Příprava auta na jaro: Pár jednoduchých kroků vás může zbavit velkých problémů

Jim  |  02. 04. 2018 10:39

Chyba v bodě 9. Letní jsou min. 1,6 mm, ale zimní 4 mm!

Odpovědět  |   | 
Gint  |  02. 04. 2018 11:16

Ale když se na nich jezdí v létě, tak 1,6 mm stačí i pro ty zimní

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  02. 04. 2018 11:23

NEsmysly, naučte se co debilové dali do vyhlášek,
ZIMNÍ PNEU min.4mm, letní PENU 1,6mm,
ale NEzimní v létě a na min. 1,6mm,
ZIMNÍ PNEU je prostě zimní a i v létě,
dle vyhlášky a všech vysvětlení, musí mít min. 4mm,
tedy žádný dojezd ziZIMNÍ PNEU v létě na min. 1,6mm,
jako je podmínka pro letní PNEU!!!

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  02. 04. 2018 11:39

Ale ho*no, od 1.dubna do konce listopadu můžeš mít na autě co chceš, když to odpovídá rozměru v techničáku a vzorku 1,6mm (v praxi na autě dokud se nezačnou sjíždět indikátory opotřebení, na motorce dokud není vidět kord.)

Odpovědět  |   | 
Stan  |  02. 04. 2018 11:43

Balamutíš tady lidi, to co píšeš je lež. Stačí mít do 1,6 mm na zimních používaných v létě, to že je to kreténismus, takto jezdit zimní gumy v letních měsících je věc druhá...

Odpovědět  |   | 
vana  |  02. 04. 2018 17:33

Kreténismus by byl vyhodit čtyřmilimetrové zimáky do šrotu, když se v pohodě dají ještě dojezdit v létě nebo aspoň v nějakém přechodném období

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  02. 04. 2018 20:43

Bohužel máte pravdu. Takto nám to říkali na školení řidičů. Dá se to očůrat tím,že odrbete vločku a M+S . Tím se pneu "jakoby" stane letní. Jinak opravdu zimní pneu i když v létě musí mít 4mm.

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:04

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí (školí) a kdo to neumí školit, ten to řídí ( právníci a úředníci ).

Odpovědět  |   | 
kjh  |  02. 04. 2018 19:54

To si právě nejsem jistej....

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 04. 2018 10:40

Pokud vím, tak minimální vzorek pro zimní pneumatiky je 4mm!

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  02. 04. 2018 12:35

Přečti si vyhlášku pořádně: minimální vzorek k zimním období je 4 mm a pneumatiky musí mít označení "M+S" nebo "Tatry" (= 3 kopečky). A to je ještě jen za předpokladu, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou ledu nebo sněhu (případně je to vyžadováno značkou "Zimní výbava").
Pokud tedy není souvislá vrstva na vozovce můžeš jet na čemkoliv, co má vzorek 1,6 mm

V ostatním období musí mít pneumatiky vzorek 1,6 mm a není požadováno žádné označení. Jen je nutné mít homologované pneu, tedy na nic musí být označení E + číslo v kroužku (to ostatně musí být i v zimě. Nikde v zákoně není stanovena ani stáří pneumatiky. Aniž bys něco porušil, můžeš vyrazit i na pneu starém třeba 20 let, pokud má požadovaný rozměr, vzorek, homologaci a není viditelně poškozené...

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:02

Včera 2.4.2018 jsem jel přes Rakousko na zimních gumách. Bylo tam až +18° C a i když jsem na dálnici všechny rakouské šneky předjížděl tak jsem žádné problémy ani v zatáčkách ani při brzdění nepozoroval. Takže věřím, že testy mohou ukázat rozdíl jednoho nebo dvou metrů při brzdění, chce to jenm si v létě držet odstup a popřípadě v obci je pomaleji.
Vyhodit zimáky se 4 milimetrovým vzorkem - to je ekologie řezaná motorovou pilou. Zajímaly by mne emise CO2 a NOx na výrobu jedné pneumatiky,

Odpovědět  |   | 
Alík  |  02. 04. 2018 11:43

Roman: Rosťa:
Přátelé, zde je další právní názor:
https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/nezar... ...

S pozdravem,

L.M.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 04. 2018 13:47

Na dezene <2mm moze (okrem mestskeho poskakovania) jazdit len absolutne h.vado.

