Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce již dříve potvrdil, že pracuje na luxusním SUV. Nyní ale tvrdí, že to SUV vlastně nebude...
Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce je sice tradiční značka s velice konzervativními zákazníky, také ona ale musí myslet na aktuální trendy. Proto loni oficiálně oznámila, že i ona vstoupí do stále populárnějšího segmentu SUV. Jelikož se ale luxusní výrobce rád odlišuje, chystaný vůz nebude typickým SUV.

„SUV není vždy správné říkat, protože nemusí být vždy sportovní a nemusí být vždy užitkové,“ tvrdí Andrew Boyle, globální šéf automobilky pro produktovou komunikaci. Proto se o připravovaném modelu, zatím známém jako projekt Cullinan, v Goodwoodu nehovoří jako o „sportovně-užitkovém vozu,“ ale jako o „vysoce postaveném vozidle.“

Rolls-Royce tedy přebírá marketingovou politiku mateřského BMW a nabídne vlastní označení pro známou kategorii. Ani mnichovská automobilka nenabízí SUV, v jejím případě se jedná o tzv. „SAV,“ alias sportovně aktivní vozidla.

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Interní charakteristika ale podle Boyla má naznačovat, že připravovaný vůz nebude typickým zástupcem kategorie SUV. Dokonce se má jednat o vlastní interpretaci segmentu. To přitom nemusí znamenat jen naprostý luxus, jak jsme od Rolls-Roycu zvyklí, ale také svébytné tvary. Není totiž tak nereálné, že projekt Cullinan bude vlastně jen zvýšeným sedanem. Ostatně představená testovací mula by to naznačovala – má totiž karoserii phantomu.

Chystané SUV je pro Rolls-Royce důležitým vozem, a tak se o něm v následujících měsících budeme jistě dozvídat stále nové informace. Zatím je potvrzeno jen použití pohonu všech kol a nové modulární hliníkové platformy, která se v budoucnu stane základem všech modelů značky.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou superluxusního SUV zatím jasné není, vedle konvenčního spalovacího dvanáctiválce se ale spekuluje také o plug-in hybridním pohonu. Více se dozvíme nejpozději v druhé polovině roku 2018, kdy má být Rolls-Royce SUV oficiálně představen.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

včera | Svět motorů | 48 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků