Příprava auta na jaro: Pár jednoduchých kroků vás může zbavit velkých problémů

Jim  |  02. 04. 2018 10:39

Chyba v bodě 9. Letní jsou min. 1,6 mm, ale zimní 4 mm!

Odpovědět  |   | 
Gint  |  02. 04. 2018 11:16

Ale když se na nich jezdí v létě, tak 1,6 mm stačí i pro ty zimní

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  02. 04. 2018 11:23

NEsmysly, naučte se co debilové dali do vyhlášek,
ZIMNÍ PNEU min.4mm, letní PENU 1,6mm,
ale NEzimní v létě a na min. 1,6mm,
ZIMNÍ PNEU je prostě zimní a i v létě,
dle vyhlášky a všech vysvětlení, musí mít min. 4mm,
tedy žádný dojezd ziZIMNÍ PNEU v létě na min. 1,6mm,
jako je podmínka pro letní PNEU!!!

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  02. 04. 2018 11:39

Ale ho*no, od 1.dubna do konce listopadu můžeš mít na autě co chceš, když to odpovídá rozměru v techničáku a vzorku 1,6mm (v praxi na autě dokud se nezačnou sjíždět indikátory opotřebení, na motorce dokud není vidět kord.)

Odpovědět  |   | 
Stan  |  02. 04. 2018 11:43

Balamutíš tady lidi, to co píšeš je lež. Stačí mít do 1,6 mm na zimních používaných v létě, to že je to kreténismus, takto jezdit zimní gumy v letních měsících je věc druhá...

Odpovědět  |   | 
vana  |  02. 04. 2018 17:33

Kreténismus by byl vyhodit čtyřmilimetrové zimáky do šrotu, když se v pohodě dají ještě dojezdit v létě nebo aspoň v nějakém přechodném období

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  02. 04. 2018 20:43

Bohužel máte pravdu. Takto nám to říkali na školení řidičů. Dá se to očůrat tím,že odrbete vločku a M+S . Tím se pneu "jakoby" stane letní. Jinak opravdu zimní pneu i když v létě musí mít 4mm.

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:04

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí (školí) a kdo to neumí školit, ten to řídí ( právníci a úředníci ).

Odpovědět  |   | 
kjh  |  02. 04. 2018 19:54

To si právě nejsem jistej....

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 04. 2018 10:40

Pokud vím, tak minimální vzorek pro zimní pneumatiky je 4mm!

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  02. 04. 2018 12:35

Přečti si vyhlášku pořádně: minimální vzorek k zimním období je 4 mm a pneumatiky musí mít označení "M+S" nebo "Tatry" (= 3 kopečky). A to je ještě jen za předpokladu, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou ledu nebo sněhu (případně je to vyžadováno značkou "Zimní výbava").
Pokud tedy není souvislá vrstva na vozovce můžeš jet na čemkoliv, co má vzorek 1,6 mm

V ostatním období musí mít pneumatiky vzorek 1,6 mm a není požadováno žádné označení. Jen je nutné mít homologované pneu, tedy na nic musí být označení E + číslo v kroužku (to ostatně musí být i v zimě. Nikde v zákoně není stanovena ani stáří pneumatiky. Aniž bys něco porušil, můžeš vyrazit i na pneu starém třeba 20 let, pokud má požadovaný rozměr, vzorek, homologaci a není viditelně poškozené...

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:02

Včera 2.4.2018 jsem jel přes Rakousko na zimních gumách. Bylo tam až +18° C a i když jsem na dálnici všechny rakouské šneky předjížděl tak jsem žádné problémy ani v zatáčkách ani při brzdění nepozoroval. Takže věřím, že testy mohou ukázat rozdíl jednoho nebo dvou metrů při brzdění, chce to jenm si v létě držet odstup a popřípadě v obci je pomaleji.
Vyhodit zimáky se 4 milimetrovým vzorkem - to je ekologie řezaná motorovou pilou. Zajímaly by mne emise CO2 a NOx na výrobu jedné pneumatiky,

Odpovědět  |   | 
Alík  |  02. 04. 2018 11:43

Roman: Rosťa:
Přátelé, zde je další právní názor:
https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/nezar... ...

S pozdravem,

L.M.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 04. 2018 13:47

Na dezene <2mm moze (okrem mestskeho poskakovania) jazdit len absolutne h.vado.

Odpovědět  |   | 
BB  |  29. 03. 2019 19:03

Já myslím, že na suchou vozovku bohatě ty 2mm stačí.

Odpovědět  |   | 
Krtek  |  02. 04. 2018 15:14

Jak kontrola auta po zimě? Snad kontroluju stav auta průběžně celý rok, nebo ne? Ještě je v článku napsáno stěrače a také stírače. Já jsem pro stěrače.

Odpovědět  |   | 
Silly  |  03. 04. 2018 13:58

Ono je pravda, že při zakoupení jde o stěrače, ale po pár dnech jsou to již opět pouze roztírače.

Odpovědět  |   | 
as  |  02. 04. 2018 15:46

Pro koho ten článek je? Pro debilní mileniány? Proč bych si brzdy nemohl překontrolovat sám, rozebrat, vyčistit a namazat na správných místech...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 04. 2018 19:50

Tak se hned nerozčiluj. Vždyť Tě nikdo nenutí to nechat na servisu. Taky si brzdy dělám sám. Teda krom odvzdušnění, tam pomáhá našlapávat potěr.
Bohužel jsou mezi námi i tací, co to prostě nezvládnou. Třeba některý ženský, nebo akademicky vzdělaní lidé. Ale i tady znám vyjímky, kdy si holčina a nebo pan docent naprosto s přehledem napíchnou auto na diagnostiku a drobné opravy a údržba je radost pohledět.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 04. 2018 21:55

A proč bych to sám dělal? Ostatně, troufnu si říct, že většina lidí, co mají novější auta, to ani nedělá. Tuto práci nechají na servisu, protože jim to za to nestojí a vyjde je to i levněji.

PS:
Ano, kdysi na Š120 jsem měnil brzdy, kotouče i obložení. Ale proč bych to dělal dnes? Va utorizáku to dělají v rámci servisu a neautoriuzovaný si vezme cca. 200-500 KČ za výměny obložení.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:28

Sám? Jako pokud máš Felku, tak to jde, zkus to u normálního moderního auto (nápověda - třeba Dacia není moderní auto)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 03. 2019 08:32

"nápověda - třeba Dacia není moderní auto"

Sice ma rovnaky motor ako Mercedes.... ale OK ;)

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  29. 03. 2019 08:26

Nebo pro inteligentní mileniály, kteří si umí vydělat dostatek na to, aby někoho zaplatili a o víkendu se mohli věnovat zábavě s rodinou a ne ležet půl dne pod autem.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  02. 04. 2018 16:25

Zimní pneu zásadně nepřezouvám, ale dojíždím.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:29

Vyplatí se to? Já je mám někdy sjetý už na konci sezóny, hlavně s letníma menší spotřeba o cca 0.5l

Odpovědět  |   | 
Belzebub  |  02. 04. 2018 23:23

Heleďte, já dneska ráno po zimě otevřel garáž. Připojil kontakt na baterku, zavřel kufr. Sedl si dovnitř, otočil klíčkem, počkal až se natlakuje systém. Pak auto chytlo na drc, nechal jej chvíli pobrčet a vyjel ven. Venku se líně převalovalo v slunečních paprscích , na pumpě jsem trošku dofoukl kola a tradá. Jak se krásně jelo na koledu. Příští víkend si vyměním olej a trošku namastím sedadla je zas na rok vystaráno

Odpovědět  |   | 

nemáš japonce

Odpovědět  |   | 
prosla lekarnicka  |  03. 04. 2018 13:05

Technicka kontrola, prosla lekarnicka .... jeste se nestalo, aby platnost neceho z toho vyprsela jindy, nez v zime.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:31

Přitom používat klimošku v zimě má mnoho výhod - menší šanci plesnivění, v dešti žádné zamlžené auto a to i v plném obsazení, fouká teplo už při vyjetí z parkoviště, vevnitř není vlhko, pořád se maže

Odpovědět  |   | 
serok  |  04. 04. 2018 12:15

Já ji nechávám zapnutou pořád

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  30. 03. 2019 17:43

Pri venkovmi teplote nizsi, nez obvykle +4 °C se kompresor klimatizace nezapne.

Odpovědět  |   | 

někdo tam nemá spojku a kompresor běží, sice se změní kompres....

Odpovědět  |   | 
sbd  |  05. 04. 2018 20:41

"stav autobarie ověřit v service. Zátěžový měřič odhalí, jestli není baterii po zimě potřeba dobít, nebo rovnou vyměnit. Současné akumulátory by vám měli vydržet..."
WTF!!! dál už jsem to nedočetl, to psal někdo z pomocné školy???

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  29. 03. 2019 12:02

Jakube, až se prospinkáte, možná s překvapením zjistíte, že čas od času se tam nahoře rozhoupou, zareagují na vývoj a vydají novelizaci Vyhlášky. Ta poslední s platností od 1.10.2018 mj. ruší povinnou výměnu autolékárničky po vypršení její expirační lhůty, pokud nebyla použita a také chudáky policisty zbavuje onoho práva vidět vaše náhradní žárovky, dokonce včetně pojistek. Pokuta 2000,- Kč za jízdu s prošlou lékárničkou už vám tedy nehrozí, za odfláknutý a zavádějící článek byste ale 200,- Kč na charitu poslat mohl, ne?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 20:31

Je to recyklovaný článek z loňska. Že se něco změnilo? Na to sere pes... prostě i takto se dělá novinařina.

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  30. 03. 2019 15:54

To není recyklované a už vůbec ne novinařina, to je Ctrl+C - Ctrl+V style. Živě i Computer jsou opakovaným znovuotiskováním neupravovaných (nebo jen minimálně) článků známí, ale do pytle, snad si aspoň projedu zdroj, upravím podle aktuální situace a změn a až pak to pustím ven, ne? S podobným stylem práce si brzo počteme v přehledu hardwaru, že boardy dělíme na AT a ATX...

Odpovědět  |   | 
Filda  |  31. 03. 2019 08:11

ctrl+c a ctrl+v je moc komplikované, spíš jenom přepsali datum

Odpovědět  |   | 
Martin  |  30. 07. 2019 10:01

A taky nezapomenout na povinné a havarijní ručení. Najít si čas a vybrat si nejvhodnější pojistné krytí. Doporučuji https://www.povinne-ruceni.com/... , kde se dají najít i pojistné podmínky - může to pomoc při případné argumentaci a vyjednávání o ceně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, pro je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 16 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků

Nejčtenější články

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, kter…

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

13.  11.  2019 | | 247 N/A
Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni ale dolehly socialistické kompromisy

Škoda Favorit mohla být krásná. Pak na ni a…

Třicáté výročí 17. listopadu 1989 si lze připomenout různě. Třeba i svým způsobem revolučním automobilem, který se stal symbolem tehdejší doby a zároveň pojítkem mezi starým AZNP a Škodou pod křídly VW.

17.  11.  2019 | | 47 N/A
Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giugiara. Václav Klaus byl ale proti

Tohle mohla být první Škoda Octavia od Giug…

Vměšování politiků do automobilového průmyslu či aut obecně není žádný moderní vynález Bruselu, ale vcelku běžná věc doprovázející tyto dopravní prostředky prakticky od jejich počátků. Neznáme však mnoho případů, kdy by konkrétní politik přímo ovlivnil design vozu tak, jako to na počátku 90. let zvládl předseda české vlády.

28.  10.  2019 | | 22 N/A
James May si koupil nové auto. Pod plachtou Ferrari však supersport nenajdete

James May si koupil nové auto. Pod plachtou…

James May umí překvapit a moderovat. V novém videu se o obou těchto věcech velmi mile přesvědčíte.

4.  11.  2019 | | 32 N/A
Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní modely. Jsou levné a s bohatou výbavou

Česká Toyota dost zvýhodnila nehybridní mod…

Pokud hledíte po některém z benzinových modelů Toyoty, na konec roku teď české zastoupení uvádí výhodnou limitovanou edici výbav Prestige pro hned několik svých vozů.

8.  11.  2019 | | 243 N/A