Přijíždí Land Rover Discovery třetí generace (New York)

Poznámka: Text byl upraven z tiskové zprávy.

Land Rover představil novou tvář modelu Discovery, vozu stále oblíbenější třídy SUV. Novinka se objevuje už ve třetí generaci a chce navázat na úspěšné předchozí modely, které se prodávají od roku 1989. Největší změnu přináší elektronický systém Terrain Response, jenž maximálně usnadňuje jízdu terénem. Na českém trhu se Land Rover Discovery 3 objeví letos na podzim.

Land Rover Discovery 3 je kompletně inovované SUV s charakteristickým designem. K výhodám nového modelu patří jednoduché ovládání a mimořádný vnitřní prostor, který může poskytnout pohodlí až sedmi dospělým cestujícím. „Discovery 3 je opravdovým Land Roverem a profituje z čistého designu, všestrannosti a skvělého řidičského zážitku. Stejně jako u všech nových Land Roverů i pro novinku platí, že požitkem je nejen  jízda na silnici, ale i v terénu, v němž platí za nejlepšího ve své třídě,“ říká Matthew Taylor, generální ředitel automobilky Land Rover.

V novém Discovery se představují nové sofistikované technologie, mezi nimiž nechybí systém Terrain Response. Jde o patent Land Roveru poprvé představený před nedávnem v konceptu Range Stormer. Jak funguje? Zařízení optimalizuje jízdní vlastnosti a komfort, stejně jako maximalizuje trakci. Řidič si jednoduše vybere otočným spínačem na středové konzole jeden z pěti režimů pro jízdu v terénu: buď zvolí univerzální řídící program, nebo program pro kluzké podmínky (známý jako tráva/štěrk/sníh), anebo vybere ze tři speciálních terénních režimů (bláto a vyjeté koleje, písek, kamení).

Systém Terrain Response po řidičově volbě automaticky zvolí nejvhodnější nastavení moderních řídících prvků vozidla a kontroly trakce – upraví světlou výšku, točivý moment motoru, aktivuje v případě potřeby systém řízení sjezdu prudkých svahů, zapne elektronické řízení trakce a ideálně nastaví převodovku.

Další inovací ve struktuře vozidla je integrovaný rám karoserie, který dovolil Land Roveru předložit veškerý komfort, rafinovanost a znaky vozidla se samonosnou karoserii při jízdě na silnici, mezitím, co pokračuje v určování standardů chování vozidla při jízdě v terénu. Discovery 3 se může pochlubit adaptabilními světlomety, které se přizpůsobují směru jízdy, a osvětlují tak za každé situace cestu před vozidlem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Dynamika výkonu na silnici

Pod kapotou nabídne nový Discovery tři motory. První má objem 4,4 l, a je speciálně vyvinutou verzí benzinového agregátu V8 od značky Jaguar. Změny přinesly nejen zvýšení objemu (ze 4,2 litru), ale i větší točivý moment při nízkých otáčkách a vylepšené utěsnění proti vniknutí prachu nebo vody. Sání je přepracované tak, aby autu umožnilo brodit řeky stejně lehce jako zdolávat dálnice. Motor zároveň spolehlivě běží i při zdolávání ostrých úhlů v terénu.

Nejvíce prodávaným motorem v Evropě by měl být, nedávno představená novinka Land Roveru – kultivovaný a flexibilní turbodieselový motor V6 2,7 litru se vstřikováním paliva common rail využívající přeplňování turbodmychadlem s proměnlivou geometrií lopatek. Třetí pohonnou jednotkou (jen pro vybrané trhy) je benzínový agregát V6 s objemem 4,0 litru.

Všechny tři vysoce výkonné motory jsou nabízeny se stálým pohonem všech kol. Obě benzínové jednotky mají šestistupňovou automatickou převodovkou nabízející program inteligentního řazení. Automatickou převodovku lze pořídit i k dieselovému motoru, ten je standardně dodáván s její šestistupňovou manuální variantou.

Ovladatelnost i přesnost při jízdě na silnici je u většiny modelů doplněna plně nezávislým zavěšení všech čtyř kol a vzduchovým pérováním. To umožňuje regulaci výšky podvozku, a usnadňuje tak prostupnost terénem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mnohostrannost

Design vozu Discovery 3 koresponduje s jeho technickou vyzrálostí. „Všechno, co vidíte, bylo navrženo z přesného důvodu,“ řekl ředitel designu značky Land Rover Geoff Upex. „Prioritou bylo poskytnout pasažérům a řidiči skvělé a pohodlné prostředí v kabině s velkým prostorem okolo hlavy. Karoserie disponuje rozsáhlým a důmyslným zasklením, což přináší větší vzdušnost a lepší výhled.“

Design novinky od Land Roveru provokuje odvahou a nevšední vyzývavostí, použitými geometrickými horizontálními a vertikálním prvky, stupňovitou střechou (zvýšení prostoru nad hlavou), nesouměrnými zadními výklopnými dveřmi (díky nesouměrnosti zadních pátých dveří je usnadněno nakládání jednoduchých nákladů do vozidla při zavřené spodní polovině pátých dveří), použitím nasávacích otvorů jen na jedné straně karoserie (to je vše, co bylo třeba) a rozsáhlými prosklenými plochami.

Velké zadní dveře zaručují snadný přístup ke druhé i třetí řadě sedadel. Důmyslně řešené sezení ještě zvyšuje všestranné využití novinky, včetně možnosti sklopit do roviny zadní sedadla v obou řadách a vytvořit tak velký zavazadlový prostor. Novinka Discovery 3 bude v prodeji na podzim nebo až ke konci roku, v závislosti na trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků