Přímý vstřik benzínu: revoluce, nebo evoluce?

31 komentářů

Dede
5. července • 22:01

Co to kdo zase napsal za nesmysl. "Staré a moderní motory". Přímý vstřik je starý 30let. Tak jaké moderní? Pouze se dnes vyábí sráče, které jsou v kvalitě Trabanta, který na tom byl s výdrží tak nějak stejně. Pisatelé jsou zkrátka nýmandi, co neumí vůbec nic napsat a nemají hlavně znalosti. Novinářská smečka zná jen Škoda auto a nebo auta do roku stáří 2000. Co je před tímto rokem, to je pro ně velká neznámá......

Marc159
10. května • 7:35

Co jsou to vlastně "klapky sání" ???

olso
8. července • 17:31

ale aj predat a to presne VW vie aj s celym jeho marketingovym oddelenim. To ze AR-JTS, Mitsubishi-GDI a VW-FSI robia benziny s priamym vstrekom som vedel,ale ze BMW, Toyota, Opel ich robia tiez tak to nee. VW spravil taku reklamu, ze iny motor ako 2.0 TFSI by som v A4 ani nechcel.

Pavel
5. července • 13:43

Auto německých soudruhů jsem zavrhl před pěti lety, jakožto neuvěřitelně zastaralou konstrukci pohonu s vysokou spotřebou a bídnými jízdními vlastnostmi. Nahradil jsem jej GDI a doteď slouží a nevypadá to že by chtělo přestat. Polepšil jsem si jak nižší poruchovostí, tak podstatně nižší spotřebou. Pokud se člověku chce jet pomalu a citlivě, dá se jet i pod 5 litrů s výkonem 125 hp. Čili do Chorvatska na Makarskou na jednu nádrž s rezervou.

HAE
1. července • 23:34

Jen pro doplnění. Opel montuje přímovstřikový 2,2 l do vectry C a signumu již pár let. 
O tomto motoru jsem ale nikdy nic nečetl (v testu automobilu). Nemáte někdo nějaký tip?

GTE
30. června • 17:33

!!!!!! např. Audi A6 1.6 MPI !!!!!!  a tohle autor myslel jak?  Ono to taky může jet? Myslel jsem že pro německé důchodce se to snad ani nevyrábí? No ale když se může dělat oktávka 1,4MPI.....
A co Audi A6 1,2 HTP .... to by teprv byl nářez

Enzo
30. června • 8:30

Kdy to bude?

http://www.wiwo.de/pswiwo/fn/ww2/sfn/buildww/id/133/id/117135/fm/0/SH/0/depot/0/index.html

Jaroslav
30. června • 9:47

sorry, ale němčina není moje jazyk. takhle česky by nebylo ? nebo alespoň v angličtině ?

traktorista
29. června • 19:54

Článek na objednávku německého výrobce TDI chrochtopopelnic? Byl tady podrobný článek o technologii GDI s klady a zápory, které její zavedení přineslo? Byl tady oslavný článek, když mitsu vyrobilo 0,5 mio GDI motorů a mělo kompletní řadu od čtyřválců 1,5 1,8 2,0 2,4 šestiválců 2,0 3,5 a skvostného V8 4,5 GDI? Obávám se, že nic takového zde nebylo.

Mám takové tušení, že celé slavné FSI je jenom licencované GDI a následně upravené německými soudruhy :))))

Popis technologie GDI od mitsu:

http://www.mitsubishi-motors.co.jp/inter/technology/GDI/page1.html

goes
29. června • 20:56

ber to tak, ze kdyz GDI pouzila Micina, JTS Alfa atd. tak proste prodeje techto aut jsou v CR tak male, ze se neoplati o tom psat, kdyz se jich proda alespon polovina co skodovek, tak tu o tom taky uslysis..

Jaroslav
29. června • 19:20

Pane Broža,
a kdy a od koho budou ty motory druhé generace ? Ví se už nějaké bližší informace ?

Petr
29. června • 14:36

Zapomněli jste zmínit ještě Toyotu, která dává motor s přímým vstřikem do Avensisu od roku 2000 (2.0 110kW) a nedělá z toho žádnou vědu jako VW.

Filip
29. června • 18:52

Konecne to tu nekdo rekl!!Uz jsem se bal ze se na Toyotu uplne zapomnelo!!!Jezdim v duhe generaci Avensisu s 2.0 D-4,coz je primovstrikovy dvoulitr a taky nechapu (priznivci odpusti) trapny koncern VW,ze ze svym FSI dela takovy drahoty,kdyz uz jej ma Toyota od roku 2000 a nijak s tim nemachrovala!!!!
Nevim jestli je to jen muj dojem,ale mam pocit ze (nejen Toyota) ale vsichni jeponci jsou tak 5-8 let dopredu nez evrpoani (konkretne VW,o Skode ani nemluve....)....prikad Prius,RX440....atd....
Mejte se vsichni....

ajatin
1. července • 7:36

Před asi pěti lety (možná je to ještě déle) proběhla i v našem tisku informace, že VW kupuje technologii přímovstřikových benzínů právě od Toyoty.

echo zulu
4. července • 17:39

na tom nie je nic divneho. pokial sa nemylim, toyota je druhy najvacsi automobilovy koncern (po GM), to VW nie je, a co sa tyka hybridneho pohonu, tak aj v odbornych periodikach (napr automotive news - pre vyrobcov a dodavatelov) sa pise, ze v tejto dobe je pravdepodobne vyhodnejsie licencovat to od toyoty ako samostatne vyvijat.

goes
29. června • 15:12

zadny vyrobce krom VW z toho nedela revoluci, at uz Micina, Fiat, BMW nebo tebou zminovana Toyota...

echo zulu
4. července • 17:36

no ja si nahodou pamatam reklamy na mitsubishi carisma gdi.. revolucne :)

lubos
29. června • 10:56

Uz mel Saab nekdy v roce 1980, a to ciste mechanicky :) Hodne stara vec.

Tom
29. června • 11:15

Vstrikovani benzinu je v letectvi zname a pouzivane uz od valky a ma ho snad kazdy Zlin uz dobrych 30-40 let ...

Alesi
29. června • 12:28

Asi narazis na rozdil mezi karburatorovym Spitfairem a Messerschmittem se vstrikovanim na zacatku WW2. Nejsem se ale jisty a docela bych se divil, jestli slo o primy vstrik.

revere
29. června • 22:36

Přímy vstřik benzínu už měl legendární mercedes křídlák v 50 letech,takže to taková novinka není.

Dinar
29. června • 13:00

Alesi: nešlo, bylo tam vstřikovací čerpadlo.

Tom
29. června • 17:46

Nekde bylo i vstrikovani vody pro kratkodobe zvyseni vykonu v pripade nouze

goes
29. června • 10:59

To je jako kdyz nekdo rekne, ze nekdo mel airbagy uz v roce XXX, proste to, ze nekdo ma neco prvni, zas tolik neznamena, vyvoj jde kupredu a tak jako prvni TD byly pred desitkami let, teprve nyni se da rict, ze uz jsou moderni a jsou pomerne vychytane, spolehlive, vykonne atd. tedy prvotni zaklad vzdy za moc nestal a az vyvoj dostal dane veci na patricnou uroven, kdy uz ma vyznam toto aplikovat v bezne praxi a v masovem nasazeni...

Merlin
29. června • 8:12

Jednu vyhodu som spozoroval medzi 1.8 Duratec HE a SCi. SCi lepsie startuje, doslova sa staci dotknut klucika a motor bezi, to plati ako za studeny a este vyraznejsie pre teply motor. Tym ale nechcem povedat ze HE startuje zle

Petr Broža
29. června • 8:45

SCi má rovněž tišší chod, v nízkých otáčkách není téměř slyšet.

goes
29. června • 0:16

Rozdil mezi 2.0JTS a starsiho 2.0TS je tento (pro AR 156 sedan) a jelikoz se oba motory pouzivaly v jednom a tom samem aute, spotrebu je mozno srovnat.
udaje pro 110kW vezri neznam (existovala vubec?)

2.0TS - 114kW (6400rpm) a 187Nm (3500rpm)
zrychleni 0-100 za 8,6s
Vmax - 216kmh
Spotreba: 11.7 / 6.6 / 8.5

2.0JTS - 121kW (6400rpm) a 206Nm (3250rpm)
zrychleni 0-100 za 8,2s
Vmax - 220kmh
Spotreba: 12.2 / 6.6 / 8.6

- tedy neni primo zaruceno ze je tam vice vykonu, nizsi spotreba atd. Vzdy zalezi na konkretnim provedeni atd. Ma to sve vyhody i nevyhody.
Velkym problemem je v souctu vseho bobtnajici vaha aut, emise atd. a tak mame dnes auta s vykony hodne pres 100kW a dynamikou na urovni aut s dvoutretinovym vykonem pred 5-10ti lety.
Celkove vyvoj benzinovych motoru ceka velka cesta, jelikoz je tam jeste velky prostor na ruzne upravy atd.

Vcelku pekny clanek, prijemna skica fungovani primovstriku, byt ne moc technicky narocne na cteni.

Marek_Litzman
29. června • 8:11

 Je tomu už chvíle, co jsem to psal a už si přímé zdroje bohužel nepamatuju, ale informace se snažím brát z oficiálních zdrojů a myslím si, že zrovna informaci o motoru jsem na webu našel ;)

limach
1. července • 8:32

Fajn článek, jen dvě poznámky:
1. motory JTS se do Alfy 147, pokud se nepletu, nedávají. 1.6 jsou TS, 3.2 klasika, dvoulitr je klasický 2.0 TS.
2. myslím, že nejvíce pro popularitu přímovstříkových motorů v posledních dvou dekádách udělalo Mitsubishi, náledně pak Ford, Toyota a koncern Fiat (Alfa). Nechci zapomínat na další značky (asi i Renault). Ale VW ? Pokud je to myšleno tak, že kluci z Golfsburgu se poučili a teď to začali masověji prodávat, tak jo. Jinak je to jen dobrá práce (jako vždy) P.R. odboru VW.

goes
29. června • 8:45

Omlouvam se a beru zpet, verze 114kW byla v letech 1997-2001 a verze 110kW od roku 2001-2002 tedy do nastupu JTS, plnila EURO3 a tak byla kapku udusena.
2.0 TS 16V - 110 kW/6300 a 181Nm(3800) top speed 214kmh, 0-100 za 8,8s

- ale jinak dobry clanek

JJJ
29. června • 2:27

Jasne, velka cesta, a nakonec ty auta budou litat a jezdit na slanou vodu, vodik si vyrobi sami... nejvetsi brzdou vyvoje jsou vyrobci, hlavni hraci na trhu :) Bez srandy.
Jinak se kazi Lambdy na soucasnych autech (po 5 letech to odejde do kytek) a kolik budou stat tyhle emisni systemy na FSI probuh? A jelikoz je to vse rizeny pres lambdu, tak to je pak docela pruser, zvysi se spotreba a ... Ach jo.

Doporučujeme

Články odjinud