Při mostecké rallye bude závodit i šestnáctiletý jezdec

The Most Rally #2 se jede už tuto sobotu 3. června. Akce je součástí RI Okna Rallysprint série vypsané Autoklubem ČR. K rychlostní zkoušce v areálu mosteckého autodromu poprvé přibydou další tři v členitém terénu Krušných hor, měří celkem 70 kilometrů. Jedou se dvakrát, jedna pak třikrát.
Při mostecké rallye bude závodit i šestnáctiletý jezdec

Jako poslední z přihlášených posádek - se startovním číslem 50 - pojede při podniku The Most Rally #2 nejmladší účastník závodu. Je jím talentovaný, teprve šestnáctiletý Petr Semerád, syn Josefa a mladší bratr Martina Semerádových, známých a úspěšných rallyových jezdců.

Jelikož ještě nemá řidičský průkaz, bude soutěžní vůz na přejezdech řídit navigátor Petr Těšínský. Semerád je nadějným okruhovým jezdcem, letos pilotuje vůz Formule 4 a vůz seriálu Škoda Octavia Cup. Za volantem obou okruhových speciálů ho diváci uvidí na autodromu již v červnu při mistrovství FIA CEZ, v září ve vloženém závodu evropského šampionátu okruhových tahačů Czech Truck Prix a v říjnu ve vloženém závodu poháru cestových vozů ETCC.

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Policisté se učili jezdit rychle a bezpečně. Zatím to moc neumí

Diváci ale bude hlavně zvědavi na posádky s nižšími startovními čísly. Se startovním číslem 2 se představí Jaromír Tarabus s navigátorem Danielem Trunkátem ve voze Ford Fiesta R5. Jsou pravidelnými účastníky evropského šampionátu. Letos střídají na českých tratích Škodu Fabia S2000 s atmosférickým motorem a naprosto odlišným Ford Fiesta R5 s turbo motorem, který v lednu absolvoval i Rally Monte Carlo za volantem s Ondřejem Bisahou. Tarabus s Trunkátem skončili předloni absolutně pátí v konečném hodnocení Mistrovství Evropy. V letech 2010, 2012 a 2013 pak třetí v konečném hodnocení mezinárodního Mistrovství České Republiky.

Hodně rychlý bude určitě také vůz Škoda Fabia WRC s číslem 3, jehož koně pod kapotou bude krotit Karel Trněný se spolujezdcem Christianem Doerrem, má za sebou přes 100 startů na soutěžích po celé Evropě. Za jeho volantem se vystřídali třeba i Tomáš Enge, Peggen Andersson nebo rallyová legenda Juha Kankkunen. Trněný se může pochlubit titulem vicemistra z mezinárodního Mistrovství ČR z roku 2003 či vítězstvím v domácím seriálu sprintrally o čtyři roky později.

Návrat na tratě velkých cen před 60 lety. V Mostu se závodilo i v průtrži mračen

Návrat na tratě velkých cen před 60 lety. V Mostu se závodilo i v průtrži mračen

Startovní číslo 5 patří vozu Mitsubishi Lancer EVO IX s posádkou Lumír Firla – Zdeněk Jůrka. Firla je rallyovým, ale i okruhovým jezdcem. Mnohokrát závodil na mosteckém autodromu za volantem vozu Škoda Octavia Cup nebo BMW M3. Rally se aktivně věnuje od roku 2006, startuje převážně s produkčními vozy s pohonem všech kol. Je vicemistrem MČR Sprintrally z roku 2012.

Fanoušci určitě ocení i pohled na elegantní Porsche 997 GT3 s číslem 9, které patří posádce Radoslav Nešpor – Martin Neoral. Soutěže Radoslav jezdí už od roku 1997, začínal na voze Renault Clio Williams. Nešporovi se svým Porsche nevynechali jediný ročník The Most Rally. V roce 2015 i loni rodinu reprezentoval syn David Nešpor, napodruhé se mu podařilo dojet na druhém místě absolutně.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků