Připravujeme: Srovnávací test Nissan X-Trail vs. Subaru Forester

Tento týden patří testu nové generace Nissanu X-Trail. Aby to neměl japonský nováček na poli velkých SUV tak jednoduché, pozvali jsme si na stejný termín do redakce také klasiku v podobě Subaru Forester. Jinak řečeno, připravujeme další (tentokrát menší) srovnávací test.
Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Test: Nissan X-Trail 2.0 dCi – krásná krabice?

Subaru Forester je naprostý opak. Tohle SUV je jedno z mála, které ještě bere terén alespoň trochu vážně a které se ještě úplně nevzdalo pro řidiče zajímavého charakteru. Naproti tomu co do bezpečnostních asistentů zde nenajdete (ehm, zcela upřímně) vůbec nic. Co je lepší?

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

Test Subaru Forester 2.0 XT: Bouřlivák na převýchově

To je otázka, u které je už teď jasné, že odpověď nebude zcela jednoznačná. V podstatě máme rozhodnout, zda je lepší komfortnější „asistovaná“ jízda nebo zábavnější řízení. Tak snad budeme mít do konce týdne jasno. Zde jsou pro začátek naše první dojmy.

  • Nissan X-Trail vypadá na první pohled jako Qashqai. Nevíme, zda je to dobře, nebo špatně, ale je to prostě fakt. Forester si naproti tomu s ničím nespletete, ale jeho design je takový dost speciální.
  • X-Trail má v interiér velké displeje, Forester je v tomto ohledu daleko jednodušší. Obecně výbava testovaného Foresteru je chudší, což také bez problému poznáte.
  • Nissan nabízí zadní posuvná sedadla, Forester nikoliv. X-Trail pak přidává ještě jakési poličky do zavazadelníku, u Subaru si musíte vystačit pouze s klasickým dnem. Na druhou stranu sedadla můžete ve Foresteru sklápět tlačítkem ze zavazadelníku.
  • X-Trail vás brzy otráví svým pípáním. Nastartujete, něco z nějakého důvodu pípá, chcete otevřít páté dveře, opět něco pípá, přejedete čáru jízdního pruhu, opět...
  • Porovnání řízení je z kategorie „nebe a dudy“. X-Trail nabízí lehké řízení citlivé asi tak jako PlayStation, Forester je někde úplně jinde. Tužší, citlivější, strmější, pro řidiče jednoznačně příjemnější.
  • To samé platí o podvozku. X-Trail je měkčí, ale s nerovnostmi si neporadí tak dobře jako celkově tužší Forester. Ten se v zatáčkách i přes vyšší podvozek naklání daleko méně.
  • V řazení X-Trail svého japonského soka předčí. Převodovka je přesnější.
  • X-Trail nabízí mezinápravovou spojku a možnost vybírat mezi režimy 2WD, 4WD a Lock. Forester je stálá čtyřkolka.
  • Subaru má pod kapotou dvoulitrový naftový boxer o výkonu 108 kW (147 koní), X-Trail si musí vystačit s dieselovou šestnáctistovkou naladěnou na 96 kW (130 k). Na druhou stranu to zatím vypadá, že Nissan bude úspornější.
 

Jako vždy, pokud máte nějaké konkrétní otázky, diskuze vám je k dispozici. Odpovědi se pokusíme zapracovat do výsledného testu.

bazar

Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 8 249 km
Cena: 510 000 Kč
Nissan Qashqai 1,2
Rok výroby: 2014
Stav: 36 666 km
Cena: 399 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 5 895 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Qashqai 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 149 196 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan X-Trail 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 988 km
Cena: 740 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 920 km
Cena: 410 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků