Příběhy tří tatrováckých Prezidentů: Nejúspěšnější je ten poslední

Automobilka Tatra již vyrobila téměř polovinu se stodvacetikusové limitované edice modelu Phoenix Präsident. To z něj dělá nejúspěšnější vůz s tímto jménem, které výrobce použil již potřetí.

Před sto dvaceti lety začal Leopold Sviták v kopřivnické továrně Nesseldorfer Wagenbau bez hlubších znalostí o tomto dopravním prostředku stavět první automobil v celém Rakousku-Uhersku. Na jaře o rok později pak vůz pojmenovaný na počest šéfa Rakouského automobilového klubu Präsident dojel na propagační jízdu do Vídně.

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

První Tatru 603 dostal před 60 lety prezident Zápotocký k narozeninám

Od té doby vznikly další dva kopřivnické vozy, které používají toto označení - nejprve v roce 1994 podle návrhu designéra Václava Krále prototyp luxusního sedanu, letos pak limitovaná edice nákladního vozu Phoenix.

Více se o jejich osudech dozvíte při prohlížení následující fotogalerie: 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků