Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Zkušený manažer Jürgen Stackmann dostal novou hlavní roli. Zahraje si v nekonečné telenovele s názvem Jak probudit nemocné dítě koncernu Volkswagen…
Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Jürgen Stackmann byl jmenován novým předsedou představenstva společnosti Seat. V této funkci nahradil Jamese Muira, který po „úspěšné misi“ odchází, získal vedoucí funkci v koncernu Volkswagen.

Muirovi byla svěřena funkce předsedy představenstva v roce 2009 a byla do něho vkládána velká očekávání. Ta se však jaksi nenaplnila a Muir skončil podobně jako jeho předchůdci. Tedy bez úspěchu. Seat je i nadále jediná z dvanácti značek koncernu Volkswagen, které se dlouhodobě nedaří.

Španělský Seat má mnoho společného s jiným padlým dnešních dnů, s německým Opelem. Také ten je silně závislý na prodejích v Evropě. Na trhu, který je tvrdě postižený krizí.

Obě automobilky jsou jen málo vidět na jiných trzích, ani jedna neprodává své vozy například ve Spojených státech.

To je smrtelná kombinace. Třeba Škoda také neprodává v USA, ale je silně zastoupena na trzích rozvíjejících se zemí, hlavně v Asii, což jí pomáhá růst. Toto ale není případ Seatu. Španělské automobilky, jejíž úspěch či neúspěch se odvíjí od prodejů na masových trzích.

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Přitom Seat dnes bezesporu má co nabídnout. Třeba nový Leon je bezesporu vynikající. Dokazují to i recenze v prestižních světových motoristických publikacích, ocenění, která posbíral. Vozy Seatu mají i přitažlivý dynamický design.

Ale jak se ukazuje, je to málo. Problém totiž tkví v tom, že značka Seat je stále neviditelná. Jen málokterý zákazník o ní dnes přemýšlí. Neví ostatně ani, kam si ji zařadit.

A s tím si neporadil žádný z předchůdců nového šéfa Seatu. Stackmann to bude mít v tomto ohledu těžké. Musí totiž zákazníky hlavně přesvědčit, že Seat má svoji cenu. Ale jaká je?

Když se dnes totiž hovoří o Seatu a jeho místu na trhu, tak se často udává příklad identických vozů – Seatu Mii (na snímku nahoře) a Škody Citigo. Na evropském trhu je malý Seat levnější ve srovnání se svým českým druhem (s výjimkou v Česku: u nás stojí třídveřový Citigo 1,0 MPI/44 kW 181 900 korun a třídveřový Mii 1,0 183 900 korun).  

Což znamená jediné, silný signál, že nikoli Škoda, ale Seat je dnes levnou značkou koncernu Volkswagen...

Klepněte pro větší obrázek

Jürgen Stackmann (51)

Vystudoval bankovnictví a podnikové hospodářství. Svou kariéru zahájil v roce 1989 u Fordu, kde zastával různé vedoucí pozice v Německu a Velké Británii. Mimo jiné byl ředitelem marketingu německé pobočky, viceprezidentem zodpovědným za marketing evropského Fordu v Londýně a nakonec generálním ředitelem pro prodej a marketing německé pobočky. Stackmann přišel do koncernu Volkswagen v roce 2010. Nejprve byl odpovědný za prodej a marketing společnosti Škoda Auto. Od září 2012 vedl Stackmann marketing koncernu Volkswagen a značky Volkswagen osobní vozy.

bazar

Seat Ibiza 1,2
Rok výroby: 2013
Stav: 19 943 km
Cena: 193 000 Kč
Seat Cordoba 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 162 370 km
Cena: 40 000 Kč
Seat Ibiza 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 117 477 km
Cena: 65 000 Kč
Seat Leon 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 179 079 km
Cena: 60 000 Kč
Seat Ibiza 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 59 369 km
Cena: 137 000 Kč
Seat Leon 2
Rok výroby: 2014
Stav: 32 961 km
Cena: 360 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků