Ten Pulsar nevyzera vobec zle, to by som si hadam aj dal povedat. Nenapadne, ale pekne (a snad aj solidne) auto.
"Na nerovných cestách nový Mégane ale nefunguje. Karoserie vypadá, že není tak tuhá jako u Nissanu (rozhodně ne tak jako u VW Golf), přední kola mají tendenci odskakovat, rázy se přenášejí do řízení a zadní náprava se nechá příčnou nerovností rozhodit až příliš snadno. Takto by zcela nové auto v roce 2016 jezdit nemělo."Tohle se absolutně vymyká všem dosud uveřejněným testům a dojmům :-O:-OB-]
Ale nevymyká, stačí si přečíst některé britské nebo holandské testy a je to tam také zmíněno.
Já jsem těch evropských testů četl opravdu hodně a opravdu se to vymiká. Mégane je chválen za tuhost karoserie a komfortní, tichý a tuhý podvozek. O nějakém odskakování nebo bouchajícím podvozku ani slovo.
Vzadu je obyčejná torzka, která může dobře fungovat na slušné silnici, jakmile s ní začneš vymetat díry ve vysokých rychlostech, tak tuhé propojení obou kol způsobí, že rána do jednoho kola se okamžitě přenáší i na druhé kolo a v tu chvíli odskakuje celá náprava. To nedokáže vyřešit žádný kouzelník, to je prostě princip. Na rozsekané české okresce nemá v tempu šanci žádná torzka na světě i kdyby ji postavil Newey.
Jo jo, další, který si myslí, že víceprvek automaticky znamená o 5 tříd lepší ovládání. Např. Clio 3 RS, nebo Megane 3 RS jasně ukazují, co na okrskách patří mezi to nejlepší, co se dá sehnat a světě div se, obě auta mají "jen torzku", co už ví málo kdo - není to obyčejná torzka, jakou používá VAG koncern, je to polonezávislá zadní náprava na principu zkrutných tyčí, takže komplikovanější než VAG torzky a samozřejmě s podstatně lepšími možnostmi ladění. Špičkově vyladěný multilink vždy bude lepší, než vyladěná torzka, ale zrovna Renault má s touto nápravou asi nejvíce zkušeností a dnes ji umí vyladit takovým způsobem, že renaultí polonezávislá zadní náprava je lepší než 2/3 ošizených multilinků (např. Hyundai, KIA, atd.) a jejich ostré verze to jasně dokazuji, např. Focus RS dostává podvozkově od Meganu na frak už 2 generace a myslím, že s nástupem Megane 4 RS se na tom nic nezmění ;)
Víceprvek neznamená o 5 tříd lepší ovládání. Víceprvek především znamená možnost naladit auto jak na rychlé projíždění zatáček na rovném asfaltu někde na okruhu, tak na pohodlí na rozbité české cestě. Torzka umí jenom jedno z toho. MRS je dobrý na okruhu. Dobrý ve smyslu rychlý. Ovšem tvrdý jak prkno a velmi nepohodlný na rozbité cestě. Spojit rychlost a pohodlí umí jen víceprvek, který má zcela nezávislé zavěšení obou zadních kol a na nerovnostech nedochází při úderu do jednoho kola k ovlivnění druhého kola přes zkrutnou příčku/tyč, prostě přes cokoliv co spojuje levou a pravou stranu u torzky.Focus může dostat na frak někde na okruhu, v pohodlí na rozbité české cestě zašlape MRS do prachu cesty. Navíc podvozek MRS a běžných Meganů je nebe a dudy, vůbec nelze srovnávat.
Ze sportovního pohledu na obě řešení opravdu nelze jednoznačně říct, co je lepší, viz. např. Clio R3T (Rally) nebo Megane R4. To jsou úspěšné soutěžáky v Rally, které se, jak dobře víme, jezdí mnohdy na hodně rozbitých cestách, kdyby platilo tebou popsané, neměly by proti multilinkové konkurenci moc šancí. Na okruh je torzka lepší, vhodnější, právě díky nekompromisnosti. Stačí se podívat na oblíbenost Clia 3 RS, které bylo v Evropě snad nejupravovanější pro okruhové závody + různé národní šampionáty. Viz vytlačení nekonkurence schopných okruhových Octávií... to vše jsou torzky. Z pohledu masové produkce, tam je lepší kompromis a ano, tam může u nějakého malého % rozdíl multilinku a torzky rozhodnout o koupi / nekoupi daného vozu. Pro 98% řidiču však dobře naladěná torzka bude úplně v pohodě stačit. Navíc je pro výrobce levnější. Takže znovu - mám naježděno okolo 200 tis. km na renaultích torzních nápravách a mnoho tisíců kilometrů na multilincích (vesměs VAG) a nikdy jsem nezažil odskočení, které by bylo nebezpečné a vedlo např. do smyku. Co se chování při velmi svižné jízdě týče (+ okruh), za sebe mohu srovnat - Civic Type R (7G, multilink, FWD) - podvozkově nejvyváženější auto, defakto neutrální, skvěle vyvážené), Clio 3 RS -. skvělý podovzek, přetáčivé (torzka), hravé, nikdy mi neodskočilo do smyku kvůli torzce (kvůli efektu přenesení rázu na druhé kolo), Megane coupe (1. gen. 2.0 16v, 150 ps), měkčí, pohodlnější, přetáčivé, nikdy mi neustřelil do smyku kvůli torzce (kvůli efektu přenesení rázu na druhé kolo na špatné silnici), max, kvůli přehnanému nájezdu do zatáčky atd. Neříkám, že si torzka "neposkočí", ale běžný řidič to ani nezaznamená a rozhodně se nejedná o uskakování někam do pole. Popravdě asi největší rozdíl jsem zažil ve stabilitě na brzdě (při okruhovým zacházení) - Clio 3 RS i Megane Coupe byly nervóznější než Type R s multilinkem. Co se okrskových rychlostí týče, byl jsem schopen se držet skvělých multilinků na podobně výkonných strojích (např. Megane Coupe 150 ps vs Honda Targa VTi - 160 ps). Jelikož tyto časy už mám za sebou, jezním Megane 3 s 1,5 dCi a to je podvozkově na dnešní dobu sotva průměrné auto, kde je feedback od kol nulový :/ Ale i s ním se dá jet překvapivě rychle... naučenou trasu, kterou jsem jezdil denně jsem s Meganem 3 dokonce zvládl o kapku rychleji, než s Meganem 1 coupe, který měl podstatně silnější motor byl lehčí a měl sportovní podvozek a o něco širší gumy... teprve tehdy jsem pochopil, co to znamená rozdíl 15 let ve vývoji podvozku.
Moje torzka nesouhlasí a ukazuje ti vztyčený prostředníček.
Tvoje torzka může klidně nesouhlasit, to je tak jediné, co s tím může dělat.
Kdybyste srovnali raději Megane a i30 v atmosféře 1.6 ;-) Nejčastěji kupované motorizace běžnýma smrtelníkama.
Pokud jde o benzín, nejčastější motorizace u Megane je TCe 115. Každopádně Renault má můj obdiv za udržení atmosféry.
To bude možné až někdy v září, kdy se 1.6 SCe dostane do výroby. Není to totiž původní šestnáctka z třetí generace Méganu, ale nový motor, vyvíjený Nissanem.
Škoda že Mégana radši nesrovnáváte třeba s novou Astrou, bo Golfem, nevim proč se mi zda Pulsar takovej - ukradenej :-)
Jsem moc rad, ze nekdo Nissan Pulsar vubec testuje.Je to jedna z hodne opomijenych alternativ v teto tride. Clovek jen tezko zjisti jak si stoji v porovnani se zavedenou konkurenci, neb papirove udaje samy o sobe pro smysluplne porovnani nestaci.
Zajímá mě váha,zvážit někde na váze a porovnat s techničákem,spotřeba v reálném provozu,zrychlení -změřit a porovnat s udávanými údaji...ale vzal bych grandtour ten je praktičtější a víc místa vzadu,bral bych Megana;-)
Místo vzadu u megana je nula..maximálně pro děti dokud jsou v sedačce - velká škoda, jinak to auto je pěkný, pěkně jezdí, kvalitní materiály, ale dozadu si nikdo nesedne.Navíc ta cena je hodně mimo. Ale proti starýmu meganovi je to velkej skok dopředu, jakej umí jen korejci.
A to soudíš od stolu? Já už jsem měl Megana na víkend, a ano, není tam místa jak v Octavii, ale já (178cm) si za sebe sednu naprosto v pohodě, natož dvě děti (8 a 12 let). Musíš si to auto reálně zkusit, ne jen soudit dle fotek a testů na internetu. Až přijde Grandtour, uvidíme, jestli bude mít opět prodloužený prostor. Ono totiž hatchback jako rodinný auto, nebo dokonce auto pro 4 dospělé, kupuje málokdo. Já za posledních 10 let vezl v autě 4 dospělé včetně mne jen jednou...
U podrobných srovnávacích testů bych uvítal srovnání provozních nákladů. Tzn. ceny vybraných náhradních dílů, pojištění, ceny servisních prohlídek. Pořizovací cena není všechno. Redakce se k těmto údajům dostane bez potíží.
Lenze to nie je dobre porovnanie!Napr. Opel pred casom mal sersny interval 50 000 km! Pre fleet manazera iste uspora, precsukromneho majitela katastrofa!Lebo je jedno, aku znacku auta mas, servis je prakticky rovnaky.Olej co 15 tkm, s filtromNaftovy filter 45 tkmChliadaca zmes 90 tkm.Atd.Setrenie na servise sa nevyplasti, ked chces mat auto dlhsie!Preto ma napr kia a toyota drahsi servis na pohlad, lebo menia viac veci ako napr vw, kde napr chladiaca zmes v novych typoch sa nemeni vobec!!A napr naftovy filter v skode sa meni po 90000 km!!Takze, kto ma rozum a chce naozaj aby mu auto vydrzalo, nie vzdy sa ma riadit blbymi napadmi vyrobcu.
Tím chceš říci, že např. Fiat Tipo za 5let a 100.000km vyjde na předepsaném servisu a KOMPLETNÍ POJISTCE stejně jako např. Škoda Rapid? A konkétně zde, Megane x Pulsar rozdíl bude. Stejně tak budeš mít rozdíl Passat x A4. Avensis x Lexus IS. Jde o to, že si člověk připlácí za lepší vůz nejen jeho cenou, ale také dalšími náklady. A minimálně tu pojistku můžeš srovnat určitě, ty stejné nejsou. Fleet bych sem netahal, to už by nebylo autorevue, ale komletní autobible.S tím filtrem, to je zajímavá poznámka. Jenže to by chtělo nějaký konkrétní test, zda to motoru opravdu škodí. Dříve se taky měnil olej každých 1000km. Takže tyto věci moc neřeším.
Jo a estre detail, nissan ponuka servis na 4 roky za 400€ 😀Takze rozdiel tam fakt bude
V pohode, neries. Takymi blbmi boli aj majitekia 1,6 hdi. Nevadi, auto je spotrebak, po 5 rokoch kupis nove .A k tej poistke, neviem ako v cr, ale u nas sa poistka pocita ako percento z kupnej ceny. Takze zalezic na cene auta a nie na znacke. PZP sa tiez nerata podla znacky. Skus si simulaciu napr na www netfinancie.sk zistis sam.A samozrejme, ze auto s intervalom 15 tkm bude na servise drahsie ako auto s intervalo 30 tkm a uz nehovorim o vw, kde je skoro vsetko dozivotne.. ☺ cize tak do 200 tkm 😁
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.