Příčina nehody: útok hackera. I to může brzy stát v hlášení pojišťovně

5 komentářů

miro
14. února • 18:42

Dnešní vozy jsou bohužel prošpikovány elektronikou natolik,že řidič už nemůže některé věci ovlivnit a v kritických situacích se může stát,že vůz udělá něco zcela jiného než řidič chce.Osobně mi trvalo dost dlouho si zvyknout na ABS,když jsem chtěl vyvolat smyk a otočit vůz.Snažím se novinkám vyhnout pokud to jde.:-/

Fantomas
14. února • 21:34

Jednou jsem někde slyšel moc hezkou hlášku: Nemám rád auta, která mají vlastní názor :-))

Rodin
15. února • 15:59

Q50 ma i mechanickou vazbu rizeni s koly, prave jako rezervu pro pripad selhani systemu. Ale pokud hackovana elektronika neumozi sepnuti spojky na zaloznim rizeni, pak je to stejne jedno...

JirkaK
14. února • 16:35

Přesně tak, brzdy a řízení musí být maximálně spolehlivé a to jinak než mechanicky nejde udělat. Nakonec stačí si připomenout elektronický plyn, který se mnohým automobilkám nepodařilo uspokojivě vyřešit dodnes. O problémech se závadami a jejich diagnostikou typu "pane automechanik, mě to auto jede nějak divně" - "hmmm, pane ale v řídicí jednotce není uložená žádná závada" ani nemluvě. Osobně bych si auto s řízením nebo brzdami "by wire" nikdy nekoupil a jsem i pro legislativní zákaz jejich provozu na veřejných komunikacích.

Vana666
14. února • 16:10

Bez ohledu na hackery je řízení po drátě u aut kravina

Doporučujeme

Články odjinud