Příprava na sedmý podnik MS FIA

V rámci přípravy na sedmý podnik MS FIA, Acropolis Rally (9.-11.června) odjíždí o víkendu Škoda Motorsport na sedmidenní testování vozu Škoda Octavia WRC do Řecka.
Příprava na sedmý podnik MS FIA
V rámci přípravy na sedmý podnik MS FIA, Acropolis Rally (9.-11.června) odjíždí o víkendu Škoda Motorsport na sedmidenní testování vozu Škoda Octavia WRC do Řecka. Po příjezdu z Katalánska, tým v druhé polovině dubna absolvoval čtyřdenní test na rozbitých šotolinových cestách na východním Slovensku.

Následné zkoušky a optimalizace nastavení vozu v Řecku by měly na test na Slovensku navázat a připravit Octavie WRC na řecké peklo. „Pro nás všechny je Acropolis Rally velmi důležitou soutěží,“ řekl manažer týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba. „Společně s keňskou Safari Rally se jedná o jednu z nejnáročnějších soutěží, na kterých vozy Škoda získaly pověst odolných a stabilních vozů. Před rokem se oba naše vozy objevily v cíli Acropolis Rally a poprvé získaly body započítávané do MS FIA značek. Pochopitelně bychom rádi takový výsledek zopakovali,“ dodal Janeba. Nadcházející test se uskuteční v okolí města Levadia ve dnech od 10.-16.května.

První čtyři dny bude Octavii WRC pilotovat Armin Schwarz, zbývající tři dny bude Octavii testovat Španěl Luis Climent. „Na Slovensku jsme docílili dobrých výsledků,“ Schwarz komentuje vývoj a přípravu Octavie WRC. „Vzhledem k tomu, že je jaro, počasí na východním Slovensku bylo neobvykle horké s teplotami vzduchu vysoko nad 20 °C. To nám samozřejmě pomohlo lépe simulovat situace podobné podmínkám v rozpáleném Řecku.

Hlavně jsme pracovali na nastavení tlumičů a diferenciálů. Na delších šotolinových úsecích jsme měli drobné problémy právě s jejich nastavením. Zjistili jsme ale, že tyto nesrovnalosti byly způsobeny olejem, který zhruba po 20 kilometrech při větších teplotách začal pěnit. Olej jsme vyměnili za jiný, což se ukázalo jako správné. Věřím, že na testování v Řecku Octavii pro Acropolis dále úspěšně doladíme a optimálně nastavíme,“ konstatoval zkušený Armin Schwarz.Vedoucí týmu Pavel Janeba potvrdil, že v Řecku budou technici společně s oběma jezdci pokračovat ve vývoji tlumičů a pérování, protože na řecké soutěži bude neobvyklé teplo. „Budeme zkoušet další sadu nových tlumičů s různými oleji v různých nastaveních. Dále se zaměříme na vývoj stabilizátorů, chlazení vody a oleje a zpevnění ochranného rámu karosérie, který bude schopen vydržet nároky trati červnové soutěže. “Přestože obě Octavie WRC jsou jen jedním ze dvou párů továrních soutěžních automobilů, které úspěšně projely cílem jak loňské Acropolis Rally, tak i letošní Safari Rally, Škoda Motorsport musí udělat vše, aby dále zlepšila jejich výdrž a odolnost.

V žáru středozemního klimatu bude mladoboleslavský tým hledat správnou kombinaci rychlosti a spolehlivosti, která Octavie opět dovede do cíle pověstné rallye. V době řeckého testu ostatní týmy startují na Argentinské rallye, což je jeden z pěti podniků, kterých se Škoda Motorsport v letošním roce nezúčastní. „Protože letos absolvujeme ve světovém šampionátu osm soutěží, je důležité, abychom efektivně využili čas na přípravu na jednotlivé soutěže a další sezónu,“ poznamenal Pavel Janeba. „Vůz je třeba neustále vyvíjet a je zřejmé, že v momentě, kdy pojedeme celý seriál, bude na rozsáhlejší testování daleko méně času než je tomu nyní,“ upřesnil před odjezdem týmu Škoda Motorsport do Řecka Pavel Janeba.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 27 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků