Příplatky v ceníku Dodge Demon: Sedadlo pro spolujezdce či "závodní" kufr

Dodge představil vrcholnou verzi modelu Challenger. Demon je nejrychlejším autem ve sprintu na 1/4 míle. V listu příplatků jsme našli několik zvláštností.

Po měsících upoutávek Dodge konečně ukázal Challenger Demon na autosalonu v New Yorku. Osmiválec o objemu 6,2 litru je dopovaný mechanickým kompresorem a byl továrně vyladěn.

Má dokonce i druhou palivovou pumpu na závodní benzin a klimatizaci pro mezichladič stlačeného vzduchu. Disponuje výkonem 840 koní. Točivý moment je monstrózních 1 043 Nm. 

Z nuly na 98 km/h to démon umí za 2,3 sekundy a čtvrt míle překoná za 9,65 sekundy při výsledné rychlosti 225 km/h. Při startu působí na řidiče přetížení 1,8 G. Šílený Dodge při plném startu díky lepivým polozávodním pneumatikám o rozměru 315/40 R18 dokonce zvedá přední nápravu. Přední pneumatiky zůstanou nad zemí ještě 89 centimetrů po vystartování.

Vůz je dokonce tak výkonný, že jej asociace National Hot Rod Association v podstatě zakázala provozovat na většině sprintových tratí v USA. Na svůj výkon má totiž málo bezpečnostních prvků, nemá třeba bezpečnostní klec.

Opravdu zajímavý je i list příplatků a volitelné výbavy. K vozu lze objednat "závodní krabici" s párem úzkých předních pneumatik, zvedákem, nářadím, jiným termostatem, počítačem pro komunikaci s jednotkou motoru či přepínačem palivových pump.

Zajímavosti | Jeep

Jeep představil nejsilnější Grand Cherokee. Motor má z modelů Dodge Hellcat

Za pouhý jeden dolar lze doobjednat sedadlo spolujezdce, případně i zadní sedadla. Za stejnou "sumu" se dá objednat čalounění zavazadlového prostoru. To vše kvůli šetření hmotnosti, kterou se podařilo snížit o 97 kilogramů. Rozhodně se vyplatí tři dolary za zmíněné prvky zaplatit a poté tyto "zbytečnosti" třeba nechat v garáži. Vždyť jsou to tři dolary a pozdější doobjednání bude stát násobně více...

Americká auta | Sportovní auta | Byznys

Dodge Viper skončí na konci srpna. Pak se bude dlouho čekat na nástupce

Další příplatky však vzhledem k zaměření vozu úplně pochopitelné nejsou, zase ale z démona činí supersport na každý den. Objednat si lze 19 reproduktorů Harman Kardon, střešní okno či dokonce ventilovaná a vyhřívaná sedadla s vyhřívaným volantem.

Démonů bude vyrobenou pouze 3 300 a všechny skončí v Severní Americe. Produkce začne letos v létě. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Podívejte se na obsáhlou fotogalerii novinky:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků