oba šli směrem, který jsi popsal jako méně pravděpodobný, co největší výkon s menšího objemu. Tím chci také říci, že ta poslední věta je opravdu nesmysl. Ty se nezeptáš, nebo nepodíváš, na jako jednu z prvních informací, jaký má motor výkon?
Já se dívám na oba parametry zároveň. Pokud redakce chtěla plus minus 1,6 diesel, tak ano, volba 1,6ky od Renaultu by byla logičtější. Na druhou stranu pak je nesmysl tam dávat 1,4ku u Toyoty, když dvoulitr má dokonce ještě nižší výkon než ta 1,6 z Renaultu. Pokud prostě běžné 1,6ky mají 77 až 100 kW, tak je docela jasně tím, co "nejlépe odpovídá zadání", je Auris s 91kW dvoulitrem. V případě Renaultu je to tak, že zadání docela dobře odpovídají oba motory (ta 1,6ka ale lépe, to se asi shodneme).Znovu říkám, je zajímavé srovnat, co kdo dokáže vytřískat z 1,6ky, běžného zákazníka ale jako jedna z prvních informací zajímá ten výkon. Opravdu byl primárním požadavkem tvých známých co nejvyšší litrový výkon? Jak to teda bylo? Zvolili si jako základní kritérium třeba 1,6 naftu a až pak hledali nejvýkonnější 1,6ku v naftě nebo si řekli, že chtějí cca 90-100kW naftu a až pak zvolili třeba 1,6ku? Hledat co největší litrový výkon můžeš v obou případech, otázkou je, co bylo první kritérium. Byl to objem (a až pak se hledal co největší výkon z daného objemu) nebo výkon (a až pak se hledal motor)? Jsi si jistý, že ten motor zvolili jen a právě proto, že měl vysoký litrový výkon nebo proto, že prostě vyhovoval jejich požadavkům a čistě náhodou měl i vysoký litrový výkon?Pokud bereme třeba to, že někdo se rozhoduje mezi atmosférou a turbem, tak docela pochopím, že bude preferovat vyšší točivý moment turba (s tím i jeho vyšší litrový výkon), pokud ale někdo si vybírá turbodiesel a bude si moc vybrat stejně výkonnou 1,6ku nebo dvoulitr, určitě nesáhne okamžitě po 1,6ce jen proto, aby měl vyšší litrový výkon. Spíše napak bude uvažovat o tom, že ten dvoulitr mu přinese lepší zátah zespoda, lineárnější průbeh točivého momentu díky menšímu turbu,... možná ale zase vyšší spotřebu.
U Toyoty to je vcelku logické, že vzali menší objem z důvodů nenadržování. Jak jsem již psal, 1,6 l diesel mají a nechápu, proč jej do Aurise nedali. Můj názor je ten, že by ztratil smysl jejích 2 l diesel a možná i ta 1,4 a chtějí prodávat především své motory a ne BMW. Pro Verso je ta 1,4 již slabá, proto tam asi dali tu 1,6. Je docela zvláštní, že z 2 l dieselu mají jen jeden a takto nízký výkon. To snad žádná konkurence nemá.Nechejme se překvapit, jak výkonné motory to budou. Zatím dali najevo, že prvotní kritérium je auto nižší střední třídy kombi s 1,6 l dieselem.
Proč nadržování? Vždyť je několik 1,6 motorů, které mají ještě vyšší výkon. Pokud je kritérium 1,6 s dieselem, tak samozřejmě větší smysl dává 1,6dCi než 1,5 dCi. Jenže i tak se dostaneš do bludného kruhu. Vzít Octavii 1,6 TDI 66kW nebo 77kW? Vzít Astru 1,6 CDTi s 81kW nebo 100kW? Proč u Octavie brát silnější verzi a ne slabší, když u Astry pravděpodobně bude v testu ta slabší? Nebude to pak diskriminace Opelu? Ceed je také v 81kW a 94kW verzi a kterou vzít? Když se vezme 81kW, bude např. silnější 88kW Civic, ale s 94kW verzí už zase může vyhrát Ceed. Přitom kritérium zůstane, výsledky testu ale nikoli. Důležitým kritériem by měl být i výkon, jinak tu proti sobě můžeš postavit 66kW Octavii s Aurisem a 100kW Astru. Pak zas budeš nadržovat Astře a diskriminovat Škodu a Toyotu.Volit test dle objemu je prostě nešťastné a pokud už ano, tak by v případě, že auto nemá požadovaný objem, měla volit motorizace s co nejbližším výkonem danému průměru. A to je u Aurisu rozhodně dvoulitr. Takhle se do testu může dostat 94kW Ceed s 1,6 motorem a 100kW Astra, ale už se tam nedostane slabší 91kW Auris, protože nemá požadovaný objem a prohraje to kvůli tomu, že vzali 1,4ku. Na jednu stranu je chyba Toyoty, že nemá 1,6ku, na druhou stranu má ale konkurenční motor pro ty 1,6ky. Ale do testu se nedostane "bo objem".
Zákazníka zajímá výkon a nikoliv obsah motoru. A jestliže mu někdo dodá požadovaný výkon u motoru s menším objemem a někdo jiný u motoru s větším objemem tak je to jedno. Zákazníka zajímá výsledek, tedy výkon. 316d s 85kW ve 2.0 se prodává stejně dobře jako C 200 s 85kW v 1.6 a řada zákazníků ani neví jaký objem má pod kapotou.
Ano, máš pravdu, ale jen v případě, že daný motor s tímto objemem automobilka nevyrábí. Také opomíjíš kroutící moment, který je u objemově větších motorů také větší a zrovna u dieselů to hraje dost podstatnou roli.Pokud se jedná o zákazníka, tak zrovna u tohoto testu jej vynechej z programu, tady se nehraje na to, jestli náhodou nesplňuje menší objem stejný výkon jako větší objem a kolik na tom může zákazník ušetřit. V porovnávacím testu se, pokud možno, porovnávají stejné veličiny a v tomto případě je porovnávací kritérium objem, tedy 1,6 l.Pokud se vrátím k reakci na můj příspěvek výše, tak opět, je to chyba výrobce, že tento objem přestal používat ve své nabídce a dal ho jenom ve prospěch Mini Cooperu. Pokud přistoupíš na to, že jedná automobilka může mít objemnější motor, tak to již nebude test 1,6 l dieselů, ale 2 l dieselů, neboť začneš porovnávat neporovnatelné. Když někdo 2 l, tak proč ne ostatní a jsme najednou v jiné kategorii.
Porovnávací kritérium objem je v dnešní době nesmysl, protože zákazníka zajímá výkon. A výkon automobilky naplňují různými objemy, takže jediná logická cesta, kterou používají všechny srovnávací testy aut v Evropě je podobný výkon. Mimo jiné i ceníky automobilek jsou nastavené podle výkonu motoru a ne podle objemu. Když to vztáhnu na příklad který jsem dával, tak 85kW dvoulitr BMW konkuruje cenově 85kW 1.6 Mercedesu. Ano, daleko logičtější od redakce by bylo udělat test třeba 85kW dieselů, nebo 105kW dieselů, nebo 140kW dieselů nebo 190kW dieselů.
Nemáš pravdu, jak jsem psal již několikrát. Pokud si pro porovnání stanovím kritérium objem, tak se musí objem dodržet. Tady se nestanovilo porovnávací kritérium výkon! Pokud se jedná o logiku, tak je logické při stanovení kritéria, kritérium dodržet, tedy v tomto případě objem. Osobně mě také více zajímá, jak se kdo v této objemové kategorii popasuje. Také platí to, cos opomněl, krotící moment u motoru s větším objemem!
Ano pokud si stanovím objem. Ale stanovit si objem jako kritérium je nesmysl (to zde celou dobu kritizuji) a nikoho z reálných kupců nezajímá objem, ale výkon. A co se týče motorů stejného výkonu a různého objemu tak i kroutící moment může být stejný a nemusí. Viz příklad, který jsem zde již dával316d 85kW 260 Nm z 2.0C180 85kW 280Nm z 1.6Důvodem pro koupi motoru stejného výkonu, nižšího momentu a většího obsahu a stejné ceny může být spíš klidnější/měkčí chod, absence turbodíry a předpoklad lepší životnosti.
Nic proti tomu, ale pokud to vezmeš takto, tak to můžeš přejít rovnou na dvoulitry. Pokud budu reálný kupec, tak mne samozřejmě bude zajímat výkon, ale z určitého objemu a začnu porovnávat nabídku od konkurence v tomto objemu. Pokud vezmeš tebou udávané BMW a Mercedes, tak si uvědom, že se pohybuješ v podstatně vyšší cenové hladině než konkurence v testu a u prémií se nebude hrát na nízký výkon s nízkou cenou. Také si uvědom, že BMW s tímto motorem koupíš i s podstatně vyšším výkonem.Na jednu stranu chceš, aby zákazník bral v potaz menší motorm ač s papírově stejným výkonem, a zákazník by tím mohl ušetřit něco peněz. Na druhou stranu podsouváš BMW s 2 l dieselem s cenou v základu 810 000 Kč. Za to si koupíš od neprémiové konkurence velice dobře vybavené auto a s větším výkonem.
Já jsem porovnával BMW a Mercedes, tedy konkurenty ve stejné cenové hladině, což je úplně stejné jako porovnávat třeba Opel, VW a Hondu v nižší cenové hladině.A ceníky v prémii a stejně tak v mainstreamu jsou odstupňované podle výkonu. Nikoliv podle objemu. Příklad z prémie 316d 85kW je postavená cenově proti C180 85kW bez ohledu, který motor má jaký objem. Příklad z mainstreamu Golf 2.0 TDI 110kW je jednoznačně konkurentem Mazdy 3 CD150, která má 2.2 litr také 110 kW bez ohledu, že se jedná o různé objemy motorů, objem mě zajímá maximálně jako doplňková informace, ale primární je stejný výkon a podobná cenová hladina.To, že koupím BMW s daleko větším výkonem vím a je to právě to co se snažím vysvětlit. Koupím ho s daleko větším výkonem, ale také s daleko vyšší cenou. A pak ten stejný dvoulitr už nekonkuruje 1.6 od mercedesu, ale například šestiválci od Audi. Příklad BMW 525d 160kW čtyřválcový dvoulitr je v ceníku jasný konkurent Audi A6 3.0 TDI (150kW, podladěný šestiválec).Prostě výrobci mají nějaké rozpětí výkonů a pokrývají toto rozpětí různými objemy motorů a málokdy se shodují v tom, jakým objemem pokrývají ten který konkrétní výkon. To je spíše výjimka. Takže smysluplné je porovnávat stejné výkony (a tím i velmi blízkou cenu v ceníku výrobců) bez ohledu zda jsem v prémii nebo v mainstreamu. A poslední příklad, zcela extrémní, ale žádnému motoristickému novináři nepřijde mimo mísu, v ceníku jsou jasnými konkurenty (cca 84t eur) se stejným výkonem (cca 280kW) BMW X5 M50d a Porsche Cayenne S Diesel, tedy 3.0 šestiválec proti 4,2 litru osmiválci. Absolutně korektní srovnání bez ohledu na velký rozdíl v objemu a dokonce i v počtu válců.
Opět nic proti tomu, ale o to právě jde, že se porovnává co z "daného objemu dostanu" a ne jak uškrtili větší motor. A opět, proč BMW dává své 1,6 l motory jen do Mini Cooperu, když je má?Už konečně pochop, že se rozhodli udělat test, kde je kritérium objem motoru. Až udělají kritérium výkon, tak bude podle tebe a podle Mino také. To že k tomu máš své výhrady je v tomto případě vedlejší. Ve všech porovnáních, i mimo testy aut, se stanovují kritéria a na jejích základech se porovnává. Kritéria si stanovují ti, kteří porovnání provádějí, případně kdo porovnání zadal. Pokud ses někdy účastnil nějakého výběrového řízení, tak bys to mohl vědět.
O to právě nejde. V článku se nikde nepíše, že redakce chce zjistit co z daného objemu dostanu. K tomu abych věděl co z daného objemu dostanu mi stačí přečíst si tabulku technických údajů a rychle zjistím, že z daného objemu (1.6 v naftě) dnes nejvíce dostává Opel se svými 100kW.Redakce, podle toho co se píše v článku, se rozhodla evidentně udělat test kombíků s podobným výkonem (což má logiku) a vybrala jak píše zástupce s motory 1.6 s dvěma výjimkami. Nikde tedy nepíše, že je to test jenom 1.6 (viz Toyota) a nikde nepíše, že chce zjišťovat, kdo má nejvýkonnější 1.6 (to umí zjistit každý trotl, který umí číst). Takže křik zdejších zaslepených fandů jedné značky, že u Renaultu měli vybrat variantu 96kW je zcela mimo mísu a na to jsem na začátku vlákna také reagoval.BMW nedává 1.6 jen do Mini, dává jí třeba do 116d EfficientDynamics Edition. Do 316d dává dvoulitr, protože jej má asi technicky sladěný se zbytkem platformy (převodovka, spojka, pohon X-drive) a nevyplatilo by se jim zabudovávat kvůli jednomu výkonu v nabídce další motor 1.6 a tudíž raději podladí dvoulitr. Nebo je důvodem to, že trojka už více prémiové auto než jednička a dvoulitr považují za důstojnější motorizaci pro auto střední třídy a dokud jim to evropská legislativa umožní, tak si dvoulitr podrží. Nebo je důvodem kombinace těchto faktorů.
Ale no tak, každý jsme četli jiný článek? Připravujeme srovnávací test: Škoda Octavia Combi 1.6 TDI proti všem.Porovnáme Octavii Combi se všemi konkurenty. Jak už jste asi poznali, jde o kategorii kombíků nižší střední třídy, přičemž pod kapotou mají všechna auta až na dvě výjimky naftové čtyřválce o objemu 1,6 litru. Já nejsem fanda žádné značky, já si zásadně vybírám to, co se mi líbí a u čeho mám pocit, že s tím budu spokojený.No jo, máš pravdu jednu výjimku BMW udělalo. Teď jsem se na to podíval, i na cenu 689 000 Kč. Převodovku mají zjevně také, tu v Mini Coopru.
A kde tam čteš, že chtějí porovnávat co z "daného objemu dostanu" jak jsi psal nahoře? Nikde nepíší, že chtějí nejsilnější motory, nikde nepíší, že chtějí zjistit co z daného objemu dostanou. Prostě jen konstatují, že vzali 1.6 s dvěma výjimkami. A to vzali, takže k tomu není co dodat.
Ale to jsme si nerozuměli, to byla taková narážka na to, že některým vadilo, že by se mohl objevit Mégane 1,6 dCis s výkonem 96 kW a chtěli by test s pokud možno stejně výkonnými motory, bez ohledu na objem, tedy i tobě. Několikrát jsem to tady již napsal. To jak to dopadlo je věc druhá a k tomu jsem se tady také vyjádřil. Není chyba Renaultu, Hondy..., že někdo nedělá tento objem s patřičným výkonem, kterým nechce konkurovat vlastním 2 l dieselům. To, jak výkonné motory to nakonec budou, se uvidí, až redakce přizná, co vlastně vybrala.
Tohle patřilo Karlovi, nevím proč to skočilo sem, zřejmě error, možná i můj.
Ty jsi evidentně nečetl vyjádření redakce. Tvrdili, že 1.6 dCi není kvůli tomu, že Mégane s tímto motorem jim Renault neposkytl. Dle vyjádření z Renaultu však redakce Mégane s 1.6 dCi nepožadovala. Problém je tedy v tom, že redakce lhala a je předpoklad, že se bude lhát i v testu. Pokud jde o to, co chce zákazník, tak samozřejmě, že sy vybere za stejné peníze silnější motor. A pokud by byl Mégane 1.6 dCi cenově srovnatelný s Octavií 1.6 TDI, tak v tom testu měl být. Renault dal peníze do špičkového motoru, Škodovka třeba do odlehčení auta. A tyto vlastnosti se pak v testu aut, která by měla být v podobných cenách potkají. Doufám, že nepůjde o srovnání, kde na jedné straně bude auto v nejvyšší výbavě za 700 000,- Kč proti auta v základu za 350 000,-. A pokud ano, tak doufám, že nikdo nebude řešit materiály v nejvyšší výbavě nebo navigaci za 50 000,-.
Vyjádřením Renaultu myslíte příspěvek, který jste napsal do diskuze vy sám? Bez zdroje, bez konkrétního jména? A na základě tohoto nás chcete osočovat, že lžeme? Naše komunikace s Renaultem v této věci byla naprosto standardní. Zápůjčku jsme řešili s lidmi, se kterými ji řešíme vždy. Naším kontaktem v této věci je tisková mluvčí českého Renaultu.Buď doložte své zdroje, nebo se prosím dál těchto nesmyslů zdržte.
Pane redaktore, myslím, že nemá cenu reagovat na zcela zaslepeného fanouška Renaultu, který tady bez důkazů jenom napadá a pomlouvá. To už je holt daň svobodě, kterou dává anonymita internetu, tady se schová za nick a prudí. Můžete uveřejnit konkrétní detailnější specifikace aut, která budete testovat, motor/výkon/výbava?
Přečti si chronologicky vyjádření redaktora a pak se mně omluv.
To Kluc: Nemám za co. Redaktoři popsali jak postupovali při zápůjčce a nemám důvod jim nevěřit. Jestli to bylo jinak a jak jinak, tak se sem může zastoupení Renaultu veřejně vyjádřit. Pokud se veřejně nevyjádří, tak nemám důvod nevěřit tomu, co napsal redaktor (ři).
Pokud se veřejně vyjádří, tak ho pohřbí v testu. S novinářem se bohužel zvítězit nedá. Toho se dá jen podplatit.
Ahá, takže nic, jenom ubohé okopávání kotníků redaktorů. Ty budeš asi velký hrdina.
To je realita. Novináři a ti co je platí skoro vždy zvítězí. Jediný boj, který má smysl, je jim moc nevěřit a nenechat se zmanipulovat. A v tomto případě jsem jim jen napsal, že jim nevěřím. To není o nějakém okopávání kotníků.
Jasně, je to celosvětové spiknutí proti Renaultu a ty jsi jeho ochránce, který vede spravedlivý "boj" za jeho čest a slávu. Už mi to nemusíš dál vysvětlovat, vysvětlil jsi to dostatečně.
Tady nejde o auta, ale o to naučit se používat vlastní mozek. A pokud ty si myslíš, že média nejsou jen prodlouženou rukou PR různých firem a zájmových skupin, taj je to tvůj boj. Mimochodem, mám i vyjádření z centrály Renaultu ČR a to někde výše najdeš.
Vyjádření centrály Renaultu tady nikde žádné nevidím. Názor anonyma na internetu není vyjádření centrály Renaultu.
Ještě nedávno jste se přiznal, že vlastně nevíte, jak to bylo. Už jste zjistil, jak to bylo? Požadovali jste tedy opravdu 1.6 dCi nebo jste rovnou chtěli 1.5 dCi? Tentokrát prosím odpovězte až po té, co si vše zjistíte. Už ne žádné vaše teorie, jak to mohlo být, které jste tady od začátku předváděl.
Když se ti výběr redakce nelíbí, tak si udělej vlastní test. Já výběr, kdy se v rámci možností vyberou plus mínus stejně výkonné motory považuji za logický.
Ale četl. Ty víš jak to bylo doopravdy? Byl jsi u toho? Mám dostatek zkušeností nevěřit zrovna různým zastoupením automobilek v této republice. Lépe řečeno, u čeho jsem nebyl, tak to nepovažuji za jistou věc. To je však na jiné téma a to nechci řešit.Někdo tady vzpomínal v diskuzi 1,6 EcoBoost. Také jsem si to chtěl, před časem, v aktuální verzi Focusu vyzkoušet, bylo sděleno, že ani český Ford nemá tyhle auta ve mnou požadované konfiguraci k vyzkoušení a neměl toto auto ani žádný autosalon v mém kraji, osobně jsem mnohé i navštívil. Tak jsem vycházel ze svého třídenního testu při zahájení prodeje Focusu. A jak se člověk potom nestačí divit, že jsou změny v chování, designu a výbavě auta v průběhu výroby a to ještě nebyl žádný facelift. Na dotaz, proč není v autosalonů auto s tímto motorem mi bylo odpovězeno, že se z benzínových verzí prodává prakticky jen 1,0 l EcoBoost.
Tak ty se svou teorií můžeš rovnou do evropského parlamentu vymýšlet co nejvíce regulací aby automobilky byly nuceny co nejvíce downsizovat a co nejvíce přeplňovat. Takže Opel dělá nejlepší diesel, protože dostal z 1.6 100kW a BMW jsou největší kreténi, protože na 85kW potřebují 2.0. To, že BMW umí ze stejného 2.0 160kW (což je daleko lepší litrový výkon než ta 1.6 se 100kW) se jaksi nepočítá, protože jediný správný objem je 1.6. Úžasné.
už tí "všem" vela ich vela neostalo,lebo volkswagen už kupil skoro všetky značky ...:-/
Můžete otestovat možnost zobrazení displeje mobilu na palubní obrazovce? Hlavně kvůli navigaci. Myslím to má Auris, VW koncern to nějak chce zavádět, tak už to třeba taky někde má. Název technologie je Mirrorlink, funkční mobily Xperia Z(něco), Samsung SIII,....
Schází Logan.
Logan je o třídu níž ;-)
V čom je o triedu nižšie oproti konkurencii? Náhmatkovo som vytiahol pár tých konkurentov čo vteste sú.- - - Dacia Logan MCV - - -Rozvor náprav : 2 634 mm Rozměry: délka × šířka × výška : 4 492 × 1 733 × 1 519 mmZákl./max. objem zavazadlového prostoru : 573 l • 1 518 l - - - Hyundai i30 kombi - - -Rozvor náprav : 2 650 mm Rozměry: délka × šířka × výška : 4 485 × 1 780 × 1 500 mm Zákl./max. objem zavazadlového prostoru : 528 l • 1 642 l - - - Kia Cee'd SW - - - Rozvor náprav : 2 650 mm Rozměry: délka × šířka × výška : 4 505 × 1 780 × 1 480 mm Zákl./max. objem zavazadlového prostoru : 528 l • 1 642 l- - - Seat Leon ST - - - Rozvor náprav : 2 636 mmRozměry: délka × šířka × výška : 4 535 × 1 816 × 1 454 mmZákl./max. objem zavazadlového prostoru : 587 l • 1 470 l - - - Škoda Octavia Combi - - - Rozvor náprav : 2 686 mm Rozměry: délka × šířka × výška : 4 659 × 1 814 × 1 465 mm Zákl./max. objem zavazadlového prostoru : 610 l • 1 740 l
Jo Dácia Logan MCV 1.5 dCi se jim nehodil do krámu...http://www.autorevue.cz/test-dacia-logan-mcv-15-d... ...
pocit z jízdy - emoceUdělejte porovnání tvrdých dat (hmotnost, spotřeba, velikost kufru, ...), ale i vychytávky které zpříjemní život. Když už ale s těmi auty budete jezdit, tak by mě zajímaly emoce (pocit z řízení) který budete mít. Nejlépe relativně mezi auty. Asi by to měl psát jeden řidič. Něco ve stylu z autoaA je cítit solidnost zpracování, z autaB máte pocit bezpečí (a sucha), z autaC pocit že rádo jezdí, ...
Co takhle udelat dojezdovou zkousku? Myslim tim rozjet auto treba na 130 a namerit vzdalenost, kde se zastavi. Treba by se dali testovat dve nebo tri auta vedle sebe :)
Dojezdová zkouška se kdysi v testech aut dělávala. Bylo to z rychlosti 80 km/h. Výsledky byly dost zajímavé. Zejména japonská auta na tom byla dobře. Ve vyšších rychlostech, přes 100 km/h to poměrně postrádá smysl, protože tam hraje už roli i aerodynamický závlek zadní části karosérie. Tady by šlo pouze o mechanické odpory. Ale v každém případě by to stálo za to. Testeři by se mohli pochlubit jistým zpestřením testu. Pamatuji na časopis Automobil a Ing. Gregoru.
K čemu je to dobré?
K nicemu, ale test by to byl originalni:)
Auto, které dojede nejdál by teoreticky mělo mít nejnižší spotřebu, protože má nejmenší odpor.
Tak tohle byla po ránu strašně dobrá kravina na zasmátí xD
a co ak ma najvyssiu vahu a najdalej proste dojde koli tomu, ze kineticka energia?
To je jedno kto vyhrá. Česká a slovenská chudobná stredná trieda bude kupovať Octaviu jak teplé rožky, darmo, že je to najškaredšie auto (predok) celého koncernu VW, hlavne, že sa to volá Škoda a musí to byť čím najlacnejšie, to stačí.
Kaamo,moze u skododvky kydat na rozne veci (jednoducha zadna naprava, fadny interier, sterilne riadenie....) ale na dizajn prednej casti exterieru urcite nie. To ti asi vkus nic nehovori :D
To je vůl
Maďar, to je horší!
To nemá smysl! Teď už vím, že na zdejším webu vyhraje zase škoda oktávia a pak dlouho nic! Uvítal bych tento test bez oktávie a úplatnejch zdejších redaktorech co sponzoruje škodovka, že o ni budou hezky psát! Na druhou stranu si zase rád počtu o nejlepším voze a nejchytřejším řidiči! :-D
Nebylo by od věci všechny káry změřit na brzdě, ať to máme hezky černé na bílém. S tím rovnou souvisí změření pružného zrychlení a akustiky v kabině, když už jsou to všechno dehty. Další věc, která by mě docela zajímala je objem kufru v kontextu papírová hodnota vs. reálné využití. Metodiku nechám na vás, jestli krabice, přepravky nebo pytle s pískem to je buřt, ale ať to má alespoň nějakou vypovídající hodnotu. Rodiny bude určo zajímat, jestli se vlezou 3 dětské sedačky vedle sebe. Atd. atd. je toho moc. Třeba mě ještě napadá taková blbost, u které se ale já osobně vždycky vytočím, a to je obyčejná výměna žárovky v předním světlometu.
Taky se primlouvam za brzdu ... ale rád bych pridal i měření reálné váhy.S akustikou je problém ... pokud není graf celého spektra, tak to je pro mne asi nezajimavy udaj... Dve auta se stejnou hodnotou hluku mohou mít naprosto jiné rozdelení a jedno bude příjemnejsí, druhé nikoli.Pak se prikláním k praktickému testu asistencních systemu a ovladani palubních funkcí... Zda mají intuitivní ovládání ... resp. co se doctete pouze v manuálu (já vím, jsou dlouhé - ale dlouhý bude i tento test)ACC, radio, HF, prehlednost udaju na budikach, volby ruzných rezimů (Sport, ECO ...). Co jsem mel moznost zažít, tak nekteré palubní systémy bych rozmlátil kladivem a jiné vychválil do nebes ...Zajímá me nejmensí mozná a největší mozná spotřeba - to co je mezi tím je jen o ridici a provozu.Krásná by byla i tabulka s nekterýma náhradníma dílama... brzdove kotouce, predni naraznk ... cena pojistení? :)V každém případě se těším.
Chce to hlavně dobrý testovací okruh kde bude zahrnuto vše a vystřídat všechny řidiče pak může být test spotřeby a reakcí motorů o něčem vypovídající ;-)
Souhlas a když už tam budou mít ty pytle tak by si do toho mohli sednout 4 lidi a vyzkoušet zrychlení třeba jenom 50-90. Ještě bych přidal test spotřeby při 150km/h.
Nezeujatě za sebe můžu vyhlásit výtěze testu ve všech aspektech Seat Leon ST .
Škoda, že pozornost upíráte na diesely.
Velká škoda, že se nebudou testovat benzínová auta. V současnosti se benzíny jeví jako lepší varianta pro koupi nového vozu. Jediná výhoda dieselů, a to spotřeba, je tatam. Takže proč kupovat naftu?
Ta výhoda tam pořád je. Rapid 1.6TDI jezdí v pohodě za 4 a stylem, kterým jezdí TSI za 6 bude jezdit i pod 4. Já mám trojku 4x4 diesel 180k a když jedu okresku podle předpisů 100/55, tak jsem spotřebou pod 5l, dlouhodobě 6,5 ale jezdím skoro jen dálnice 150+
Mozžná i proto bude tŕeba jezdit podle navigace a ne dle tachometru. Zvláště u koncernových aut je ten rozdíl hodně veljý a jejich majitelé jezdí o hodně pomaleji než jim tacháč ukazuje.
Tak tak, s dieselem na Nás nechoďte, zvláště když jsou tady povedené benzíny které zajímají většinu, stačil by rozstřel 1.4TSI a zbytek světa - Fordí EB, Mazdí SkyActive, koncernové sestry, vydechlé Oplácké Turba a pro zasmání šikmooké Kjundé ;-)
Mám Aurise a vůbec bych nezatracoval poctivý benzínový 1.6. Spotřeba i jízdní dynamika je skvělá. S ještě syrivým autem jezdím po městě do 6,5 mimo město kolem 5 a dálnici s plně naloženým autem taky do 6,5. Výkon si člověk musí zasloužit, ale motor přežije všechny ty maloobjemobé turba. Naftová verze popravdě zajímá především firmy a pro tu bude Škoda č.1 už jen proto, že to je masový podnikatelský traktor. Nicméně poměr cena/výbava/výkon je u VW group katastrofa.
Abys mohl za takovou spotřebu jen s atmosférou, tak musíš jet tak na 1/8 výkonu...to se prostě nedá nijak změnit.
Omyl, v rodine mame obycajnu pablbu octaviu 1.6 (motor BFQ), Praha Bratislava D1 pri 130kmh/3900otmin robi za rovnych 7 litrov a to sa jedna o motor, ktory si smelo moze dat titul ''veteran''. Na okreske chodi bezne za 5.5 a jazdit bude zrejme este aj vtedy ked moderne fukane malorazky davno doziju. Moderna atmosfericka jednasestka je stale neprekonatelna, len to chce vediet naco je ta vec vpravo dolu. Skuste trebars co dokaze narobit s takym sportazom a budete prijemne prekvapeni :-)
Naprosto ten samý motor s kódem BFQ máme v rodině také. Najeto 110t km, s nejlepší možnou péčí. Rychlost 130 km/h se rovná spotřebě od 8,5 do 9,5 litru ve dvou lidech na palubě. A co se týká dlouhověkosti, každých 300 km tímto tempem znamená litr motorového oleje. Podle vyjádření autorizovaného servisu je vše naprosto v pořádku... Oproti tomu působí 1.2 TSi velice živě snad v každé rychlosti a v 1.4 TSI máte pocit, že snad letíte.
Takze chyba je kde? (napoveda: zacina sa na ''o'' a konci na ''j'').
a ted tu o karkulce...
Nejvyšší čas vyměnit palivoměr, jinak ti ti začne brzo benzín vyrábět a ty se s toho zblázníš..B-]
zatial nemam dovod neveri tomu udaju, po natankovani plnej a vynulovani tachometra by sa snad nadrz nenafukla :)
Mám Mitsubishi Lancera 1,6 Sportsedan a spotřeba pod 6 není vůbec problém - mám od ledna 2014 za cenu okleštěného Rapida. Častěji se dívejte na televizi. Asi před 3 měsíci šel test: 1,2 Tsi, 1,6 Mazda atmosféra (shoda s Lancerem) a 1,6TDI a překvapivě vyhrála Mazda. Čím to asi je? Pokud musíte jet daným režimem, ne vždy je turbo přínosem.
Proč mají všichni, kteří si koupí Japonce potřebu tvrdit, že jim to vyrábí palivo? Kámoš taky tvrdil, že Mazda 6 s 2l, žere 7/100 nakonec z něj vylezlo, že je to při 100km/h na dálnici a jinak je to spíš tak 8-9 a nebo taky 15;-)
Teda nevím kolik žere Škůdka, ale nejlepší je jak jejich majetele žere to, že jiní mohou jezdit úsporně. :-P
ja jezdim z felicii 1,3 v lete pod 6 l,a ma najeto 315000km
Proč vyrábí? Pokud s tím umíš jezdit, tak není problém jezdit za rozumné spotřeby prakticky s čímkoli a nemusí to být zrovna japonské auto. Já mám třeba toho Japonce, Accorda 2.0 (7G) a kombinaci za rok a půl lehce pod 7,5 dle dotankování (2/3 okresky, 1/3 spíše lehčího města, ale zase jen krátké trasy, žádné dálnice - to by byla spotřeba kvůli krátké pětce skutečně mnohem vyšší). Pokud jedeš plus minus s okolním provozem (občas něco předjedeš, občas něco předjete tebe), dá se jet dost slušně. Teď jsem jel na Slovensko cca 80 km přes ty vesničky, tam 6,4 reálně, zpátky 5,8 reálně (PP 6,1 a 5,5). Při 90km/h mi oba dvoulitry, které jsem měl, žraly mezi 5,5 a 6,0 litru. Město, to je mezi 9 až 12.
Taky bych se přimlouval za 1,4 tsi. Myslím, že je to jeden z nejpovedenějších motorů a spotřebou se dostane na hodnoty nafty. Mimo to má větší výkon. ;-)
Dacia Calgon ???:-))
Nojo, jenze to by to ten VWAG vyhral tuplem :) Nebo ma snad někdo lepsi benziny nez jsou EA211 a EA888 v poslední gen. (OIII, G7..)?
samozřejmě Honda
1.6 EcoBoost je podle meho lepsi malorazka.
papirove nebo podle zkusenosti?
Osobni zkusenost.
Tak myslím, že vítěz je už jasný. ;-)
Samozřejmě první tři místa koncern pak Hnujdé a můj Meganek bude poslední ale to nevadí stejně jsem s ním nadmíru spokojený :-)
Možná máš pravdu, ale třeba nás čeká překvápko. Každopádně si to rád přečtu, pokud to nebude zaujaté. Já bych na první trojku viděl Civica, Golfa a Peugeota 308 :) No nechám se překvapit, docela jsem zvědavej. A fakt prosím o co největší nestrannost.
Každý test hlavně když je tam škodovka, provádí organizace která ma hlavního sponzora Š kodovku nebo vlastně VW !!!!!! No přece nepoškodí chlebodarce!!!...prostě fuck off:-|
Fero, každý test musí někdo sponzorovat , hlavně si můžeš udělat obrázek o srovnání jednotlivých parametrů ty sám, bez ohledu na to, kdo bude vyhlášen za vítěze. Druhá možnost je, že sponzorem testu nebude nikdo a nebo že ho uspořádáš ty sám na své náklady. Ale až po výplatě, samozřejmě:-):-):-))
Žádný test a žádný konkrétní článek na AutoRevue nikdo nesponzoruje. A kdyby to někdy v budoucnu bylo, rozhodně to nebude skryté sponzorství.V případě článků, které mohou vyjít jen díky tomu, že nás typicky automobilka pozve na zahraniční první jízdy s novým vozem, je to pod takovým článkem uvedeno. Například tady: http://www.autorevue.cz/nove-bmw-m3-a-m4-jsou-pre... ... Obchodní model webu funguje následovně: Neprodáváme články, prodáváme celou návštěvnost, konkrétní cílovou skupinu čtenářů. Na ni mohou inzerenti, pro které je tato skupina zajímavá, cílit své reklamy. O tom, co píšeme a jak to píšeme, rozhodujeme my v redakci. Obchodní oddělení, které prodává reklamu, na to nemá vliv.Potenciálně existuje možnost redakční spolupráce s obchodními klienty, kteří mají na webu bannerovou reklamu. Spočívá v tom, že redakce připraví článek na dohodnuté téma. Toto téma ale musí zapadat do toho, co běžně píšeme. A obsah článku je už plně na nás, je stejně redakční jako každý jiný, nikdo do něj nemluví. Takové články se neoznačují jako inzerce, ale nepamatuji si, kdy by něco takového na AutoRevue bylo.Placené PR články jsou vždy označeny jako Inzerce.Napsal jsem to srozumitelně?
Prosím vás Marku, aspoň nás ušetřete těch trapných keců. :-D Vždyť je to tady profláklé jak neoznačení Putinovi okupanti Krymu, že Škůdka prostě MUSÍ vždy vyhrát. I kdyby měla poslední vítězné body brát za "lepší dojem z metalízy".
Marku pojdte se vsadit o flasku skotske, ze vyhraje Skoda :-D Pokud ne zvu Vas na obed a predam prezent :-)
Hlupák nepochopí ani na siedmykrát. Inteligentnejší chápe aj bez vysvetlenia.:-)
A kdo je ten hlupák? Ten, kdo se ptá nebo ten, kdo odpovídá. Zatím je za hlupáka pan redaktor, protože si svoji odpověď o tom, jak Mégane 1.6 dCi není k dispozici vymyslel.:-)
Proč není Mégane 1.6 dCi? Děkuji za odpověď.
Od všech importérů jsme chtěli kombi nižší střední třídy s dieselovým motorem o objemu 1,6 l, nebo, pokud není k dispozici, auto co nejbližší tomuto zadání. Renault nám ze své tiskové flotily přidělil to auto, které nám přidělil. Šestnáctistovka možná byla v daném termínu zamluvená pro jinou redakci, možná ji Renault potřeboval na nějakou interní akci a možná ve flotile aut určených pro tisk v tomto termínu prostě nebyla vůbec. Žádná automobilka nemá v jednom okamžiku pro média k dispozici všechny varianty všech aut, které aktuálně prodává.
Vážený, nedokážu si představit dealera automobilky, který vědom si této monstrozní akce nemaje v našich končinách obdoby jak uvádíte, nepropůjčí do testu to nejlepší co má momentálně k dispozici ve Vámi poptávané motorizaci. Nehledě na fakt, že ti " druzí " do testu pošlou to nej....... . Toyota na výběr nemá, buď 1,4 nebo nic ( další motorizace až 2,0 ). Je jářku ubohé vyjádření, že má M 1,6 dCi možná zamluveného jiná redakce a další bludy. Nemáte ponětí ( nebo právě máte? ), jak dokážete ovlivnit mínění lidí, myslím potenciálních obyčejných řidičů, pro které je auto prostředek přesunu z bodu A do B. Těch potenciálních kupců a jejich rodin, kteří uvažují o voze této kategorie a nejsou si jisti co pořídit za těžce vydělané penízky. Těch, kteří se v autech nevyznají a tento test budou brát za bernou minci věříc Vašim, více či méně objektivním závěrům.
Aniž bych se potřeboval nějak zastávat této redakce, nechápu, v čem je problém. Octavia 1.6 TDI má 66 nebo 77 kW, Mégane 1.5 dCi má 70 nebo 81 kW. Přijde mi, že to celkem sedí. Naopak 1.6 dCi už má 96 kW, takže je trochu mimo. Samozřejmě záleží na výsledku testu a na konkrétních motorizacích, které v článku vypsané nejsou. Pokud bude závěr, že Mégane ztrácí body kvůli nedostatečnému výkonu, pak je to evidentně špatně, ale pokud to bude zohledněno, pak mi přijdou tyhle hysterické reakce jako zbytečné. Vzhledem k reakcím většiny diskutujících ale očekávám hafo mínusových hlasů a další hysterické reakce lidí, kteří sedí na prdeli, v životě dosáhli velký kulový a potřebují si vyléčit své mindráčky :-*
Pokud se nepletu, pořád tady Lutonský a "redaktor" papouškují, že chtěli od všech 1.6 :-D A když má Renault verzi 1.6 s výkonem 96 kW, tak je to moc? Tak to potom měli napsat do zadání, že bude test aut s výkonem 77 kW plus minus 5 kW. Jde o objem. Renault v této kategorii nabízí asi to nejlepší z celé střední třídy a za dost dobrý peníz, takže bych to dost rád vidět v testu. Nic víc, nic míň. Mindrák tu máš asi ty.
Ty budeš asi ortodoxní ultras Renault, co? Bojíš se, že se ti díky tomuto srovnání potvrdí dávné tušení, jak jsi vyhodil stovky tisíc za pekáč místo toho, abys koupil něco lepšího? Což znamená cokoliv jiného:-D
Tady máš vyjádření z Renaultu ČR. "potvrdilo se naše tušení - v této věci Renault ČR a.s. nebyl poptáván. Zda to byl záměr, nebo opomenutí není zřejmé. Pokusíme se ještě zasáhnout." Nikdo po nich Mégane 1.6 dCi nechtěl.
Vítejte v reálném světě. Dá se jen zopakovat věta z příspěvku kolegy:„Žádná automobilka nemá v jednom okamžiku pro média k dispozici všechny varianty všech aut, které aktuálně prodává.“
Právě proto, že se nacházím v reálném světě, kde se vše " ohýbá " jak je zapotřebí, by bylo nanejvýš seriozní nelakovat lidi a pokud zastoupení Renaultu nikdo od Vás nekontaktoval s konkrétním požadavkem, přiznat barvu. Je samozřejmé, že automobilky nemají v jednom okamžiku konkrétní automobil s dotčenou motorizací. To se dá pochopit. Ale pakliže příprava trvala několik měsíců a předpokládám, že i importéři byli včas poptáni ( nebo ne ? ) pak se není na co vymlouvat a vše je jednoznačně účelové. Co kdyby náhodou Megan 1,6 dCi překvapil a nebyl dle předpokladů na chvostu momentální nabídky kombíků nižší střední trídy ?
"Od všech importérů jsme chtěli kombi nižší střední třídy s dieselovým motorem o objemu 1,6 l, nebo, pokud není k dispozici, auto co nejbližší tomuto zadání. Renault nám ze své tiskové flotily přidělil to auto, které nám přidělil. "
A jak si vysvětlujete vyjádření z Renaultu ČR k tomuto tématu: "potvrdilo se naše tušení - v této věci Renault ČR a.s. nebyl poptáván. Zda to byl záměr, nebo opomenutí není zřejmé. Pokusíme se ještě zasáhnout."
Jestli je to fakt, tak co slovo redakce to lež, ale moc mě to nepřekvapilo, rozkaz přece zněl jasně..Teď si chlapci třeba vymyslí, že už je pozdě a test je téměř hotov atd...
Nevím, zjistím. Tipuji to ale na pravidlo „jedna ruka, druhá ruka“.EDIT: Je to nesmysl. Nevím, kdo vám něco takového řekl (pokud vůbec někdo), v každém případě to nebyl nikdo, kdo v Renaultu tyto zápůjčky řeší.
Nebyl. Už k tomu píšu něco dole.
Je to zajímavé ale vůz který sháníte má renault na skladě..... co k tomu říci ....http://www.renault.cz/skladove-vozy/:-D:-D:-D:-...
Prodejní sklad není flotila aut určených pro PR účely.Ale počkejte prosím, šéfredaktor AutoRevue k tomu něco napíše. Teď se s tím právě jezdí: https://www.facebook.com/AutoRevue/photos/a.656015... ...
Hergot tak tam cinkni a zeptej se, jestli ho nechtějí půjčit AR na třídní megatest. Pak sem napiš, co ti řekli. Pokud budou souhlasit, oslov redakci.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.