Přijde vám Ford Focus ST pomalý? Levná úprava jej vybičuje až na 330 koní a 515 N.m

Zkrátit čekání na nový Ford Focus RS může i tato úprava od společnosti Mountune. Nárůst výkonu je razantní a úprava není drahá.

Máte nový Ford Focus ST, ale už jste našli všechny jeho limity a došlo vám, že 280 koní je pro vás málo? V době tuningových firem to není žádný problém. Otázkou ale je, které z nich svůj vůz svěříte. Konkrétně na Fordy se již dlouhou dobu specializuje společnost Mountune, která se stará o modely Fiesta, Focus a Mustang.

Že nejde o žádné amatéry dosvědčuje i úzká spolupráce s firmou TDF, se kterou společně vyvíjeli čtyřválcovou sedmnáctistovku s omezovačem v 9000 otáčkách za minutu, aby si ji pak TDF nasadilo do svých formulí. Nyní už ale konečně k tomu, proč by mohla společnost Mountune některé z vás zajímat.

Britové vdechli nový život starým vozům F1. Za cenu Bugatti může být jeden váš

Britové vdechli nový život starým vozům F1. Za cenu Bugatti může být jeden váš

Pro nový Focus ST má úpravce zbrusu nový kit m330, který spočívá z 90 procent v softwarové úpravě řídící jednotky. Výsledný výkon vozu pak dělá 330 koní a 515 N.m točivého momentu. Oproti původnímu nastavení je to tedy nárůst o 50 koní a necelých 100 N.m. K úpravě dostane řidič i aplikaci, přes kterou lze řídící jednotku vracet do původního nastavení.

Zbylých deset procent úprav spočívá v novém sportovním vzduchovém filtru. Mountune vám tak buď pošle verzi s filtrem, nebo, pokud již sportovní filtr máte, pouze roztomilý penál s konektorem do řídící jednotky a s plaketkou Mountune. 50 koní navíc do vašeho auta vám tak přijde poštou v krabičce. S nainstalovaným softwarem úpravce slibuje zlepšení akcelerace na stovku o půl vteřiny, tedy za 5,2 sekundy.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Tuningový kit stojí 499 liber, tedy v přepočtu 15.000 korun. Standardní Ford Focus ST stojí 759.900 Kč. Rychlý hatchback má však pohon pouze přední nápravy. Točivý moment 515 N.m tak může někomu dělat vrásky na čele, protože to může být pro přední kola extrémní nápor a může to mít vliv na řízení. Úpravci nicméně sdělují, že vše tisíce mil testovali a nárůst výkonu vyladili do posledního detailu.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 126 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků