Přijdou supersporty se zvukem motoru z „repráků”?

Nebudu dnes nijak komentovat skutečnost, že na trh přijdou v blízké budoucnosti opravdové sportovní vozy, které budou vybaveny nesmyslným elektrickým pohonem, ale zaměřím se na něco trochu jiného.

Známý úpravce Fisker hodlá přijít na trh s vlastním vozem, který bude skutečným supersportovním elektromobilem. Elektromotor bude sice doplněn i klasickým spalovacím agregátem, ale jeho význam bude okrajový a jízdu bude mít na starosti hlavně elektrický pohon.

Jenže co má mít správný sporťák kromě výkonu a výborných jízdních vlastností? No přece krásný zvuk. Jenže jízda v elektromobilu je velmi podobná jízdě v trolejbusu, takže o žádném atraktivním zvuku se nedá hovořit. Jak z toho ven?

Fisker hodlá svůj supersport vybavit soustavou reproduktorů jak v interiéru, tak exteriéru. Ty budou napojeny na zvukový systém, který bude propojen přímo s řídící jednotkou vozu. Dle toho, jak moc zmáčknete plynový pedál, jak rychle pojedete či kolik bude motor právě točit otáček, se spustí určitá zvuková sekvence, která se rozvine do éteru právě z těchto reproduktorů. Ve výsledku tak bude mít i elektromobil zvuk, jaký si zaplatíte. Dle nálady si vyberete mezi brumlavým osmiválcem, vysokootáčkovým desetiválcem, nebo si dopřejete odfouknutí turbo motoru.

A pokud budete chtít v tichosti odjet z domu za milenkou, vypnete zvuk úplně a odjedete v tichosti. Co více si přát, že?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fisker Karma
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků