Příhoda z dálnice: zipovat, nebo zůstat s davem?

Příhoda z dálnice: zipovat, nebo zůstat s davem?

Při dnešní jízdě po dálnici D1 z Prahy do Brna jsem se dostal do zajímavé situace. Nebylo to nic nového, zažil jsem ji už mnohokrát, ale ačkoli jsem vnitřně přesvědčen, že jsem se v ní zachoval správně, tváře, houkačky a světla řidičů, kteří se mnou sdíleli vozovku, prozrazovaly, že ne všichni měli stejný názor.

Jízda vedle naštvaného hada

Jedu si ve svém pravém pruhu za jakýmsi kamionem a náhle vzniká zácpa. Můj pruh je znatelně rychlejší než levý a už za chvíli zjistím proč: prakticky všechna vozidla se snaží zařadit doleva a moje část dálnice je už úplně prázdná, vidím před sebou minimálně kilometr a půl prázdné silnice a vedle sebe dlouhého a pomalého hada.

Protože si myslím, že při překážce na dálnici není účelem vytvořit co nejdelší a cukavě se rozjíždějící kolonu, pokračuji ve svém pruhu. Já si jedu, všichni stojí a na zátylku doslova cítím, jak stoupá napětí. Při pohledu do zpětného zrcátka vidím, že jakýsi kamion již zablokoval pravý pruh, aby nikoho jiného nenapadlo, že mě bude následovat.

Dojíždím k místu, kde se dva pruhy dálnice sbíhají do jednoho, zařazuji se do mezery mezi dvěma vozidly a plynule pokračuji v jízdě. To vše bohužel za blikání a houkání vozidel za mnou.

Je příliš brzy na zip?

Když vznikne na dálnici zácpa, je podle mého názoru optimální souběžná jízda v obou pruzích a střídavé řazení vozidel těsně před zúžením. Pamatuje na to česká vyhláška, je to zcela běžné v zahraničí, jízda tímto způsobem je plynulá a vzniklá fronta relativně krátká. Protože si však dokážu představit, kolik nadávek padlo při míjení kolony na mou hlavu, nevím, jestli je na takové chování česká motoristická populace už připravena.

Jak byste se v takovém případě zachovali vy? Souhlasíte s mým postupem, nebo jsem podle vás „ten *****, který nedokáže čekat ve frontě a předbíhá ostatní“? (Slibuji, že se příště zachovám podle většinového názoru v diskusi pod tímto článkem.)

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků