Připravované BMW i8S zvládne zrychlení z nuly na stovku za 3,5 s

Připravované BMW i8S zvládne zrychlení z nuly na stovku za 3,5 s

BMW oslaví v roce 2016 sté výročí a to je událost, která si žádá něco speciálního. K narozeninám dostanou fanoušci podle všeho ostrou verzi BMW i8. A britský Car zjistil o tomto projektu několik poměrně zajímavých informací.

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

BMW připravuje ostřejší i8 s šestiválcem a výkonem až 500 koní

Chystaný supersport zatím nese označení M100, základní části zůstanou shodné s BMW i8, ale automobilka v některých případech použije odlišné materiály. Z auta také zmizí zadní sedadla, výrazně přepracován bude podvozek a samozřejmě se dočkáme výkonnějšího hybridního systému.

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

BMW i8: výroba hybridního sporťáku pod drobnohledem (+ 107x foto)

Ano, i BMW i8S bude stále plug-in hybrid, což vzhledem k posledním trendům na poli supersportovních automobilů není velké překvapení. Stále nevyřešenou otázkou je spalovací motor. Automobilka údajně zvažuje instalaci dvoulitrového čtyřválce naladěného na 239 kW (325 k), nebo připadá v úvahu šestiválec, který by nabídl výkon 358 kW (487 k).

V každém případě bude celkový výkon za hranicí 500 koní, protože pokud BMW sáhne po šestiválci, dostane i8S na přední nápravu slabší elektromotor  (81 kW) a naopak (152 kW). Hmotnost výročního modelu bude kolem 1500 kg a zrychlení z nuly na stovku proběhne za 3,5 s.

BMW by mělo tuto specialitu představit v roce 2016 (kdy také jindy), do showroomů se dostane v roce 2017. 

Zdroj: Car Magazine

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků