Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

34 komentářů

Petr F
10. prosince • 13:12

Dobry den. Dnes jsem neprosel tk. Pry jsou spatne tyce rizeni vsude jsou nove cepy a mechanik ktery to delal tak rikal ze je vse v pohode. A obcas sciti erbeg a zrovna svitil jak mam postupovat muzu jit jinam na tk? Dekuji

Michal
31. října • 13:43

Nedávno mi 4lete auto prošlo na výbornou ale měření emisí na papíře:volnobezne otáčky CO2=0,zvýšené otáčky tj 2500 CO2=0.Nemají náhodou to vytočit na max takže u mě asi 6500otáček?

Petr K.
18. října • 14:41

Tohle má vždy dvě strany mince. Ta první je, že není tak dávno doba, kdy nabylo třeba na STK s autem vůbec jezdit a i když už se přijelo, klidně prošlo nebrzdící prohnilé auto, kterému nefungovala ani potkávací světla. Vím o čem je řeč, pracuju v oboru.
Tehdy Profesní komora STK mlčela.
Takže se konečně koná. V zásadě jsem za to rád. Jenže kdo ta pravidla asi tak napíše, když ministerstvo platí zlomek toho, co soukromá sféra? Čerstvý obsolvent jehož reálná znalost problematiky začíná a končí s posledním číslem Světa Motorů. Absurdita je na světě. A ejhle, Profesní komora STK je najednou všude slyšet. Jenže jaksi... ehmmm... těžko ji brát vážně po tom, co leta mlčela.
Btw. emise, to je docela ta samá pohádka. Bohužel.

Jura
17. října • 7:41

U nás na vesnici, co jezdíme jen po okolí, STK nemá polovina aut. Sem ani policajti nejezdí.

Clayton
18. října • 3:54

U nás na vesnici (Douglas County, Nevada, USA) žádná technická ani emise nejsou vyžadovány. Takže na silnicích je to tady opravdu o život, člověk, aby se bál vyjet z garáže... Oh, wait! My máme vlastně statisticky jednu z nejnižších nehodovostí v USA. Jak je tohle proboha možné?

zmfcz
18. října • 9:49

Protože skoro na 2000km2 žije 48 tisíc lidí? Žiju ve městě, kde je 49 tisíc lidí namačkaných na 23km2 + ještě stovky aut z okolních měst.

Clayton
18. října • 23:04

To je samozřejmě validní argument, pokud se o tom budeme bavit vážně. Nicméně třeba tady u nás žije většina lidí v jednom místě, zbytek je převážně poušť a hory. A počet aut na počet obyvatel je určitě vyšší než v ČR. Je tu ale znatelně lepší dopravní infrastruktura a všichni se snaží o minimum dopravních omezení. Např. dálnice (hwy 395) se opravuje zásadně jen v noci, nikoho by nenapadlo zavírat pruh přes den (pokud se nestane něco jako živelná katastrofa - např. sesuv půdy).
A pokud jde o tu technickou, tu skutečně většina států USA nemá a nikdo neprokázal nějaký vliv na nehodovost. Prostě to tak je. Je to nejspíš úplně zbytečná buzerace. Emisní kontroly jsou v USA častější, třeba u nás v Nevadě se týkají aut registrovaných v oblastech s vyšším počtem obyvatel (konkrétně Las Vegas a Reno). Jsem rád, že to k nám zatím nedorazilo. A jsem si jistý, že vzduch je tu daleko čistší než v ČR. Jistě, je to dané celkovým stářím vozového parku a také tím, že v USA nejsou diesely zdaleka tak oblíbené. Naprosto výjimečně tu vidím kouřit nějaký starý dieselový truck, ale to je opravdu výjimka.

puk123
17. října • 9:31

U nás policajti bydlí, tak STK mít musíme. Zatím to řešíme tak, že si navzájem půjčujeme motory, abychom prošli. ;-)

Osel z Jetele
17. října • 10:47

Mi zas u nás hodně čipujeme a na STK, kde máme známího, posýláme jen techničáky, známki nám chodí poštou a lepýme sy je samy.

Kankunen
17. října • 6:56

Jistota J1, polovina diskutujících je debilních. Jistota J2, výkvět těch debílků pouští do světa světa příkazy, které nejdou splnit a nutí lidi na STK podvádět.

brk77
16. října • 18:33

Mi se libí, jak to má Audi. Tedy teoreticky, pokud to funguje, tak jak tvrdí. Pokud jezdíš na pravidelný servis do našich autorizáků a necháváš si opravit to, co je potřeba, o STK se ti postaráme. Zneužitelné je všechno, ale tady by se mi asi i líbilo, kdyby tohle mělo i oporu v zákoně a nebyl to náklad rozpuštěný v ceně servisu. Ty vraky ve špatném stavu se už dávno opravují někde u garážmistrů a nikdo s takovým autem nezačne do autorizáku jezdit jen kvůli STK. Kvalitu těch autorizáků si monitorují samotné automobilky a mají zájem, aby bylo vše OK.

Ev Lo
17. října • 10:14

No, jediny kdo alespon trochu ty servisy u nas resi je skodovka :(

MS
16. října • 22:50

V nekterych zemich maji, ze ekvivalent STK delaji bezne servisy nebo dokonce I bazary. Evidentni prasarnu si pustit netroufnou a nejake kraviny neresi. Ale nemyslim si, zeby autorizak byl vyhra. Automobilka ma take zajem, abys mel papirove udrzbu co nejnizsi a pri najezdu nove modelu aby jsis vymenil vuz. O puvodnim, ktery pred par lety stal tolik penez najednou ticho po pesine a nezadouci. Naopak specializovani nezavisli jsou nadsenci, to co maji zajem a snazi se to mit pekne. I kdyz jich tolik neni. Automobilka spise sosa z autorizaku data, co funguje a co by mohla jeste vice optimalizovat a vylevnit. Popripade odchyti a zataji nejhorsi prasarny, typu TSI EA111.

Jedna Bedna
16. října • 20:03

Jo to je fajn, dokonce oni to snad nabízí úplně zadarmo, což samozřejmě platíte v ceně běžného servisu.
Ušetříte půl hodiny zbytečného lelkování na STK, kdy technik, který auto, co je v pořádku, má otestované za pět minut, ale kvůli vzdálenému monitoringu musí na lince STK strávit 30+ minut. Další stupidita de Ťok-team.

E15
16. října • 18:12

Teď vážně:
Dokud budou STK fungovat tak, že stačí dát do velkého techničáku příslušný obnos (prý stačí dokonce jen 500 Kč!!!) a na emisích (a zřejmě i dále na technické) projde prakticky cokoliv, pak to mohou celé zrušit, protože je to celé naprosto zbytečná buzerace lidí. Ti, co mají auto v pořádku tam jednou zbytečně a ti, co ho v pořádku nemají, to uplatí (zmíněným směšně malým úplatkem). Reálný dopad kontrol na stav vozového parku je tak zcela nulový.
A ještě - daleko nejdůležitější je na STK měření emisí. STK, co následuje po emisích, je skoro zbytečná, stav vozidla je na příčinách nehod podílí do jednoho procenta, takže dopad na životy a zdraví je u technických závad (řízení, brzdy, světla a pod) minimální. Naopak emise jsou zcela zásadní, protože přímo a permanentně ovliňují prostředí, ve které žijeme (a zabijí mnohonásobně více lidí než dopravní nehody způsobené technickou závadou).

Honza
17. října • 9:34

Mluvíte mi z duše pane kolego!! Technická závada jako příčina dopravní nehody, to je opravdu ojedinělý případ. Horší je opravdu to, že stále prochází vozidla s "vykuchanymi" katalyzátory a vozidla s vysokou spotřebou oleje. Jet za takovým dobràkem je opravdu o zdraví!! Každý se chce vozit, ale do údržby nedá ani korunu... Argument, že na to nejsou peníze je nesmysl, protože na spoustu nesmyslů jako jsou cigarety, chlast, nové mobily ap., mají cechàćkové dost...!

Osel z Jetele
17. října • 18:30

Nejsem debyl, abih sipal do auta desítki tisýc kůli tomu abi se náhodou pan chitráček co jede zamnou náhodou neposral s trochi smrádku. Zaty peníze mám račy pjeknou dofču!!!

E15
16. října • 16:59

na STK jsem byl minulý týden - s VOZEM KONCERNOVÉ ZNAČKY :-D - a žádný problém. Neměl jsem pocit, že by před měřením emisí (mimochodem dle protokolu zcela NULOVÝCH) nějak složitě sondovali číslo motoru. Takže to buď ještě neplatilo a nebo je to zase jen bouře ve sklenici vody.
A nebo milník koncernové značky ani nekontrolují - přece STK ani nepotřebuje, je to etalon vědeckotechnického rozvoje sám o sobě, poruch nemaje. :-D

Jirkao
16. října • 16:40

Tak jak jw ted po novu STK je ok.

JK
16. října • 16:26

Uvidíme jak to bude probíhat v praxi, nicméně vládu a zákony máme takové, jaké chtěla většina. U nás ještě více jak polovina lidu neumí pracovat se svobodou, jsou frustrovaní a nepřejícní, jsou nešťastní ze sebe samých a tak si to ventilují na zlobou, nenávistí a závistí. A jelikož jim stačí levné pivo a krimi zprávy, tak nepotřebují ani "svobodu". Dělají tedy všechno pro to, aby svoboda (a hlavně zdravý rozum) zmizela a všichni museli žít podobně zbytečné životy, jako jsou ty jejich, protože pak si nebude co závidět a nadávat budeme všichni u toho našeho českého piva, co je levnější než voda. A emise? Ty už nás trápit nebudou, protože budeme přece moderně rozváženi do fabrik krásnými, čínskými elektrobusy. Ach. Úplně jsem se zasnil. :)
No nic, jdu se projet, na jaře dělám technickou a kdo ví, co tam mám za motor. :D

Jirka
17. října • 10:57

Hezky vystiženo...

pan Michaelidis
16. října • 16:20

...a jako ilustracni foto vybral pocitac nahodne vuz znacky....oooo,to neni mozne - je to SKODA!!! A dokonce ta nejproslulejsi na svete,bravo!

Benzín
17. října • 8:31

Protože každá druhá stočená mrdk@ je Škodovka. :-D

Milhaus
16. října • 19:47

Sice škodovky táhnou vodcpoda ale doufám že všechny ty smradlavý TDI a spol potáhnou konečně ze silnic.

God
16. října • 18:37

Přesně tak! ,,Český" Volksškodavagen, fuj! A ještě k tomu se smrdutým podvodným stabilákem od mlátičky TDI. To auto by nemělo projít technickou už jen když přijede na STK.

poiuz
16. října • 17:37

Člověče, běž se léčit, to už není úchylka, ale choroba. Pokud sis nevšiml, tak žiješ v Česku a Škoda je tady nejrozšířenější auto. Podle tebe tam asi měli dát fotku nějakého Bentley, že? :-(

Joe Doe
16. října • 23:15

Ilustruje kazdu spravu o mase fotka turistickeho salamu?

homer
16. října • 16:17

Technickou? Vždycky...

petr r. (petrumr)
16. října • 15:59

haha, mechanici se třesou nebot jak dají motor z čorky, tak byla jistota, že se ani vinko motoru nepíše do TP a nikdo ani nezjištoval typ motoru. Joo panečku zloději budou mět problém ted to vysvětlit majitelům, že ty čorky se nezjistí.:-D . Na každým motoru je čárový kod a když tam není typ co tam má být, tak asi ty kryty nepasují.

Tokot
16. října • 15:24

No jo, Tokotoviny zas a znova. Hlavne ze dalnice nepostavene, srouby se utahuji. Jsem pro, ze auto samozrejme musi splnovat vsechny veci co ma. Ale u blbosti by mel nastoupit zdravy rozum. Jak diagnostikua vycet chyb? Kdyz na me STK nema prislusnou koncovku. Jindy se dozaduji diagnostiky na karburatorovem aute z 80 let. Jindy vadi nalepka psa na zadnim okne, protoze neni homologovana. Nyni uvahy, zeby auto neproslo za stoceny odometer? Copak to je zavada nejakym zpusobem ohrozujici nejak provoz? Maji stav odometru zapsat, jasne proc ne a hotovo. Mi osobne treba pocitadelko uz asi 10 let nefunguje, protoze ty plastove ozubene kolecka jsou obrousene a prokluzuji. Mam tedy na budiku 10 let stejne cislo. O cilenou zmenu, nedejboze ponizeni samozrejme nejde. Platnost lekarnicek, ktere jsou za prvne k nicemu, za druhe je vetsina lidi stejne ani neumi pouzit. Kontrola nahradnich zarovek u aut s xenony je taky blbost. Ano mejte auta v poradku, od brzd pres korozi, geometrii, cepy a nevim co vsechno. Jsem vsema deseti pro, obcas tam nekoho s evidentni prasarnou vychytaji. Ale nedavejte tam sve buzeracni blbosti. Navic jak to neni nejbeznejsi auto, zamestnanci mi sami mezi reci vicekrat potvrdili, ze vetsinu veci nepoznaji.

osvicene vejce
17. října • 9:55

V USA udajne auta na povinnou technickou prohlidku nemusi. Stav vozidla je tam zrejme 100% zodpovednosti majtele. U nas se na STK musi, lec stav vozidla je i presto 100% zodpovednosti majitele. Kladu si tedy otazku, v cem spociva vyhoda povinnosti STK.

Clayton
18. října • 3:52

Je to různé - podle státu a někdy je to různé i v jednotlivých státech podle oblasti. Stejně tak i emise. Nicméně žádná studie neprokázala, že by ve státech, kde není technická, bylo více nehod.

MV.
17. října • 11:43

Libi se mi kompromis toho typu ze každý rok si skočíte s autem na brzdy, svetla, otukaji prorezla mista a nashle pane... Emise jsou vtip, stejne to obchází...

Jedna Bedna
16. října • 19:58

Výsledkem úplné zpitomělosti eráru je mnoho tragikomických situací. Technici například vyhazují vozidla, která nikdy (ani z výroby) neměla na karosérii vyražené číslo a ještě radí (často kolektivně, každý s jiným míněním), kam si ho má vlastník nechat vyrazit. Obzvlášť pikantní je to u veteránských vozidel na běžných RZ, tam to nabývá téměř dimenzí Mr. Bean.. Podobné je to s kouřivostí, vozidlo musí sice být posuzováno podle legislativního stavu v době schválení do provozu, ale technici neví, jaký byl/je a vycukaní úřední buzerací vymýšlejí neskutečné duševní kreace.

Doporučujeme

Články odjinud