Přijde Porsche s malým hatchbackem?

První informace o tom, že by Porsche mohlo přijít s hatchbackem velikosti nižší střední třídy spatřily světlo světa na konci jara letošního roku. Jenže jak rychle přišly, tak rychle i odešly a nic konkrétního se od té doby neobjevilo.

To platilo až do uplynulých dnů, kdy se opět vyrojily informace o tom, že by Porsche mohlo vyrábět a prodávat vůz podobný Audi S3. Že je to fikce?

Takovou fikcí bylo před léty i SUV Cayenne, ale Porsche nakonec neodolalo a vrhlo se do třídy, se kterou nemá z podstaty nic společného. Podobnou fikcí bylo i luxusní čtyřdveřové kupé a Panamera bude za pár měsíců na trhu, takže nelze brát na lehkou váhu ani podobné informace. Tím více, pokud přichází ze zdrojů, které se mýlí opravu jen ojediněle.

Hlavním důvodem, proč by Porsche mělo přijít s podobným vozem, jsou emise CO2. Automobilka prostě musí sehnat modely, které sníží průměrné emise vozů pod 130 g/km a právě malé a relativně nevýkonné vozy by tomu měly napomoci. V současnosti  v tomto ohledu neexistuje žádná možnost, jak by Porsche bez modelu s malým výkonem a malou spotřebou dosáhlo požadovaného limitu a ani případný hybridní pohon to nezvládne.

Porsche by ovšem nevyvíjelo nový model od podlahy. Základní komponenty by si vypůjčilo právě u Audi a tento model by z části osadil svou technikou, tedy motory a náhonem, ovšem pro potřeby nízkých emisí by se zřejmě použily i jiné pohonné agregáty.

Samotná automobilka tyto informace nechce komentovat, což je typickým ukazatelem toho, že nic není vyloučeno.

Každopádně vše je v oblasti spekulací a nejedná se o hotovou věc, ale vše má řádně reálný základ. Emise jsou prostě hrozbou toho, že Bentley začne vyrábět hatchback odvozený od koncernového Pola a Fabie s motorem 1,4 TDI, aby ve výsledku dosáhl 130 g CO2 na kilometr. Automobilky se prostě nějakému řešení nevyhnou.

Malou nadějí pro tyto specifické výrobce je návrh, který začíná získávat větší množství příznivců. Model emisí by počítal s jakousi formou povolenek pro emise v průmyslu, kdy by si mohly automobilky nakoupit od těch, kteří to nevyužijí volné kvóty pro CO2 a tím by nemusely dosáhnout vysněných 130 g/km. To vše je ovšem stále ve hvězdách...

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků