Připravuje se novinka. Na semaforech bude blikat zelená

44 komentářů

Tomáš
27. ledna • 16:42

už aby tady byla blikající zelená

veto
29. března • 11:36

Odpocet je dobra vec, ale ako ho dat na krizovatky, kde su senzory na spustenie zelenej? Tam su nerealne.
Na sk je to riesene tak, ze na hlavnych tahoch, ktore maju zelenu nastavenu ako vychodisko blika zelena 4x a na vedlajsich cestach, ktore maju pred semaforom senzor, tak tam blika dva krat.

Petr
27. března • 23:44

Prosim o predceti tohoto nazoru nejakym rozumnym expertem a jeho prosazeni.. ZADNE BLIKACI ZELENE NA SEMAFOR NEHAZET! ROVNOU ODPOCITAVACI ZARIZENI A NEBOJTE SE IKDYZ JSOU U NAS NEKTERI RIDICI TUPÍ TAK I ONI CASEM POCHOPI ZE ZA 1s ZHASNE ZELENA!!

nenno
28. března • 22:44

B-] Na co stupidní blikání ??? Každej řidič ví že když hned příjde orandžová bude červena. Je to už tady leta a co ??? Ted si kokoti tamhle v prdelovicich vzpomenou na čem by mohli vydělat a hle blikající zelená... a další TUNEL...... B-]

28. března • 9:46

bojim se ale ze pokud softwerova uprava casu blikani jednotlivych barev ma podle expertu stat 50tis. na jednu krizovatku, tak dalsi segment s ledkovym dvojcislim odpocitavajici zmenu stavu svetla pak bude podle stejnych "expertu" stat rovnou pul milionu/krizovatka...

chochmo
28. března • 13:31

V rakúsku ma zastavil policajt na motorke a musel som zaplatiť pokutu. Tvrdil mi, že perjedenie cez križovatku v Rakúsku na blikajúcu zelenú je ako na oranžovú, že nikto predo mnou nešiel a mal som čas v kľude zastať. Aj v Česku budú policajti kasírovať prejdenie cez križovatku na blikajúcu zelenú?

x12345678
29. března • 10:58

nebudou, to by museli pracovat......

foxy
27. března • 21:49

i kdyby to stálo nějaké prachy, ať to realizují, protože to hrozně ulehčí řidičům rozhodování jestli křižovatku projet nebo už raději zastavit ! Pokud jedu na křižovatku a zdálky vidím zelenou až se mi nejednou stalo, že na hranici křižovatky zhasla a já už to nemohl zastavit. Jednou jsem tak prudce zabrzdil, že plato s vajíčkama, které jsem měl na ploše vzadu za oknem torpédovalo dopředu a nejenom mě uděřilo do hlavy a shodilo můj klobouk, ale vejce se rozbily a měl jsem omeletu v celém autě 3-[

Zelí
27. března • 19:03

Tohle je příprava dalšího tunelu na rozpočet. Není bezpečnější podnikání než legislativní korupce. Nejprve dělostřelba tj. mediální příprava pak zákonná úprava a pak tunel na rozpočtové prachy.

Lukin
27. března • 21:21

To si piš že je to tunel.Bylo mi to jasné hned jak začali "experti" mluvit jak to be drahé.
Vzhledem k tomu že jsou semafory řízené počítačem, tak půjde ouze o softvérovou záležitost a není mutné " podle expertů" přestavět semafory a křižovatky!!!!Tenhle stát je jedem zas..ný bordel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Petr
27. března • 13:09

Mě teda výrazně více štve nastavní odbočovacích šipek vpravo, které je na většině křižovatek naprosto proti předpisům. Všimněte si, že svítí na semaforu červená, do toho se zobrazí zelená odbočovací šipka a ta následně zase přejde v hlavní červenou. Co má potom řidič dělat, když mu těsně před autem zmizí zelená odbočovací šipka? Dupnout na brzdu a kvílet na nřižovatce (s rizikem, že do něj dobrzdí další) nebo jet na červenou a riskovat pokutu? Jsou to opravdu hlavy vymaštěné ti co zodpovídají za nastavení semaforů.

dzakup
27. března • 15:28

Naprostý souhlas...

trent
27. března • 14:17

Ano, s tím souhlasím. To je velice běžné a mnohdy dost nebezpečné.

Petr
27. března • 21:47

většinou ty odbočovací do prava zhasínaj plynule s přechodem na zelenou na hlavním světelném zařízení, a tzv. vyklízecí svítí i když za tebou už je červená, a je nastavená tak, abys křižovatku v pohodě vyklidil, pokud ne, tak je to chybně nastavený,....
jinak mě udivuje, jak všichni používají pojem oranžová, i odborníci o tom tak píší v článcích, v autoškole se to učí,a v zákoně máme žlutou, tak proč se o ní tak i nemluví,...

jogurt
27. března • 21:58

Většinou ne, prostě zhasne a dál svítí červená. Blikání šipky by to samozřejmě vyřešilo.

Georga
27. března • 12:40

Nevím, co řeší. Stačilo by prodloužit oranžovou, jako je to v německu a je po problému.

J85k2
31. března • 11:38

jasně vymyslíme blikající zelenou, pak za dva roky blikající červenou (aby se zrychlilo odbavení aut na křižovatce) a za další dva roky budeme konečně používat i žlutou :)
Prostě kravina na zaměstnání lidí z Eltoda.

jogurt
27. března • 21:56

Stačilo by na žlutou/oranžovou nešlapat na plyn ale na brzdu.

27. března • 12:02

....a taky to není ze "západní evropy"...
Všechny semafory na křižovatkách v bulharsku maji vedle červenýho světla další, kde z ledek dvojmístní číslo odpočítávající vteřiny do další změny barvy. Vidím-li červenou a vedle 10-9-8-7...už se šteluju na start, projíždím-li zelenou a vidím 10-9-8-7...buď zrychlím, nebo vyřadím a na volnoběh v klidu dojedu ke křižovatce, podle toho jak sem od ní daleko...
takhle to tam je už cca 10 let, a nepotřebovali žádný rady ze "západní evropy"...

B
27. března • 11:00

Huml to stejně dělá jen pro nějakého kámoše zvlášť když říkal, že přeprogramování JEDNÉ křižovatky bude stát 50.000,- Kč!!!

FSH
27. března • 10:58

Eltodo v Praze již vyměnilo všechny semafory za verzi s LED ? To už neví jak jim nacpat další prachy? Takže teď úprava SW na blikání zelené a za dva roky úprava s přidáním odpočítávání? Tomu říkám legálně předat peníze známým mafiánům... :-(

Dan
1. května • 16:49

Nejsou vyměněny všechny a hlavně většina starých si hradí firma ELTODO ;-) sama. A nevím o někom kdo by odpočet chtěl ani blikavou zelenou (ale uznávám ta má větší význam)

Mitch
27. března • 10:25

Misto toho aby schvalovali tu blikajici zelenou (jsem velice pro) by meli spise ty nove semafory osazovat stopkami kolik zbyva do zelene, nebo kolik jeste bude svitit zelena

jandaxx
27. března • 13:25

Miči, dobrá poznámka. Narozdíl od té předchozí.

jogurt
27. března • 10:54

ami blikající zelená ani odpočet nezajistí kázeň, dnes se jezdí natvrdo na červenou a pokud nebude hrozit postih, nic se nezmění. A postih nehrozí, protože policie defakto neexistuje.

Brabus25
27. března • 11:42

Policie existuje dokonce ve velkém počtu, každý den je potkávám jak jsou schovaní za takovým zajímavým dalekohledem a sledují bezpečnost provozu a další jezdí nejčastěji v civilních autech (to asi proto, že nechtějí využívat výhod policejních vozů a chtějí nám pomáhat a chránit nás v utajení), kteří také dbají na dodržování naší bezpečnosti a ty nepoučitelné piráty silnic, kteří hazardují s našimi životy, když jezdí o 5 nebo dokonce 10 Km/h rychleji než se smí tvrdě stíhají...
Jinak přínosem asi budou i ty blikající semafory, i když ty s odpočtem jsou určitě lepší, protože tak bude asi dost ,,slušných řidičů" kteří budou zastavovat už na zelenou :-/

Tom
27. března • 12:26

Tak ono kdyz jedes ve meste o 5-10km vice, tak uz je to sakra znat, klidne si to spocitej, kolik ujedes vice pri 60km/h kdyz zacnes brzdit. A reakcni dobu vem klidne kratkou 0,5s.
A pokud bz bzlo dost slusnych ridicu, kteri zastavi pri odpoctu jeste na zelenou, tj. na 2-1, tak urcite nebudu proti, rozohdne lepsi, nez kdyz tedka vyjedu pri preskoceni ze zlute na zelenou a akorat musim brzdit pred strelcem, co prece nebude na oranzovou brzdit. Nebo by musely byt vetsi casove prodlevy mezi cervenou na jedne sinici a zelenou na druhe. A to take snizi propustnost krizovatky...

asdf
27. března • 12:41

Ono je treba taky brat v potaz v jakem aute jedu. Kdyz vezmu priklad ze 100Kmh zastavi porsche carrera na 33 metrech a Nissan x-trail na 47 metrech a to jsou nova auta jakou brzdnou drahu ma asi favorit... Zalezi jake mam pneumatiky, jaky je povrch vozovky atd. 60kmh muze byt ve meste na urcitem useku zcela bezpecne a naopak muze byt na jinem useku tehoz mesta 30kmh nebezpecne. Dle meho nelze jednoduse rict ze jet 60 ve meste je nebezpecne, rychlost by se mela upravovat stavu vozidla a komunikace

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Zdeněk
27. března • 17:45

Ještě prosím poraď, jak značit vozovku podle stavu projíždějících aut!

X
27. března • 13:36

To je samozřejmě pravda, že někdy je naprosto bezpečná rychlost i znatelně vyšší než povolená a naopak. A s těmi brzdnými drahami je to fajn, ale teoreticky využitelné maximálně když za mnou nikdo nejede (protože nechápu, proč bych měl jen tak natvrdo brzdit)... Ono někdy stačí jen razantněj brzdit v normálním osobáku a auto (osobní) za vámi má co dělat... PS: Ta Carrera (myslel jste asi Carreru GT s keramickými brzdami - 2004-2006) i X-Trail (2001-2007) jsou předchozí, již nevyráběné modely. Současné jsou na tom zase o něco lépe (nový X-Trail dokonce výrazně lépe) :)

asdf
27. března • 16:13

ano tyto modely, jelikoz mam ty metry v pameti :-) horsi byl snad jen Hummer H2 s 50 metry a moc dobre na tom nebyl ani chevy spark s 46m nevim co s tim udelali v dalsich generacich

jogurt
27. března • 21:54

To je nesmyslná debata, semafory nejsou na dálnici. Pokud vůbec jsou mimo obec, pak je před nimi omezení na nejvýše 70km/h.

Molodyj Průzkumník
27. března • 9:11

...v článku píšete "v západní Evropě". Zrovna jsem ve východní v Bělorusku ve Vitěbsku. To byste koukali, kolik dalších užitečných informací na světelných křižovatkách zde je!!! I odpočítávání pro chodce - červené i zelené, atd. To samé je i v Rumunsku! V tomto jsme dosti pozadu! A názor specialisty, že křižovatka bude méně propustná? Asi přes takovou nikdy nejel!!

Martin
31. března • 21:57

Musím reagovat, protože u nás většina nových (pod 10 let starých) má čidlo, kterým měří provoz, tudíž pokud na vedlejší nestojí žádné vozidlo na hlavní nikdy červená nepadne. Z tohoto důvodu si myslím, že na těchto semaforech není možné (nebo tak aby to ukazovalo přesně) provést instalaci těchto časových tabulí.

Dan
1. května • 16:46

Konečně trošku rozumné slovo ;-) Bohužel dopravní řešení u nás je tak složité, že představa časového odpočtu se mi zdá jako utopie.
Pěkný den

Pavel
27. března • 10:04

Já si říkal, že názor toho "odborníka" bude asi trošku mimo :P Ale tohle by člověk ani nevěděl, když tam nejezdí do těchhle zemí :) Díky za info, zajímavé.
PS: Aspoň je vidět, že jsme tu pořád jak za opicema :D

Mitch
27. března • 10:29

Jo hlavne delaji ty hluky pro slepce, nebo snizene chodniky pro postizene, nebo tecky na chodniku pro slepce. Koho to zajima? Ja jsem v zivote v Praze nevidel slepce ani nikoho na voziku, stejne jezdi po silnicich.
Tyhle penize prave meli investovat do semaforu

Al koholik
27. března • 10:58

Tak takové názor může mít jenom kokot!!!!

Zdeněk
27. března • 17:39

Na takové křupany nemá smysl vůbec reagovat, takoví zjistí svou tupost, až na tom vozíku budou sami sedět.

jogurt
27. března • 10:51

Arogance na nesprávném místě. I kdyby tam ten slepec byl jeden jediný, bez těchto usnadňovadel za pár korun nemá šanci, zvlášť při slušnosti a ohleduplnosti českého lidu, trasu přes silnici přežít. Blikající zelená je v Rakousku desítky let, EU jim to dokonce chtěla zakázat, naž se někomu rozsvítilo v hlavě. tenhle problém není finanční, legislativní ani to není téma propustnosti křižovatky, je to obraz hlouposti politiků.

jandaxx
27. března • 13:21

Co čekáš od Miče? Ten je svými zhovadilými a sebestřednými názory na garáži proslulý. Dělník je pro něj lůza a póvl a nyní dokázal, jaké má názory na tělesně postižené:-/

PEPE
27. března • 13:11

Vite kolik stoji tyto systemy pro slepe a vozickare? Nutnost stavet bezbarierove vytahy apod. Ono by vyslo nekolikrat levneji, kdyby kazdy takto postizeni mel sebou doprovod.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
trent
27. března • 14:09

A kolik tedy stojí? Víte to? A víte kolik by stál doprovod? Nebo snad tělesně postiženým sám pomáháte. Děláte to celý den a zdarma? Ono by možná stačilo, kdyby jste si sám zpřelámal obě nohy a nucen třeba půl roku být na vozíčku. Jestli byste vypustil takové kraviny vůbec z pusy.

jandaxx
27. března • 13:24

A víte, kolik stojí léčení závažných nemocí? Nebylo by lepší, takového rovnou zastřelit? Na co Ti bude Ty Osle doprovod, když pojedeš na vozíku a ani ten doprovod Ti nezajistí, že se dostaneš přes 15 cm vysoký obrubník. Chytrosti jsi moc nepobral:-/

Doporučujeme

Články odjinud