Připadá vám Tesla Model 3 nedotažená a fádní? Němci našli řešení díky karbonu

Zdá se vám design a zpracování karoserie Tesly Model 3 jaksi fádní a nedotažené? Úpravce Novitec má pro vás řešení.

Německý úpravce Novitec je sice nejčastěji spojován s výrazně a hlasitě upravenými vozy Ferrari nebo Lamborghini, tentokrát se však rozhodl decentně vylepšit i zcela tichou Teslu Model 3. Komu by se totiž zdál vzhled elektromobilu obyčejný a bez větších emocí, tomu nyní Novitec nabízí balíček karbonových dílů a dalších maličkostí.

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Na přídi Modelu 3 se tedy objevuje karbonový splitter, který opticky snižuje čumák Tesly k zemi, zatímco podle Novitecu rovněž redukuje vztlak pod přední nápravou při vysokých rychlostech a zlepšuje tak stabilitu vozu. Na bocích najdete nástavce prahů a záď je možné doplnit o karbonový difuzor nebo malé křidélko opět z uhlíkových vláken.

Ve výsledku tak vypadá Model 3 od Novitecu spíše jako tovární dále přiostřená verze Modelu 3 – pokud by se tedy touto cestou kalifornský výrobce rozhodl vydat. A jak se říká, „kola dělají auto“, tudíž zbytek podtrhují 21palcové kované disky značky Vossen, jejichž design má pomoci s uchlazením brzdové soustavy.

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Výhodou nových kol je i nižší neodpružená hmotnost, takže má Model 3 nabídnout ještě pohotovější reakce v zatáčkách, nehledě na „lepivější“ sadu pneumatik Continental. Stabilitu dále posunují k lepšímu i sportovní pružiny na podvozku nebo kompletní set pružin a nastavitelných tlumičů od KW, snižující světlou výšku elektromobilu až o 40 mm.

Pro interiér Modelu 3 nabízí Novitec doplňkové čalounění kůží či Alcantarou v řadě odstínu nebo nové obložení palubní desky, jak jinak, karbonem. Po technické stránce se však Němci do úpravy více nepustili, elektrické ústrojí nejlevnějšího elektromobilu Tesly tedy zůstává beze změn.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků
TEST VW California Beach vs. levná vestavba: Těžká volba dnešního hipíka?

Obytné vozy Volkswagen T6.1

Užitkový Volkswagen slaví letos sedmdesátiny. Tentokrát jsme se podívali na zoubek dvěma obytným kouskům, kdy každý razí trochu jiný přístup.

11.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 15 příspěvků