I off-roady budou možná v budoucnu umět křižovat terén samostatně.
Autonomní řízení na silnicích se postupným zaváděním jednotlivých asistentů přibližuje, byť jeho plné zavedení je dále, než se může zdát. Paradoxně dřív se ale můžeme dočkat plně autonomního řízení mimo silnice, kde neplatí pravidla silničního provozu a o kterém se tolik nemluví.
Něco takového pro své off-roady vyvíjí Ford. Patent, o kterém informoval magazín Off Road obsahuje software, který pomocí kamer a radarů vyhodnocuje náročnost terénu a porovnává je se schopnostmi vozu.
V případě, že překážku či úsek vyhodnotí jako nebezpečný a řidič se přesto rozhodne projet ji, upozorní posádku, že bezpečnější bude raději úplně opustit vůz. Systém by navíc měl umožnit ovládat vůz dálkově.
V porovnání s dnešními terénními asistenty tak Fordův patent nakreslený na příkladu pick-upu F-150 dokáže vyhodnotit terén a překonat překážku bez zásahu řidiče.