Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce již dříve potvrdil, že pracuje na luxusním SUV. Nyní ale tvrdí, že to SUV vlastně nebude...
Připravované SUV od Rolls-Roycu nebude SUV. Tak co tedy?

Rolls-Royce je sice tradiční značka s velice konzervativními zákazníky, také ona ale musí myslet na aktuální trendy. Proto loni oficiálně oznámila, že i ona vstoupí do stále populárnějšího segmentu SUV. Jelikož se ale luxusní výrobce rád odlišuje, chystaný vůz nebude typickým SUV.

„SUV není vždy správné říkat, protože nemusí být vždy sportovní a nemusí být vždy užitkové,“ tvrdí Andrew Boyle, globální šéf automobilky pro produktovou komunikaci. Proto se o připravovaném modelu, zatím známém jako projekt Cullinan, v Goodwoodu nehovoří jako o „sportovně-užitkovém vozu,“ ale jako o „vysoce postaveném vozidle.“

Rolls-Royce tedy přebírá marketingovou politiku mateřského BMW a nabídne vlastní označení pro známou kategorii. Ani mnichovská automobilka nenabízí SUV, v jejím případě se jedná o tzv. „SAV,“ alias sportovně aktivní vozidla.

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Šéf automobilky Rolls-Royce chce vyrábět SUV do pěti let

Interní charakteristika ale podle Boyla má naznačovat, že připravovaný vůz nebude typickým zástupcem kategorie SUV. Dokonce se má jednat o vlastní interpretaci segmentu. To přitom nemusí znamenat jen naprostý luxus, jak jsme od Rolls-Roycu zvyklí, ale také svébytné tvary. Není totiž tak nereálné, že projekt Cullinan bude vlastně jen zvýšeným sedanem. Ostatně představená testovací mula by to naznačovala – má totiž karoserii phantomu.

Chystané SUV je pro Rolls-Royce důležitým vozem, a tak se o něm v následujících měsících budeme jistě dozvídat stále nové informace. Zatím je potvrzeno jen použití pohonu všech kol a nové modulární hliníkové platformy, která se v budoucnu stane základem všech modelů značky.

Jaký motor bude pracovat pod kapotou superluxusního SUV zatím jasné není, vedle konvenčního spalovacího dvanáctiválce se ale spekuluje také o plug-in hybridním pohonu. Více se dozvíme nejpozději v druhé polovině roku 2018, kdy má být Rolls-Royce SUV oficiálně představen.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

včera | Miro Mihálik | 29 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků