Připravované BMW i8S zvládne zrychlení z nuly na stovku za 3,5 s

Připravované BMW i8S zvládne zrychlení z nuly na stovku za 3,5 s

BMW oslaví v roce 2016 sté výročí a to je událost, která si žádá něco speciálního. K narozeninám dostanou fanoušci podle všeho ostrou verzi BMW i8. A britský Car zjistil o tomto projektu několik poměrně zajímavých informací.

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

Chystaný supersport zatím nese označení M100, základní části zůstanou shodné s BMW i8, ale automobilka v některých případech použije odlišné materiály. Z auta také zmizí zadní sedadla, výrazně přepracován bude podvozek a samozřejmě se dočkáme výkonnějšího hybridního systému.

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Ano, i BMW i8S bude stále plug-in hybrid, což vzhledem k posledním trendům na poli supersportovních automobilů není velké překvapení. Stále nevyřešenou otázkou je spalovací motor. Automobilka údajně zvažuje instalaci dvoulitrového čtyřválce naladěného na 239 kW (325 k), nebo připadá v úvahu šestiválec, který by nabídl výkon 358 kW (487 k).

V každém případě bude celkový výkon za hranicí 500 koní, protože pokud BMW sáhne po šestiválci, dostane i8S na přední nápravu slabší elektromotor  (81 kW) a naopak (152 kW). Hmotnost výročního modelu bude kolem 1500 kg a zrychlení z nuly na stovku proběhne za 3,5 s.

BMW by mělo tuto specialitu představit v roce 2016 (kdy také jindy), do showroomů se dostane v roce 2017. 

Zdroj: Car Magazine

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků