Připravujeme srovnávací test Ford Focus RS vs. Volkswagen Golf R

Konečně jsme se dočkali! Také do naší redakce zavítal nový Ford Focus RS. A aby to nebylo úplně jednoduché, postavili jsme k němu ještě Golf R.

Nový Ford Focus RS způsobil i v našich končinách takový poprask, že se mu může vyrovnat snad jen příchod nějaké nové Škody. Jinak řečeno, auto jsme dlouhou dobu ani neviděli na vlastní oči, ale už jsme o něm četli tuny článků. Nutno podotknout, že ty byly většinou pochvalné. 

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Fordu se povedlo výrazně upozornit na svou dlouho očekávanou novinku a navíc už od počátku budit dojem, že jde o naprosto skvělé auto. Zimní svezení na místě spolujezdce naznačilo, že na veškeré té chvále něco pravdy bude, ale dokud si auto nevyzkoušíte na svých oblíbených okreskách a nemáte ho pár dnů k dispozici, je předčasné dělat jakékoliv závěry. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náš další srovnávací test patří dlouho očekávanému Focusu RS, kterému dělá společnost Golf R. Ten dobře známe, ale ještě nikdy jsme ho neřídili s manuálem.
Tenhle červený manuál má 

Aby to nebylo úplně jednoduché, vzali jsme do redakce na stejný termín ještě jednu hodně rychlou čtyřkolku, a sice Golf R. Pravda, ten už všichni dobře známe a nakonec jsme o něm už pár testů napsali, jenže ještě nikdy jsme tohle auto neřídili s manuálem a právě manuál má červený exemplář, který nám dělá tento týden společnost. Porovnání to bude dost zajímavé. 

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Test Volkswagen Golf R: Nadgolf

Oba totiž krásně ukazují, že nám tu vznikla skupina sportovních hatchbacků, pro které je už označení hot-hatch příliš málo. Vždyť si to vezměte - to je Golf R, Ford Focus RS, Mercedes-Benz A45 AMG, Audi RS3 Sportback, BMW M135i xDrive... Každý má pohon všech kol a 300 koní je zde naprostá samozřejmost.

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Test BMW M135i xDrive – Zapomeňte na velká M

Mimochodem právě Golf R je ze jmenovaných modelů nejslabší, ale stejně dá stovku v kombinaci s automatem pod pět sekund. Před časem tuto kategorii kolegové z britského magazínu Evo označili jako „super-hatch“, což je velmi výstižné. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Focus RS ukazuje od prvních metrů především výhody zajímavě řešeného pohonu všech kol, který opravdu umí vykouzlit poměrně výraznou přetáčivost. Při rychlé jízdě ale vyžaduje nové RS pevnou ruku 

V každém případě ani jeden z našich testovaných automobilů nebude pomalý, to je jisté, ale nám tentokrát půjde především o zábavu za volantem. Vždyť to jsou právě emoce, co je nakonec při jízdě po okreskách tím nejdůležitějším.

Rozdíl 50 koní ve prospěch Fordu tím pádem není až tak podstatný, ale velkou roli hraje pohon všech kol, protože řešení používané Fordem od prvních metrů ukazuje, že má na jízdu hodně velký vliv. V pozitivním slova smyslu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Golf R je také výborné auto, ale zatím to vypadá, že tolik zábavy jako nové RS nabídnout nedokáže. To přeloženo prozatím znamená více bodů pro Ford,
ale uvidíme, co přinese zbytek týdne

Níže najdete bezprostřední první dojmy, pokud máte nějaké konkrétní dotazy, neváhejte využít diskuzi. 

  • Pokud jde o design, na první pohled jednoznačně více zaujme Focus RS. Výrazný nárazník, větší křídlo vzadu, dvě velké koncovky výfuku... Za svůj potenciál se Focus rozhodně nestydí, ale pořád to není tak přeplácané jako třeba Honda Civic Type R 
  • Golf R je oproti Fordu nuda. Celkem snadno si ho spletete s nějakou obyčejnou verzí. Pro někoho ale může být právě toto velká výhoda 
  • Obrovský rozdíl je ve zpracování interiéru. Plně vybavený Golf R se uvnitř může klidně měřit s prémiovými automobily, Ford Focus RS svůj „lidový“ základ zapře jen těžko
  • Není to důležité, ale jsou chvíle, kdy to naštve... Navigace ve Fordu je hodně za zenitem. S tím, co nabízí Volkswagen, se to vůbec nedá srovnat. Ale my tu dnes nejsme od toho, abychom zkoumali nějaké konektivity a podobné záležitosti 
  • Testovaný Focus dostal sportovní skořepiny s podstatně výraznějším vedením. Golf R používá měkčí sedadla. I ta ale mají samozřejmě výraznější boční vedení 
  • Ve Fordu si budete zvykat na velmi tuhou spojku. Ta v Golfu R je naopak až nezdravě měkká 
  • Ford má tužší i řízení a řazení. Volkswagen naladěním svých ovládacích prvků naznačuje, že ve větší míře myslí na běžné cestování 
  • Golf R má vynikající motor. Přeplňovaný dvoulitr působí dravěji než objemnější čtyřválec z Fordu Focus RS, který ovšem nabídne větší výkon 
  • Jízdní vlastnosti se snad ani více lišit nemohou. Golf R je svým způsobem kolejové vozidlo. Je velmi neutrální, někdy spíše nedotáčivý, ale především je co do podvozku dost chladný. Focus je mnohem zábavnější 
  • Dělá to pohon všech kol, který opravdu umí zařídit to, že řidič vyloženě cítí, jako ho zadní kola tlačí do zatáčky. Toto Golf nenabídne. Volkswagen prostě letí okreskami s ledovým klidem, Focus RS vyžaduje pevnější ruku, ale odměnou je více emocí
  • Focus RS je o poznání hladovější, u Volkswagenu můžeme naopak jeho spotřebu považovat za silnější stránku věci
  • Zatím se zdá, že více zábavy nabídne Ford, ale uvidíme, co přinesou další dny
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Ford Focus C-Max 1,8
Rok výroby: 2008
Stav: 151 537 km
Cena: 100 000 Kč
Ford Transit 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 46 069 km
Cena: 270 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 114 106 km
Cena: 170 000 Kč
Ford Kuga 2
Rok výroby: 2009
Stav: 163 746 km
Cena: 250 000 Kč
Ford Focus 1,6
Rok výroby: 2008
Stav: 148 685 km
Cena: 116 000 Kč
Ford Transit 2,4
Rok výroby: 2008
Stav: 206 384 km
Cena: 129 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků