Příplatky v ceníku Dodge Demon: Sedadlo pro spolujezdce či "závodní" kufr

Dodge představil vrcholnou verzi modelu Challenger. Demon je nejrychlejším autem ve sprintu na 1/4 míle. V listu příplatků jsme našli několik zvláštností.

Po měsících upoutávek Dodge konečně ukázal Challenger Demon na autosalonu v New Yorku. Osmiválec o objemu 6,2 litru je dopovaný mechanickým kompresorem a byl továrně vyladěn.

Má dokonce i druhou palivovou pumpu na závodní benzin a klimatizaci pro mezichladič stlačeného vzduchu. Disponuje výkonem 840 koní. Točivý moment je monstrózních 1 043 Nm. 

Z nuly na 98 km/h to démon umí za 2,3 sekundy a čtvrt míle překoná za 9,65 sekundy při výsledné rychlosti 225 km/h. Při startu působí na řidiče přetížení 1,8 G. Šílený Dodge při plném startu díky lepivým polozávodním pneumatikám o rozměru 315/40 R18 dokonce zvedá přední nápravu. Přední pneumatiky zůstanou nad zemí ještě 89 centimetrů po vystartování.

Vůz je dokonce tak výkonný, že jej asociace National Hot Rod Association v podstatě zakázala provozovat na většině sprintových tratí v USA. Na svůj výkon má totiž málo bezpečnostních prvků, nemá třeba bezpečnostní klec.

Opravdu zajímavý je i list příplatků a volitelné výbavy. K vozu lze objednat "závodní krabici" s párem úzkých předních pneumatik, zvedákem, nářadím, jiným termostatem, počítačem pro komunikaci s jednotkou motoru či přepínačem palivových pump.

Jeep představil nejsilnější Grand Cherokee. Motor má z modelů Dodge Hellcat

Jeep představil nejsilnější Grand Cherokee. Motor má z modelů Dodge Hellcat

Za pouhý jeden dolar lze doobjednat sedadlo spolujezdce, případně i zadní sedadla. Za stejnou "sumu" se dá objednat čalounění zavazadlového prostoru. To vše kvůli šetření hmotnosti, kterou se podařilo snížit o 97 kilogramů. Rozhodně se vyplatí tři dolary za zmíněné prvky zaplatit a poté tyto "zbytečnosti" třeba nechat v garáži. Vždyť jsou to tři dolary a pozdější doobjednání bude stát násobně více...

Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Další příplatky však vzhledem k zaměření vozu úplně pochopitelné nejsou, zase ale z démona činí supersport na každý den. Objednat si lze 19 reproduktorů Harman Kardon, střešní okno či dokonce ventilovaná a vyhřívaná sedadla s vyhřívaným volantem.

Démonů bude vyrobenou pouze 3 300 a všechny skončí v Severní Americe. Produkce začne letos v létě. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků