Připravujeme - Test Škody Octavia Combi 2.0 TDI 4x4

Do redakce nám dorazila poslední novinka z dílny mladoboleslavské automobilky Škoda. Je to kombi, má naftový motor a pohon všech kol. Je to český sen.

Nabídka Škodovky se před časem rozrostla o dvě významné novinky. Nová generace Octavie se začala prodávat s karoserií kombi, kterou si taktéž můžete pořídit s pohonem všech kol. Na toto téma jsme psali koncem dubna, kdy jsme vyrazili do Rakouska za prvními jízdními dojmy. Teď máme auto v redakci a nabízí se tak možnost důkladně vyzkoušet všechno možné.

Škoda | Kombi | Nová Octavia | První svezení | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi – první jízdní dojmy (aktualizováno)

Abychom byli konkrétní, náš exemplář dostal výbavu Elegance a řadu dalších příplatkových prvků. Pod kapotou má naftový dvoulitr s maximálním výkonem 150 koní, manuální převodovku a u zadní víceprvkové nápravy pracuje spojka Haldex páté generace.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Dojmy?

Zatím toho s novou Octavií mnoho najeto nemáme, přesto můžeme nabídnout jednu zajímavou zkušenost. Tohle auto aktuálně budí neuvěřitelnou pozornost. Prohlíží si jej téměř každý a výjimkou nejsou situace, kdy z auta vystoupíte a v tu ránu je u něj nějaký člověk s tím, že by si jej chtěl prohlédnout. Nedá se nic dělat, je to zkrátka nová Octavia Combi… Musíme ale uznat, že ač jsme byli v úvodu trochu skeptičtí, mladoboleslavská novinka se po stránce designu docela povedla.

Video | Škoda | Kombi | Nová Octavia | Design | Škoda Octavia

Škoda Octavia Combi do posledního detailu (144 x foto, 6 x video)

O interiéru už toho bylo napsáno mnoho. Je větší, vzadu je díky protaženému rozvoru náprav místa skoro jako v Superbu a zapomenout nesmím ani na rekordně objemný kufr. K němu se vztahuje další taková zajímavost. Jsem si jistý, že se v oficiálních materiálech psalo, kterak bude mít kombík sklápění zadních sedadel páčkami v zavazadelníku ve standardu, že zájemci budou muset tento detail řešit pouze v kombinaci s liftbackem. Ejhle, testovaná Octavia Combi tyto páčky nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 

Naftový dvoulitr představuje výkonnější možnost pro spojení s pohonem všech kol. Kromě zmíněných 150 koní vyprodukuje také 320 Nm (1750 – 3000 ot./min). Takové parametry stačí nové Octavii Combi ke zrychlení z nuly na stovku za 8,7 s a maximální rychlosti 213 km/h. Spotřeba by se měla pohybovat kolem pěti litrů. Po pár kilometrech zatím můžeme napsat, že tento diesel jede nejlépe ve středních otáčkách, od zhruba 4000 ot./min mu už poněkud dochází dech. Spotřeba se zatím pohybuje kolem sedmi litrů, ale s Octavií jsme ještě žádnou delší trasu neabsolvovali, takže uvidíme, jak se nakonec i toto vyvine.

Škoda | Premiéry | Sportovní auta | Nová Octavia | Škoda Octavia

Nová Škoda Octavia RS je tady. Zvládne až 248 km/h

Co máme otestovat?

Protože nová Octavia Combi 2.0 TDI 4x4 v naší redakci ještě chvíli zůstane, nabízí se možnost vyzkoušet vše, co vás zajímá. Tedy neváhejte a pište své dotazy do komentářů nebo třeba na náš redakční email.

Kromě klasických záležitostí souvisejících se testem určitě vyrazíme také na brzdu, přeměřit, kolik koní nabízí nový naftový dvoulitr EA288. Zda to bude 150 k nebo zda to bude jinak. V souvislosti s výkonem nového dieselu pak připravujeme navíc ještě jedno menší překvapení, ale nelze vyzradit všechno... 

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků