Při mostecké rallye bude závodit i šestnáctiletý jezdec

The Most Rally #2 se jede už tuto sobotu 3. června. Akce je součástí RI Okna Rallysprint série vypsané Autoklubem ČR. K rychlostní zkoušce v areálu mosteckého autodromu poprvé přibydou další tři v členitém terénu Krušných hor, měří celkem 70 kilometrů. Jedou se dvakrát, jedna pak třikrát.
Při mostecké rallye bude závodit i šestnáctiletý jezdec

Jako poslední z přihlášených posádek - se startovním číslem 50 - pojede při podniku The Most Rally #2 nejmladší účastník závodu. Je jím talentovaný, teprve šestnáctiletý Petr Semerád, syn Josefa a mladší bratr Martina Semerádových, známých a úspěšných rallyových jezdců.

Jelikož ještě nemá řidičský průkaz, bude soutěžní vůz na přejezdech řídit navigátor Petr Těšínský. Semerád je nadějným okruhovým jezdcem, letos pilotuje vůz Formule 4 a vůz seriálu Škoda Octavia Cup. Za volantem obou okruhových speciálů ho diváci uvidí na autodromu již v červnu při mistrovství FIA CEZ, v září ve vloženém závodu evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix a v říjnu ve vloženém závodu poháru cestových vozů ETCC.

Bezpečnost | Život řidiče

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Diváci ale bude hlavně zvědavi na posádky s nižšími startovními čísly. Se startovním číslem 2 se představí Jaromír Tarabus s navigátorem Danielem Trunkátem ve voze Ford Fiesta R5. Jsou pravidelnými účastníky evropského šampionátu. Letos střídají na českých tratích Škodu Fabia S2000 s atmosférickým motorem a naprosto odlišným Ford Fiesta R5 s turbo motorem, který v lednu absolvoval i Rally Monte Carlo za volantem s Ondřejem Bisahou. Tarabus s Trunkátem skončili předloni absolutně pátí v konečném hodnocení Mistrovství Evropy. V letech 2010, 2012 a 2013 pak třetí v konečném hodnocení mezinárodního Mistrovství České Republiky.

Hodně rychlý bude určitě také vůz Škoda Fabia WRC s číslem 3, jehož koně pod kapotou bude krotit Karel Trněný se spolujezdcem Christianem Doerrem, má za sebou přes 100 startů na soutěžích po celé Evropě. Za jeho volantem se vystřídali třeba i Tomáš Enge, Peggen Andersson nebo rallyová legenda Juha Kankkunen. Trněný se může pochlubit titulem vicemistra z mezinárodního Mistrovství ČR z roku 2003 či vítězstvím v domácím seriálu sprintrally o čtyři roky později.

Retro | Sport | Formule 1

Návrat na tratě velkých cen před 60 lety. V Mostu se závodilo i v průtrži mračen

Startovní číslo 5 patří vozu Mitsubishi Lancer EVO IX s posádkou Lumír Firla – Zdeněk Jůrka. Firla je rallyovým, ale i okruhovým jezdcem. Mnohokrát závodil na mosteckém autodromu za volantem vozu Škoda Octavia Cup nebo BMW M3. Rally se aktivně věnuje od roku 2006, startuje převážně s produkčními vozy s pohonem všech kol. Je vicemistrem MČR Sprintrally z roku 2012.

Fanoušci určitě ocení i pohled na elegantní Porsche 997 GT3 s číslem 9, které patří posádce Radoslav Nešpor – Martin Neoral. Soutěže Radoslav jezdí už od roku 1997, začínal na voze Renault Clio Williams. Nešporovi se svým Porsche nevynechali jediný ročník The Most Rally. V roce 2015 i loni rodinu reprezentoval syn David Nešpor, napodruhé se mu podařilo dojet na druhém místě absolutně.

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

dnes | Daniel Havlina | 7 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků