Přezouvat, či nepřezouvat? Kdo jezdí kolem komína, ať to neřeší

Střídat letní a zimní pneumatiky, používat jen univerzály, nebo odjezdit celý rok na zimních gumách? Podle diskuse u nedávného článku by se dalo říct, že každý má kus pravdy a samozřejmě své zkušenosti. Faktem je, že dnešní vozy se nemusí jako v minulosti na zimu nijak speciálně připravovat. Prakticky jedinou věcí, která vyžaduje určitou míru rozhodování, je právě volba pneumatik.

Důvod je převážně v tom, že univerzální pneumatiky se v honbě za ekologií a snižováním oxidu uhličitého vyrábějí s co nejmenším valivým odporem. „Celoroční pneumatiky jsou tak trochu jako univerzální lepidlo, s kterým nic neslepíte. V našich podmínkách nejsou podle mého názoru příliš dobrým nápadem,“ říká AutoRevue.cz odborník na pneumatiky Pavel Procházka.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Asi každý zná pravidlo, že v létě je lepší jezdit na zimních než v zimě na letních. Ovšem pro motoristu, který najede za rok pět až deset tisíc kilometrů, je na druhou stranu celoroční užívání zimních pneumatik řešením. „To platí ale pouze u vozů nižší nebo střední třídy. Kdo by chtěl takto obouvat rychlé, silné nebo sportovní vozy, ať na to raději zapomene,“ upozorňuje.

„Kdo natočí třicet nebo čtyřicet tisíc kilometrů za rok a nemění sezonní gumy, je u mě ignorant. Ale pro toho, kdo se vypraví občas na chatu nebo se sem tam projede okolo komína, je lepší nazout zimáky a nic neřešit,“ pokyvuje hlavou Procházka.

„V neposlední řadě se tak dají ušetřit peníze. Když nebudeme přezouvat, zůstane za rok doma osm stovek. Když to vynásobíme pěti, což by mohla být roční výdrž takových gum, vyjde z toho docela slušná sumička. Možná se za ní pak dá koupit i celá sada nových pneumatik...“ dodává.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků