Připravujeme: Srovnávací test Mazda2 vs. Škoda Fabia vs. Kia Rio

Na český trh nedávno dorazila nová Mazda2, která rovnou zamířila také do naší redakce. Využili jsme tuhle příležitost a hned japonskou novinku postavili vedle hlavního konkurenta v podobě Škody Fabia. A jako takový cenově dostupný bonus dorazila i omlazená Kia Rio.

Asi nemusíme dlouze polemizovat nad tím, že prvenství v prodejích na českém trhu mezi malými automobily bude patřit nové Škodě Fabia a příchod nové Mazdy2 nebo omlazeného Ria na tom nezmění vůbec nic. Mnoho zákazníků tak nějak automaticky prostě chce Fabii. Jejich zjednodušené rozhodování jim zcela upřímně závidíme, protože pokud začnete zkoumat hlouběji a porovnávat, situace se vám důkladně zamotá. Tento srovnávací test toho budiž důkazem.

Mazda uvedla na český trh novou generaci řady 2 a změnila showroomy

Mazda uvedla na český trh novou generaci řady 2 a změnila showroomy

Nová Mazda2 dorazila do naší redakce v téměř základní výbavě. To znamená čtyřválcový benzinový motor o objemu 1,5 litru s výkonem 55 kW (75 k). Za takové auto zaplatíte 259 900 Kč, pokud se vzdáte klimatizace. Základní výbava plus klimatizace navíc zvedne cenu na 297 900 Kč a když sáhnete po několika detailech navíc (kožený volant, zadní dělené opěradlo, tempomat...) dostanete se do výbavy Challenge za 314 900 Kč. To je náš případ.

Auto s výkonem 55 kW najdete také v nabídce pro Škodu Fabia. Ta ovšem nemá pod kapotou čtyřválec, ale litrový tříválec MPI. Maximální výkon sice zůstává shodný s Mazdou, liší se ovšem vrchol točivého momentu. Fabia nabídne 93 Nm, Mazda 135 Nm. Tříválcová Fabia s testovaným motorem startuje na částce 252 900 Kč s výbavou Active. Naším případem je ovšem vrcholná výbava Style, za kterou zaplatíte 289 900 Kč.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mazda láká na výborný motor, Fabia to zkouší přes slušné jízdní vlastnosti a Kia Rio útočí cenou. Tohle bude složité rozhodování

Na jedné straně tedy máte Fabii se slušnou výbavou, na straně druhé trochu dražší Mazdu2, která ovšem nabízí mnohem zajímavější motor. A pak tu je ještě třetí možnost - Kia Rio. Ta vás sice asi nechytne za srdce co do jízdních vlastností a navíc je starší než zcela nová Škoda a Mazda, ale také má dost zajímavý argument. Cenu.

Kia plánuje další sportovní modely. V první řadě se máme těšit na Rio GT

Kia plánuje další sportovní modely. V první řadě se máme těšit na Rio GT

Do testu nám přijela základní motorizace 1.25 CVVT. Ta je silnější než dvojice konkurentů, její maximum totiž činí 62 kW (84 k) a točivý moment dosahuje na 121 Nm. Takové auto pořídíte už za 229 980 Kč, v kombinaci s testovanou výbavou Comfort stojí 259 900 Kč. Chtělo by se automaticky považovat Rio za outsidera, jenže ono to vypadá, že poměr nabízené „muziky“ za dané peníze by nemusel být vůbec špatný. Uvidíme.

Tak jako vždy, pokud vás něco speciálního o aktuálně testovaných automobilech zajímá, neváhejte využít diskuzi. Pokusíme se najít odpovědi na co nejvíce vašich dotazů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků