Připravujeme srovnávací test Ford Focus RS vs. Volkswagen Golf R

38 komentářů

walter
27. srpna • 21:45

šéfredaktor by měl nechat dělat podobné testy jako Focus RS vs Gol R někým,kdo nejezdí v koncernovém embéčku.pak by výsledek testu byl takový,jako ve všech zahraničních autočasopisech-Focus RS nemá ve své kategorii konkurenci.Golf R zaostává ve všech aspektech,jen možná má víc zbytečností v iteriéru.Jinak není v ničem lepší.Doporučuji redakci nenechávat testovat vozy těmito koncernovým fanatiky,ale spíše někým,kdo jezdí v jiném autě,než je embéčko.

Martin
25. srpna • 20:27

Je to klasika. Ford nabídne více jízdní zábavy jak už to u RS a obecně u Fordu bývá zvykem, na tohle jsou ve Fordu fakt dobří. Golf zase nabídne hezčí a útulnější interiér s poctivým zpracováním (jak to bývá u VW zvykem). Kdo někdy seděl v nových VW (např. Golf nebo passat, pochválí interiér a celkovou univerzálnost vozů). Kdo někdy řídil Forda (Mondeo ST, nebo Focus RS či ST), nenechá dopustit na jízdní vlastnosti a celkově zábavu v těch autech jezdit, protože tady se naopak VW nechytá.
Pokud bych si měl koupit auto pro zábavu, koupím si Ford, pro každodenní ježdění VW. A tak to taky mám, můžu porovnat obojí a porovnávat se to nedá, protože každé z aut je úplně o něčem jiném. Chytré řeči některých zakomplexovaných řidičů mě vždy pobaví. Většina z nich jezdí ve staré jendičkové oktávce nebo ve 4-kovém Golfu ale budou tu blít tuny keců jako skuteční profíci..
Nic proti nikomu, svezte se oběma auty a pak tu něco piště na jedno či druhé.

Kott02
24. srpna • 17:20

Předem znám výsledek, hitlerauto přecálcuje vše protože proto... Vw v Česku vždy musí vyhrát jinak to ani nejde.

Peťas
23. srpna • 15:44

Zajímá mě teplota oleje po pár ostrých kolech, jak to brzdí po opakovaném prudkém brzdění,
spotřeba při běžné jízdě a spotřeba při jízdě na okruhu, pro srandu servisní náklady (kolik zaplatím za výměnu brzd, rozvodů, výfuku, tlumičů, spojky) v autorizovaném servise.

Ernie
23. srpna • 7:19

Nemozem si pomoct, ale hanbil by som sa jazdit v tom Focuse. Vyzera ako nejaky tuzingovy pokus 15 rocneho pubertaka...

mot
22. srpna • 0:15

Tak na tenhle test se moc těším a díky za něj!
Už se objevil na (das)auto.cz, ale bylo to právě velký zklamání hlavně kvůli zaujatosti autora a nepochopitelným verdiktům, u kterých si mohla většina lidí v diskuzi vykroutit hlavu.
Zde si počtu vždy lépe, proto se zatraceně hodně těším na pořádné srovnání, bez zaujatosti a s lepší čtivostí!

JA-NE
19. srpna • 15:52

Za mna Ford. Nema v nazve ludove vozidlo a neni ho na cestach jak nas*aneho.

stealth01
20. srpna • 9:27

Za mna Ford. OK, klidně stačila jedna věta. To ostatni je jen ubohost.

Bubak
19. srpna • 20:59

Ještě že tak, kdo by se na takovou odpornost chtěl dívat...

Drake
19. srpna • 15:15

Myslím, že s novým Focusem bude neskutečná sranda, ale počkám si na test od Christiana Menzela až to auto otestuje v pořadu fast lap. Časy, které tam zajíždí a jeho následná analýza jsou pro mě svaté a jsem zvědavý, jak se Ford umístí. Každopádně by mě zajímalo srovnání následujícího:Zrychlení ze 100 na 200
Průjezd slalomem a nejvyšší rychlost při jeho průjezdu
Opakované brždění ( 5x za sebou zabrzdit ze 100 na nulu a zajímá mě poslední naměřený údaj), protože třeba Focus ST má žalostné brzdy, které vadnou.
Důkladný test spotřeby v různých stylech jízdy
A místo odstavci o kufru bych si přečetl raději odstavec zábava.Díky a hezký den všem.

ten co si ho honí.
19. srpna • 12:45

Jo a pak příjde 7 let starý Megane RS a nasype to oběma najednou

stealth01
20. srpna • 9:04

Určitě. Jen se probudit z vlhkého snu. http://fastestlaps.com/tracks/contidrom...

ACE
19. srpna • 8:18

Bude zase klasika? Ford je divočejší, zábavnější. Golf je univerzálnější, lepší každodenní používání, jízdně vlastně nezaostává a má lepší a precizněji slícované materiály.

Jirka
19. srpna • 14:08

No tak to má být, ne? Hothatch je právě o tom kompromisu, kdy máš poměrně svižné auto s pěti dveřmi za pár šupů, které jezdí stále pohodlně a dá se používat jako jediné. Přece pokud chci něco sportovního, nebudu snad kupovat hatchback, který se na to z principu nehodí...

Shimi
19. srpna • 15:21

Jirka: Tak to má možná být u HH typu Golfu GTI a Focusu ST. U verzí R a RS to má být přesně naopak, žádný kompromis, ale naprostá ultimativnost. Taky proto se snad tyto vrcholné verze dělají, ne? Za kompromis bych u těchto verzí naopak body strhával.

stealth01
20. srpna • 9:29

Naprostá ultimativnost za cenu kolem milionu a něco? Ultimativní stroje jsou taky dost řádně oceněny.

ACE
19. srpna • 14:57

Já nechci polemizovat jak to má či nemá být. Jen je úsměvné, když je to stále stejné a tudíž dobře odhadnutelné. Tedy že je "skutečný" vítěz znám dopředu a názory českých novinářů, se mnohdy liší od zahraniční konkurence velmi, ale opravdu velmi výrazně. Nebude-li to tak budu příjemně překvapen.

stealth01
19. srpna • 9:55

Přesně tak. Tvůj komentář odráží realitu. Ale u me je to jen teorie, nejel jsem ani v jednom.

tom
19. srpna • 8:06

Jak je to se servisnimi nakldy a intervaly reseni 4x4 u fordu? O kolik je ho nutne zkratit po takovem blbnuti na okresce?

Jakub
19. srpna • 7:33

Co mě u Focusu vyloženě zarazilo na fotce interiéru je umístění řadící páky, která je odsunutá dál na úkor nějakých tlačítek. :-/ není kvůil tomu hůř přístupná? :-)

Tom
22. srpna • 20:56

Focus RS jsem mel pujceny a jak jsem mel velke očekavani, tak prislo obrovske zklamani... Z venku absolutni bomba a uvnitr? Ztelesnena tragedie, ze jsem hodne let uz takove zklamani nezazil. Uzasny zvuk ve sportovnim rezimu a paradni strileni do vyfuku. Jizda? Kam dal Ford proboha vsechny ty kone, to auto proste nejede...! Teda jede vyborne, ale ne jako prekonovana bestie. Pusobi strasne tezkopadne, absolutne chybi lehkost a hravost. Nikoliv Golf R, ale Golf GTI je lepsi, ridicsky daleko zabavnejsi.

Kankunen
19. srpna • 7:56

Je to v pohodě, ale chtělo by to řazení z Mazdy MX5. Tam funguje tak, že to už nejde lépe.
Spojka je tuhá a zabírá dost ostře, takže s rozjezdy je třeba si trochu pohrát.

Kankunen
19. srpna • 7:14

Chtěl bych se zeptat, jak fungují ručky. V zimě používám na Impreze ručku celkem často.

Antiautomat
18. srpna • 20:24

...golf R32. A potom velke nic.

Jirka
18. srpna • 21:08

Určitě zvukový projev má nový golf oproti R32 k smíchu.
Jízdně budou obě auta dál. Ale kdybych si mohl vybrat tak Ford na blbnutí, golf do práce.

mrazik
18. srpna • 20:25

Od konce ?

tomas
18. srpna • 19:15

Auta jsou to slusny obe...tyhle negativni prispevky na vw jsou k smichu...to ma clovek pocit, ze vam suka manzelku vlastnik vw nebo neceho z koncernu :-)

mrazik
18. srpna • 20:25

Plny souhlas. I kdyz mi pulsuje krev pro Ford, tak plivat na Golf R je nesmysl. Obe jsou to vyborna auta a tady uz bude zalezet na konkretnim cloveku, co si vybere a co je mu blizsi. Za me bych bral Ford, proste mi ty auta vice sedi, rozumim jejich reci - taky mi nekdy pekne nadavaj .

stealth01
18. srpna • 19:49

Jsou to zakomplexovaná tupá stvořeni. Pokud mam rad auta, proč rozlišovat mezi značkami. Výše jsem ukázal nějakému Tomasovi, jak je hloupý tim, ze jsem napsal stupidní příspěvek na jeho inteligencni úrovni. Ford je super, dávám palec nahoru z okna, kdykoliv potkám RS. Golf je úžasný a zaslouží taky obdiv.

maxwel
18. srpna • 19:04

Stejne to dopadne jak vzdycky.Ford bude moc hardcore a VW bude jalovy jako vzdy a tak to je spravne 3-[

Tomáš Kolínek
18. srpna • 18:23

Za mě určitě Ford. Ten das auto šrot se nechytá ani náhodou.

Bill
18. srpna • 22:37

To jsou zase závěry... Podívej se na zrychlení na 200 nebo na 250... To ten tvůj mimo jiné taky DAS Ford s tím šrotem nějak nezvládnul... Jinak si myslím, jako hrdý majitel Focusu ST 2.5, že čtyřválce jsou v takovém autě hnůj :-) ale když už hodnotit, tak na ten koncernový dvoulitr se ecofuk nechytá. PS: Ford mám rád, ale s ECOFUKEM jsem se nikdy nevyrovnal...

mrazik
19. srpna • 18:37

Mimochodem prime zrychleni je mozna pekne na sprinty, ale nic to nepovypovida o tom, jak rychle je v zatackach, jak drzi stopu, jak se vyrovnava s nadbytkem vykonu atd.
Hodit cihlu na plyn na dalnici umi kazdy debil, ale dat si nejakou peknou zatackovitou okresku...

Neurotic
19. srpna • 23:40

To ostatní je ovšem většině majitelů tak nějak k ničemu, když je pak v těch zatáčkách předjedu francouzský autem s 80-90kw a být tam 3l tak mají smůlu i na té rovince:-D

mrazik
20. srpna • 16:04

Tvuj vlhky sen ?

mrazik
19. srpna • 18:34

A kolik jsi s EcoBoostem najel Km ? Ja ho mam v S-Maxu (1.6) a jsem velmi spokojeny. V cem je podle tebe spatny ? Pokud ti vadi Turbo, pak s nim ma Ford bohate zkusenosti - staci si vzpomneout na Escort RS Turbo, vsechny Coswroth atd.
Sorry, ale meles nesmysly.

stealth01
19. srpna • 7:44

Fakt je, ze v arzenálu Fordu by se určite našel lepsi motor. Obdivuji Audi pro odvahu dat v dnešní době do hatchbacku pětiválec. Stejně tak proplacení R6 u jednickoveho bavoraku.
Ford se mel vykašlat na to, ze se mu zvednou o setinu procenta průměrné emise (myslím jako cele značce) a narvat tam famózní pětiválec.

stealth01
18. srpna • 19:46

Vždycky bych bral golf r pred jakýmkoliv Fordem. Ten šrot od fordu mi nesmí do baráku.

Doporučujeme

Články odjinud