Připravujeme srovnávací test Ford Focus RS vs. Volkswagen Golf R

Tomáš Kolínek  |  18. 08. 2016 18:23

Za mě určitě Ford. Ten das auto šrot se nechytá ani náhodou.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  18. 08. 2016 19:46

Vždycky bych bral golf r pred jakýmkoliv Fordem. Ten šrot od fordu mi nesmí do baráku.

Odpovědět  |   | 
Bill  |  18. 08. 2016 22:37

To jsou zase závěry... Podívej se na zrychlení na 200 nebo na 250... To ten tvůj mimo jiné taky DAS Ford s tím šrotem nějak nezvládnul...

Jinak si myslím, jako hrdý majitel Focusu ST 2.5, že čtyřválce jsou v takovém autě hnůj ale když už hodnotit, tak na ten koncernový dvoulitr se ecofuk nechytá.

PS: Ford mám rád, ale s ECOFUKEM jsem se nikdy nevyrovnal...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  19. 08. 2016 07:44

Fakt je, ze v arzenálu Fordu by se určite našel lepsi motor. Obdivuji Audi pro odvahu dat v dnešní době do hatchbacku pětiválec. Stejně tak proplacení R6 u jednickoveho bavoraku.
Ford se mel vykašlat na to, ze se mu zvednou o setinu procenta průměrné emise (myslím jako cele značce) a narvat tam famózní pětiválec.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  19. 08. 2016 18:34

A kolik jsi s EcoBoostem najel Km ? Ja ho mam v S-Maxu (1.6) a jsem velmi spokojeny. V cem je podle tebe spatny ? Pokud ti vadi Turbo, pak s nim ma Ford bohate zkusenosti - staci si vzpomneout na Escort RS Turbo, vsechny Coswroth atd.
Sorry, ale meles nesmysly.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  19. 08. 2016 18:37

Mimochodem prime zrychleni je mozna pekne na sprinty, ale nic to nepovypovida o tom, jak rychle je v zatackach, jak drzi stopu, jak se vyrovnava s nadbytkem vykonu atd.
Hodit cihlu na plyn na dalnici umi kazdy debil, ale dat si nejakou peknou zatackovitou okresku...

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  19. 08. 2016 23:40

To ostatní je ovšem většině majitelů tak nějak k ničemu, když je pak v těch zatáčkách předjedu francouzský autem s 80-90kw a být tam 3l tak mají smůlu i na té rovince

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  20. 08. 2016 16:04

Tvuj vlhky sen ?

Odpovědět  |   | 
maxwel  |  18. 08. 2016 19:04

Stejne to dopadne jak vzdycky.Ford bude moc hardcore a VW bude jalovy jako vzdy a tak to je spravne

Odpovědět  |   | 
tomas  |  18. 08. 2016 19:15

Auta jsou to slusny obe...tyhle negativni prispevky na vw jsou k smichu...to ma clovek pocit, ze vam suka manzelku vlastnik vw nebo neceho z koncernu

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  18. 08. 2016 19:49

Jsou to zakomplexovaná tupá stvořeni. Pokud mam rad auta, proč rozlišovat mezi značkami. Výše jsem ukázal nějakému Tomasovi, jak je hloupý tim, ze jsem napsal stupidní příspěvek na jeho inteligencni úrovni. Ford je super, dávám palec nahoru z okna, kdykoliv potkám RS. Golf je úžasný a zaslouží taky obdiv.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  18. 08. 2016 20:25

Plny souhlas. I kdyz mi pulsuje krev pro Ford, tak plivat na Golf R je nesmysl. Obe jsou to vyborna auta a tady uz bude zalezet na konkretnim cloveku, co si vybere a co je mu blizsi. Za me bych bral Ford, proste mi ty auta vice sedi, rozumim jejich reci - taky mi nekdy pekne nadavaj .

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  18. 08. 2016 20:24

...golf R32. A potom velke nic.

Odpovědět  |   | 
mrazik  |  18. 08. 2016 20:25

Od konce ?

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  18. 08. 2016 21:08

Určitě zvukový projev má nový golf oproti R32 k smíchu.
Jízdně budou obě auta dál. Ale kdybych si mohl vybrat tak Ford na blbnutí, golf do práce.

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  19. 08. 2016 07:14

Chtěl bych se zeptat, jak fungují ručky. V zimě používám na Impreze ručku celkem často.

Odpovědět  |   | 
Jakub  |  19. 08. 2016 07:33

Co mě u Focusu vyloženě zarazilo na fotce interiéru je umístění řadící páky, která je odsunutá dál na úkor nějakých tlačítek. není kvůil tomu hůř přístupná?

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  19. 08. 2016 07:56

Je to v pohodě, ale chtělo by to řazení z Mazdy MX5. Tam funguje tak, že to už nejde lépe.
Spojka je tuhá a zabírá dost ostře, takže s rozjezdy je třeba si trochu pohrát.

Odpovědět  |   | 
Tom  |  22. 08. 2016 20:56

Focus RS jsem mel pujceny a jak jsem mel velke očekavani, tak prislo obrovske zklamani... Z venku absolutni bomba a uvnitr? Ztelesnena tragedie, ze jsem hodne let uz takove zklamani nezazil. Uzasny zvuk ve sportovnim rezimu a paradni strileni do vyfuku. Jizda? Kam dal Ford proboha vsechny ty kone, to auto proste nejede...! Teda jede vyborne, ale ne jako prekonovana bestie. Pusobi strasne tezkopadne, absolutne chybi lehkost a hravost. Nikoliv Golf R, ale Golf GTI je lepsi, ridicsky daleko zabavnejsi.

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 08. 2016 08:06

Jak je to se servisnimi nakldy a intervaly reseni 4x4 u fordu? O kolik je ho nutne zkratit po takovem blbnuti na okresce?

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 08. 2016 08:18

Bude zase klasika? Ford je divočejší, zábavnější. Golf je univerzálnější, lepší každodenní používání, jízdně vlastně nezaostává a má lepší a precizněji slícované materiály.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  19. 08. 2016 09:55

Přesně tak. Tvůj komentář odráží realitu. Ale u me je to jen teorie, nejel jsem ani v jednom.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  19. 08. 2016 14:08

No tak to má být, ne? Hothatch je právě o tom kompromisu, kdy máš poměrně svižné auto s pěti dveřmi za pár šupů, které jezdí stále pohodlně a dá se používat jako jediné. Přece pokud chci něco sportovního, nebudu snad kupovat hatchback, který se na to z principu nehodí...

Odpovědět  |   | 
ACE  |  19. 08. 2016 14:57

Já nechci polemizovat jak to má či nemá být. Jen je úsměvné, když je to stále stejné a tudíž dobře odhadnutelné. Tedy že je "skutečný" vítěz znám dopředu a názory českých novinářů, se mnohdy liší od zahraniční konkurence velmi, ale opravdu velmi výrazně. Nebude-li to tak budu příjemně překvapen.

Odpovědět  |   | 
Shimi  |  19. 08. 2016 15:21

Jirka: Tak to má možná být u HH typu Golfu GTI a Focusu ST. U verzí R a RS to má být přesně naopak, žádný kompromis, ale naprostá ultimativnost. Taky proto se snad tyto vrcholné verze dělají, ne? Za kompromis bych u těchto verzí naopak body strhával.

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 08. 2016 09:29

Naprostá ultimativnost za cenu kolem milionu a něco? Ultimativní stroje jsou taky dost řádně oceněny.

Odpovědět  |   | 
ten co si ho honí.  |  19. 08. 2016 12:45

Jo a pak příjde 7 let starý Megane RS a nasype to oběma najednou

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 08. 2016 09:04

Určitě. Jen se probudit z vlhkého snu.

http://fastestlaps.com/tracks/contidrom...

Odpovědět  |   | 
Drake  |  19. 08. 2016 15:15

Myslím, že s novým Focusem bude neskutečná sranda, ale počkám si na test od Christiana Menzela až to auto otestuje v pořadu fast lap. Časy, které tam zajíždí a jeho následná analýza jsou pro mě svaté a jsem zvědavý, jak se Ford umístí.

Každopádně by mě zajímalo srovnání následujícího:

Zrychlení ze 100 na 200
Průjezd slalomem a nejvyšší rychlost při jeho průjezdu
Opakované brždění ( 5x za sebou zabrzdit ze 100 na nulu a zajímá mě poslední naměřený údaj), protože třeba Focus ST má žalostné brzdy, které vadnou.
Důkladný test spotřeby v různých stylech jízdy
A místo odstavci o kufru bych si přečetl raději odstavec zábava.

Díky a hezký den všem.

Odpovědět  |   | 
JA-NE  |  19. 08. 2016 15:52

Za mna Ford. Nema v nazve ludove vozidlo a neni ho na cestach jak nas*aneho.

Odpovědět  |   | 
Bubak  |  19. 08. 2016 20:59

Ještě že tak, kdo by se na takovou odpornost chtěl dívat...

Odpovědět  |   | 
stealth01  |  20. 08. 2016 09:27

Za mna Ford. OK, klidně stačila jedna věta. To ostatni je jen ubohost.

Odpovědět  |   | 
mot  |  22. 08. 2016 00:15

Tak na tenhle test se moc těším a díky za něj!
Už se objevil na (das)auto.cz, ale bylo to právě velký zklamání hlavně kvůli zaujatosti autora a nepochopitelným verdiktům, u kterých si mohla většina lidí v diskuzi vykroutit hlavu.
Zde si počtu vždy lépe, proto se zatraceně hodně těším na pořádné srovnání, bez zaujatosti a s lepší čtivostí!

Odpovědět  |   | 
Ernie  |  23. 08. 2016 07:19

Nemozem si pomoct, ale hanbil by som sa jazdit v tom Focuse. Vyzera ako nejaky tuzingovy pokus 15 rocneho pubertaka...

Odpovědět  |   | 
Peťas  |  23. 08. 2016 15:44

Zajímá mě teplota oleje po pár ostrých kolech, jak to brzdí po opakovaném prudkém brzdění,
spotřeba při běžné jízdě a spotřeba při jízdě na okruhu, pro srandu servisní náklady (kolik zaplatím za výměnu brzd, rozvodů, výfuku, tlumičů, spojky) v autorizovaném servise.

Odpovědět  |   | 
Kott02  |  24. 08. 2016 17:20

Předem znám výsledek, hitlerauto přecálcuje vše protože proto... Vw v Česku vždy musí vyhrát jinak to ani nejde.

Odpovědět  |   | 
Martin  |  25. 08. 2016 20:27

Je to klasika. Ford nabídne více jízdní zábavy jak už to u RS a obecně u Fordu bývá zvykem, na tohle jsou ve Fordu fakt dobří. Golf zase nabídne hezčí a útulnější interiér s poctivým zpracováním (jak to bývá u VW zvykem). Kdo někdy seděl v nových VW (např. Golf nebo passat, pochválí interiér a celkovou univerzálnost vozů). Kdo někdy řídil Forda (Mondeo ST, nebo Focus RS či ST), nenechá dopustit na jízdní vlastnosti a celkově zábavu v těch autech jezdit, protože tady se naopak VW nechytá.
Pokud bych si měl koupit auto pro zábavu, koupím si Ford, pro každodenní ježdění VW. A tak to taky mám, můžu porovnat obojí a porovnávat se to nedá, protože každé z aut je úplně o něčem jiném. Chytré řeči některých zakomplexovaných řidičů mě vždy pobaví. Většina z nich jezdí ve staré jendičkové oktávce nebo ve 4-kovém Golfu ale budou tu blít tuny keců jako skuteční profíci..
Nic proti nikomu, svezte se oběma auty a pak tu něco piště na jedno či druhé.

Odpovědět  |   | 
walter  |  27. 08. 2016 21:45

šéfredaktor by měl nechat dělat podobné testy jako Focus RS vs Gol R někým,kdo nejezdí v koncernovém embéčku.pak by výsledek testu byl takový,jako ve všech zahraničních autočasopisech-Focus RS nemá ve své kategorii konkurenci.Golf R zaostává ve všech aspektech,jen možná má víc zbytečností v iteriéru.Jinak není v ničem lepší.Doporučuji redakci nenechávat testovat vozy těmito koncernovým fanatiky,ale spíše někým,kdo jezdí v jiném autě,než je embéčko.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků

Nejčtenější články

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. Luxus za pakatel si budete moci i půjčit

Čínská Dacia Duster dorazí už příští rok. L…

Bezdrátové nabíjení telefonu, automatická klimatizace, LED světlomety, elektricky nastavitelná sedadla a armáda USB portů. S tím vším dorazí Lynk & Co do Evropy.

8.  10.  2019 | | 66 N/A
Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konkurenty potrápí cenou i kufrem

Nový SsangYong Korando se ukázal v ČR. Konk…

Konkurent Škody Karoq se nyní již oficiálně pohybuje po našem území. Své konkurenty trápí i nízkou cenou.

11.  10.  2019 | | 68 N/A
Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v historii. Scala by se měla ještě učit

Hyundai i30 nově koupíte nejlevněji v histo…

Někteří lidé neprahnou po výbavě, ale chtějí prostě jenom obyčejné auto za skvělé peníze. Řada značek to dnes nechce chápat. Hyundai mezi ně ale nepatří.

4.  10.  2019 | | 255 N/A
Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit. Ještě dlouho vám nenabídne vše

Čekání na novou Octavii se nemusí vyplatit.…

Nová generace Škody Octavia klepe na dveře. Ale teď už doopravdy. Testovacích prototypů se na cestách hemží spousta, věřit se jim ale nedá prakticky v ničem.

22.  9.  2019 | | 74 N/A
Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu v podstatě nemá konkurenci

Tesla Model 3 má české ceny. Na našem trhu …

Tesla Model 3 by měla k prvním českým zákazníkům dorazit na začátku příštího roku. Elektromobil s obdobnými parametry za tyto peníze tu zatím nemáme.

3.  10.  2019 | | 147 N/A