Připravujeme - Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Do redakce nám dorazila poslední novinka z dílny mladoboleslavské automobilky Škoda. Je to kombi, má naftový motor a pohon všech kol. Je to český sen.

Nabídka Škodovky se před časem rozrostla o dvě významné novinky. Nová generace Octavie se začala prodávat s karoserií kombi, kterou si taktéž můžete pořídit s pohonem všech kol. Na toto téma jsme psali koncem dubna, kdy jsme vyrazili do Rakouska za prvními jízdními dojmy. Teď máme auto v redakci a nabízí se tak možnost důkladně vyzkoušet všechno možné.

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Abychom byli konkrétní, náš exemplář dostal výbavu Elegance a řadu dalších příplatkových prvků. Pod kapotou má naftový dvoulitr s maximálním výkonem 150 koní, manuální převodovku a u zadní víceprvkové nápravy pracuje spojka Haldex páté generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dojmy?

Zatím toho s novou Octavií mnoho najeto nemáme, přesto můžeme nabídnout jednu zajímavou zkušenost. Tohle auto aktuálně budí neuvěřitelnou pozornost. Prohlíží si jej téměř každý a výjimkou nejsou situace, kdy z auta vystoupíte a v tu ránu je u něj nějaký člověk s tím, že by si jej chtěl prohlédnout. Nedá se nic dělat, je to zkrátka nová Octavia Combi… Musíme ale uznat, že ač jsme byli v úvodu trochu skeptičtí, mladoboleslavská novinka se po stránce designu docela povedla.

Škoda Octavia Combi do posledního detailu (144 x foto, 6 x video)

Škoda Octavia Combi do posledního detailu (144 x foto, 6 x video)

O interiéru už toho bylo napsáno mnoho. Je větší, vzadu je díky protaženému rozvoru náprav místa skoro jako v Superbu a zapomenout nesmím ani na rekordně objemný kufr. K němu se vztahuje další taková zajímavost. Jsem si jistý, že se v oficiálních materiálech psalo, kterak bude mít kombík sklápění zadních sedadel páčkami v zavazadelníku ve standardu, že zájemci budou muset tento detail řešit pouze v kombinaci s liftbackem. Ejhle, testovaná Octavia Combi tyto páčky nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Naftový dvoulitr představuje výkonnější možnost pro spojení s pohonem všech kol. Kromě zmíněných 150 koní vyprodukuje také 320 Nm (1750 – 3000 ot./min). Takové parametry stačí nové Octavii Combi ke zrychlení z nuly na stovku za 8,7 s a maximální rychlosti 213 km/h. Spotřeba by se měla pohybovat kolem pěti litrů. Po pár kilometrech zatím můžeme napsat, že tento diesel jede nejlépe ve středních otáčkách, od zhruba 4000 ot./min mu už poněkud dochází dech. Spotřeba se zatím pohybuje kolem sedmi litrů, ale s Octavií jsme ještě žádnou delší trasu neabsolvovali, takže uvidíme, jak se nakonec i toto vyvine.

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Co máme otestovat?

Protože nová Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 v naší redakci ještě chvíli zůstane, nabízí se možnost vyzkoušet vše, co vás zajímá. Tedy neváhejte a pište své dotazy do komentářů nebo třeba na náš redakční email.

Kromě klasických záležitostí souvisejících se testem určitě vyrazíme také na brzdu, přeměřit, kolik koní nabízí nový naftový dvoulitr EA288. Zda to bude 150 k nebo zda to bude jinak. V souvislosti s výkonem nového dieselu pak připravujeme navíc ještě jedno menší překvapení, ale nelze vyzradit všechno... 

Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 24 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky