Přijdeme jednou o řízení i mimo silnice? Ford vyvíjí autonomní systém do terénu

I off-roady budou možná v budoucnu umět křižovat terén samostatně.

Autonomní řízení na silnicích se postupným zaváděním jednotlivých asistentů přibližuje, byť jeho plné zavedení je dále, než se může zdát. Paradoxně dřív se ale můžeme dočkat plně autonomního řízení mimo silnice, kde neplatí pravidla silničního provozu a o kterém se tolik nemluví.

Něco takového pro své off-roady vyvíjí Ford. Patent, o kterém informoval magazín Off Road obsahuje software, který pomocí kamer a radarů vyhodnocuje náročnost terénu a porovnává je se schopnostmi vozu.

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

Pomůžou i na sněhu. Znáte asistenční systémy a jejich funkce v terénu?

V případě, že překážku či úsek vyhodnotí jako nebezpečný a řidič se přesto rozhodne projet ji, upozorní posádku, že bezpečnější bude raději úplně opustit vůz. Systém by navíc měl umožnit ovládat vůz dálkově.

V porovnání s dnešními terénními asistenty tak Fordův patent nakreslený na příkladu pick-upu F-150 dokáže vyhodnotit terén a překonat překážku bez zásahu řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků