Přijde Porsche s malým hatchbackem?

Přijde Porsche s malým hatchbackem?

První informace o tom, že by Porsche mohlo přijít s hatchbackem velikosti nižší střední třídy spatřily světlo světa na konci jara letošního roku. Jenže jak rychle přišly, tak rychle i odešly a nic konkrétního se od té doby neobjevilo.

To platilo až do uplynulých dnů, kdy se opět vyrojily informace o tom, že by Porsche mohlo vyrábět a prodávat vůz podobný Audi S3. Že je to fikce?

Takovou fikcí bylo před léty i SUV Cayenne, ale Porsche nakonec neodolalo a vrhlo se do třídy, se kterou nemá z podstaty nic společného. Podobnou fikcí bylo i luxusní čtyřdveřové kupé a Panamera bude za pár měsíců na trhu, takže nelze brát na lehkou váhu ani podobné informace. Tím více, pokud přichází ze zdrojů, které se mýlí opravu jen ojediněle.

Hlavním důvodem, proč by Porsche mělo přijít s podobným vozem, jsou emise CO2. Automobilka prostě musí sehnat modely, které sníží průměrné emise vozů pod 130 g/km a právě malé a relativně nevýkonné vozy by tomu měly napomoci. V současnosti  v tomto ohledu neexistuje žádná možnost, jak by Porsche bez modelu s malým výkonem a malou spotřebou dosáhlo požadovaného limitu a ani případný hybridní pohon to nezvládne.

Porsche by ovšem nevyvíjelo nový model od podlahy. Základní komponenty by si vypůjčilo právě u Audi a tento model by z části osadil svou technikou, tedy motory a náhonem, ovšem pro potřeby nízkých emisí by se zřejmě použily i jiné pohonné agregáty.

Samotná automobilka tyto informace nechce komentovat, což je typickým ukazatelem toho, že nic není vyloučeno.

Každopádně vše je v oblasti spekulací a nejedná se o hotovou věc, ale vše má řádně reálný základ. Emise jsou prostě hrozbou toho, že Bentley začne vyrábět hatchback odvozený od koncernového Pola a Fabie s motorem 1,4 TDI, aby ve výsledku dosáhl 130 g CO2 na kilometr. Automobilky se prostě nějakému řešení nevyhnou.

Malou nadějí pro tyto specifické výrobce je návrh, který začíná získávat větší množství příznivců. Model emisí by počítal s jakousi formou povolenek pro emise v průmyslu, kdy by si mohly automobilky nakoupit od těch, kteří to nevyužijí volné kvóty pro CO2 a tím by nemusely dosáhnout vysněných 130 g/km. To vše je ovšem stále ve hvězdách...

bazar

Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Porsche Cayenne 3,2
Rok výroby: 2006
Stav: 267 049 km
Cena: 200 000 Kč
Porsche Cayenne 4,5
Rok výroby: 2007
Stav: 188 379 km
Cena: 300 000 Kč
Porsche Panamera 3,6
Rok výroby: 2010
Stav: 125 205 km
Cena: 900 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků