Připadá vám Tesla Model 3 nedotažená a fádní? Němci našli řešení díky karbonu

Zdá se vám design a zpracování karoserie Tesly Model 3 jaksi fádní a nedotažené? Úpravce Novitec má pro vás řešení.

Německý úpravce Novitec je sice nejčastěji spojován s výrazně a hlasitě upravenými vozy Ferrari nebo Lamborghini, tentokrát se však rozhodl decentně vylepšit i zcela tichou Teslu Model 3. Komu by se totiž zdál vzhled elektromobilu obyčejný a bez větších emocí, tomu nyní Novitec nabízí balíček karbonových dílů a dalších maličkostí.

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Na přídi Modelu 3 se tedy objevuje karbonový splitter, který opticky snižuje čumák Tesly k zemi, zatímco podle Novitecu rovněž redukuje vztlak pod přední nápravou při vysokých rychlostech a zlepšuje tak stabilitu vozu. Na bocích najdete nástavce prahů a záď je možné doplnit o karbonový difuzor nebo malé křidélko opět z uhlíkových vláken.

Ve výsledku tak vypadá Model 3 od Novitecu spíše jako tovární dále přiostřená verze Modelu 3 – pokud by se tedy touto cestou kalifornský výrobce rozhodl vydat. A jak se říká, „kola dělají auto“, tudíž zbytek podtrhují 21palcové kované disky značky Vossen, jejichž design má pomoci s uchlazením brzdové soustavy.

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Výhodou nových kol je i nižší neodpružená hmotnost, takže má Model 3 nabídnout ještě pohotovější reakce v zatáčkách, nehledě na „lepivější“ sadu pneumatik Continental. Stabilitu dále posunují k lepšímu i sportovní pružiny na podvozku nebo kompletní set pružin a nastavitelných tlumičů od KW, snižující světlou výšku elektromobilu až o 40 mm.

Pro interiér Modelu 3 nabízí Novitec doplňkové čalounění kůží či Alcantarou v řadě odstínu nebo nové obložení palubní desky, jak jinak, karbonem. Po technické stránce se však Němci do úpravy více nepustili, elektrické ústrojí nejlevnějšího elektromobilu Tesly tedy zůstává beze změn.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 110 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 12 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 77 příspěvků