Příprava auta na jaro: Pár jednoduchých kroků vás může zbavit velkých problémů

39 komentářů

Marek
18. května • 12:49

Teď se chystám připravit auto na léto, jestli nějaké bude vůbec.. No každopádně jsem narazil na docela dobrou techniku toho parního čištění: https://www.united-6.cz/parni-cisteni-aut-o-co-se... ...

Martin
30. července • 10:01

A taky nezapomenout na povinné a havarijní ručení. Najít si čas a vybrat si nejvhodnější pojistné krytí. Doporučuji https://www.povinne-ruceni.com/... , kde se dají najít i pojistné podmínky - může to pomoc při případné argumentaci a vyjednávání o ceně.

randomuser
29. března • 12:02

Jakube, až se prospinkáte, možná s překvapením zjistíte, že čas od času se tam nahoře rozhoupou, zareagují na vývoj a vydají novelizaci Vyhlášky. Ta poslední s platností od 1.10.2018 mj. ruší povinnou výměnu autolékárničky po vypršení její expirační lhůty, pokud nebyla použita a také chudáky policisty zbavuje onoho práva vidět vaše náhradní žárovky, dokonce včetně pojistek. Pokuta 2000,- Kč za jízdu s prošlou lékárničkou už vám tedy nehrozí, za odfláknutý a zavádějící článek byste ale 200,- Kč na charitu poslat mohl, ne?

Marek71
29. března • 20:31

Je to recyklovaný článek z loňska. Že se něco změnilo? Na to sere pes... prostě i takto se dělá novinařina.

randomuser
30. března • 15:54

To není recyklované a už vůbec ne novinařina, to je Ctrl+C - Ctrl+V style. Živě i Computer jsou opakovaným znovuotiskováním neupravovaných (nebo jen minimálně) článků známí, ale do pytle, snad si aspoň projedu zdroj, upravím podle aktuální situace a změn a až pak to pustím ven, ne? S podobným stylem práce si brzo počteme v přehledu hardwaru, že boardy dělíme na AT a ATX...

Filda
31. března • 8:11

ctrl+c a ctrl+v je moc komplikované, spíš jenom přepsali datum :-D

sbd
5. dubna • 20:41

"stav autobarie ověřit v service. Zátěžový měřič odhalí, jestli není baterii po zimě potřeba dobít, nebo rovnou vyměnit. Současné akumulátory by vám měli vydržet..."
WTF!!! dál už jsem to nedočetl, to psal někdo z pomocné školy???

zmfcz
3. dubna • 14:31

Přitom používat klimošku v zimě má mnoho výhod - menší šanci plesnivění, v dešti žádné zamlžené auto a to i v plném obsazení, fouká teplo už při vyjetí z parkoviště, vevnitř není vlhko, pořád se maže

serok
4. dubna • 12:15

Já ji nechávám zapnutou pořád

skodafil
30. března • 17:43

Pri venkovmi teplote nizsi, nez obvykle +4 °C se kompresor klimatizace nezapne.

petr r. (petrumr)
30. března • 22:06

někdo tam nemá spojku a kompresor běží, sice se změní kompres....

prosla lekarnicka
3. dubna • 13:05

Technicka kontrola, prosla lekarnicka .... jeste se nestalo, aby platnost neceho z toho vyprsela jindy, nez v zime. :-D

Belzebub
2. dubna • 23:23

Heleďte, já dneska ráno po zimě otevřel garáž. Připojil kontakt na baterku, zavřel kufr. Sedl si dovnitř, otočil klíčkem, počkal až se natlakuje systém. Pak auto chytlo na drc, nechal jej chvíli pobrčet a vyjel ven. Venku se líně převalovalo v slunečních paprscích , na pumpě jsem trošku dofoukl kola a tradá. Jak se krásně jelo na koledu. Příští víkend si vyměním olej a trošku namastím sedadla je zas na rok vystaráno ;-)

petr r. (petrumr)
30. března • 22:04

nemáš japonce :-))

Posraldescu
2. dubna • 16:25

Zimní pneu zásadně nepřezouvám, ale dojíždím.

zmfcz
3. dubna • 14:29

Vyplatí se to? Já je mám někdy sjetý už na konci sezóny, hlavně s letníma menší spotřeba o cca 0.5l

as
2. dubna • 15:46

Pro koho ten článek je? Pro debilní mileniány? Proč bych si brzdy nemohl překontrolovat sám, rozebrat, vyčistit a namazat na správných místech...

Pravda pravdoucí
29. března • 8:26

Nebo pro inteligentní mileniály, kteří si umí vydělat dostatek na to, aby někoho zaplatili a o víkendu se mohli věnovat zábavě s rodinou a ne ležet půl dne pod autem.

zmfcz
3. dubna • 14:28

Sám? Jako pokud máš Felku, tak to jde, zkus to u normálního moderního auto (nápověda - třeba Dacia není moderní auto)

Joe Doe
29. března • 8:32

"nápověda - třeba Dacia není moderní auto"Sice ma rovnaky motor ako Mercedes.... ale OK ;)

Marek71
2. dubna • 21:55

A proč bych to sám dělal? Ostatně, troufnu si říct, že většina lidí, co mají novější auta, to ani nedělá. Tuto práci nechají na servisu, protože jim to za to nestojí a vyjde je to i levněji.PS:
Ano, kdysi na Š120 jsem měnil brzdy, kotouče i obložení. Ale proč bych to dělal dnes? Va utorizáku to dělají v rámci servisu a neautoriuzovaný si vezme cca. 200-500 KČ za výměny obložení.

Lukáš
2. dubna • 19:50

Tak se hned nerozčiluj. Vždyť Tě nikdo nenutí to nechat na servisu. Taky si brzdy dělám sám. Teda krom odvzdušnění, tam pomáhá našlapávat potěr. ;-)
Bohužel jsou mezi námi i tací, co to prostě nezvládnou. Třeba některý ženský, nebo akademicky vzdělaní lidé. Ale i tady znám vyjímky, kdy si holčina a nebo pan docent naprosto s přehledem napíchnou auto na diagnostiku a drobné opravy a údržba je radost pohledět. ;-)

Krtek
2. dubna • 15:14

Jak kontrola auta po zimě? Snad kontroluju stav auta průběžně celý rok, nebo ne? Ještě je v článku napsáno stěrače a také stírače. Já jsem pro stěrače.

Silly
3. dubna • 13:58

Ono je pravda, že při zakoupení jde o stěrače, ale po pár dnech jsou to již opět pouze roztírače.

Anti-automat
2. dubna • 13:47

Na dezene <2mm moze (okrem mestskeho poskakovania) jazdit len absolutne h.vado.

BB
29. března • 19:03

Já myslím, že na suchou vozovku bohatě ty 2mm stačí.

Alík
2. dubna • 11:43

Roman: Rosťa:
Přátelé, zde je další právní názor:
https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/nezar... ... S pozdravem,L.M.

Roman
2. dubna • 10:40

Pokud vím, tak minimální vzorek pro zimní pneumatiky je 4mm!

Yarda
2. dubna • 12:35

Přečti si vyhlášku pořádně: minimální vzorek k zimním období je 4 mm a pneumatiky musí mít označení "M+S" nebo "Tatry" (= 3 kopečky). A to je ještě jen za předpokladu, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou ledu nebo sněhu (případně je to vyžadováno značkou "Zimní výbava").
Pokud tedy není souvislá vrstva na vozovce můžeš jet na čemkoliv, co má vzorek 1,6 mmV ostatním období musí mít pneumatiky vzorek 1,6 mm a není požadováno žádné označení. Jen je nutné mít homologované pneu, tedy na nic musí být označení E + číslo v kroužku (to ostatně musí být i v zimě. Nikde v zákoně není stanovena ani stáří pneumatiky. Aniž bys něco porušil, můžeš vyrazit i na pneu starém třeba 20 let, pokud má požadovaný rozměr, vzorek, homologaci a není viditelně poškozené...

SAM
3. dubna • 9:02

Včera 2.4.2018 jsem jel přes Rakousko na zimních gumách. Bylo tam až +18° C a i když jsem na dálnici všechny rakouské šneky předjížděl tak jsem žádné problémy ani v zatáčkách ani při brzdění nepozoroval. Takže věřím, že testy mohou ukázat rozdíl jednoho nebo dvou metrů při brzdění, chce to jenm si v létě držet odstup a popřípadě v obci je pomaleji.
Vyhodit zimáky se 4 milimetrovým vzorkem - to je ekologie řezaná motorovou pilou. Zajímaly by mne emise CO2 a NOx na výrobu jedné pneumatiky,

Jim
2. dubna • 10:39

Chyba v bodě 9. Letní jsou min. 1,6 mm, ale zimní 4 mm!:-)

Gint
2. dubna • 11:16

Ale když se na nich jezdí v létě, tak 1,6 mm stačí i pro ty zimní :-D

kjh
2. dubna • 19:54

To si právě nejsem jistej....

Rosťa
2. dubna • 11:23

NEsmysly, naučte se co debilové dali do vyhlášek,
ZIMNÍ PNEU min.4mm, letní PENU 1,6mm,
ale NEzimní v létě a na min. 1,6mm,
ZIMNÍ PNEU je prostě zimní a i v létě,
dle vyhlášky a všech vysvětlení, musí mít min. 4mm,
tedy žádný dojezd ziZIMNÍ PNEU v létě na min. 1,6mm,
jako je podmínka pro letní PNEU!!!

Rolb
2. dubna • 20:43

Bohužel máte pravdu. Takto nám to říkali na školení řidičů. Dá se to očůrat tím,že odrbete vločku a M+S . Tím se pneu "jakoby" stane letní. Jinak opravdu zimní pneu i když v létě musí mít 4mm.

SAM
3. dubna • 9:04

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí (školí) a kdo to neumí školit, ten to řídí ( právníci a úředníci ).

Stan
2. dubna • 11:43

Balamutíš tady lidi, to co píšeš je lež. Stačí mít do 1,6 mm na zimních používaných v létě, to že je to kreténismus, takto jezdit zimní gumy v letních měsících je věc druhá...

vana
2. dubna • 17:33

Kreténismus by byl vyhodit čtyřmilimetrové zimáky do šrotu, když se v pohodě dají ještě dojezdit v létě nebo aspoň v nějakém přechodném období

Pepa
2. dubna • 11:39

Ale ho*no, od 1.dubna do konce listopadu můžeš mít na autě co chceš, když to odpovídá rozměru v techničáku a vzorku 1,6mm (v praxi na autě dokud se nezačnou sjíždět indikátory opotřebení, na motorce dokud není vidět kord.) B-]

Doporučujeme

Články odjinud