Připadá vám Tesla Model 3 nedotažená a fádní? Němci našli řešení díky karbonu

Zdá se vám design a zpracování karoserie Tesly Model 3 jaksi fádní a nedotažené? Úpravce Novitec má pro vás řešení.

Německý úpravce Novitec je sice nejčastěji spojován s výrazně a hlasitě upravenými vozy Ferrari nebo Lamborghini, tentokrát se však rozhodl decentně vylepšit i zcela tichou Teslu Model 3. Komu by se totiž zdál vzhled elektromobilu obyčejný a bez větších emocí, tomu nyní Novitec nabízí balíček karbonových dílů a dalších maličkostí.

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Elon Musk ví, jak prodat Tesly, o které lidé nestojí. Další majitelé už mají utrum

Na přídi Modelu 3 se tedy objevuje karbonový splitter, který opticky snižuje čumák Tesly k zemi, zatímco podle Novitecu rovněž redukuje vztlak pod přední nápravou při vysokých rychlostech a zlepšuje tak stabilitu vozu. Na bocích najdete nástavce prahů a záď je možné doplnit o karbonový difuzor nebo malé křidélko opět z uhlíkových vláken.

Ve výsledku tak vypadá Model 3 od Novitecu spíše jako tovární dále přiostřená verze Modelu 3 – pokud by se tedy touto cestou kalifornský výrobce rozhodl vydat. A jak se říká, „kola dělají auto“, tudíž zbytek podtrhují 21palcové kované disky značky Vossen, jejichž design má pomoci s uchlazením brzdové soustavy.

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Tesla pick-up je za dveřmi. Podle Muska zbývají do premiéry 2 až 3 měsíce

Výhodou nových kol je i nižší neodpružená hmotnost, takže má Model 3 nabídnout ještě pohotovější reakce v zatáčkách, nehledě na „lepivější“ sadu pneumatik Continental. Stabilitu dále posunují k lepšímu i sportovní pružiny na podvozku nebo kompletní set pružin a nastavitelných tlumičů od KW, snižující světlou výšku elektromobilu až o 40 mm.

Pro interiér Modelu 3 nabízí Novitec doplňkové čalounění kůží či Alcantarou v řadě odstínu nebo nové obložení palubní desky, jak jinak, karbonem. Po technické stránce se však Němci do úpravy více nepustili, elektrické ústrojí nejlevnějšího elektromobilu Tesly tedy zůstává beze změn.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků