Přijíždí designová lahůdka za 517 500 Kč

Tohle auto určitě nebude trhat prodejní rekordy. Odhaduje se, že v Česku si Mini Coupé ročně pořídí tak dvacet v lepším případě třicet zájemců.

Ne všechna auta tu jsou proto, aby překonávala prodejní rekordy. A Mini Coupé, které právě přijíždí do Česka, k nim bezesporu patří. Není pro každého. Má jiný úkol - podpořit (už tak velmi dobrou) image značky Mini.

Je jedním z mála nových dvousedadlových vozů, které se v poslední době na světě objevily. Sporťák na první pohled. Ale ne typu okruhového vozu, ne, tohle je čistokrevná motokára. Dokonce pro tohle vozítko existuje i speciální obrat v angličtině, který ho charakterizuje - je to auto s "go-kart feeling". 

Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek
Mini Coupé u nás moc konkurentů mít nebude - budou k nim patřit Peugeot RCZ, Renault Mégane Coupé a Volkswagen Scirocco.

Na první pohled tohle malé kompaktní dvousedadlové auto zaujme designem. Prazvláštním designem. Třeba ta střecha připomínající přilby závodních jezdců 70. let. Krátké převisy a kola v rozích od vozu značky Mini asi každý očekává, ale překvapuje A-sloupek s ostrým úhlem (o 13 stupňů menším než u u trojice Mini Hatchback/Clubman/Cabrio. Oproti nim je také zhruba o 30 mm nižší. 

Vůz má jako první Mini tříprostorovou karoserii - opticky rozdělenou na motor, prostor pro posádku a prostor pro zavazadla. Při pohledu z boku je znát horizontální rozdělení vozu do tří výrazných linií, střechy, prosklení a těla karoserie. 

Klepněte pro větší obrázek
Zákazník si může vybrat mezi třemi kontrastními barvami střechy. Také sportovní pruhy jsou nabízeny ve třech barvách: černé, stříbrné a červené.
Klepněte pro větší obrázek
Zadní křídlo se vysouvá automaticky při rychlosti 80 km/h za účelem zvýšení přítlaku. 

Když už jsem začal o překvapeních, tak docela šok je i velikost zavazadlového prostoru, ta činí 280 l. To je více než u hatchbacku či Clubmanu! Příjemné je vysoké otevírání širokého víka a také otvor pro přepravu dlouhých předmětů (včetně carvingových lyží) nebo pro manipulaci s drobnými předměty bez nutnosti opouštět vozidlo. Kdepak - tohle auto není jen přitažlivé na pohled, ale je i praktické.

Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor překvapuje velikostí a praktičností.

Co se týká motorů, tak o nich jsme již obsáhle informovali. Snad jen tedy zbývá dodat, že od modelu Mini Cooper Coupé s výkonem 90 kW/122 k se u provedení Mini Cooper SD Coupé navyšuje výkon na 105 kW/143 k. Další nárůst zaznamenává Mini Cooper S Coupé s výkonem 135 kW/184 k a nejsportovnější je Mini John Cooper Works Coupé, který nabízí 155 kW/211 k. 

Nejrychleji jezdí Mini John Cooper Works Coupé, který pohání zážehový řadový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem twin-scroll, s přímým vstřikováním a mnoha technologickými detaily převzatými ze světa závodních motorů. Vůz zrychluje z 0-100 km/ h za 6,4 s a je schopen dosáhnout rychlost 240 km/h. 

Nejúspornější je Mini Cooper SD Coupé se vznětovým řadovým čtyřválcem s hliníkovým blokem motoru, přímým vstřikováním common-rail a variabilním turbodmychadlem. Má kombinovanou spotřebu 4,3 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázek
Všechny modely jsou vybaveny technologiemi z programu Minimalism, který vede k úsporné jízdě (např. systém regenerace kinetické energie, funkce start/stop, ukazatel řazení).  

A kolik u nás Mini Coupé bude stát? 

MINI COOPER - 1598 cm³,  90 kW (122 k), 5,4 l/100 km - 517 500 Kč
MINI COOPER S
 - 1598 cm³, 135 kW (184 k), 5,8 l/100 km - 625 000 Kč
MINI COOPER WORKS
- 1598 cm³, 155 kW (211 k), 7,1 l/100 km - 785 000 Kč
MINI COOPER SD 
- 1995 cm³, 105 kW (143 k), 4,3 l/100 km - 650 000 Kč


 

TEST Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI Black Style: Nehodící se škrtněte

Volkswagen Touareg V8 4.0 TDI

Touareg je vlajkovou lodí Volkswagenu, s motorem V8 by se ale dal považovat za takovou vlajkovou loď „na druhou“. Pokud máte o koupi osmiválce zájem, pospěšte si. Brzy totiž nenávratně zmizí z nabídky.

20.  2.  2020 | Jan Mička | 26 příspěvků
Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 21 příspěvků