Příplatky v ceníku Dodge Demon: Sedadlo pro spolujezdce či "závodní" kufr

Dodge představil vrcholnou verzi modelu Challenger. Demon je nejrychlejším autem ve sprintu na 1/4 míle. V listu příplatků jsme našli několik zvláštností.

Po měsících upoutávek Dodge konečně ukázal Challenger Demon na autosalonu v New Yorku. Osmiválec o objemu 6,2 litru je dopovaný mechanickým kompresorem a byl továrně vyladěn.

Má dokonce i druhou palivovou pumpu na závodní benzin a klimatizaci pro mezichladič stlačeného vzduchu. Disponuje výkonem 840 koní. Točivý moment je monstrózních 1 043 Nm. 

Z nuly na 98 km/h to démon umí za 2,3 sekundy a čtvrt míle překoná za 9,65 sekundy při výsledné rychlosti 225 km/h. Při startu působí na řidiče přetížení 1,8 G. Šílený Dodge při plném startu díky lepivým polozávodním pneumatikám o rozměru 315/40 R18 dokonce zvedá přední nápravu. Přední pneumatiky zůstanou nad zemí ještě 89 centimetrů po vystartování.

Vůz je dokonce tak výkonný, že jej asociace National Hot Rod Association v podstatě zakázala provozovat na většině sprintových tratí v USA. Na svůj výkon má totiž málo bezpečnostních prvků, nemá třeba bezpečnostní klec.

Opravdu zajímavý je i list příplatků a volitelné výbavy. K vozu lze objednat "závodní krabici" s párem úzkých předních pneumatik, zvedákem, nářadím, jiným termostatem, počítačem pro komunikaci s jednotkou motoru či přepínačem palivových pump.

Jeep představil nejsilnější Grand Cherokee. Motor má z modelů Dodge Hellcat

Jeep představil nejsilnější Grand Cherokee. Motor má z modelů Dodge Hellcat

Za pouhý jeden dolar lze doobjednat sedadlo spolujezdce, případně i zadní sedadla. Za stejnou "sumu" se dá objednat čalounění zavazadlového prostoru. To vše kvůli šetření hmotnosti, kterou se podařilo snížit o 97 kilogramů. Rozhodně se vyplatí tři dolary za zmíněné prvky zaplatit a poté tyto "zbytečnosti" třeba nechat v garáži. Vždyť jsou to tři dolary a pozdější doobjednání bude stát násobně více...

Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Další příplatky však vzhledem k zaměření vozu úplně pochopitelné nejsou, zase ale z démona činí supersport na každý den. Objednat si lze 19 reproduktorů Harman Kardon, střešní okno či dokonce ventilovaná a vyhřívaná sedadla s vyhřívaným volantem.

Démonů bude vyrobenou pouze 3 300 a všechny skončí v Severní Americe. Produkce začne letos v létě. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků