Přezouvat, či nepřezouvat? Kdo jezdí kolem komína, ať to neřeší

Střídat letní a zimní pneumatiky, používat jen univerzály, nebo odjezdit celý rok na zimních gumách? Podle diskuse u nedávného článku by se dalo říct, že každý má kus pravdy a samozřejmě své zkušenosti. Faktem je, že dnešní vozy se nemusí jako v minulosti na zimu nijak speciálně připravovat. Prakticky jedinou věcí, která vyžaduje určitou míru rozhodování, je právě volba pneumatik.

Důvod je převážně v tom, že univerzální pneumatiky se v honbě za ekologií a snižováním oxidu uhličitého vyrábějí s co nejmenším valivým odporem. „Celoroční pneumatiky jsou tak trochu jako univerzální lepidlo, s kterým nic neslepíte. V našich podmínkách nejsou podle mého názoru příliš dobrým nápadem,“ říká AutoRevue.cz odborník na pneumatiky Pavel Procházka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi každý zná pravidlo, že v létě je lepší jezdit na zimních než v zimě na letních. Ovšem pro motoristu, který najede za rok pět až deset tisíc kilometrů, je na druhou stranu celoroční užívání zimních pneumatik řešením. „To platí ale pouze u vozů nižší nebo střední třídy. Kdo by chtěl takto obouvat rychlé, silné nebo sportovní vozy, ať na to raději zapomene,“ upozorňuje.

„Kdo natočí třicet nebo čtyřicet tisíc kilometrů za rok a nemění sezonní gumy, je u mě ignorant. Ale pro toho, kdo se vypraví občas na chatu nebo se sem tam projede okolo komína, je lepší nazout zimáky a nic neřešit,“ pokyvuje hlavou Procházka.

„V neposlední řadě se tak dají ušetřit peníze. Když nebudeme přezouvat, zůstane za rok doma osm stovek. Když to vynásobíme pěti, což by mohla být roční výdrž takových gum, vyjde z toho docela slušná sumička. Možná se za ní pak dá koupit i celá sada nových pneumatik...“ dodává.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků