Příliš tvrdá pravidla? Technickou kontrolou nemusí projít 90 % aut

Tokot  |  16. 10. 2018 15:24

No jo, Tokotoviny zas a znova. Hlavne ze dalnice nepostavene, srouby se utahuji. Jsem pro, ze auto samozrejme musi splnovat vsechny veci co ma. Ale u blbosti by mel nastoupit zdravy rozum. Jak diagnostikua vycet chyb? Kdyz na me STK nema prislusnou koncovku. Jindy se dozaduji diagnostiky na karburatorovem aute z 80 let. Jindy vadi nalepka psa na zadnim okne, protoze neni homologovana. Nyni uvahy, zeby auto neproslo za stoceny odometer? Copak to je zavada nejakym zpusobem ohrozujici nejak provoz? Maji stav odometru zapsat, jasne proc ne a hotovo. Mi osobne treba pocitadelko uz asi 10 let nefunguje, protoze ty plastove ozubene kolecka jsou obrousene a prokluzuji. Mam tedy na budiku 10 let stejne cislo. O cilenou zmenu, nedejboze ponizeni samozrejme nejde. Platnost lekarnicek, ktere jsou za prvne k nicemu, za druhe je vetsina lidi stejne ani neumi pouzit. Kontrola nahradnich zarovek u aut s xenony je taky blbost. Ano mejte auta v poradku, od brzd pres korozi, geometrii, cepy a nevim co vsechno. Jsem vsema deseti pro, obcas tam nekoho s evidentni prasarnou vychytaji. Ale nedavejte tam sve buzeracni blbosti. Navic jak to neni nejbeznejsi auto, zamestnanci mi sami mezi reci vicekrat potvrdili, ze vetsinu veci nepoznaji.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  16. 10. 2018 19:58

Výsledkem úplné zpitomělosti eráru je mnoho tragikomických situací. Technici například vyhazují vozidla, která nikdy (ani z výroby) neměla na karosérii vyražené číslo a ještě radí (často kolektivně, každý s jiným míněním), kam si ho má vlastník nechat vyrazit. Obzvlášť pikantní je to u veteránských vozidel na běžných RZ, tam to nabývá téměř dimenzí Mr. Bean.. Podobné je to s kouřivostí, vozidlo musí sice být posuzováno podle legislativního stavu v době schválení do provozu, ale technici neví, jaký byl/je a vycukaní úřední buzerací vymýšlejí neskutečné duševní kreace.

Odpovědět  |   | 
osvicene vejce  |  17. 10. 2018 09:55

V USA udajne auta na povinnou technickou prohlidku nemusi. Stav vozidla je tam zrejme 100% zodpovednosti majtele. U nas se na STK musi, lec stav vozidla je i presto 100% zodpovednosti majitele. Kladu si tedy otazku, v cem spociva vyhoda povinnosti STK.

Odpovědět  |   | 
MV.  |  17. 10. 2018 11:43

Libi se mi kompromis toho typu ze každý rok si skočíte s autem na brzdy, svetla, otukaji prorezla mista a nashle pane... Emise jsou vtip, stejne to obchází...

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  18. 10. 2018 03:52

Je to různé - podle státu a někdy je to různé i v jednotlivých státech podle oblasti. Stejně tak i emise. Nicméně žádná studie neprokázala, že by ve státech, kde není technická, bylo více nehod.

Odpovědět  |   | 

haha, mechanici se třesou nebot jak dají motor z čorky, tak byla jistota, že se ani vinko motoru nepíše do TP a nikdo ani nezjištoval typ motoru. Joo panečku zloději budou mět problém ted to vysvětlit majitelům, že ty čorky se nezjistí. . Na každým motoru je čárový kod a když tam není typ co tam má být, tak asi ty kryty nepasují.

Odpovědět  |   | 
homer  |  16. 10. 2018 16:17

Technickou? Vždycky...

Odpovědět  |   | 
pan Michaelidis  |  16. 10. 2018 16:20

...a jako ilustracni foto vybral pocitac nahodne vuz znacky....oooo,to neni mozne - je to SKODA!!! A dokonce ta nejproslulejsi na svete,bravo!

Odpovědět  |   | 
poiuz  |  16. 10. 2018 17:37

Člověče, běž se léčit, to už není úchylka, ale choroba. Pokud sis nevšiml, tak žiješ v Česku a Škoda je tady nejrozšířenější auto. Podle tebe tam asi měli dát fotku nějakého Bentley, že?

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  16. 10. 2018 23:15

Ilustruje kazdu spravu o mase fotka turistickeho salamu?

Odpovědět  |   | 
God  |  16. 10. 2018 18:37

Přesně tak! ,,Český" Volksškodavagen, fuj! A ještě k tomu se smrdutým podvodným stabilákem od mlátičky TDI. To auto by nemělo projít technickou už jen když přijede na STK.

Odpovědět  |   | 
Milhaus  |  16. 10. 2018 19:47

Sice škodovky táhnou vodcpoda ale doufám že všechny ty smradlavý TDI a spol potáhnou konečně ze silnic.

Odpovědět  |   | 
Benzín  |  17. 10. 2018 08:31

Protože každá druhá stočená mrdk@ je Škodovka.

Odpovědět  |   | 
JK  |  16. 10. 2018 16:26

Uvidíme jak to bude probíhat v praxi, nicméně vládu a zákony máme takové, jaké chtěla většina. U nás ještě více jak polovina lidu neumí pracovat se svobodou, jsou frustrovaní a nepřejícní, jsou nešťastní ze sebe samých a tak si to ventilují na zlobou, nenávistí a závistí. A jelikož jim stačí levné pivo a krimi zprávy, tak nepotřebují ani "svobodu". Dělají tedy všechno pro to, aby svoboda (a hlavně zdravý rozum) zmizela a všichni museli žít podobně zbytečné životy, jako jsou ty jejich, protože pak si nebude co závidět a nadávat budeme všichni u toho našeho českého piva, co je levnější než voda. A emise? Ty už nás trápit nebudou, protože budeme přece moderně rozváženi do fabrik krásnými, čínskými elektrobusy. Ach. Úplně jsem se zasnil. :)
No nic, jdu se projet, na jaře dělám technickou a kdo ví, co tam mám za motor. :D

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  17. 10. 2018 10:57

Hezky vystiženo...

Odpovědět  |   | 
Jirkao  |  16. 10. 2018 16:40

Tak jak jw ted po novu STK je ok.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2018 16:59

na STK jsem byl minulý týden - s VOZEM KONCERNOVÉ ZNAČKY - a žádný problém. Neměl jsem pocit, že by před měřením emisí (mimochodem dle protokolu zcela NULOVÝCH) nějak složitě sondovali číslo motoru. Takže to buď ještě neplatilo a nebo je to zase jen bouře ve sklenici vody.
A nebo milník koncernové značky ani nekontrolují - přece STK ani nepotřebuje, je to etalon vědeckotechnického rozvoje sám o sobě, poruch nemaje.

Odpovědět  |   | 
E15  |  16. 10. 2018 18:12

Teď vážně:
Dokud budou STK fungovat tak, že stačí dát do velkého techničáku příslušný obnos (prý stačí dokonce jen 500 Kč!!!) a na emisích (a zřejmě i dále na technické) projde prakticky cokoliv, pak to mohou celé zrušit, protože je to celé naprosto zbytečná buzerace lidí. Ti, co mají auto v pořádku tam jednou zbytečně a ti, co ho v pořádku nemají, to uplatí (zmíněným směšně malým úplatkem). Reálný dopad kontrol na stav vozového parku je tak zcela nulový.
A ještě - daleko nejdůležitější je na STK měření emisí. STK, co následuje po emisích, je skoro zbytečná, stav vozidla je na příčinách nehod podílí do jednoho procenta, takže dopad na životy a zdraví je u technických závad (řízení, brzdy, světla a pod) minimální. Naopak emise jsou zcela zásadní, protože přímo a permanentně ovliňují prostředí, ve které žijeme (a zabijí mnohonásobně více lidí než dopravní nehody způsobené technickou závadou).

Odpovědět  |   | 
Honza  |  17. 10. 2018 09:34

Mluvíte mi z duše pane kolego!! Technická závada jako příčina dopravní nehody, to je opravdu ojedinělý případ. Horší je opravdu to, že stále prochází vozidla s "vykuchanymi" katalyzátory a vozidla s vysokou spotřebou oleje. Jet za takovým dobràkem je opravdu o zdraví!! Každý se chce vozit, ale do údržby nedá ani korunu... Argument, že na to nejsou peníze je nesmysl, protože na spoustu nesmyslů jako jsou cigarety, chlast, nové mobily ap., mají cechàćkové dost...!

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  17. 10. 2018 18:30

Nejsem debyl, abih sipal do auta desítki tisýc kůli tomu abi se náhodou pan chitráček co jede zamnou náhodou neposral s trochi smrádku. Zaty peníze mám račy pjeknou dofču!!!

Odpovědět  |   | 
brk77  |  16. 10. 2018 18:33

Mi se libí, jak to má Audi. Tedy teoreticky, pokud to funguje, tak jak tvrdí. Pokud jezdíš na pravidelný servis do našich autorizáků a necháváš si opravit to, co je potřeba, o STK se ti postaráme.

Zneužitelné je všechno, ale tady by se mi asi i líbilo, kdyby tohle mělo i oporu v zákoně a nebyl to náklad rozpuštěný v ceně servisu. Ty vraky ve špatném stavu se už dávno opravují někde u garážmistrů a nikdo s takovým autem nezačne do autorizáku jezdit jen kvůli STK. Kvalitu těch autorizáků si monitorují samotné automobilky a mají zájem, aby bylo vše OK.

Odpovědět  |   | 
Jedna Bedna  |  16. 10. 2018 20:03

Jo to je fajn, dokonce oni to snad nabízí úplně zadarmo, což samozřejmě platíte v ceně běžného servisu.
Ušetříte půl hodiny zbytečného lelkování na STK, kdy technik, který auto, co je v pořádku, má otestované za pět minut, ale kvůli vzdálenému monitoringu musí na lince STK strávit 30+ minut. Další stupidita de Ťok-team.

Odpovědět  |   | 
MS  |  16. 10. 2018 22:50

V nekterych zemich maji, ze ekvivalent STK delaji bezne servisy nebo dokonce I bazary. Evidentni prasarnu si pustit netroufnou a nejake kraviny neresi. Ale nemyslim si, zeby autorizak byl vyhra. Automobilka ma take zajem, abys mel papirove udrzbu co nejnizsi a pri najezdu nove modelu aby jsis vymenil vuz. O puvodnim, ktery pred par lety stal tolik penez najednou ticho po pesine a nezadouci. Naopak specializovani nezavisli jsou nadsenci, to co maji zajem a snazi se to mit pekne. I kdyz jich tolik neni. Automobilka spise sosa z autorizaku data, co funguje a co by mohla jeste vice optimalizovat a vylevnit. Popripade odchyti a zataji nejhorsi prasarny, typu TSI EA111.

Odpovědět  |   | 

No, jediny kdo alespon trochu ty servisy u nas resi je skodovka :(

Odpovědět  |   | 
Kankunen  |  17. 10. 2018 06:56

Jistota J1, polovina diskutujících je debilních. Jistota J2, výkvět těch debílků pouští do světa světa příkazy, které nejdou splnit a nutí lidi na STK podvádět.

Odpovědět  |   | 
Jura  |  17. 10. 2018 07:41

U nás na vesnici, co jezdíme jen po okolí, STK nemá polovina aut. Sem ani policajti nejezdí.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  17. 10. 2018 09:31

U nás policajti bydlí, tak STK mít musíme. Zatím to řešíme tak, že si navzájem půjčujeme motory, abychom prošli.

Odpovědět  |   | 
Osel z Jetele  |  17. 10. 2018 10:47

Mi zas u nás hodně čipujeme a na STK, kde máme známího, posýláme jen techničáky, známki nám chodí poštou a lepýme sy je samy.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  18. 10. 2018 03:54

U nás na vesnici (Douglas County, Nevada, USA) žádná technická ani emise nejsou vyžadovány. Takže na silnicích je to tady opravdu o život, člověk, aby se bál vyjet z garáže... Oh, wait! My máme vlastně statisticky jednu z nejnižších nehodovostí v USA. Jak je tohle proboha možné?

Odpovědět  |   | 
zmfcz  |  18. 10. 2018 09:49

Protože skoro na 2000km2 žije 48 tisíc lidí? Žiju ve městě, kde je 49 tisíc lidí namačkaných na 23km2 + ještě stovky aut z okolních měst.

Odpovědět  |   | 
Clayton  |  18. 10. 2018 23:04

To je samozřejmě validní argument, pokud se o tom budeme bavit vážně. Nicméně třeba tady u nás žije většina lidí v jednom místě, zbytek je převážně poušť a hory. A počet aut na počet obyvatel je určitě vyšší než v ČR. Je tu ale znatelně lepší dopravní infrastruktura a všichni se snaží o minimum dopravních omezení. Např. dálnice (hwy 395) se opravuje zásadně jen v noci, nikoho by nenapadlo zavírat pruh přes den (pokud se nestane něco jako živelná katastrofa - např. sesuv půdy).
A pokud jde o tu technickou, tu skutečně většina států USA nemá a nikdo neprokázal nějaký vliv na nehodovost. Prostě to tak je. Je to nejspíš úplně zbytečná buzerace. Emisní kontroly jsou v USA častější, třeba u nás v Nevadě se týkají aut registrovaných v oblastech s vyšším počtem obyvatel (konkrétně Las Vegas a Reno). Jsem rád, že to k nám zatím nedorazilo. A jsem si jistý, že vzduch je tu daleko čistší než v ČR. Jistě, je to dané celkovým stářím vozového parku a také tím, že v USA nejsou diesely zdaleka tak oblíbené. Naprosto výjimečně tu vidím kouřit nějaký starý dieselový truck, ale to je opravdu výjimka.

Odpovědět  |   | 
Petr K.  |  18. 10. 2018 14:41

Tohle má vždy dvě strany mince. Ta první je, že není tak dávno doba, kdy nabylo třeba na STK s autem vůbec jezdit a i když už se přijelo, klidně prošlo nebrzdící prohnilé auto, kterému nefungovala ani potkávací světla. Vím o čem je řeč, pracuju v oboru.
Tehdy Profesní komora STK mlčela.
Takže se konečně koná. V zásadě jsem za to rád. Jenže kdo ta pravidla asi tak napíše, když ministerstvo platí zlomek toho, co soukromá sféra? Čerstvý obsolvent jehož reálná znalost problematiky začíná a končí s posledním číslem Světa Motorů. Absurdita je na světě. A ejhle, Profesní komora STK je najednou všude slyšet. Jenže jaksi... ehmmm... těžko ji brát vážně po tom, co leta mlčela.
Btw. emise, to je docela ta samá pohádka. Bohužel.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  31. 10. 2018 13:43

Nedávno mi 4lete auto prošlo na výbornou ale měření emisí na papíře:volnobezne otáčky CO2=0,zvýšené otáčky tj 2500 CO2=0.Nemají náhodou to vytočit na max takže u mě asi 6500otáček?

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

včera | Petr Schnagl | 60 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 50 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu. Zůstala však jen snem chalupářů

Původní Škoda 720 mohla zatopit BMW i Fordu…

Než do hry vstoupil Giorgetto Giugiaro a jeho Ital Design, pokoušeli se v AZNP zhmotnit vizi moderní velké škodovky čistě ve vlastní režii. Výsledek ve srovnání s vozy navrženými v Itálii možná oku tolik nelahodí, potenciál pětici prototypů s názvem I-1 až I-5 ale upřít nelze.

4.  5.  2020 | | 45 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A