Jsem ochotný si připlatit, když přijede cokoliv (benzin, lpg, cng, plug-in, elektromobil), hlavně když nepřijede odporný smradlácký (a jako bonus i hlučný) diesel, což je 95% všech dodávek (čest výjimkám na CNG). Bohužel myšlení většiny je někde jinde. A nesrovnávejte nás s Německem, tam jsou i ty diesely o level jinde než přestárlé rozhašené dieselové kruply v Česku. Taky máme diesely jenom špatné a ještě horší. Jako bonus pak máme i odpornější naftu z ruské ropy.
A od kdy neberou Němci ruskou ropu? To jsou mi novinky.
Tak to máte smůlu protože, že jste v menšině. Protože ta většina není ochotna, nebo schopná platit v ceně dopravy za nové auta. Ono kupodivu zákazem těch starých ty nové nezlevní a Vaše myšlení je také jinde. On je totiž třeba rozdíl mezi ekonomickou rozvahou a ideovou myšlenkou..... Takže těma dodávkami nejezdí ani freelanceři VŠ uměleckého směru s IQ130+ kteří by mluveným slovem zvládali nějaký světový jazyk. Ne tím ruština není.
Az vy jednou objevite existenci IKL...
myslim ze to rekne vic nez ten vyblitek https://www.youtube.com/watch...
To je nezmysel, ktorý vychádza z hypotetickej otázky: Čo by bolo, keby bolo.Na Slovensku už takmer mesiac jedna firma rozváža balíky elektromobilmi a nemá dôvod zdvíhať ceny. Konkurencia je konkurencia.U elektromobilov platí, že sa oplatia tým viac, čím viac sa s nimi jazdí. A kuriérske firmy s nimi jazdia stále. Takže je len otázkou času, kedy budú elektrické dodávky výhodnejšie ako tie naftové.Aj pre dodávky bude platiť to čo pre bežné elektromobily: nebude v nich stačiť vymeniť len motor a nádrž za batérie. Budú musieť byť postavené od začiatku ako elektrické. Tak ako to to plánuje napr. Rivian, ktorý čoskoro začne pre Amazon postupne vyrábať 100.000 elektrických dodávok pre Amazon. Plus sú aj iní výrobcovia.
čím více s tím budeš jezdit, tím déle budeš čekat na nabíječce, takže zásadní bude, aby ta dodávka zvládla clodenní přepravu balíků bez nabití, protože kurýr pak nebude stát někde dvě tři hodiny na nabíječce. Stejně tak musí pak nechat nabít tu dodávku přes noc. Jenže spousta dopravních kurýrů v ČR jsou nasmlouvaní a nepatří samotné přepravní společnosti, viz napíklad PPL. Takže by si majitel musl pořídit dražší dodávky, pokud by to bylo v podnínkách přepravní společnoati. Pak má ten lokálí nasmlouvaný přepravce vždy několik řidičů. Pokud tankuje naftu, zadá si to jednoduše do nákladů. Jak vykáže nabíjení, když ti kurýři převážně ty auta berou domu a ráno jedou na nakládku? Bude si to každý nabíjet doma pro dobro zaměstnavatele? To asi těžko, nebo budou na veřejných nabíječkách, to znamená spoustu času trávit po práci někde na nabíječce a často za ceny vyšš, než by pak jezdil na naftu. To asi tak ytěžko, těm řidičům, ten čas nikdo nevrátí ani nezaplatí. Jedině řešení by bylo, že by vždy zaparkovali doma u "šéfa" a u něj to nabíjeli. Ale to by k tomu musel mít další uzpůsobení. Takže využití je jen u těch přepravců, co mají svá auta a budou to parkovat vždy na centrále na nabíjčce. Dost se tím zužuje spektrum.
https://www.youtube.com/watch... na Slovensku jiz jedna firma rozvazi elektrickyma dodavkama, v Nemecku tech elektrickych dodavek ma Nemecka posta a jei sestra DHL prez 9 tisic a pristi rok maji pridat do sve flotily, respektive nahradit dosluhujici dieselove, dalsich 15-20 tisic kusu, a svete div se ono jim to funguje a nabiji se vsechny az v noci kdy by stejne stali na parkovistich posty elektromobilita se v rozvazkach uplatnuje velice rychle a bude tam nastup mnohem rychlejsi nez v osobni soukrome doprave prave proto ze to je zajimave z hlediska financi ;-) provozni naklady jsou vesmes polovicni a pri zivotnosti tech dodavek cca 1000-1500 dni provozu to neni problem aby se to nezaplatilo, nam se dnes BEV v podobe Tesly S vyplaci jako servisni vozidlo vic nez treba dieselova Octavia za ctvrtinovou cenu, s tim najezdem mame po prvnim roce pouzivani jiz spocteno ze v pristim roce se auto plnohodnotne zaplati , najezd cca 180 tisic km rocne, takze az to po 5-6 letech pujde nekam do srotu, tak to prinese zisk vetsi nez jaky by za tu dobu udelala prave nejaka Octavia s naklady na provoz cca 3x vetsima, nejvetsi polozkou jsou totiz prave ony naklady na provoz, to same ocekavame u tahacu, i soucasne dve prestavby na CNG nam po vice nez roce ukazali ze navratnost byla v radu neceleho roku, a uvidime az se nam podari ziskat nejaky elektricky tahac pro lokalni spedici, a najezdu se nebojim, tahace co mame pro lokalni spedici maji denni najezd do 200km, nehlede na to ze nasi zakaznici jiz postupne hlasi ze do budoucna si budou objednavat prave dopravce s nizkoemisnim vozovym parkemna loklani rozvozy se tedy elektrifikace ujme zrejme rychle, provozovatelum dava i ekonomicky smysl, a da se ocekavat ze cena techto aut bude hodne rychle klesat se svetsujici se nabitkou a konkurenci a take diky nadhodnocenym cenovkam, dnesni ceny elektrickych dodavek jsou nastavene nesmyslne, pro predstavu treba e-Crafter ma cenovku jako normalni Crafter + esobni elektromobil, takze VW na nem musi vydelavat hodne slusne penize
Pokial viem tak nemecka posta mala nimi navrhnutu dodavku a cely projekt po 3 rokoch skrachoval nakolko elektromobily boli nerentabilne a to tie elektromobily boli fakt lacne. Nejde mi do hlavy ako by niekto dokazal cely projekt ozivit za menej penazi ako to bolo v rezii Deutsche Post a kto by dal zvolenie na novy elektroprojekt ked jeden nedavno skrachoval. Tu nieco nesedi. V clanku vyssie je jasne pisane, ze iba 1/5 nemcov by si bola ochotna priplatit za elektrodorucovanie a to je velmi hypoteticke. V nemecku VW ID3 predaje slabota ID4 este vacsia slabota ceny zacinaju na 45000€ za zakladnu verziu.Clovece vy odkial cerpate tie ruzove udaje o elektromobilite.Vybudete jeden z tych elektrofundamentalistov co? Presne takto sa siria nepotvrdene famy o elektromobilite a taky ako vy jej robia medvediu sluzbuB-]
Streetscooter neni moc dobry priklad. Ten zkusili a zadna slava to nebyla, takze oznamili konec. Jenze shora prisel befehl, ze to pujde, tak to proste pujde i kdyby to neslo.
Nevim, co na tom kdo nechape. Elektromobilita prece je o vytahani penez z kapes hejlu, o nicem jinem...
Pokud je 1/5 Němců pro, tak to znamená, že 4/5 pro nejsou. :-D
Choré nápady, zase na ty zmatené a vymyté Němce dojede celá Evropa. Pokud se toto stane, nemělo by jim být už umožněno, aby si sami vládli. Je to od jednoho giga průseru k dalšímu. Jen se posunuje časový horizont :(
Připlácet za co? Platím poštovné za doručení zásilky a je mi úplně jedno jak ji doručí. Třeba ji můžou roznášet pěšky nebo v zimě psí spřežení. Je to jejich věc.
A za co vlastně připlácet ? Elektromobilisti přece svorně tvrdí, že v dlouhodobém srovnání je provoz elektromobilu levnější
To je jako v tom vtipu, jak se dá podat jedna zpráva různě. Závodil Rus a Američan ve sprintu na 100 m, vyhrál Američan. Tisk v Americe napsal, že jejich závodník přesvědčivě vyhrál. Tisk v Rusku napsal, že jejich závodník skončil těsně druhý za prvním Američanem. Proč nenapíšete, že 4/5 Němců je proti, tedy naprostá většina?
Ten vtip měj trochu jiné finále.Ruské noviny psaly že sovětský borec skončil na krásném druhém místě, zatímco Američan doběhl předposlední.
V Rusku by spíš napsali, že jejich závodník skončil druhý a Američan až předposlední.
Nepochopil? Tady nejde o lhaní, ale lépe vypadá napsat, že skončil těsně druhý, než napsat skončil poslední. Takto to vypadá, že tam běželo i více závodníků, než dva. Jde o způsob interpretace toho samého.
Pokud běželi jen dva a tím pádem byl jedn první a druhý poslední, zároveň jeden první a jeden druhý a ten co byl první, byl i předposlední, protže poslední byl ten druhý. Tedy interpretace brk77 není lhaní, jen ještě více zamaskovaná realita. Ale na obsahu tvého sdělení to samozřemě nic nemění a vím, jak to myslíš. Ale to se nehodí do krámu. Elektrodebilita se tu musí tlačit horem dolem. Nikoho nezajímá, kolika lidem je to ukradený a kolik lidí je proti. Prezentují se jen zkreslená fakta vytržená z kontextu.
OK, také to tak jde pojmout.
Nemusí být přímo proti, třeba jim je to fuk
Místní redakce je zralá na seznámení s panem Kočnerem...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.