Příprava auta na zimu: Přečtěte si, co všechno byste měli zkontrolovat

22 komentářů

Jiří Sova
8. listopadu • 7:20

Ohledně té karoserie jak se psalo v článku. Mě by zajímalo, jak chráníte lak před mrazem a solí hlavně teda? Aby byl lak na jaře zase tak pěkný jako před zimou?

Danovo
12. listopadu • 20:08

Hlavně před tou solí, ano to je určitě potřeba, pokud vám na vašem autě a na jeho laku záleží. Já jsem hodně používal dřív vosk na auto, ale to bylo vždy na půl dne, než jsem auto umyl a vosk aplikoval. Teď už raději používám keramiku, našel jsem si totiž autokosmetiku značky Korrek, konkrétně používám Korrek Pro Hydrox od halbich .cz Používám i jejich šampon. Největší kouzlo je totiž v tom, že kompletní karoserii na SUV dokážu udělat během čtvrt hodiny.

kojot11
30. prosince • 23:33

Ona někdy ani příprava nestačí, před zimou jsem si auto dával zkontrolovat a stejně se mi teď rozbily svíčky, naštěstí jsem na https://kralmotoru.cz/media/vymena-zhavicich-sv... ... našel docela povedený návod, takže jsem to zvládl sám v garáži a do servisu jsem nemusel.

Vilém Sinek
2. září • 10:09

V článku jsem nenašel ještě některé informace, které se týkají toho zakonzervování, viz: https://www.united-6.cz/jak-pripravit-auto-na-zimu/... nebo, že je důležité myslet i na drobnosti a to takové, že dolijete nemrznoucí směs do chladiče, stejně jako použijete nemrznoucí směs do ostřikovačů a nebo, že je dobré pořídit si aditivum do nafty, které v zimním období zlepší její vlastnosti.

Alena Budíková
31. srpna • 13:59

Zdravím, bezva článek! Pro nematadory a téměř začátečníky jako jsem já, má článek velmi důležité informace, díky kterým vím, na co si dát pozor! ;) Nicméně jsem třeba nevěděla, že je dobré si před zimou (a jejími mrazivými dny, kdy začnou jezdit auta s posypem) zajet do automyčky a nechat dát autu voskování, které ho o trochu víc ochrání. Kdyby vás zajímaly nějaké další "finty", je dobrý blog na webu: https://www.dopravniznaceni.com/priprava-auta-na-zimu... . Mají různé články, které pomáhají a informují řidiče, doporučuji přečíst.

Tom
26. března • 20:51

Mít auto je jedna velká práce. Práce a náklady :D Jo je super, že si můžu zadek dovést kam chci, nemusím jezdit hromadnou a v zimě jsem v teple, ale to je pořád nějaká oprava, kontrola, pojistka nebo pokuta :D Příprava na zimu a teď když je po zimě tak znovu vše zkontrolovat a opět přezout. Pár tipů co vše zkontrolovat pro změnu po zimě http://www.autopujcovna-cb.cz/udrzbu-auta-po-zime-se-ne... ... Jsem zvědav kolik mi v servise zase naúčtují :D

Petr Pavel
22. října • 5:53

Nemrznoucí kapalinu kontrolovat hustoměrem? Je hustota stejná u kapalin G 11; G12; G13;G13+ ? Řekl bych že ne a koupit ten správný hustoměr :-)) .
Já se pro jistotu orientuji o teplotě zamrznutí jednoduchou praktickou zkouškou. Inijekční stříkačku naplním chladící kapalinou,pro jistotu ji dám do dvou umělohmotných sáčků a dám na 1-2 dny do mražáku. Pokud zmrzne - problém.
Měnili jste někdo chladící kapalinu? U žádného auta ani zdaleka nevyteklo jaký objem udává výrobce. PP

Marex
21. října • 13:28

Je fakt, že zrovna na tu nemrzku spousta lidí totálně dlabe a pak se diví, že jim odchází těsnění v motoru, nebo dokonce pod hlavou. Přitom měnit náplně chladícího okruhu vozu s antifreeze G11/G48 co 3 roky je nutnost. U jiných typů stačí i co 5 let. Pokud je voda z vodovodu dostatečně měkká, tak je mnohem lepší použít tu, než zrovna demineralizovanou. Olej v motoru měnit co 15tkm už se spousta řidičů naučila, ale měnit pravidelně i nemrzku, olej v převodovce i v té manuální a brzdovou kapalinu, tak to má mnoho z nich stále naivně za celoživotní :-D

František Máté
20. října • 13:03

Tak vážený....vlastním novou Kis Rio , najeto 6500km, chtel sem dát menit olej - bylo mi oznámeno, že se to nemá delat, až po 15000km, jak je predepsané.A jediný správný olej Vám dodají jen oni!!!Nikde jinde nemáte záruku, že olej není pančovaný. Takže, dejte si delat s autem jen to, co Vám oznámí autorizovaný servis.

Marex
21. října • 13:45

Pobavilo :-D Taky jsem kdysi servisoval své vozy v servisech a to jak těch značkových, tak i garážkovkách. Pak jsem si veškerý servis při silně přestřelených cenách za nic moc díly a mizerné kvalitě práce servisů v ČR začal vše dělat sám, protože věci, jako stržený závit u olejové vany a prokápávání oleje, co nejlevnější olej a filtry za co nejdražší peníze, výměna motorového oleje odsátím, místo přes vypouštěcí zátku, už bylo spíše tou poslední kapkou, protože fušeřina už při výměně spotřebáku. A to ani nemluvě o kvalitách oprav mechanických části vozu. Spousta autoservisů i těch značkových bude stále tlačit zákazníkům i takové bludy, že olej v manuální převodovce je celoživotní, max. tak dolijí nový, aby byl po spodní hranu vypušťáku. Stejně tak to mají u u posilovače řízení :-D Zrovna před 14 dny jsem měnil olej v manuální převodovce u auta od manželky a převodovka jede zase jako nová, čili zcela hladce. Předtím při řazení zpátečky, bylo cítit mírné zadrhnutí a sem tam se ozvali i synchrony. Servis by zcela nepochybně vyměnil celou převodovku :-D

Jaromír Veka
17. října • 21:37

Prosím vás, Honzík vzkazuje: Hlavně všichni dobře zkontrolujte, zda máte na kapotě ten správný odznáček ve tvaru zelené prostřelené slepice! V opačném případě nedoporučuje ani vyjíždět...

Kenny
17. října • 23:00

No nebudeme delat nic, auto se pekne schova do garaze. Protoze z nejakeho, pro me neznameho duvodu se zamerne soli. Auta po 20-30 letech maji lisku jako prase. Proto treba ojetiny ohlizim jen ze Spanelska popripade z Italie. Zdejsi nemaji vubec smysl. Kdyby se jen odhrnovalo jako ve Skandinavii (posoleny jen tezke nebezpecne useky) to by byla jizda, jeeeje. Lehce rozhozena zad, vzadu zmet krystalku, svetla se odrazeji od bile mlhy. Ale bohuzel, v prirode je mimo repky asi malo soli, takze vsude bude jen sul, sul a zase sul. Takze auto priblizne prosinec az brezen nic.

zmfcz
18. října • 9:43

Víš, že to auto je pořád jen auto? To tě má vozit, jestli se bojíš o sůl, nech si navoskovat podvozek. Jinak z Itálie atp. se ponejvíc vozí sem 2 druhy aut - po povodních nebo z horských oblastí, kde se soli stejně nevyhneš

Joe Doe
18. října • 10:48

Ja myslim, ze klucov cast Kennyho prispevku je "auta po 20-30 rokoch" :)

..
18. října • 21:55

hovno..

PanHajzl
17. října • 22:08

Skrabku ve vicku? Vicko nezamrzne?

Jirka
17. října • 18:20

Škodovka nepotřebuje nic ani gumy ani stěrače protože táhne pěkně vocpodu a je v metle a hlínách a možná i včipu.

Fif
17. října • 19:30

Ty musíš být strašný dement 😂

..
18. října • 21:53

a ty debil...

Neurotic
17. října • 17:58

Jestli bude stejná teplota jak dnes tak hlavně bude potřeba doplnit chladivo do klimy :-D

Joe Doe
17. října • 22:20

V klimatizacii nie je chladivo.

..
18. října • 21:53

žádná zima už v čr nebude..

Doporučujeme

Články odjinud