Příhoda z dálnice: zipovat, nebo zůstat s davem?

Při dnešní jízdě po dálnici D1 z Prahy do Brna jsem se dostal do zajímavé situace. Nebylo to nic nového, zažil jsem ji už mnohokrát, ale ačkoli jsem vnitřně přesvědčen, že jsem se v ní zachoval správně, tváře, houkačky a světla řidičů, kteří se mnou sdíleli vozovku, prozrazovaly, že ne všichni měli stejný názor.

Jízda vedle naštvaného hada

Jedu si ve svém pravém pruhu za jakýmsi kamionem a náhle vzniká zácpa. Můj pruh je znatelně rychlejší než levý a už za chvíli zjistím proč: prakticky všechna vozidla se snaží zařadit doleva a moje část dálnice je už úplně prázdná, vidím před sebou minimálně kilometr a půl prázdné silnice a vedle sebe dlouhého a pomalého hada.

Protože si myslím, že při překážce na dálnici není účelem vytvořit co nejdelší a cukavě se rozjíždějící kolonu, pokračuji ve svém pruhu. Já si jedu, všichni stojí a na zátylku doslova cítím, jak stoupá napětí. Při pohledu do zpětného zrcátka vidím, že jakýsi kamion již zablokoval pravý pruh, aby nikoho jiného nenapadlo, že mě bude následovat.

Dojíždím k místu, kde se dva pruhy dálnice sbíhají do jednoho, zařazuji se do mezery mezi dvěma vozidly a plynule pokračuji v jízdě. To vše bohužel za blikání a houkání vozidel za mnou.

Je příliš brzy na zip?

Když vznikne na dálnici zácpa, je podle mého názoru optimální souběžná jízda v obou pruzích a střídavé řazení vozidel těsně před zúžením. Pamatuje na to česká vyhláška, je to zcela běžné v zahraničí, jízda tímto způsobem je plynulá a vzniklá fronta relativně krátká. Protože si však dokážu představit, kolik nadávek padlo při míjení kolony na mou hlavu, nevím, jestli je na takové chování česká motoristická populace už připravena.

Jak byste se v takovém případě zachovali vy? Souhlasíte s mým postupem, nebo jsem podle vás „ten *****, který nedokáže čekat ve frontě a předbíhá ostatní“? (Slibuji, že se příště zachovám podle většinového názoru v diskusi pod tímto článkem.)

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků