Příprava auta na jaro: Pár jednoduchých kroků vás může zbavit velkých problémů

Jim  |  02. 04. 2018 10:39

Chyba v bodě 9. Letní jsou min. 1,6 mm, ale zimní 4 mm!

Odpovědět  |   | 
Gint  |  02. 04. 2018 11:16

Ale když se na nich jezdí v létě, tak 1,6 mm stačí i pro ty zimní

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  02. 04. 2018 11:23

NEsmysly, naučte se co debilové dali do vyhlášek,
ZIMNÍ PNEU min.4mm, letní PENU 1,6mm,
ale NEzimní v létě a na min. 1,6mm,
ZIMNÍ PNEU je prostě zimní a i v létě,
dle vyhlášky a všech vysvětlení, musí mít min. 4mm,
tedy žádný dojezd ziZIMNÍ PNEU v létě na min. 1,6mm,
jako je podmínka pro letní PNEU!!!

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  02. 04. 2018 11:39

Ale ho*no, od 1.dubna do konce listopadu můžeš mít na autě co chceš, když to odpovídá rozměru v techničáku a vzorku 1,6mm (v praxi na autě dokud se nezačnou sjíždět indikátory opotřebení, na motorce dokud není vidět kord.)

Odpovědět  |   | 
Stan  |  02. 04. 2018 11:43

Balamutíš tady lidi, to co píšeš je lež. Stačí mít do 1,6 mm na zimních používaných v létě, to že je to kreténismus, takto jezdit zimní gumy v letních měsících je věc druhá...

Odpovědět  |   | 
vana  |  02. 04. 2018 17:33

Kreténismus by byl vyhodit čtyřmilimetrové zimáky do šrotu, když se v pohodě dají ještě dojezdit v létě nebo aspoň v nějakém přechodném období

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  02. 04. 2018 20:43

Bohužel máte pravdu. Takto nám to říkali na školení řidičů. Dá se to očůrat tím,že odrbete vločku a M+S . Tím se pneu "jakoby" stane letní. Jinak opravdu zimní pneu i když v létě musí mít 4mm.

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:04

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí (školí) a kdo to neumí školit, ten to řídí ( právníci a úředníci ).

Odpovědět  |   | 
kjh  |  02. 04. 2018 19:54

To si právě nejsem jistej....

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 04. 2018 10:40

Pokud vím, tak minimální vzorek pro zimní pneumatiky je 4mm!

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  02. 04. 2018 12:35

Přečti si vyhlášku pořádně: minimální vzorek k zimním období je 4 mm a pneumatiky musí mít označení "M+S" nebo "Tatry" (= 3 kopečky). A to je ještě jen za předpokladu, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou ledu nebo sněhu (případně je to vyžadováno značkou "Zimní výbava").
Pokud tedy není souvislá vrstva na vozovce můžeš jet na čemkoliv, co má vzorek 1,6 mm

V ostatním období musí mít pneumatiky vzorek 1,6 mm a není požadováno žádné označení. Jen je nutné mít homologované pneu, tedy na nic musí být označení E + číslo v kroužku (to ostatně musí být i v zimě. Nikde v zákoně není stanovena ani stáří pneumatiky. Aniž bys něco porušil, můžeš vyrazit i na pneu starém třeba 20 let, pokud má požadovaný rozměr, vzorek, homologaci a není viditelně poškozené...

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:02

Včera 2.4.2018 jsem jel přes Rakousko na zimních gumách. Bylo tam až +18° C a i když jsem na dálnici všechny rakouské šneky předjížděl tak jsem žádné problémy ani v zatáčkách ani při brzdění nepozoroval. Takže věřím, že testy mohou ukázat rozdíl jednoho nebo dvou metrů při brzdění, chce to jenm si v létě držet odstup a popřípadě v obci je pomaleji.
Vyhodit zimáky se 4 milimetrovým vzorkem - to je ekologie řezaná motorovou pilou. Zajímaly by mne emise CO2 a NOx na výrobu jedné pneumatiky,

Odpovědět  |   | 
Alík  |  02. 04. 2018 11:43

Roman: Rosťa:
Přátelé, zde je další právní názor:
https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/nezar... ...

S pozdravem,

L.M.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 04. 2018 13:47

Na dezene <2mm moze (okrem mestskeho poskakovania) jazdit len absolutne h.vado.

Odpovědět  |   | 
BB  |  29. 03. 2019 19:03

Já myslím, že na suchou vozovku bohatě ty 2mm stačí.

Odpovědět  |   | 
Krtek  |  02. 04. 2018 15:14

Jak kontrola auta po zimě? Snad kontroluju stav auta průběžně celý rok, nebo ne? Ještě je v článku napsáno stěrače a také stírače. Já jsem pro stěrače.

Odpovědět  |   | 
Silly  |  03. 04. 2018 13:58

Ono je pravda, že při zakoupení jde o stěrače, ale po pár dnech jsou to již opět pouze roztírače.

Odpovědět  |   | 
as  |  02. 04. 2018 15:46

Pro koho ten článek je? Pro debilní mileniány? Proč bych si brzdy nemohl překontrolovat sám, rozebrat, vyčistit a namazat na správných místech...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 04. 2018 19:50

Tak se hned nerozčiluj. Vždyť Tě nikdo nenutí to nechat na servisu. Taky si brzdy dělám sám. Teda krom odvzdušnění, tam pomáhá našlapávat potěr.
Bohužel jsou mezi námi i tací, co to prostě nezvládnou. Třeba některý ženský, nebo akademicky vzdělaní lidé. Ale i tady znám vyjímky, kdy si holčina a nebo pan docent naprosto s přehledem napíchnou auto na diagnostiku a drobné opravy a údržba je radost pohledět.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 04. 2018 21:55

A proč bych to sám dělal? Ostatně, troufnu si říct, že většina lidí, co mají novější auta, to ani nedělá. Tuto práci nechají na servisu, protože jim to za to nestojí a vyjde je to i levněji.

PS:
Ano, kdysi na Š120 jsem měnil brzdy, kotouče i obložení. Ale proč bych to dělal dnes? Va utorizáku to dělají v rámci servisu a neautoriuzovaný si vezme cca. 200-500 KČ za výměny obložení.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:28

Sám? Jako pokud máš Felku, tak to jde, zkus to u normálního moderního auto (nápověda - třeba Dacia není moderní auto)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 03. 2019 08:32

"nápověda - třeba Dacia není moderní auto"

Sice ma rovnaky motor ako Mercedes.... ale OK ;)

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  29. 03. 2019 08:26

Nebo pro inteligentní mileniály, kteří si umí vydělat dostatek na to, aby někoho zaplatili a o víkendu se mohli věnovat zábavě s rodinou a ne ležet půl dne pod autem.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  02. 04. 2018 16:25

Zimní pneu zásadně nepřezouvám, ale dojíždím.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:29

Vyplatí se to? Já je mám někdy sjetý už na konci sezóny, hlavně s letníma menší spotřeba o cca 0.5l

Odpovědět  |   | 
Belzebub  |  02. 04. 2018 23:23

Heleďte, já dneska ráno po zimě otevřel garáž. Připojil kontakt na baterku, zavřel kufr. Sedl si dovnitř, otočil klíčkem, počkal až se natlakuje systém. Pak auto chytlo na drc, nechal jej chvíli pobrčet a vyjel ven. Venku se líně převalovalo v slunečních paprscích , na pumpě jsem trošku dofoukl kola a tradá. Jak se krásně jelo na koledu. Příští víkend si vyměním olej a trošku namastím sedadla je zas na rok vystaráno

Odpovědět  |   | 

nemáš japonce

Odpovědět  |   | 
prosla lekarnicka  |  03. 04. 2018 13:05

Technicka kontrola, prosla lekarnicka .... jeste se nestalo, aby platnost neceho z toho vyprsela jindy, nez v zime.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:31

Přitom používat klimošku v zimě má mnoho výhod - menší šanci plesnivění, v dešti žádné zamlžené auto a to i v plném obsazení, fouká teplo už při vyjetí z parkoviště, vevnitř není vlhko, pořád se maže

Odpovědět  |   | 
serok  |  04. 04. 2018 12:15

Já ji nechávám zapnutou pořád

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  30. 03. 2019 17:43

Pri venkovmi teplote nizsi, nez obvykle +4 °C se kompresor klimatizace nezapne.

Odpovědět  |   | 

někdo tam nemá spojku a kompresor běží, sice se změní kompres....

Odpovědět  |   | 
sbd  |  05. 04. 2018 20:41

"stav autobarie ověřit v service. Zátěžový měřič odhalí, jestli není baterii po zimě potřeba dobít, nebo rovnou vyměnit. Současné akumulátory by vám měli vydržet..."
WTF!!! dál už jsem to nedočetl, to psal někdo z pomocné školy???

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  29. 03. 2019 12:02

Jakube, až se prospinkáte, možná s překvapením zjistíte, že čas od času se tam nahoře rozhoupou, zareagují na vývoj a vydají novelizaci Vyhlášky. Ta poslední s platností od 1.10.2018 mj. ruší povinnou výměnu autolékárničky po vypršení její expirační lhůty, pokud nebyla použita a také chudáky policisty zbavuje onoho práva vidět vaše náhradní žárovky, dokonce včetně pojistek. Pokuta 2000,- Kč za jízdu s prošlou lékárničkou už vám tedy nehrozí, za odfláknutý a zavádějící článek byste ale 200,- Kč na charitu poslat mohl, ne?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 20:31

Je to recyklovaný článek z loňska. Že se něco změnilo? Na to sere pes... prostě i takto se dělá novinařina.

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  30. 03. 2019 15:54

To není recyklované a už vůbec ne novinařina, to je Ctrl+C - Ctrl+V style. Živě i Computer jsou opakovaným znovuotiskováním neupravovaných (nebo jen minimálně) článků známí, ale do pytle, snad si aspoň projedu zdroj, upravím podle aktuální situace a změn a až pak to pustím ven, ne? S podobným stylem práce si brzo počteme v přehledu hardwaru, že boardy dělíme na AT a ATX...

Odpovědět  |   | 
Filda  |  31. 03. 2019 08:11

ctrl+c a ctrl+v je moc komplikované, spíš jenom přepsali datum

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 07. 2019 10:01

A taky nezapomenout na povinné a havarijní ručení. Najít si čas a vybrat si nejvhodnější pojistné krytí. Doporučuji https://www.povinne-ruceni.com/... , kde se dají najít i pojistné podmínky - může to pomoc při případné argumentaci a vyjednávání o ceně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků

Nejčtenější články

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. Projekt ale nakonec zatrhlo vedení

Takto mohla vypadat modernizace Tatry 603. …

Čtyřkolový symbol luxusního života v Československu se měl původně dočkat zásadní modernizace. Zdárný konec však nepřišel.

12.  9.  2020 | | 28 N/A
Fuglevič Daniel
LimuzínaVývojTatra
Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme v ní seděli! Levná není, stojí za to?

Nová Škoda Enyaq iV poprvé naživo: Už jsme …

Dost možná jde o nejdůležitější model v celé historii automobilky Škoda. Enyaq iV je první vůz Škoda od základu navržený jako elektromobil a dnes si v Praze odbyl světovou premiéru, my však měli možnost si jej do detailu prohlédnout už s předstihem.

1.  9.  2020 | | 174 N/A
Mička Jan
Škoda Enyaq iVCrossoverPremiéry
Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na dno. Místy to vypadalo, že vyletí z trati

Škoda Octavia RS si v Německu sáhla až na d…

Ostrá novinka naší domácí značky se podívala na slavný německý okruh. Pneumatiky vřískaly v podstatě neustále.

21.  9.  2020 | | 202 N/A
Kadera Vladimír
Octavia RSNürburgring
BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o praktickou Škodu. Neměl šanci uspět

BAZ Furgonet byl marný pokus Slováků o prak…

Dodávka s motorem uloženým vzadu pod nákladovým prostorem může na první pohled vypadat jako naprostý nesmysl. Když vám ale zoufale chybí prostředky na vývoj nového automobilu s vhodnější koncepcí, můžete si buď založit ruce za hlavu nebo to zkusit. V Bratislavských automobilových závodech si vybrali tu druhou možnost, proti státnímu plánování komunistického molocha však neměli šanci.

19.  9.  2020 | | 41 N/A
Mihálik Miro
DodávkyŠkodaUžitková autaRetro
Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před premiérou! Teď už nemá co skrývat

Nová Škoda Enyaq iV odhalena pár hodin před…

Podobu nového elektrického SUV si automobilka bohužel neuhlídala, a to jen pár hodin před oficiální premiérou.

1.  9.  2020 | | 92 N/A
Fuglevič Daniel
Škoda Enyaq iVTajné