Odpovědět  |   | 
BB  |  29. 03. 2019 19:03

Já myslím, že na suchou vozovku bohatě ty 2mm stačí.

Odpovědět  |   | 
Krtek  |  02. 04. 2018 15:14

Jak kontrola auta po zimě? Snad kontroluju stav auta průběžně celý rok, nebo ne? Ještě je v článku napsáno stěrače a také stírače. Já jsem pro stěrače.

Odpovědět  |   | 
Silly  |  03. 04. 2018 13:58

Ono je pravda, že při zakoupení jde o stěrače, ale po pár dnech jsou to již opět pouze roztírače.

Odpovědět  |   | 
as  |  02. 04. 2018 15:46

Pro koho ten článek je? Pro debilní mileniány? Proč bych si brzdy nemohl překontrolovat sám, rozebrat, vyčistit a namazat na správných místech...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 04. 2018 19:50

Tak se hned nerozčiluj. Vždyť Tě nikdo nenutí to nechat na servisu. Taky si brzdy dělám sám. Teda krom odvzdušnění, tam pomáhá našlapávat potěr.
Bohužel jsou mezi námi i tací, co to prostě nezvládnou. Třeba některý ženský, nebo akademicky vzdělaní lidé. Ale i tady znám vyjímky, kdy si holčina a nebo pan docent naprosto s přehledem napíchnou auto na diagnostiku a drobné opravy a údržba je radost pohledět.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 04. 2018 21:55

A proč bych to sám dělal? Ostatně, troufnu si říct, že většina lidí, co mají novější auta, to ani nedělá. Tuto práci nechají na servisu, protože jim to za to nestojí a vyjde je to i levněji.

PS:
Ano, kdysi na Š120 jsem měnil brzdy, kotouče i obložení. Ale proč bych to dělal dnes? Va utorizáku to dělají v rámci servisu a neautoriuzovaný si vezme cca. 200-500 KČ za výměny obložení.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:28

Sám? Jako pokud máš Felku, tak to jde, zkus to u normálního moderního auto (nápověda - třeba Dacia není moderní auto)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 03. 2019 08:32

"nápověda - třeba Dacia není moderní auto"

Sice ma rovnaky motor ako Mercedes.... ale OK ;)

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  29. 03. 2019 08:26

Nebo pro inteligentní mileniály, kteří si umí vydělat dostatek na to, aby někoho zaplatili a o víkendu se mohli věnovat zábavě s rodinou a ne ležet půl dne pod autem.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  02. 04. 2018 16:25

Zimní pneu zásadně nepřezouvám, ale dojíždím.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:29

Vyplatí se to? Já je mám někdy sjetý už na konci sezóny, hlavně s letníma menší spotřeba o cca 0.5l

Odpovědět  |   | 
Belzebub  |  02. 04. 2018 23:23

Heleďte, já dneska ráno po zimě otevřel garáž. Připojil kontakt na baterku, zavřel kufr. Sedl si dovnitř, otočil klíčkem, počkal až se natlakuje systém. Pak auto chytlo na drc, nechal jej chvíli pobrčet a vyjel ven. Venku se líně převalovalo v slunečních paprscích , na pumpě jsem trošku dofoukl kola a tradá. Jak se krásně jelo na koledu. Příští víkend si vyměním olej a trošku namastím sedadla je zas na rok vystaráno

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 03. 2019 22:04

nemáš japonce

Odpovědět  |   | 
prosla lekarnicka  |  03. 04. 2018 13:05

Technicka kontrola, prosla lekarnicka .... jeste se nestalo, aby platnost neceho z toho vyprsela jindy, nez v zime.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:31

Přitom používat klimošku v zimě má mnoho výhod - menší šanci plesnivění, v dešti žádné zamlžené auto a to i v plném obsazení, fouká teplo už při vyjetí z parkoviště, vevnitř není vlhko, pořád se maže

Odpovědět  |   | 
serok  |  04. 04. 2018 12:15

Já ji nechávám zapnutou pořád

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  30. 03. 2019 17:43

Pri venkovmi teplote nizsi, nez obvykle +4 °C se kompresor klimatizace nezapne.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 03. 2019 22:06

někdo tam nemá spojku a kompresor běží, sice se změní kompres....

Odpovědět  |   | 
sbd  |  05. 04. 2018 20:41

"stav autobarie ověřit v service. Zátěžový měřič odhalí, jestli není baterii po zimě potřeba dobít, nebo rovnou vyměnit. Současné akumulátory by vám měli vydržet..."
WTF!!! dál už jsem to nedočetl, to psal někdo z pomocné školy???

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  29. 03. 2019 12:02

Jakube, až se prospinkáte, možná s překvapením zjistíte, že čas od času se tam nahoře rozhoupou, zareagují na vývoj a vydají novelizaci Vyhlášky. Ta poslední s platností od 1.10.2018 mj. ruší povinnou výměnu autolékárničky po vypršení její expirační lhůty, pokud nebyla použita a také chudáky policisty zbavuje onoho práva vidět vaše náhradní žárovky, dokonce včetně pojistek. Pokuta 2000,- Kč za jízdu s prošlou lékárničkou už vám tedy nehrozí, za odfláknutý a zavádějící článek byste ale 200,- Kč na charitu poslat mohl, ne?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 20:31

Je to recyklovaný článek z loňska. Že se něco změnilo? Na to sere pes... prostě i takto se dělá novinařina.

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  30. 03. 2019 15:54

To není recyklované a už vůbec ne novinařina, to je Ctrl+C - Ctrl+V style. Živě i Computer jsou opakovaným znovuotiskováním neupravovaných (nebo jen minimálně) článků známí, ale do pytle, snad si aspoň projedu zdroj, upravím podle aktuální situace a změn a až pak to pustím ven, ne? S podobným stylem práce si brzo počteme v přehledu hardwaru, že boardy dělíme na AT a ATX...

Odpovědět  |   | 
Filda  |  31. 03. 2019 08:11

ctrl+c a ctrl+v je moc komplikované, spíš jenom přepsali datum

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Hyundai i30 N Performance: Váš vstup do světa rychlých aut

Hyundai i30 N Performance (minitest)

Najděte mi auto s výkonem přes dvě stě sedmdesát koní, samosvorným diferenciálem a manuální převodovkou za sedm set tisíc.

11.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 50 příspěvků
S Audi SQ8 TDI na trati Tour de France: Jízda, kterou prostě nepochopíte

Audi SQ8 TDI (první svezení)

V rámci rozšiřování nabídky sportovních audi s písmenem S v názvu jsme se dočkali i modelu SQ8 TDI. Je to sice pět metrů dlouhé SUV, zatáčky ale zvládá jako kompaktní hatchback!

9.  7.  2019 | Svět motorů | 87 příspěvků
První jízda s novou Škodou Superb Scout: Dejte jí 2.0 TDI Evo a bude skvělá!

Škoda Superb Scout (první svezení)

První kilometry s novou Škodou Superb Scout jsme absolvovali v Rakousku. Vedle klikatých okresek nás trasa zavedla i na šotolinu a byl dostatek času k vyzkoušení nového prediktivního tempomatu. Jaký je prozatímní verdikt?

5.  7.  2019 | Jan Mička | 77 příspěvků

Nejčtenější články

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Ministerstvo vydalo jasné stanovisko

Zákaz jízdy kamionů o prázdninách: Minister…

Ministerstvo dopravy zveřejňuje přesné stanovisko upřesňující zákaz jízdy kamionů na českých silnicích během letních prázdnin.

6.  7.  2019 | | 203 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

7.  7.  2019 | | 44 N/A
Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka znamená výrobu u jiné značky

Škoda Superb v ohrožení. Přesun do Turecka …

Škodovácký závod v Kvasinách je tradičním místem výroby vlajkové lodi Superb. Teď se ale znova objevují zprávy, že by se produkce nové generace mohla přesunout do zahraničí.

20.  6.  2019 | | 133 N/A
Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TSI. Přestože to šéf Škody dříve vyvracel

Do nabídky Fabie se vrací nejlepší motor TS…

Jsou tomu tři týdny, co jsme naposledy psali o úbytku pohonných jednotek u Škody Fabia. Mělo to být definitivní, nakonec ale Škoda obrací a paletu agregátů rozšiřuje.

28.  6.  2019 | | 171 N/A
Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem o řidičák skupiny B razantně opadá

Mladí lidé v Česku už nechtějí řídit. Zájem…

Doby, kdy bylo získání řidičáku jedním z prvořadých cílů dospělých jedinců, podle všeho pomalu končí. Mladí lidé ztrácejí o řidičák zájem a dopravu řeší jinak.

2.  7.  2019 | | 97 N/A