Při dopravních nehodách zemře ročně ve světě 1,2 milionu osob

V loňském roce zemřelo při dopravních nehodách na celém světě zhruba 1,2 milionu lidí, tedy zhruba tolik, kolik má obyvatel Praha. K těmto zemřelým je třeba připočítat dalších padesát milionů zraněných.

Přestože největší počet automobilů se nachází ve vyspělých státech Severní Ameriky, Evropy a některých částech Asie, nejvíce usmrcených a zraněných (odhadem až 85 procent) připadá na chudé země. Dle mezinárodních dopravních organizací se v těchto státech zvýší počet usmrcených a zraněných do roku 2020 dvoj až trojnásobně. Naopak ve vyspělých státech světa poklesne počet usmrcených a zraněných až o třicet procent.

Důvodem, proč je v chudých zemích tak vysoký počet usmrcených, je fakt, že zde neexistuje kvalitní dopravní infrastruktura, řidiči nemají mnohdy ani elementární znalosti a jsou nezkušení, prevence dopravních nehod je nulová, nepoužívají se bezpečnostní pásy, helmy na motocyklech, jezdí se pod vlivem alkoholu atp.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků