Připravujeme: Srovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Tento týden patří testu nové generace Nissanu X-Trail. Aby to neměl japonský nováček na poli velkých SUV tak jednoduché, pozvali jsme si na stejný termín do redakce také klasiku v podobě Subaru Forester. Jinak řečeno, připravujeme další (tentokrát menší) srovnávací test.
Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Subaru Forester je naprostý opak. Tohle SUV je jedno z mála, které ještě bere terén alespoň trochu vážně a které se ještě úplně nevzdalo pro řidiče zajímavého charakteru. Naproti tomu co do bezpečnostních asistentů zde nenajdete (ehm, zcela upřímně) vůbec nic. Co je lepší?

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

To je otázka, u které je už teď jasné, že odpověď nebude zcela jednoznačná. V podstatě máme rozhodnout, zda je lepší komfortnější „asistovaná“ jízda nebo zábavnější řízení. Tak snad budeme mít do konce týdne jasno. Zde jsou pro začátek naše první dojmy.

  • Nissan X-Trail vypadá na první pohled jako Qashqai. Nevíme, zda je to dobře, nebo špatně, ale je to prostě fakt. Forester si naproti tomu s ničím nespletete, ale jeho design je takový dost speciální.
  • X-Trail má v interiér velké displeje, Forester je v tomto ohledu daleko jednodušší. Obecně výbava testovaného Foresteru je chudší, což také bez problému poznáte.
  • Nissan nabízí zadní posuvná sedadla, Forester nikoliv. X-Trail pak přidává ještě jakési poličky do zavazadelníku, u Subaru si musíte vystačit pouze s klasickým dnem. Na druhou stranu sedadla můžete ve Foresteru sklápět tlačítkem ze zavazadelníku.
  • X-Trail vás brzy otráví svým pípáním. Nastartujete, něco z nějakého důvodu pípá, chcete otevřít páté dveře, opět něco pípá, přejedete čáru jízdního pruhu, opět...
  • Porovnání řízení je z kategorie „nebe a dudy“. X-Trail nabízí lehké řízení citlivé asi tak jako PlayStation, Forester je někde úplně jinde. Tužší, citlivější, strmější, pro řidiče jednoznačně příjemnější.
  • To samé platí o podvozku. X-Trail je měkčí, ale s nerovnostmi si neporadí tak dobře jako celkově tužší Forester. Ten se v zatáčkách i přes vyšší podvozek naklání daleko méně.
  • V řazení X-Trail svého japonského soka předčí. Převodovka je přesnější.
  • X-Trail nabízí mezinápravovou spojku a možnost vybírat mezi režimy 2WD, 4WD a Lock. Forester je stálá čtyřkolka.
  • Subaru má pod kapotou dvoulitrový naftový boxer o výkonu 108 kW (147 koní), X-Trail si musí vystačit s dieselovou šestnáctistovkou naladěnou na 96 kW (130 k). Na druhou stranu to zatím vypadá, že Nissan bude úspornější.
 

Jako vždy, pokud máte nějaké konkrétní otázky, diskuze vám je k dispozici. Odpovědi se pokusíme zapracovat do výsledného testu.

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků