Přijdeme jednou o řízení i mimo silnice? Ford vyvíjí autonomní systém do terénu

I off-roady budou možná v budoucnu umět křižovat terén samostatně.

Autonomní řízení na silnicích se postupným zaváděním jednotlivých asistentů přibližuje, byť jeho plné zavedení je dále, než se může zdát. Paradoxně dřív se ale můžeme dočkat plně autonomního řízení mimo silnice, kde neplatí pravidla silničního provozu a o kterém se tolik nemluví.

Něco takového pro své off-roady vyvíjí Ford. Patent, o kterém informoval magazín Off Road obsahuje software, který pomocí kamer a radarů vyhodnocuje náročnost terénu a porovnává je se schopnostmi vozu.

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

V případě, že překážku či úsek vyhodnotí jako nebezpečný a řidič se přesto rozhodne projet ji, upozorní posádku, že bezpečnější bude raději úplně opustit vůz. Systém by navíc měl umožnit ovládat vůz dálkově.

V porovnání s dnešními terénními asistenty tak Fordův patent nakreslený na příkladu pick-upu F-150 dokáže vyhodnotit terén a překonat překážku bez zásahu řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 87 příspěvků