Přezouvat, či nepřezouvat? Kdo jezdí kolem komína, ať to neřeší

Střídat letní a zimní pneumatiky, používat jen univerzály, nebo odjezdit celý rok na zimních gumách? Podle diskuse u nedávného článku by se dalo říct, že každý má kus pravdy a samozřejmě své zkušenosti. Faktem je, že dnešní vozy se nemusí jako v minulosti na zimu nijak speciálně připravovat. Prakticky jedinou věcí, která vyžaduje určitou míru rozhodování, je právě volba pneumatik.

Důvod je převážně v tom, že univerzální pneumatiky se v honbě za ekologií a snižováním oxidu uhličitého vyrábějí s co nejmenším valivým odporem. „Celoroční pneumatiky jsou tak trochu jako univerzální lepidlo, s kterým nic neslepíte. V našich podmínkách nejsou podle mého názoru příliš dobrým nápadem,“ říká AutoRevue.cz odborník na pneumatiky Pavel Procházka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi každý zná pravidlo, že v létě je lepší jezdit na zimních než v zimě na letních. Ovšem pro motoristu, který najede za rok pět až deset tisíc kilometrů, je na druhou stranu celoroční užívání zimních pneumatik řešením. „To platí ale pouze u vozů nižší nebo střední třídy. Kdo by chtěl takto obouvat rychlé, silné nebo sportovní vozy, ať na to raději zapomene,“ upozorňuje.

„Kdo natočí třicet nebo čtyřicet tisíc kilometrů za rok a nemění sezonní gumy, je u mě ignorant. Ale pro toho, kdo se vypraví občas na chatu nebo se sem tam projede okolo komína, je lepší nazout zimáky a nic neřešit,“ pokyvuje hlavou Procházka.

„V neposlední řadě se tak dají ušetřit peníze. Když nebudeme přezouvat, zůstane za rok doma osm stovek. Když to vynásobíme pěti, což by mohla být roční výdrž takových gum, vyjde z toho docela slušná sumička. Možná se za ní pak dá koupit i celá sada nových pneumatik...“ dodává.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků