Příchod elektrické Dacie je nevyhnutelný. Podle šéfa Renaultu to ale jen tak nebude

Do některých lokací se majitelé konvenčních Dacií v budoucnu už nepodívají. Odpovědí je elektřina.

Automobilka Dacia se pomalu ale jistě chystá na elektrifikaci své flotily. Přísné emisní limity se týkají i jí a tak musí přijít na způsob, jak nabízet konkurenceschopnou porci muziky za co nejméně peněz. Nízká cena je totiž jednou z největších zbraní, kterou rumunská automobilka má.

Nové Dacie Sandero se máme dočkat příští rok. Mluví se o příchodu hybridní varianty

Nové Dacie Sandero se máme dočkat příští rok. Mluví se o příchodu hybridní varianty

Philippe Buros, předseda Renault Europe, byl na kus řeči u zpravodajského webu Automotive News Europe, který samozřejmě zajímalo, jaké chce Dacia v tomto směru učinit další kroky. Z jeho odpovědí vyplývá, že automobilka drží jasné stanovisko.

„Hlavní prodejní vlastností Dacií je získaná hodnota za peníze. Dacia si v rámci elektrifikace převezme technologii od Renaultu, ovšem se zpožděním. Elektrifikovat budeme muset, ať už půjde o hybridy, nebo zcela elektrická auta. Elektrickou automobilkou dnes ještě nejsme, ale to nejsme jediní. Myslím si, že to postupně stejně čeká všechny, takový je prostě trend“, uvedl Buros v rozhovoru.

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Opravdu levný elektromobil má dorazit už v roce 2021. Díky Dacii a Renaultu K-ZE

Elektrifikace bude nutná i z důvodu jízdy po městech. Někteří zákazníci automobilky totiž bydlí v oblastech, kam se bez elektromobilů v budoucnosti už nedostanou, na což Buros upozorňuje. Nízkoemisní zóny najdete například v Paříži, Berlíně, nebo nově v Barceloně. Dacia tak bude muset mít odpověď. Musí si ale dát pozor, aby ta odpověď byla stále levnější než Renault.

Na všechno si ale musíme ještě počkat. První možné kroky jsme již nakousli v dřívějším článku, který pojednával o elektrickém modelu K-ZE od čínského Renaultu, stojícím na levném crossoveru Kwid. Buros uvedl, že Dacia se elektrifikuje do dvou až tří let.

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků