Při cestách do Francie si dejte pozor na novou výši pokut

26 komentářů

Jim.Papin
19. prosince • 9:12

Druha otazka je dost nestastne formulovana. Takze, pokud nesouhlasim, tak uz je mi a priori naznacovano, ze jsem ... (slabomyslny).
Presto, nesouhlasim a musim se drzet, abych nebyl sprosty.
1) ano, lidi musi prizpusobovat rychlost stavu a povaze vozovky, ale zaroven
2) musi dodrzovat maximalni povolenou rychlost

A zacina mne v teto spolecnosti opravdu velmi stvat heroizovani lidi, kteri vysokou rychlosti porusuji pravidla a ohrozuji nejen sebe, ale predevsim vsechny kolem sebe. Nerikam, ze samotne dodrzovani rychlosti je vselek, ktery zpusobi, ze nebudou zadne nehody. Budou, ale bude jich mene, a / nebo aspon s mensimi nasledky.
Co mne opravdu hodne hnete je, ze k porusovani maximalni povolene rychlosti navadeji redaktori internetoveho magazinu pro automobilisty.

Pojde spolecne udelat neco jineho. Zacneme se chovat na silnicich podle pravidel a ohleduplne. Vezmeme tim policii, reditelstvi silnic a dalnic, ministerstvu dopravy, vlade a nevim jeste komu tu nejvetsi zbran, kterou proti nam maji. Az my budeme delat veci tak jak mame, pak muzeme s klidnym svedomim rict, ze zbytek uz neovlivnime. Ze o zbytek se musi postarat oni. A nebudou moci rict ani popel.

Zatim jsme jen banda nedisciplinovanych blbecku. Material, se kterym se neda pracovat. Kteri se budou vzdy vymlouvat, ze oni prece za tu nehodu nemohou, to spatne znaceni, stav vozovky, atd. Porad takove to "ja nic, ja muzikant" to oni. Ale ze by nas napadlo udelat sami aspon neco pro vetsi bezpecnost, to ne.

A zacit muzem u rychlosti. Je to relativne snadne, to mi verte.

ACE.
19. prosince • 10:30

Mluvíš mi z duše, ale zde moc nepochodíš. Někteří místní experti totiž jezdí bezpečně i ve 240, mají špičkový postřeh a jejih auta v případě nutnosti v této rychlosti zastaví na 20 metrech. I místní redaktor je schopen napsat, že když dva dementi očumují v jedoucích autech poldy co měří rychlost a tím pádem se nevěnují jízdě a bouchnou to do sebe, tak za nehodu můžou poldové.
Takže jak píšeš, Já jedu vždy bezpečně, ale Oni ....

Black_Talon
20. prosince • 10:01

jo tady sou samy experti, nastesti sou tady i osvicena individua, ktera "jezdi vzdy bezpecne" :)

jinak ja samozrejme jezdim taky "vzdy bezdpecne", akorat moje predstava o "vzdy bezpecne" je trochu jina :) (ale snazim se alespon v obci jezdit do tech 150-ti, jak si psal v tom predchozim prispevku)

stealth
19. prosince • 11:47

Je to pravda. Ono se totiž může stát cokoliv. Praskne pneumatika, nenadálá překážka na silnici, náhlá nevolnost a z rychle jedoucího auta na přehledné silnici se lehce stane neřízená střela. Někteří jedinci jezdí rychleji i z důvodu lepší bezpečnostní výbavy (na jedné diskuzi se dokonce nějaký tupec divil, jakto, že ten člověk v A8 po srážce s Tatrou 815 zemřel). Talže se přeceňují nejen naše schopnosti, ale i naše auta (ESP, ABS, MSR, EBD jsou zazračnými alibistickými pojmy a motivací jet rychleji).
Sama rychlost je nebezpečná a ne že není. Kdo tvrdí že ne, pohrává si s fyzikálními zákony a teorií pravděpodobnosti (je jasné, že se riziko zranění nebo smrti zvyšuje s rychlostí).
Viděl jsem jednou zajímavou reportáž - lékář na ARU tam popisoval nehody na silnici. Říkal: vždycky stejná otázka po amputaci končetin. Jak se to mohlo v takovém autě stát a proč zrovna mně?
 

lobik
18. prosince • 1:02

To ještě dopadlo dobře, objevily se tam návrhy na snížení rychlosti na dálnicích na 110 km/h. Navíc naprostá většina řidičů rychlost dodržuje, k nějaké změně to asi nepovede. A navíc se nedá srovnávat překročení o 50 km/h ve městě a na dálnici.

patrik
17. prosince • 21:28

Jednou jsem ve měste přejel psa, který mi tam vběhl z opačného chodníku přes protipruh a tramvajové koleje. Jel jsem dost pomalu, určitě pod limitem, psa jsem viděl a brzdit začal včas a dost, ale stejně bylo po něm. Od té doby tami, kde vedou chodníky nebo můžou do silnice vejít/vběhnout lidi, mám nohou na plynu opravdu lehce a oči na šťopkách. Takže ta relativita je i o osobní zkušenosti z nějakého karambolu. V každém případě souhlasím, že rychlostní limity ničemu nezabrání, vždycky jde o konkrétní podmínky: počasí, kvalita silnice, hustota provozu, pracovní den nebo víkend,  den/noc, kvalita auta a pneumatik, (ne)únava řidiče, to jak pravdivě řídič sám sobě přizná své dovednosti a jak pozná a uzná svůj momentální stav atd.  Těch faktorů je kupa a je holt na každém řidiči, aby sám sobě nelhal a řídil se podle nich, i když ho třeba zrovna bere euforka. Určitě souhlasím, že by stát mnohem účelněji vynaložil naše (protože od nás různými cestami vybrané) peníze, kdyby třeba zavedl dotované povinné doškolování vždy po XY letech - nemyslím tím vysloveně buzeraci z předpisů, spíš jízdy zručnosti, školy smyku a psychotesty atd., kde by každý sám poznal, jak na tom je, na co mi má dávat pozor, v čem se zlepšit. Přijde mi to mnohem férovější, než zvyšování sazeb pokut a všelijaké další obtěžování ze strany státu.

Jou Black
18. prosince • 9:41

S tím se nedá než nesouhlasit. To povinné doškolování po X letech je výborný nápad, nad který jsem už též přemýšlel. Myslím ale, že by mělo jít z kapsy řidiče, stejně jako je to u zbrojních průkazů, pilotních průkazů atd... Konec konců kdo nesplňuje předem dané podminky by za volantem neměl co dělat. Toť můj názor.

LeonardoCupranek
17. prosince • 11:57

Nekdy je v obci i 50 prilis vysoka rychlost.
Ale ze by v nedeli dopoledne na Plzenske dalnici, nebo dokonce na triproude casti D1 predstavovala rychlost 180km/h nejaky hazard, to tedy nevim.
Policie k tomutoi pristupuje z nekolika duvodu. Vybirat pokuty za rychlost je jednodussi - sedi se v teple v aute a radar dela praci za vas. Navic rychle vetsinou jezdi lide, kteri na to maji auta. A u nich je jistota, ze na takovou pokutu budou mit penize. Kdyby takovou pokutu dali majiteli S120 za desivy technicky stav, nikdy by ji z nej nedostali. V socialisticke EU se holt boj s bohatymi nosi a policie v tomto smeru citi politickou podporu.
Hlidat na dalnici, aby lidi jezdili vpravo, to by pro ne bylo priliz narocne a nepohodlne.
 

smudliky budliky
19. prosince • 13:02

Kdyz uz nadavate na socialistickou EU, doporucuji vam vyzkouset si prekroceni rychlosti o 30 mil v nesocialistickych USA. Az budete ryt cumakem v zemi a serif vas bude zezadu sacovat, tak vam dojde, ze EU k vam byla jeste prilis hodna...  Netahejte prosim do diskuse veci, kterym zjevne nerozumite. BTW: z pozorovani bych rekl, ze bohati lide prekracuji rychlost spis o trochu min nez treba mladosi ve vytunenych golfech ci mali manazirci, co hrde ridi nejakou karku nizsi stredni tridy... takze opatrne s tim bojem proti bohatym...

LeonardoCupranek
19. prosince • 14:57

USA jsou nesocialisticke? To je mi novinka... Jsou o neco mene socialisticke. Nicmene vesina soucasnych libertarianskych spicek kritizujicich demokracii a jeji neodvratne smerovani k socialismu, jsou prave z USA (asi proto, ze v USA kdysi svoboda byla, v Evrope ne).
A at se americka policie chova jakkoli, na takovy francouzsky policejni stat to zdaleka nema. Samozrejme treba Britanie je neco jineho.
A jeste k tomu boji s bohatymi: napriklad vyse pokuty odvozena od prijmu je evropsky vynalez.

ACE.
17. prosince • 13:57

Já většinou viděl v autě jen jednoho a pět jich pobíhalo venku.

jack33
17. prosince • 11:24

Ono je rychlost a rychlost. Z vlastní zkušenosti vím, že v zástavbě (v obci) je dodržování 50 Km/hod dost nutné. Osobně se mi stalo, že mi ze vrat vyběhlo dítě za míčem rovnou pod auto a kdybych opravdu těch 50 nejel, tak by to asi jen kvičícími brzdami neskončilo. Kdo to nezažil, tak nebude věřit jak rychle se ty vzdálenosti zkracují. Něco jiného je to mimo obec a na dálnici. Osobně si myslím, že hlavně na dálnici by měl platit neomezený limit jako v Německu. Prostě každý jedinec by měl sám zvážit na jaké má auto a jaké jsou podmínky. Když se obě Německa spojily, přibylo ve východní části hodně nehodovosti (rychlá auta a nezkušení řidiči). Dnes už se s tím myslím taky docela vyrovnali. Tak proč by to nemohlo jít i u nás?!

x12345678
17. prosince • 10:41

Každý stát resp. jeho mocní mají své mentální postižení. Francie patří mezi ty, kde je dopravním fetišem hrůza z rychlosti, v Německu zas policii popadne amok, když na hlupce v jiném voze uděláte významné gesto a napaří pokutu vám a nikoliv troubovi, který vám (například) vjel z polní cesty přímo před předek auta.. Tak už to holt ve světě mocných chodí, bylo by naivní si myslet, že padlí na hlavu jsou jen naši poslanci, ministři a jim bezmyšlenkovitě přisluhující úřednická a policejní armáda.
Kdo jel někdy po dálnici ve Francii, ví, že hlavním problémem není vůbec rychlost, která je jak se zdá top-hitem, ale katastrofální bezohlednost španělských řidičů kamionů na dálnici a všudypřítomná hloupost místních vesničanů a junior-driverů v polorozpadlých peugeotech 205, kteří se pletou pokud možno všem ve všech pruzích najednou a už na první pohled nevypadají střízlivě. Je zřejmě součástí národní politiky si toho nevšímat a vymyslet tedy program boje proti rychlosti. Fašistické metody policie, popisované v článku to jen dokreslují.

ACE.
17. prosince • 10:05

Překročit rychlost o víc než 50 km, o už není volné dojetí do vesnice, nebo trochu překročená rychlost při bezpečném předjíždění. Takže pokud někdo jede v obci přes sto nebo na běžné silnici třeba 150 je dement a nemá na silnici co dělat.

Spectral
17. prosince • 10:57

Já naopak nemám vysoké mínění o těch, kteří se zmůžou pouze na hloupé paušalizování. Někde je 50 v obci hodně a někdy naopak: není málo cest, které vedou obcí jen formálně. Jsou to bohem zapomenutá místa, kde nepotkáte ani živáčka. A i v takových místech najdete široké přehledné cesty, na kterých je obecní padesátka.
150 na okresce je rychlost? Inu pokud si pod okreskou vybavíte nepřehlednou klikatou cestičku mezi dvěma vískami, tak ano. Pokud si vybavíte nějakou důležitou spojku s šíleným provozem, která na to není dimenzovaná, budete mít opět pravdu. Ale přesto byste našel okresky, na kterých jízdní podmínky umožňují pohodlně cestovat i vyššími rychlostmi.
Lidé by se měli především naučit přizpůsobit jízdu okolnostem - stavu vozidla, stavu vozovky, přehlednosti, svému zdravotnímu stavu, svým schopnostem... Přesně tak, jak je to v zákoně. Číselné vyjádření je jen ubohá berlička, která slouží špatně oběma stranám. Někomu umožňuje jet rychleji, než je skutečně bezpečné, a jiného zbytečně brzdí, což je - věřte nevěřte - podobně nebezpečné. Nevěříte-li, zkuste si představit situaci, že by byla rychlost paušálně snížena na 30 km/h. Zkuste si představit ty nervy na silnicích, kdy jedna skupina řidičů povolenou rychlost dodržuje, a druhá skupina, která se je snaží předjet za každou cenu, mnohdy i v místech, kde se jedná bezmála o sebevraždu. Tento příklad jsem pro ilustraci dotáhl ad absurdum, ale určité procento řidičů tímto trpí i dnes.
Opakuji, že nařizování povolené rychlosti konkrétní hodnotou je nesmyslné, neboť nikdy nemůže vystihnout tu bezpečnou hranici, která se liší auto od auta, řidič od řidiče, cesta od cesty, počasí od počasí... Místo toho by se měly napnout síly tím směrem, abychom řidiče naučili poznat, kdy už jede příliš rychle, a kdy naopak zdržuje plynulost silničního provozu.
Vaše paušalizování mi proto z výše uvedených důvodů připadá nemístné.

Spectral

ACE.
17. prosince • 13:54

Je to můj názor a je naprosto na místě. Podle vás nemá cenu rychlost regulovat, píšete:"lidé by se měli především naučit přizpůsobit jízdu okolnostem", to je standartní schovávání za "co by se mělo", a všichni dobře víme co by se mělo a taky stejně dobře víme že na co by se mělo se spousta lidí zvysoka .....
Takže zase o ničem. Žádné protiřešení?

KOSS
17. prosince • 18:05

Souhlasim s tebou. V tvem prispevku se totiz nejednalo o zadne pausalizovani. Prekroceni o kterem jsi psal je uz tak velke ze je obecne nebezpecne.

ignorek
17. prosince • 19:15

Nedá mi, abych si nepřisadil také svůj názor. Naprosto souhlasím se Spectralem. Dodržovat vždy nějakou zákonem stanovenou rychlost je nesmysl. Každý by měl být schopen přizpůsobit rychlost své jízdy aktuálnímu provozu, stavu vozovky, schopnostem svým a svého auta.
Například úsek před Benešovem směrem od Prahy. Jedná se o několikakilometrový dvoupruhý rovný úsek s postupným stoupáním. Max. povolená rychlost je 90. Nejrychleji jsem tam jel kdysi za bílého dne, malý provoz, výborná viditelnost, suchá silnice - 160 km/hod - není problém, je to naprosto bezpečné. Běžně se tam v levém pruhu jezdí kolem 140. Nejpomaleji jsem tam jel toto léto, když se spustil takový liják, že nebylo téměř nic vidět - 30 km/hod.Obě tyto zcela rozdílné rychlosti na stejném úseku byly naprosto bezpečné vzhledem k daným podmínkám. Pokud bude ledovka a někdo tam pojede 90, protože se to smí a havaruje.. Prostě nemyslící stádo..
Zrovna tak první nový úsek dálnice z Prahy na ČB před Táborem (asi 5 km). Max. povolená 90. Rovný dvoupruh několik kilometrů. Nebudu radši psát kolik jsem tam taky jel a bylo to naprosto bezpečné.. Lidi by měly používat především vlastní mozek...
Můj názor je, že nezáleží jestli jedete 50 nebo 150, ale jestli je těch 50 nebo 150 ZROVNA bezpečných pro všechny účastníky silničního provozu. Já si jezdím kolik se mi zorvna chce a nebývá to zrovna málo, ale jsem opatrný, a proto se ty rychlosti často na stejných úsecích výrazně mění. Změřen jsem by hodněkrát, většinou jsem to ukecal na pár stovek nebo jsem je uviděl jak grilujou - sice už pozdě, ale stačí ještě než dojedete ke koledníkům se obrátit a vzít to jinudy a je to v pohodě. Uznávám, že někdy ta rychlost nebyla úplně bezpečná. Nicméně v zástavbě se snažím jezdit hodně pomalu.
A vo tom to je! A teď do mě!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ACE.
17. prosince • 21:22

Podle mě se tu jedná o výměnu názorů a to že nemáme na problém schodný názor, není pro mě důvod k nějakému navážení nebo urážení.

Kutil Tim
17. prosince • 0:15

Uplne ziram na hysterii kolem rychlostnich omezeni z posledni doby, samotna rychlost dela nehod minimum. Co delaji frantici je uplne peechovina, to k nicemu nepovede. Nedavno psal neco podobnyho Chris Harris v autocaru... Kdyby se udelala neomezena rychlost jako byla jeste docela nedavno, nezmenilo by se na nehodovosti skoro nic, divokej zapad na silnicich dela nepozornost, bezohlednost, nezkusenost...  ne rychlost. Viz autobahn...

Spectral
17. prosince • 2:25

Kutil Tim: Naprostý souhlas, k tomu není co dodat.

D
17. prosince • 11:21

Též souhlasím s autorem článku.

Hank Boček
17. prosince • 0:35

Bohužel, Evropa si myslí, že svět sice stojí na odpovědnosti jedince, ale je třeba aby nad ním byl někdo ještě odpovědnější. U nás k tomu máme pány Šimonovského, Bublana, Paroubka a pak ještě tisíce dalších, pak parlament, komisi EU (asi jich bude i více, které tomu rozumí...), a pak kupu primitivních policistů, připravují se dvě kupy městských strážníků (s ještě nižším vzdělání), strážci "zákona" a udavači z řad nás řidičů a ...... Proboha, kdo to má vydržet?
Zdravím všechny přirozeně odpovědné řidiče. HB

smudliky budliky
19. prosince • 12:56

"Bohužel, Evropa si myslí..." - Vy jste asi moc nenajezdil v USA, že? V Evropě to je ještě zlatý. V USA jsou rychlostní limity mnohem nižší a jejich překračování se opravdu PŘÍSNĚ trestá. Každých 100 m je cedule 55 mil, aby se nikdo nemohl vymlouvat, že nevěděl, jaká je zrovna v této oblasti max rychlost... Z tvého příspěvku slyším bezohledného postpuberťáka, který si myslí, že on ví nejlíp, která rychlost je v jeho super autíčku bezpečná... Odpovím protiotázkou: Proboha, kdo má vydržet ty usmrkance ve vytuněných starých bavorácích nebo golfech, kteří si myslej, že jejich auto a jejich hlava má na rychlou jízdu?

ff
17. prosince • 9:46

Take mi nezbyva nez s vami souhlasit. Myslim, ze jsou jine prestupky, ktere jsou mnohem nebezpecnejsi nez prekroceni 50 kilometrove rychlosti.. Jenze aby policie tyto prestupky (pocinaje spatnym stavem vozu, predjizdenim z prava konce) odhalovala bylo by potreba trochu vice snahy nez sedet pouze na zadku v aute a hlasit 'bila fabie 63km/h'.

KOSS
17. prosince • 18:03

Podle mne zalezi kde se rychlost prekracuje. Je li to na dalnici tak to vadi mene nez ve meste.
Dale pak jizda na cervenou ve meste, aspon tolik rozsirena v Praze (asi i jinde ale tam se tolik nedostanu), jizda pod vlivem alkoholu, to jsou prestupky mnohem vice nebezpecnejsi.

Na druhou stranu, jedu li po nasich dalnicich >160 tak uz se to da nazvat nebezpecnou jizdou, nebot jak vime precpane dalnice, a kdyz se nekdo zaradi do leveho z praveho kde jel za kamionem, tezko dovede rozumne zrychlit.

Nesmi se ale take zapominat na dulezitost odstupu mezi auty a obecnou slusnost. Oboje v myslich ridicu chybi. Dokud se toto nezlepsi tak neni mozna naprava nehodovosti.

Ovsem sledovani rychlosti to je nejrychleji a nejlehceji vymozitelny prestupek. Oproti ostatnim jako je predjizdeni na zakazu, nebezpecna jizda atd.

Doporučujeme

Články odjinud