Přijde Porsche s malým hatchbackem?

První informace o tom, že by Porsche mohlo přijít s hatchbackem velikosti nižší střední třídy spatřily světlo světa na konci jara letošního roku. Jenže jak rychle přišly, tak rychle i odešly a nic konkrétního se od té doby neobjevilo.

To platilo až do uplynulých dnů, kdy se opět vyrojily informace o tom, že by Porsche mohlo vyrábět a prodávat vůz podobný Audi S3. Že je to fikce?

Takovou fikcí bylo před léty i SUV Cayenne, ale Porsche nakonec neodolalo a vrhlo se do třídy, se kterou nemá z podstaty nic společného. Podobnou fikcí bylo i luxusní čtyřdveřové kupé a Panamera bude za pár měsíců na trhu, takže nelze brát na lehkou váhu ani podobné informace. Tím více, pokud přichází ze zdrojů, které se mýlí opravu jen ojediněle.

Hlavním důvodem, proč by Porsche mělo přijít s podobným vozem, jsou emise CO2. Automobilka prostě musí sehnat modely, které sníží průměrné emise vozů pod 130 g/km a právě malé a relativně nevýkonné vozy by tomu měly napomoci. V současnosti  v tomto ohledu neexistuje žádná možnost, jak by Porsche bez modelu s malým výkonem a malou spotřebou dosáhlo požadovaného limitu a ani případný hybridní pohon to nezvládne.

Porsche by ovšem nevyvíjelo nový model od podlahy. Základní komponenty by si vypůjčilo právě u Audi a tento model by z části osadil svou technikou, tedy motory a náhonem, ovšem pro potřeby nízkých emisí by se zřejmě použily i jiné pohonné agregáty.

Samotná automobilka tyto informace nechce komentovat, což je typickým ukazatelem toho, že nic není vyloučeno.

Každopádně vše je v oblasti spekulací a nejedná se o hotovou věc, ale vše má řádně reálný základ. Emise jsou prostě hrozbou toho, že Bentley začne vyrábět hatchback odvozený od koncernového Pola a Fabie s motorem 1,4 TDI, aby ve výsledku dosáhl 130 g CO2 na kilometr. Automobilky se prostě nějakému řešení nevyhnou.

Malou nadějí pro tyto specifické výrobce je návrh, který začíná získávat větší množství příznivců. Model emisí by počítal s jakousi formou povolenek pro emise v průmyslu, kdy by si mohly automobilky nakoupit od těch, kteří to nevyužijí volné kvóty pro CO2 a tím by nemusely dosáhnout vysněných 130 g/km. To vše je ovšem stále ve hvězdách...

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků