Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Do některých lokací se majitelé konvenčních Dacií v budoucnu už nepodívají. Odpovědí je elektřina.

Automobilka Dacia se pomalu ale jistě chystá na elektrifikaci své flotily. Přísné emisní limity se týkají i jí a tak musí přijít na způsob, jak nabízet konkurenceschopnou porci muziky za co nejméně peněz. Nízká cena je totiž jednou z největších zbraní, kterou rumunská automobilka má.

Nové Dacie Sandero se máme dočkat příští rok. Mluví se o příchodu hybridní varianty

Nové Dacie Sandero se máme dočkat příští rok. Mluví se o příchodu hybridní varianty

Philippe Buros, předseda Renault Europe, byl na kus řeči u zpravodajského webu Automotive News Europe, který samozřejmě zajímalo, jaké chce Dacia v tomto směru učinit další kroky. Z jeho odpovědí vyplývá, že automobilka drží jasné stanovisko.

„Hlavní prodejní vlastností Dacií je získaná hodnota za peníze. Dacia si v rámci elektrifikace převezme technologii od Renaultu, ovšem se zpožděním. Elektrifikovat budeme muset, ať už půjde o hybridy, nebo zcela elektrická auta. Elektrickou automobilkou dnes ještě nejsme, ale to nejsme jediní. Myslím si, že to postupně stejně čeká všechny, takový je prostě trend“, uvedl Buros v rozhovoru.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Elektrifikace bude nutná i z důvodu jízdy po městech. Někteří zákazníci automobilky totiž bydlí v oblastech, kam se bez elektromobilů v budoucnosti už nedostanou, na což Buros upozorňuje. Nízkoemisní zóny najdete například v Paříži, Berlíně, nebo nově v Barceloně. Dacia tak bude muset mít odpověď. Musí si ale dát pozor, aby ta odpověď byla stále levnější než Renault.

Na všechno si ale musíme ještě počkat. První možné kroky jsme již nakousli v dřívějším článku, který pojednával o elektrickém modelu K-ZE od čínského Renaultu, stojícím na levném crossoveru Kwid. Buros uvedl, že Dacia se elektrifikuje do dvou až tří let.

Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 13 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků