Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

37 komentářů

Jan Jeravý
28. prosince • 21:12

:DDD už se to staví tak 50 let, od dob co tu žiju...vláda si dobře kope do kapsy :-D:-D ještě spolu s tímto článkem http://www.dopravniznaceni.com/Jak-dlouho-sejeste-bude-o... ...

Joe Doe
20. prosince • 10:13

FRANTIC TICK - TICK - TICK - TICK - TICK - ŤOK

Lord Owl
20. prosince • 7:15

Další přeskakující jiskřička za to, že žádná vláda za posledních 20 let neprosadila a vehementně nerazila alternativu D1, a sice spojnici Hradec Králové - Mohelnice. Takhle se mohly oba tahy střídat v uzavírání kvůli opravám a rekonstrukcím. Kde není koncepce, je zaděláno na průšvihy do budoucna....

Jakub
20. prosince • 6:44

Mě by třeba zajímalo, proč někde u Olomouce tři pruhy být můžou, ale mezi Prahou a Brnem ne.

Lukasz
19. prosince • 17:49

Kdyz je ministrem dopravy StBakuv chranenec Tokot, tak bych se vubec nedivil kdyby byly misto dalnic polnacky:-D Soucasny stav jak ze 70 let 3-[:-/ D1 mela mit 3 pruhy a uz davno, mela by D35 a jine. Misto toho se nikdo ani nehlasi k propadle D47. Skoda mluvit

eliška
19. prosince • 14:18

Co se vám nelíbí? Co jste si zvolili do vlády to máte.

Miloš Bumbál
19. prosince • 15:11

já nikoho nevolil B-]

Fero
19. prosince • 19:57

Takže jsi tomu zvolenému póvlu pomohl ještě víc...

Miloš Bumbál
19. prosince • 21:10

bla bla bla blábolo

eliška
19. prosince • 18:54

To jsi určitě pašák. Usnadil jsi tím volby těm stranám, jejichž příznivci volit šli. Takže jsi v podstatě také volil, ale ani to netušíš. :-))

Miloš Bumbál
19. prosince • 21:10

bla bla bla blábolo

Asdfghjkl
18. prosince • 20:31

me se libi jaky howna mleli nejaci ti pohlavari z Geosanu, ze to a ono a oni delaj co muzou a takovy a makovy bla bla bla a ted sami berou roha :-D

Anti-automat
19. prosince • 13:55

Pravdupovediac nie som si uplne isty ci D1 vobec splna podmienky, aby bola oznacena ako 'dialnica'. Menovite chybajuca infrastruktura (telefony), stupania klesania a horizonty na inych usekoch, unikove cesty apod. Mozno sa s timi telefonmi mylim, ale na niektorych usekoch som ich nejak nevidel. Ked tam idem, jazdim zasadne bez znamky. Za toto platit znamku (a uz vobec pokutu) nemienim a ani nebudem. Dialnica to podla mna nie je.

nedamse
18. prosince • 16:24

No zase výmluvy,geologické problémy no nevím kdo je hledal,když tam sem tam někdo pracoval,absolutně špatně vybrana firma

dilema
18. prosince • 20:47

Např. v Praze Hostivaři v tom areálu, kde byl letos začátkem května velký požár, se to hodně změnilo. Od začátku prázdnin tam bourala firma Švestka a teď už tam ten nový City Park Hostivař rychle roste a na plotu okolo staveniště jsou tabulky s nápisem: "Zde staví Geosan Group". Jestli jim to dělá nějaký subdodavatel, nebo to dělají sami, kdoví, ale zjevně umí stavět docela rychle a efektivně. Že by snad s nimi nějaký soukromý investor dokázal komunikovat lépe než nějaký státní moloch?

vzpomínka
18. prosince • 15:38

No, nynější pan ministr dopravy už nějaké pletky s firmou Geosan před lety (tehdy coby člen vedení firmy Skanska) asi řešil - viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Dan_%C5%A4ok... . Že by za tím bylo nyní něco podobného? ;-)

Karel.
18. prosince • 12:15

Odstoupit od smlouvy by měli Ťok a Bureš.

jogurt
18. prosince • 18:08

Od pracovní smlouvy?

Michal
18. prosince • 11:13

Zadal bych to němcům nebo rakusakum ti staví poněkud rychleji a kvalitněji byť by to bylo dražší.

Martin
18. prosince • 19:54

Když si představím cestu přes rakousko po dálnici 80km/h tak mi jako vzor moc nepříjdou ...

pepazdepa
18. prosince • 14:06

Naopak, bylo by to levnější. A možná několikrát....

jogurt
18. prosince • 18:07

No moc bych nejásal, Rakouská A5 od Poysdorfu na Vídeň je stejně hrbatá, jako D11 u Dobřenic. Německo v poslední době moc nových úseků nepostavilo, věnuje se opravám.
Polské nové dálnice jsou v pohodě, ale stavěli je z nemalé části Číňani.

a
19. prosince • 0:14

Jo, taky jsem se na té A5 divil, a to je úplně nová dálnice. Místy opravdu hrůza.

Mirek
18. prosince • 21:53

Vidím, že mnozí neví, že Číňané dálnice v Polsku rozestavěli, ale nedostavěli.https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/cinane-uz-... ... https://www.lidovky.cz/byznys/doprava/polskou-da... ...

brk77
18. prosince • 21:26

Nevím, jak moc hrbatá je rakouská A5 od Poysdorfu na Vídeň, ale něco mi říká, že horší než D1 mezi Ostravou a Bohumínem, kde se už několik let jezdí místy maximálně 60 km/h, to nebude. Firmy, co to stavěly, staví jinde jako by nic.

Mirek
18. prosince • 19:36

Pokud vím, tak Číňany hodně dávno z Polska vyhodili a dohromady toho moc nepostavili.
https://byznys.ihned.cz/c1-53353490-cinane-dalnic... ...

Martin
18. prosince • 19:59

Polské Dálnice jsou dobré a některé úseky mají povolených 140. Kdyby to tak postavili i u nás, tak bychom si mohli jen gratulovat. Ale jinak a HLAVNĚ: 1/ první se měl dostavět úsek Mohelnice - Hradec Králové (nebo kudy ten sever má vlastně jít) a pak až uzavřít D1 na nějaký "upgrade". A za 2/ stavět v ČR 3 proudovku je stejně totálně na prd, když policajti nechají všechny bez postihu jezdit po prostředku (hlavně se holt musí měřit 80, kde se jen dá).

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Anti-automat
19. prosince • 13:51

Su dobre, kym nedojdete do Bialystoku (plus minus). Za tym uz len klasicka dvojprudovka paralelne s nedokoncenou dialnicou a kazdu chvilu kruhac. Ist tade v noci medzi kamionmi, no, poviem Vam, teda nic moc.Ale na druhej strane ten zvysok (vlastne vacsina) je dobra, kilo40 povolene a da sa ficat o 106. Ked to dokoncia cele, bude to parada. Vlastne az dovtedy kym neotvoria mytnice. Ja som prefical tot naposledy prakticky naraz.

mpolan
18. prosince • 22:14

D1 by se dokončení D35 nedožila. Byla v tak tragickém stavu, že rekonstrukce byla nezbytná.

Saman
19. prosince • 10:53

v tragickem stavu byla D1 posledni 10-15 let, a prezivala, par let by jiste jeste prezila :-Dz D35 aby spojila moravu s D11 a tedy Prahou zbejva nejakych 70 kilaku, coz je vzdalenost kterou by pokud by byla vule stavet zvladli za 3-4 roky uplne v pohode, Babis ale potrebuje setrit aby mel na koblihy a dotace, proto taky nekdy od zacatku roku 2015 klesly investice do liniovych staveb na mene nez polovinu :-( aneb v dobe kdy jde ekonomika nahoru on nejen rozfofroval veskere rezervy, ale jeste chce brat i z dalsich treba u pojistoven aby vubec na to vsechno jeho koblihovani mel

mpolan
19. prosince • 21:09

Problém je, že ten sedmdesátikilometrový úsek nejen že nemá povolení, nemá ani pozemky, dokonce ani finální variantu trasy. D1 je za hranicí životnosti, některé úseky museli kompletně opravovat aby se vůbec dožily modernizace (u Vyškova, u Humpolce...)
Jistě taky víš, že za poklesem stojí rozhodnutí EU, která tím ořezala dotace do infrastruktury a sama si vybrala klíčové projekty, o kterých lze rozhodnout ve zrychleném řízení. Paradoxně naprosto nesmyslně, například z toho vypadl Pražský okruh i D35. A protože prioritou vlád je tahat prachy z EU, staví se jen to, na co máme jejich dotace.
Vidět za vším koblihy je diagnóza. Nebuď jako Sakra na auto.cz.

puk123
19. prosince • 11:48

Babiš nešetří, stav erární kasy je mu absolutně fuk. Problém je v tom, že stavby nejsou připravené. To platí i pro dálnice. Zjistili, že EU je ochotna přispět, ale jediné, co přicházelo v úvahu, byla modernizace D1. Jsem zvědav, jestli to bude alespoň kvalitativní posun.

Mirek
18. prosince • 21:42

Měli postavit jako první dálnici Praha - Olomouc, o které se mluvilo již po roce 2000 a potom udělat obnovu D1. Takto je rozvrtána jediná dálnice, která má trochu smysl, pro spojení Ostrava - Brno - Praha.
https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/2038216-dalnice-d3... ...
"17. 2. 2017
Dostavba dálnice D35 by mohla začít letos na podzim. Pokud se tak stane, bude to přelomová událost. I když má téměř každá dálnice v Česku své problémy, zpoždění a spory o trasu, D35 je i v tomto kontextu výjimečná. Původně (ještě jako R35) měla spojit tři resp. čtyři krajská města v Čechách i na Moravě a současně posloužit jako součást alternativní rychlé trasy Praha–Brno vůči dálnici D1. Zatím však není použitelná ani jako velkokapacitní spojnice, ani jako rychlá alternativa."Dálnice v Polsku mají výhodu, že je to pro stavbu prakticky po rovině, nízké náklady a stavba pokračuje rychleji.

USA
18. prosince • 22:00

koko-Tok tvrdi, ze cenu kilometru dalnice srazil na 150 mega, tak 100km dalnice rocne by prislo do 15mld, coz mi prijde jako pakatel (jen StBak babis pobere na dotacich 2mld), a navíc většinu toho da EU.
StBak babis tvrdil, ze to proste zaridi a jediny co zaridil, tak ze na danich zaplati 3x min, nez pobere na dotacich

Jarmil
18. prosince • 12:05

Problém je ve smlouvách. Takto to vezme každý jako korýtko a rozdá vše na subdodávky bůhví komu.

bzzz
18. prosince • 16:01

Jenze NEKDO to musi tomu KAZDEMU priklepnout, A O TOM TO JE.

Miloš Bumbál
18. prosince • 10:47

ha ha

Doporučujeme

Články odjinud