Dnešní vozy jsou bohužel prošpikovány elektronikou natolik,že řidič už nemůže některé věci ovlivnit a v kritických situacích se může stát,že vůz udělá něco zcela jiného než řidič chce.Osobně mi trvalo dost dlouho si zvyknout na ABS,když jsem chtěl vyvolat smyk a otočit vůz.Snažím se novinkám vyhnout pokud to jde.:-/
Jednou jsem někde slyšel moc hezkou hlášku: Nemám rád auta, která mají vlastní názor :-))
Q50 ma i mechanickou vazbu rizeni s koly, prave jako rezervu pro pripad selhani systemu. Ale pokud hackovana elektronika neumozi sepnuti spojky na zaloznim rizeni, pak je to stejne jedno...
Přesně tak, brzdy a řízení musí být maximálně spolehlivé a to jinak než mechanicky nejde udělat. Nakonec stačí si připomenout elektronický plyn, který se mnohým automobilkám nepodařilo uspokojivě vyřešit dodnes. O problémech se závadami a jejich diagnostikou typu "pane automechanik, mě to auto jede nějak divně" - "hmmm, pane ale v řídicí jednotce není uložená žádná závada" ani nemluvě. Osobně bych si auto s řízením nebo brzdami "by wire" nikdy nekoupil a jsem i pro legislativní zákaz jejich provozu na veřejných komunikacích.
Bez ohledu na hackery je řízení po drátě u aut kravina
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.