Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Tohle auto určitě nebude trhat prodejní rekordy. Odhaduje se, že v Česku si Mini Coupé ročně pořídí tak dvacet v lepším případě třicet zájemců.

Ne všechna auta tu jsou proto, aby překonávala prodejní rekordy. A Mini Coupé, které právě přijíždí do Česka, k nim bezesporu patří. Není pro každého. Má jiný úkol - podpořit (už tak velmi dobrou) image značky Mini.

Je jedním z mála nových dvousedadlových vozů, které se v poslední době na světě objevily. Sporťák na první pohled. Ale ne typu okruhového vozu, ne, tohle je čistokrevná motokára. Dokonce pro tohle vozítko existuje i speciální obrat v angličtině, který ho charakterizuje - je to auto s "go-kart feeling". 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupé u nás moc konkurentů mít nebude - budou k nim patřit Peugeot RCZ, Renault Mégane Coupé a Volkswagen Scirocco.

Na první pohled tohle malé kompaktní dvousedadlové auto zaujme designem. Prazvláštním designem. Třeba ta střecha připomínající přilby závodních jezdců 70. let. Krátké převisy a kola v rozích od vozu značky Mini asi každý očekává, ale překvapuje A-sloupek s ostrým úhlem (o 13 stupňů menším než u u trojice Mini Hatchback/Clubman/Cabrio. Oproti nim je také zhruba o 30 mm nižší. 

Vůz má jako první Mini tříprostorovou karoserii - opticky rozdělenou na motor, prostor pro posádku a prostor pro zavazadla. Při pohledu z boku je znát horizontální rozdělení vozu do tří výrazných linií, střechy, prosklení a těla karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek
Zákazník si může vybrat mezi třemi kontrastními barvami střechy. Také sportovní pruhy jsou nabízeny ve třech barvách: černé, stříbrné a červené.
Klepněte pro větší obrázek
Zadní křídlo se vysouvá automaticky při rychlosti 80 km/h za účelem zvýšení přítlaku. 

Když už jsem začal o překvapeních, tak docela šok je i velikost zavazadlového prostoru, ta činí 280 l. To je více než u hatchbacku či Clubmanu! Příjemné je vysoké otevírání širokého víka a také otvor pro přepravu dlouhých předmětů (včetně carvingových lyží) nebo pro manipulaci s drobnými předměty bez nutnosti opouštět vozidlo. Kdepak - tohle auto není jen přitažlivé na pohled, ale je i praktické.

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor překvapuje velikostí a praktičností.

Co se týká motorů, tak o nich jsme již obsáhle informovali. Snad jen tedy zbývá dodat, že od modelu Mini Cooper Coupé s výkonem 90 kW/122 k se u provedení Mini Cooper SD Coupé navyšuje výkon na 105 kW/143 k. Další nárůst zaznamenává Mini Cooper S Coupé s výkonem 135 kW/184 k a nejsportovnější je Mini John Cooper Works Coupé, který nabízí 155 kW/211 k. 

Nejrychleji jezdí Mini John Cooper Works Coupé, který pohání zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, s přímým vstřikováním a mnoha technologickými detaily převzatými ze světa závodních motorů. Vůz zrychluje z 0-100 km/ h za 6,4 s a je schopen dosáhnout rychlost 240 km/h. 

Nejúspornější je Mini Cooper SD Coupé se vznětovým řadovým čtyřválcem s hliníkovým blokem motoru, přímým vstřikováním common-rail a variabilním turbodmychadlem. Má kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek
Všechny modely jsou vybaveny technologiemi z programu Minimalism, který vede k úsporné jízdě (např. systém regenerace kinetické energie, funkce start/stop, ukazatel řazení).  

A kolik u nás Mini Coupé bude stát? 

MINI COOPER - 1598 cm³,  90 kW (122 k), 5,4 l/100 km - 517 500 Kč
MINI COOPER S
 - 1598 cm³, 135 kW (184 k), 5,8 l/100 km - 625 000 Kč
MINI COOPER WORKS
- 1598 cm³, 155 kW (211 k), 7,1 l/100 km - 785 000 Kč
MINI COOPER SD 
- 1995 cm³, 105 kW (143 k), 4,3 l/100 km - 650 000 Kč


 

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 61 840 km
Cena: 430 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2007
Stav: 65 750 km
Cena: 140 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků