Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce již dříve potvrdil, že pracuje na luxusním SUV. Nyní ale tvrdí, že to SUV vlastně nebude...
Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce je sice tradiční značka s velice konzervativními zákazníky, také ona ale musí myslet na aktuální trendy. Proto loni oficiálně oznámila, že i ona vstoupí do stále populárnějšího segmentu SUV. Jelikož se ale luxusní výrobce rád odlišuje, chystaný vůz nebude typickým SUV.

„SUV není vždy správné říkat, protože nemusí být vždy sportovní a nemusí být vždy užitkové,“ tvrdí Andrew Boyle, globální šéf automobilky pro produktovou komunikaci. Proto se o připravovaném modelu, zatím známém jako projekt Cullinan, v Goodwoodu nehovoří jako o „sportovně-užitkovém vozu,“ ale jako o „vysoce postaveném vozidle.“

Rolls-Royce tedy přebírá marketingovou politiku mateřského BMW a nabídne vlastní označení pro známou kategorii. Ani mnichovská automobilka nenabízí SUV, v jejím případě se jedná o tzv. „SAV,“ alias sportovně aktivní vozidla.

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Interní charakteristika ale podle Boyla má naznačovat, že připravovaný vůz nebude typickým zástupcem kategorie SUV. Dokonce se má jednat o vlastní interpretaci segmentu. To přitom nemusí znamenat jen naprostý luxus, jak jsme od Rolls-Roycu zvyklí, ale také svébytné tvary. Není totiž tak nereálné, že projekt Cullinan bude vlastně jen zvýšeným sedanem. Ostatně představená testovací mula by to naznačovala – má totiž karoserii phantomu.

Chystané SUV je pro Rolls-Royce důležitým vozem, a tak se o něm v následujících měsících budeme jistě dozvídat stále nové informace. Zatím je potvrzeno jen použití pohonu všech kol a nové modulární hliníkové platformy, která se v budoucnu stane základem všech modelů značky.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou superluxusního SUV zatím jasné není, vedle konvenčního spalovacího dvanáctiválce se ale spekuluje také o plug-in hybridním pohonu. Více se dozvíme nejpozději v druhé polovině roku 2018, kdy má být Rolls-Royce SUV oficiálně představen.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků