Připravujeme: Škoda Fabia 1.2 TSI vs. Chevrolet Aveo 1.4

Škoda Fabia už dlouho okupuje přední příčky prodejů na českém trhu. Proč tomu tak je? A měla by se bát konkurence v podobě atraktivně vypadajícího Chevroletu Aveo?
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasická Fabia vs. dravé Aveo, Cena vs. výbava
  2. Fotogalerie

Po delší době jsme se rozhodli realizovat srovnávací test. Do redakce nám proto přijela Škoda Fabia s benzinovým motorem 1.2 TSI o výkonu 63 kW a proti ní se postavil Chevrolet Aveo osazený starší zážehovou jedna-čtyřkou,  která by měla být podle papírových údajů svižnější, protože vyprodukuje o jedenáct kilowattů více.

Jenže ne vždy se papírové předpoklady naplňují. Sice máme oba automobily v redakci v podstatě jen pár hodin, ale už teď vám můžeme s klidným svědomím sdělit, že slabší Fabia s přeplňovanou jedna-dvojkou motorem Aveo celkem jasně poráží. Drží totiž v ruce prakticky všechny trumfy. Je tišší, působí daleko živějším dojmem, je kultivovanější a podle prvních ujetých kilometrů to vypadá, že bude také úspornější. Ale nepředbíhejme, takové jsou pouze první dojmy z obou aut.

Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

Test: Chevrolet Aveo – nový a šikovný

Klasická Fabia vs. dravé Aveo

Škoda Fabia designem příliš nenadchne. Mohou za to především nevyvážené proporce, neb je vůz poměrně úzký a vysoký. Na toto téma toho ale bylo napsáno za dobu existence aktuální generace Fabie více než dost, takže design rychle přeskočíme.

Aveo si nikdy na nevzhlednou nebo nevyváženou karoserii stěžovat nemohlo. Aktuálně dostalo velmi dravou tvář a skoro to vypadá, jako kdyby se na vůz podíval nějaký tuner. Masivní maska chladiče, odkryté světlomety... výsledek se opravdu povedl. Škoda, že vůz zdaleka nejede tak, jak vypadá a že nabídka ani nějaké ostřejší provedení nenabízí. K dispozici je už jenom jedna-šestka s maximem 83 kW.

I když má Fabia lepší motor, Aveo přeci jen není úplně bez šance. Boduje totiž především interiérem. Oproti Škodovce je delší o 39 mm (celková délka 4039 mm), na výšku ji překoná o 19 mm (celková výška 1517 mm) a hlavně je Chevrolet širší o 93 milimetrů. Tyto rozdíly jsou uvnitř hodně znát, především rozdíl v šířce.

Aveo už na první pohled nabídne pro cestující více a interiér nepůsobí zdaleka tak stísněně. Zavazadelníkem ale strčí Fabia Aveo do kapsy. Její základní objem totiž činí 315 litrů, zatímco Chevrolet zvládne 290 l. I když čeští řidiči speciálně tento údaj pečlivě sledují, osobně si myslím, že u dané kategorie zas až tak důležitý není.

Cena vs. výbava

Cenově jsou na tom oba modely velice podobně, tedy pokud se bavíme o nejdostupnějších verzích. Fabia 1.2 TSI 63 kW startuje s výbavou Active na 262 900 Kč, Aveo 1.4 LT začíná díky akci na sumě nižší pouze o jeden tisíc korun českých. Chevrolet přesně podle očekávání přidává už v základu bohatší výbavu. Jmenovitě například rádio s CD a MP3, USB, Bluetooth nebo tempomat. Jak testovaná Fabia, tak Aveo ale mají bohatší výbavou, což ovšem na věci nic nemění.

Podrobnější zpracování výbavy, příplatkových prvků a finálních cen samozřejmě najdete příští týden ve výsledném testu. Pokud vás zajímá něco konkrétního nebo speciálního, diskuze je tak jako vždycky plně k dispozici. Za každý dotaz předem díky.  

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Klasická Fabia vs. dravé Aveo, Cena vs. výbava
  2. Fotogalerie

bazar

Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 177 811 km
Cena: 176 000 Kč
Chevrolet Spark 1
Rok výroby: 2012
Stav: 36 035 km
Cena: 130 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 56 473 km
Cena: 137 000 Kč
Chevrolet Trax 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 36 484 km
Cena: 320 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků