Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Zkušený manažer Jürgen Stackmann dostal novou hlavní roli. Zahraje si v nekonečné telenovele s názvem Jak probudit nemocné dítě koncernu Volkswagen…
Přináší Jürgen Stackmann živou vodu pro nemocný Seat?

Jürgen Stackmann byl jmenován novým předsedou představenstva společnosti Seat. V této funkci nahradil Jamese Muira, který po „úspěšné misi“ odchází, získal vedoucí funkci v koncernu Volkswagen.

Muirovi byla svěřena funkce předsedy představenstva v roce 2009 a byla do něho vkládána velká očekávání. Ta se však jaksi nenaplnila a Muir skončil podobně jako jeho předchůdci. Tedy bez úspěchu. Seat je i nadále jediná z dvanácti značek koncernu Volkswagen, které se dlouhodobě nedaří.

Španělský Seat má mnoho společného s jiným padlým dnešních dnů, s německým Opelem. Také ten je silně závislý na prodejích v Evropě. Na trhu, který je tvrdě postižený krizí.

Obě automobilky jsou jen málo vidět na jiných trzích, ani jedna neprodává své vozy například ve Spojených státech.

To je smrtelná kombinace. Třeba Škoda také neprodává v USA, ale je silně zastoupena na trzích rozvíjejících se zemí, hlavně v Asii, což jí pomáhá růst. Toto ale není případ Seatu. Španělské automobilky, jejíž úspěch či neúspěch se odvíjí od prodejů na masových trzích.

Škoda | Volkswagen | Audi | Byznys | Seat | Porsche

Audi, Škoda a Volkswagen míří vzhůru, Seat padá

Byznys | Názory | Seat

Seat si v Česku věří a přichází se sebevědomými prohlášeními

Přitom Seat dnes bezesporu má co nabídnout. Třeba nový Leon je bezesporu vynikající. Dokazují to i recenze v prestižních světových motoristických publikacích, ocenění, která posbíral. Vozy Seatu mají i přitažlivý dynamický design.

Ale jak se ukazuje, je to málo. Problém totiž tkví v tom, že značka Seat je stále neviditelná. Jen málokterý zákazník o ní dnes přemýšlí. Neví ostatně ani, kam si ji zařadit.

A s tím si neporadil žádný z předchůdců nového šéfa Seatu. Stackmann to bude mít v tomto ohledu těžké. Musí totiž zákazníky hlavně přesvědčit, že Seat má svoji cenu. Ale jaká je?

Když se dnes totiž hovoří o Seatu a jeho místu na trhu, tak se často udává příklad identických vozů – Seatu Mii (na snímku nahoře) a Škody Citigo. Na evropském trhu je malý Seat levnější ve srovnání se svým českým druhem (s výjimkou v Česku: u nás stojí třídveřový Citigo 1,0 MPI/44 kW 181 900 korun a třídveřový Mii 1,0 183 900 korun).  

Což znamená jediné, silný signál, že nikoli Škoda, ale Seat je dnes levnou značkou koncernu Volkswagen...

Klepněte pro větší obrázek

Jürgen Stackmann (51)

Vystudoval bankovnictví a podnikové hospodářství. Svou kariéru zahájil v roce 1989 u Fordu, kde zastával různé vedoucí pozice v Německu a Velké Británii. Mimo jiné byl ředitelem marketingu německé pobočky, viceprezidentem zodpovědným za marketing evropského Fordu v Londýně a nakonec generálním ředitelem pro prodej a marketing německé pobočky. Stackmann přišel do koncernu Volkswagen v roce 2010. Nejprve byl odpovědný za prodej a marketing společnosti Škoda Auto. Od září 2012 vedl Stackmann marketing koncernu Volkswagen a značky Volkswagen osobní vozy.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků