Příprava auta na jaro: Pár jednoduchých kroků vás může zbavit velkých problémů

Jim  |  02. 04. 2018 10:39

Chyba v bodě 9. Letní jsou min. 1,6 mm, ale zimní 4 mm!

Odpovědět  |   | 
Gint  |  02. 04. 2018 11:16

Ale když se na nich jezdí v létě, tak 1,6 mm stačí i pro ty zimní

Odpovědět  |   | 
Rosťa  |  02. 04. 2018 11:23

NEsmysly, naučte se co debilové dali do vyhlášek,
ZIMNÍ PNEU min.4mm, letní PENU 1,6mm,
ale NEzimní v létě a na min. 1,6mm,
ZIMNÍ PNEU je prostě zimní a i v létě,
dle vyhlášky a všech vysvětlení, musí mít min. 4mm,
tedy žádný dojezd ziZIMNÍ PNEU v létě na min. 1,6mm,
jako je podmínka pro letní PNEU!!!

Odpovědět  |   | 
Pepa  |  02. 04. 2018 11:39

Ale ho*no, od 1.dubna do konce listopadu můžeš mít na autě co chceš, když to odpovídá rozměru v techničáku a vzorku 1,6mm (v praxi na autě dokud se nezačnou sjíždět indikátory opotřebení, na motorce dokud není vidět kord.)

Odpovědět  |   | 
Stan  |  02. 04. 2018 11:43

Balamutíš tady lidi, to co píšeš je lež. Stačí mít do 1,6 mm na zimních používaných v létě, to že je to kreténismus, takto jezdit zimní gumy v letních měsících je věc druhá...

Odpovědět  |   | 
vana  |  02. 04. 2018 17:33

Kreténismus by byl vyhodit čtyřmilimetrové zimáky do šrotu, když se v pohodě dají ještě dojezdit v létě nebo aspoň v nějakém přechodném období

Odpovědět  |   | 
Rolb  |  02. 04. 2018 20:43

Bohužel máte pravdu. Takto nám to říkali na školení řidičů. Dá se to očůrat tím,že odrbete vločku a M+S . Tím se pneu "jakoby" stane letní. Jinak opravdu zimní pneu i když v létě musí mít 4mm.

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:04

Kdo to umí ten to dělá, kdo to neumí, ten to učí (školí) a kdo to neumí školit, ten to řídí ( právníci a úředníci ).

Odpovědět  |   | 
kjh  |  02. 04. 2018 19:54

To si právě nejsem jistej....

Odpovědět  |   | 
Roman  |  02. 04. 2018 10:40

Pokud vím, tak minimální vzorek pro zimní pneumatiky je 4mm!

Odpovědět  |   | 
Yarda  |  02. 04. 2018 12:35

Přečti si vyhlášku pořádně: minimální vzorek k zimním období je 4 mm a pneumatiky musí mít označení "M+S" nebo "Tatry" (= 3 kopečky). A to je ještě jen za předpokladu, že je vozovka pokryta souvislou vrstvou ledu nebo sněhu (případně je to vyžadováno značkou "Zimní výbava").
Pokud tedy není souvislá vrstva na vozovce můžeš jet na čemkoliv, co má vzorek 1,6 mm

V ostatním období musí mít pneumatiky vzorek 1,6 mm a není požadováno žádné označení. Jen je nutné mít homologované pneu, tedy na nic musí být označení E + číslo v kroužku (to ostatně musí být i v zimě. Nikde v zákoně není stanovena ani stáří pneumatiky. Aniž bys něco porušil, můžeš vyrazit i na pneu starém třeba 20 let, pokud má požadovaný rozměr, vzorek, homologaci a není viditelně poškozené...

Odpovědět  |   | 
SAM  |  03. 04. 2018 09:02

Včera 2.4.2018 jsem jel přes Rakousko na zimních gumách. Bylo tam až +18° C a i když jsem na dálnici všechny rakouské šneky předjížděl tak jsem žádné problémy ani v zatáčkách ani při brzdění nepozoroval. Takže věřím, že testy mohou ukázat rozdíl jednoho nebo dvou metrů při brzdění, chce to jenm si v létě držet odstup a popřípadě v obci je pomaleji.
Vyhodit zimáky se 4 milimetrovým vzorkem - to je ekologie řezaná motorovou pilou. Zajímaly by mne emise CO2 a NOx na výrobu jedné pneumatiky,

Odpovědět  |   | 
Alík  |  02. 04. 2018 11:43

Roman: Rosťa:
Přátelé, zde je další právní názor:
https://www.bezplatnapravniporadna.cz/online-zdarma/ruzne/nezar... ...

S pozdravem,

L.M.

Odpovědět  |   | 
Anti-automat  |  02. 04. 2018 13:47

Na dezene <2mm moze (okrem mestskeho poskakovania) jazdit len absolutne h.vado.

Odpovědět  |   | 
BB  |  29. 03. 2019 19:03

Já myslím, že na suchou vozovku bohatě ty 2mm stačí.

Odpovědět  |   | 
Krtek  |  02. 04. 2018 15:14

Jak kontrola auta po zimě? Snad kontroluju stav auta průběžně celý rok, nebo ne? Ještě je v článku napsáno stěrače a také stírače. Já jsem pro stěrače.

Odpovědět  |   | 
Silly  |  03. 04. 2018 13:58

Ono je pravda, že při zakoupení jde o stěrače, ale po pár dnech jsou to již opět pouze roztírače.

Odpovědět  |   | 
as  |  02. 04. 2018 15:46

Pro koho ten článek je? Pro debilní mileniány? Proč bych si brzdy nemohl překontrolovat sám, rozebrat, vyčistit a namazat na správných místech...

Odpovědět  |   | 
Lukáš  |  02. 04. 2018 19:50

Tak se hned nerozčiluj. Vždyť Tě nikdo nenutí to nechat na servisu. Taky si brzdy dělám sám. Teda krom odvzdušnění, tam pomáhá našlapávat potěr.
Bohužel jsou mezi námi i tací, co to prostě nezvládnou. Třeba některý ženský, nebo akademicky vzdělaní lidé. Ale i tady znám vyjímky, kdy si holčina a nebo pan docent naprosto s přehledem napíchnou auto na diagnostiku a drobné opravy a údržba je radost pohledět.

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  02. 04. 2018 21:55

A proč bych to sám dělal? Ostatně, troufnu si říct, že většina lidí, co mají novější auta, to ani nedělá. Tuto práci nechají na servisu, protože jim to za to nestojí a vyjde je to i levněji.

PS:
Ano, kdysi na Š120 jsem měnil brzdy, kotouče i obložení. Ale proč bych to dělal dnes? Va utorizáku to dělají v rámci servisu a neautoriuzovaný si vezme cca. 200-500 KČ za výměny obložení.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:28

Sám? Jako pokud máš Felku, tak to jde, zkus to u normálního moderního auto (nápověda - třeba Dacia není moderní auto)

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  29. 03. 2019 08:32

"nápověda - třeba Dacia není moderní auto"

Sice ma rovnaky motor ako Mercedes.... ale OK ;)

Odpovědět  |   | 
Pravda pravdoucí  |  29. 03. 2019 08:26

Nebo pro inteligentní mileniály, kteří si umí vydělat dostatek na to, aby někoho zaplatili a o víkendu se mohli věnovat zábavě s rodinou a ne ležet půl dne pod autem.

Odpovědět  |   | 
Posraldescu  |  02. 04. 2018 16:25

Zimní pneu zásadně nepřezouvám, ale dojíždím.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:29

Vyplatí se to? Já je mám někdy sjetý už na konci sezóny, hlavně s letníma menší spotřeba o cca 0.5l

Odpovědět  |   | 
Belzebub  |  02. 04. 2018 23:23

Heleďte, já dneska ráno po zimě otevřel garáž. Připojil kontakt na baterku, zavřel kufr. Sedl si dovnitř, otočil klíčkem, počkal až se natlakuje systém. Pak auto chytlo na drc, nechal jej chvíli pobrčet a vyjel ven. Venku se líně převalovalo v slunečních paprscích , na pumpě jsem trošku dofoukl kola a tradá. Jak se krásně jelo na koledu. Příští víkend si vyměním olej a trošku namastím sedadla je zas na rok vystaráno

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 03. 2019 22:04

nemáš japonce

Odpovědět  |   | 
prosla lekarnicka  |  03. 04. 2018 13:05

Technicka kontrola, prosla lekarnicka .... jeste se nestalo, aby platnost neceho z toho vyprsela jindy, nez v zime.

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  03. 04. 2018 14:31

Přitom používat klimošku v zimě má mnoho výhod - menší šanci plesnivění, v dešti žádné zamlžené auto a to i v plném obsazení, fouká teplo už při vyjetí z parkoviště, vevnitř není vlhko, pořád se maže

Odpovědět  |   | 
serok  |  04. 04. 2018 12:15

Já ji nechávám zapnutou pořád

Odpovědět  |   | 
skodafil  |  30. 03. 2019 17:43

Pri venkovmi teplote nizsi, nez obvykle +4 °C se kompresor klimatizace nezapne.

Odpovědět  |   | 
petrumr  |  30. 03. 2019 22:06

někdo tam nemá spojku a kompresor běží, sice se změní kompres....

Odpovědět  |   | 
sbd  |  05. 04. 2018 20:41

"stav autobarie ověřit v service. Zátěžový měřič odhalí, jestli není baterii po zimě potřeba dobít, nebo rovnou vyměnit. Současné akumulátory by vám měli vydržet..."
WTF!!! dál už jsem to nedočetl, to psal někdo z pomocné školy???

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  29. 03. 2019 12:02

Jakube, až se prospinkáte, možná s překvapením zjistíte, že čas od času se tam nahoře rozhoupou, zareagují na vývoj a vydají novelizaci Vyhlášky. Ta poslední s platností od 1.10.2018 mj. ruší povinnou výměnu autolékárničky po vypršení její expirační lhůty, pokud nebyla použita a také chudáky policisty zbavuje onoho práva vidět vaše náhradní žárovky, dokonce včetně pojistek. Pokuta 2000,- Kč za jízdu s prošlou lékárničkou už vám tedy nehrozí, za odfláknutý a zavádějící článek byste ale 200,- Kč na charitu poslat mohl, ne?

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  29. 03. 2019 20:31

Je to recyklovaný článek z loňska. Že se něco změnilo? Na to sere pes... prostě i takto se dělá novinařina.

Odpovědět  |   | 
randomuser  |  30. 03. 2019 15:54

To není recyklované a už vůbec ne novinařina, to je Ctrl+C - Ctrl+V style. Živě i Computer jsou opakovaným znovuotiskováním neupravovaných (nebo jen minimálně) článků známí, ale do pytle, snad si aspoň projedu zdroj, upravím podle aktuální situace a změn a až pak to pustím ven, ne? S podobným stylem práce si brzo počteme v přehledu hardwaru, že boardy dělíme na AT a ATX...

Odpovědět  |   | 
Filda  |  31. 03. 2019 08:11

ctrl+c a ctrl+v je moc komplikované, spíš jenom přepsali datum

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

TEST Audi Q3 35 TDI S tronic: Když nemůže, tak přidej!

Audi Q3 35 TDI S tronic

Příbuznost minulé a nové generace Audi Q3 byste možná na první pohled netipovali. Až tak se kompaktní SUV změnilo. Otázkou zůstává, o kolik výš dokáže novinka posunout standardy nastolené předchůdcem.

dnes | Jan Mička | 42 příspěvků
První jízda se Suzuki Swift Sport: Je to žlutý ďábel za super peníze!

Suzuki Swift Sport (první svezení)

„No konečně, ty malej rošťáku“, vypadlo ze mě ihned po nasednutí. Tohle auto je totiž naprosto skvělý způsob, jak utratit půl milionu.

14.  4.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
TEST BMW M850i xDrive Coupé: Do klubu rváčů v rukavičkách

BMW M850i xDrive

Lexus LC je možná zábavnější a lépe se poslouchá a Mercedes S Coupé je pravděpodobně o chloupek komfortnější. Lepší definice třídy gran turismo však na silnice snad ještě nevyjela.

13.  4.  2019 | Miro Mihálik | 15 příspěvků

Nejčtenější články

Policie opět nasadila do akce šmírovací autobusy. Natáčela přestupky řidičů

Policie opět nasadila do akce šmírovací aut…

Policie opět vytáhla do akce autobusy, ze kterých v rámci speciální akce natáčela přestupky řidičů.

20.  3.  2019 | | 103 N/A
Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlodějů. Brzy neuspějí ani u Škody

Automobilky vyzrály na nejpodlejší trik zlo…

O krádežích nejenom luxusních aut vybavených bezklíčovým odemykáním a startováním už toho bylo napsáno dost. Automobilky však postupně přicházejí s jednoduchým řešením, jak vozidla ochránit.

14.  4.  2019 | | 99 N/A
Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější představí již za pár dnů

Škoda se vrací k zadokolkám. Tu nejnovější …

Nečekejte přerod značky v takovém stylu, jaký v minulých letech předvedla Alfa Romeo. Zadní pohon umožní nová platforma, na které v budoucnu vzniknou desítky vozů koncernu VW.

12.  4.  2019 | | 34 N/A
Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. Homologaci získala podvodem

Škoda 120 S Rallye byla předvojem 130 RS. H…

Za přímé předchůdce Škody 130 RS lze považovat soutěžní modely 180 a 200 RS. Pokud jde ale o motor či konstrukci chlazení, stotřicítka má mnohem blíže poněkud zapomenuté Škodě 120 S Rallye.

30.  3.  2019 | | 9 N/A
Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je třetí nejlepší značkou, přeskočila Hyundai

Dacia v Česku slaví historický úspěch. Je t…

České zastoupení automobilky Dacia zdůrazňuje, že za úspěchem na českém trhu nestojí rozsáhlé mediální kampaně. Značka to zatím letos dotáhla na trojku na českém trhu.

12.  4.  2019 | | 188 N/A