Přezouvat, či nepřezouvat? Kdo jezdí kolem komína, ať to neřeší

Střídat letní a zimní pneumatiky, používat jen univerzály, nebo odjezdit celý rok na zimních gumách? Podle diskuse u nedávného článku by se dalo říct, že každý má kus pravdy a samozřejmě své zkušenosti. Faktem je, že dnešní vozy se nemusí jako v minulosti na zimu nijak speciálně připravovat. Prakticky jedinou věcí, která vyžaduje určitou míru rozhodování, je právě volba pneumatik.

Důvod je převážně v tom, že univerzální pneumatiky se v honbě za ekologií a snižováním oxidu uhličitého vyrábějí s co nejmenším valivým odporem. „Celoroční pneumatiky jsou tak trochu jako univerzální lepidlo, s kterým nic neslepíte. V našich podmínkách nejsou podle mého názoru příliš dobrým nápadem,“ říká AutoRevue.cz odborník na pneumatiky Pavel Procházka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi každý zná pravidlo, že v létě je lepší jezdit na zimních než v zimě na letních. Ovšem pro motoristu, který najede za rok pět až deset tisíc kilometrů, je na druhou stranu celoroční užívání zimních pneumatik řešením. „To platí ale pouze u vozů nižší nebo střední třídy. Kdo by chtěl takto obouvat rychlé, silné nebo sportovní vozy, ať na to raději zapomene,“ upozorňuje.

„Kdo natočí třicet nebo čtyřicet tisíc kilometrů za rok a nemění sezonní gumy, je u mě ignorant. Ale pro toho, kdo se vypraví občas na chatu nebo se sem tam projede okolo komína, je lepší nazout zimáky a nic neřešit,“ pokyvuje hlavou Procházka.

„V neposlední řadě se tak dají ušetřit peníze. Když nebudeme přezouvat, zůstane za rok doma osm stovek. Když to vynásobíme pěti, což by mohla být roční výdrž takových gum, vyjde z toho docela slušná sumička. Možná se za ní pak dá koupit i celá sada nových pneumatik...“ dodává.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků