Přípravu auta na zimu nepodceňujte! Lze začít vhodnou příměsí do paliva, pomáhá

Součást péče o automobil zejména v zimním období tvoří dodávání vhodných aditiv do paliva. Firma Motul má co nabídnout.

Než se zaměříme na konkrétní přísady do paliv, která si uživatel může dodávat sám v rámci čerpání pohonných hmot a zároveň významně ušetřit proti prémiovým palivům, představíme firmu Motul. Je na světovém trhu respektována již více jak 165 let pro kvalitu výrobků, mnoho inovací, široké portfolio olejů a maziv a rozsáhlou angažovanost v motorsportu.

Je rovněž známá jako specialista na syntetické oleje, neboť jako první výrobce uvedl v roce 1966 na automobilní trh polosyntetický motorový olej (Century 2100). Následně v roce 1971 dodal plně syntetický olej Century 300V. V průběhu let získala společnost zkušenosti jako oficiální dodavatel pro mnoho závodních týmů a výrobců a společně s nimi přispěla k budoucímu technologickému vývoji v oblasti motorsportu.

Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

Pneumatiky škodí ovzduší 1000x více než emise z výfuku. Elektromobily to jen zhorší

Motul podporuje množství týmů v mezinárodních soutěžích jako například 24 hodin Le Mans, FIA World Endurance Championship, Super GT, Blancpain Endurance Series, MotoGP, World Superbike, World MX, Endurance World Championship, Supercross, IOM TT a množství dalších.

Produkce

V současnosti Motul nabízí kompletní sortiment olejů a maziv pro vozy všech generací. Doplněn byl sortiment o řadu maziv určenou pro nejnovější motory v rámci emisních norem Euro6 i s výhledem norem Euro 7. Od roku 2017 přišla řada olejů pro hybridní motory. Novinku tvoří nabídka kompletní řady palivových aditiv s názvem Motul New Additive Range určená pro servisy i koncové uživatele.

Zejména v zimě

Blíží se velmi chladné počasí a tím pádem se u vozů nevyhneme studeným startům. Ne nadarmo se říkalo, že třetina opotřebení motoru pochází jen ze startů a zejména studených.

Kent byl legendou mezi motory. Věděli jste, že možná vrněl i ve vašem autě?

Kent byl legendou mezi motory. Věděli jste, že možná vrněl i ve vašem autě?

Mrazem je vše ztuhlé, oleji dlouho trvá, než se zahřeje, roste opotřebení i riziko oprav. Někdy i dost drahých. Dokonce i nový motor potřebuje údržbu. Platí to zejména pro moderní agregáty, protože jsou konstruované téměř na hranu technických možností a každá drobnost je může významně ohrozit. Proto není na škodu prevence. Není moc drahá, ale může Vám ušetřit spoustu starostí, nepříjemností a peněz.

Pro přímovstřikové benziny

Nebavíme se jen o vznětových motorech. Majitelé těchto motorů nemají pochybnosti, že správné používání aditiv a přístup k prevenci vozu může velmi elegantně a nízkonákladově zabezpečit správný chod motoru. Zejména pak u moderních motorů vybavených přímým vstřikem paliva a komponenty pro úpravu spalin souladu s emisní normou Euro 6C a nadcházející Euro 7 (2021).

Zbystřit by měli i všichni majitelé zážehových motorů, především s přímým vstřikováním. To už je dnes běžná a trhu nových vozidel jediná technologie. Jedná se o motory s populárním označením FSI, TFSI, GDI atd. Vstřikovač končí až ve spalovacím prostoru a přichází do nepříjemného styku se spalinami. Roušku mu jako v případě současné nákazy nasadit nemůžeme, ale lze jej před usazováním karbonu účinně chránit.

Snadné vylepšení motoru díky aditivům? Přesvědčte se, že skutečně fungují

Snadné vylepšení motoru díky aditivům? Přesvědčte se, že skutečně fungují

Opravdu pomáhá?

Společnost Motul celoevropsky provedla v posledních měsících řadu testů aditiv pro palivovou a olejovou sekci. Zkoušky proběhly na vozidlech se stářím 5-20 let. Samozřejmostí byl i různý nájezd, aby se prokázala účinnost aditiv nejen s ohledem na techniku motoru, ale i různý roční výkon.

Nově budou testovány čtyři druhy aditiv i na českém a slovenském trhu. Postupem času budeme informovat o tom, jak testy probíhají a co se děje v motoru, který dostává s palivem aditiva Motul. Mělo by také probíhat měření parametrů motoru a případný vývoj dalších charakteristik motoru.

VW vylepšil modely na zemní plyn. Polo i Golf dostávají třetí nádrž na CNG

VW vylepšil modely na zemní plyn. Polo i Golf dostávají třetí nádrž na CNG

Výrobce hodlá tuto zkoušku provázet různými soutěžemi a akcemi, aby se aditiva Motul dostala do povědomí široké odborné i laické veřejnosti.

Kdy, kde?

Distribuci produktů Motul zajišťuje v Česku společnost Inter Cars Česká republika, která je známá jako prodejce olejů, pneumatik, akumulátorů a příslušenství pro automobily různých značek a modelů.

Článek vyšel v aktuálním čísle časopisu Auto Profi. Můžete si ho objednat na ikiosek.cz. 

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků