Příčina nehody: útok hackera. I to může brzy stát v hlášení pojišťovně

Dva španělští hackeři se chystají předvést, jak na dálku získat kontrolu nad řízením vozu.
Příčina nehody: útok hackera. I to může brzy stát v hlášení pojišťovně

Jen si to představte – na rovném úseku vaše auto náhle změní směr jízdy a sjede ze silnice. Nebo narazí do protijedoucího vozu. Následná kontrola soudním znalcem přitom neodhalí žádnou mechanickou poruchu, takže za viníka nehody budete označeni vy.  

Nepravděpodobné? To ano, ale nikoliv nemožné. Dvojice španělských hackerů sestrojila přístroj, kterým údajně dokáže na dálku ovládnout elektrické řízení luxusního sedanu Infiniti Q50

Pět nejzbytečnějších podpůrných a asistenčních systémů

Pět nejzbytečnějších podpůrných a asistenčních systémů

Proč právě Infiniti Q50? Jako první sériově vyráběný automobil má řízení typu steer by wire („po drátě“), u kterého neexistuje přímá mechanická vazba mezi volantem a předními koly. Útočník, který by získal vládu nad řídicí jednotkou řízení, by si tak mohl dělat s autem doslova, co uzná za vhodné – řidič by si mohl na volantu ruce ukroutit, a stejně by mu to nebylo nic platné.

Infiniti Q50 Eau Rouge dostalo karbonovou střechu a 500 k

Infiniti Q50 Eau Rouge dostalo karbonovou střechu a 500 k

Španělé tvrdí, že zařízení sestavili z volně dostupných komponentů v ceně asi patnácti eur (412 Kč). Bližší podrobnosti chtějí zveřejnit na březnové konferenci Black Hat v Singapuru, která se věnuje otázkám počítačové bezpečnosti. 

Teoreticky hrozí podobné riziko i u dalších elektronických systémů, které jsou v dnešních autech již velmi rozšířené. Například elektronický plyn (drive by wire), ale také moderní aktivní parkovací asistenty, adaptivní tempomat nebo systémy preventivního brzdění před neodvratnou kolizí.

Útoky na některé z nich se již podařilo úspěšně nasimulovat. Z praxe ale není znám žádný případ úspěšného napadení na dálku.

Zdroj: AutoBild

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků