Připravujeme: Srovnávací test Audi S1 vs. Volkswagen Beetle GSR

Koncernová technika na sebe může brát mnoho různých podob. Masovky, jako jsou Golf, Octavia a nakonec i Seat Leon, jsme probrali snad ze všech stran. Nastal čas se podívat na něco méně obvyklého. Na něco, co se rozumem opravdu nekupuje. Během tohoto týdne vyzkoušíme Volkswagen Beetle v limitované sérii GSR a spolu s ním Audi S1.

Tahle auta mají kromě koncernové příbuznosti a dvoulitru pod kapotou společnou jednu zásadní věc. Na to, jak jsou malá, jsou sakra drahá. V obou případech jde o stylovku, která se vám prostě musí hodně líbit, abyste ze svého účtu vysolili přibližně 800 000 Kč. Stojí takové peníze za to?

Přesně to se pokusíme během týdenního testu vyřešit. Podle prozatímních prvních dojmů můžeme říci, že pokud jde o design, pak by se snad dalo na v předchozím odstavci položenou otázku odpovědět kladně. Výrazně žluté Audi postavené na osmnáctipalcových kolech, vzadu doplněné o čtyři koncovky výfuku a detaily typu stříbrných krytů zpětných zrcátek vypadá skvěle.

Audi S1 odhaleno. Kapesní čtyřkolka umí stovku pod šest sekund

Audi S1 odhaleno. Kapesní čtyřkolka umí stovku pod šest sekund

Nový Beetle vypadá možná ještě lépe. Sice dostal poněkud vybledlou žlutou, ale zase má černé pruhy a odkazuje do slavné minulosti. Především se ale jedná o vůz z limitované série. Vyrobeno bude 3500 kusů. Mimochodem, v obou případech by člověk hádal, že jde o malá auta. Až když postavíte S1 vedle Beetlu, naplno poznáte, jak velký současný Brouk je. Respektive jak malá je vlastně ostrá A1.

Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Test: Volkswagen Beetle Sport 2,0 TSI DSG - pekelně svižný hmyz

Větší vs. zábavnější

Interiér už přináší první podstatné rozdíly. Beetle je sice prostornější a nabídne výrazně větší zavazadelník, nicméně auto je to pouze třídveřové. Audi S1 je citelně menší, ale dozadu se budete moci nasoukat přes vlastní pár dveří. Určitě nemusím rozepisovat, že jsem se svými 190 cm neměl ve druhé řadě sedadel šanci. Ono to je u S1 totiž tak, že i za volantem je prostoru hodně akorát. Snesl bych klidně možnost posunout sedačku ještě o nějaký ten centimetr dozadu, jenže to nejde.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pokud máte dost peněz a z nějakého speciálního důvodu hledáte malé auto, tohle budou velmi žhaví kandidáti. Limitovaný počet kusů dává GSR přeci jen větší exkluzivitu, pro Audi S1 mluví zábava za volantem. A to zcela jednoznačně.

Beetle GSR uvnitř jasně ukazuje, že jde o auto spadající velikostně do jiné kategorie. Po jízdě v S1 si v Beetlu připadáte jako v autobusu. Důvodem ale nakonec nebude pouze nadbytek místa kolem hlavy.

Volkswagen Beetle Dune Concept na prvních fotografiích (+ 13x foto)

Volkswagen Beetle Dune Concept na prvních fotografiích (+ 13x foto)

Přiznávám, že jsme s auty prozatím mnoho nenajeli. I to málo ale stačilo k tomu, aby se ukázal rozdíl největší - jízdní vlastnosti. GSR coby vrchol pro modelovou řadu Beetle dostal pod kapotu benzinový dvoulitr naladěný na 211 koní, přičemž přes šestistupňový automat pohání přední kola.

Zcela upřímně jsem od GSR čekal více. Pomalu nejede, ale celé představení je takové bez náboje. Omlouvám se za ten výraz, GSR tak trochu nemá „koule“. Mám velké obavy, že změnit můj počáteční názor nedokáže. Ale třeba se budu nakonec ještě divit. Beetle je i ve své nejrychlejší verzi prostě takový americký.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
V zatáčkách působí ostrý Brouk trochu těžkopádně. Audi S1 je naprostým opakem. GSR nemá šanci. 

Audi S1 je docela z jiného těsta. Kromě vyššího výkonu (231 k) má také pohon všech kol. Auto je daleko mrštnější, motor je výbušnější, zvuk je lepší, všechno je intenzivnější. Ve výsledku máte z řízení pocit podstatně větší lehkosti a za volantem se budete bavit o poznání více.

Tedy alespoň takové jsou první dojmy. Uvidíme, co přinesou následující dny. Jestli máte nějaký dotaz, případně tip, na co bychom se měli zaměřit, neváhejte a pište.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků