Příběh nesmyslně omezené D1 má dohru: Stavaři odstoupili od smlouvy

Na problémovém úseku dálnice D1 se vymění osazenstvo. Soubor stavebních společností odstoupil od smlouvy.

Během nedávného kolapsu dálnice D1 se vina svalovala na leckterou stranu, ovšem pravdou je, že na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem už dávno stavaři být neměli. Práce zde nabraly zpoždění a řidiči byli nesmyslně omezováni kvůli zasněženým bagrům, na které se během dlouhého postávání dívali.

Protihlukové bariéry na dálnicích nefungují, tvrdí experti na akustiku

Protihlukové bariéry na dálnicích nefungují, tvrdí experti na akustiku

Na kritickém úseku dálnice mezi 90. a 104. kilometrem už však stejný soubor firem pokračovat nebude. Podle Geosan Group odstoupili od smlouvy s Ředitelstvím silnic a dálnic. Opravy začaly letos v březnu. Zakázku za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení TGS Joint Venture tvořené českou firmou Geosan Group, italskou Toto Costruzioni Generali a kazašskou SP Sine Midas Stroy. Vlastně tímto krokem předběhli ŘSD, to již v úterý oznámilo, že smlouvu ukončí a najde si náhradu.

O dalším postupu podle prohlášení firmy Geosan rozhodne jednání zúčastněných stran, případně soud. „Odstoupili jsme od smlouvy o dílo a ukončujeme naši činnost na zakázce,“ řekla pro ČTK mluvčí společnosti Geosan Vlasta Končelová.

Minuli jste odbočku? Hlavně nebuďte zbrklí! Můžete dopadnout jako tento řidič

Minuli jste odbočku? Hlavně nebuďte zbrklí! Můžete dopadnout jako tento řidič

Zpoždění podle společnosti vyvolaly skryté překážky jako kolize s novou kanalizací či neplánovaných odlišných geologických podmínek. „Doufám, že pochopili, že by ten úsek nedostavěli, a tohle je asi nejjednodušší cesta,“ reagoval ministr dopravy Dan Ťok na krok konsorcia v České televizi.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 45 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků