Jak snadno zvýšit životnost pneumatik? Poradíme, aby vám vydržely i 100.000 km

Josef  |  09. 04. 2020 09:03

Jsou to všeobecně známá pravidla, nic nového. Mne akorát zaujaly v článku věty, cituji:
"...Například při maximálním rychlostním indexu 140 km/h se rozhodně nedoporučuje jezdit například rychlostí 200 km/h. K deformaci kvůli přehřívání dochází zpravidla již po deseti minutách nadlimitní jízdy."
I když mám na autě rychlostní index Y a omezení mne z tohoto důvodu nebolí, tak si nevzpomínám na situaci, kdy bych na dálnicích v Německu jel s rychlostí přes 200 km/hod déle jak 10 minut bez zpomalení kvůli provozu nebo přikázaného omezení značkami. Ale je to možná občas možné - na Štědrý večer jsem nikdy v Německu po dálnicích nejezdil.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 04. 2020 09:30

Mně to zaujalo z jiného důvodu. Na běžná osobní auta dnes víceméně nelze koupit nižší rychlostní index, než T (190 km/h), tu a tam by se možná našlo R (170 km/h) u nějaké pneuamtiky pro Felicii.

Odpovědět  |   | 
Eco  |  09. 04. 2020 10:32

Nesuhlas s prvym pravidlom. Pneu NESKLADOVAT, kupit celorocky.
V EU sa auta predavaju na letnych, ale na najnarocnejsom US trhu sa auta predavaju na celorocnych pneu. To znamena, ze EU musi vyrobit 2x viac pneu, hrubym odhadom kazdych 5 rokov 1 miliarda pneu (4x 250 mil. aut). Specialne zimne s hrotmi potrebuje len Skandinavia.
To je zbytocna zataz pre planetu, pretoze technologia pneu za 20 rokov pokrocila. Premiove celorocky (Michelin, Goodyear, Continental, atd.) mozno mierne zaostavaju za vitazom testu zimnych/letnych, ale vyrovnaju sa kvalitnym premiovym zimnym i letnym, napr. test Autobildu:
https://autobild.pluska.sk/testy/novy-megaskandal-us... ...
Okrem toho, majitel celorociek ma stale nove pneu, nenahadzuje na auto stare 6-10 rocne s horsimi vlastnostami, nemusi prezuvat, kupovat dalsiu sadu diskov/snimacov, atd. Ak chce, moze zacat menit az pod 4mm, na Slovensku pod 3mm.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  09. 04. 2020 10:43

Ten argument trošku pokulhává. Při použití 2 sad pneumatik (letní + zimní) se na nich najede rozhodně více, než na 1 sadu celoročních. Tedy pneumatik se v součtu vyrobí stejně. Díky prohození letní zimní, dochází i k častější kontrole pneumatiky (tlak, nerovnoměrné ojetí, jiné menší defekty, které mohou celkovou živnotnost výrazně snížit). Pomíjím fakt, že kontrola tlaku by měla být pravidelná, ale víme jak to je. V reálu jezdí většina aut s podhuštěnými pneumatikami (viz testy měření různých organizací besip, uamk, adac, ...) přestože mají nějaké TMPS řešení (zejména ty starší však pracují s velkou odchylkou v řádu desítek procent)

Odpovědět  |   | 
Eco  |  09. 04. 2020 10:49

Kolko pneu ma majitel celorociek? Len jednu sadu na aute.
Majitel, ktory prezuva? Dve sady, jednu na aute, druhu v sklade.

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  09. 04. 2020 11:42

Je to ovšem omezeno tím, že :
1) zdaleka ne každá celoroční pneu má přijatelné vlastnosti v zimě i v létě. Z vlastní zkušenosti bych výběr omezil na Vredestein Quatrac a Pirelli Scorpion Verde. Cokoli jiného s čím jsem měl tu čest, bylo buď špatné nebo příšerné. Dokonce i opěvované Michelin Crossclimate jsou na sněhu tak špatné, že bych se jim obloukem vyhnul.
2) výběr dostupných rozměrů je v celoročních pneu značně omezený

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  09. 04. 2020 11:48

A zapomněl jsi na jeden podstatný detail, pokud celoroční pneumatiku sjedeš na hloubku dezénu 4 mm, stávají se z nich jen letní pneumatiky a na zimu si musíš pořídit jinou sadu pneumatik. A světe div se, jsi na stejném jako se zimními a letními pneumatikami (máš dvě sady), ale s horšími vlastnostmi, než letní, nebo zimní pneumatiky.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 04. 2020 11:58

Máš pravdu - po 5 letech jsou zimní gumy tvrdé, možná ještě tvrdší než letní. A s těmi celoročními to nebude jiné. Přemýšlím, proč někdo špekuluje nad banalitami, jestli přezouvat a skladovat...

Odpovědět  |   | 
Eco  |  09. 04. 2020 13:34

S celorocnymi 2-3x menej prezuvas. Na Slovensku (3mm) ani netreba prezuvat, 1mm sa da dojazdit v lete. Vlastnosti nie su horsie, treba pozriet testy. Okrem toho, stara zimna pneu ma podstatne horsie vlastnosti ako nova premiova celorocka.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 04. 2020 16:27

Stejně tak se dají dojezdit v létě na 1mm zimní gumy, které jsou po 5 letech tvrdé jako letní. Proč řešit takové ptákoviny?
Mám pořádné auto a obouvám ho do pořádných gum v zimě i v létě. Kdyby se mi stalo v provozu, že by mi chybělo pár dm nebo pár desetinek sekundy, nechci si vyčítat, že jsem špekuloval a šetřil na gumách. To, že to v provozu je velmi často o takových "detailech", to je každému, kdo už něco odjezdil, naprosto jasné.
Kdo má ale starou Felicii a jezdí (plouží se) jen na nákupy a k doktorovi v místě bydliště a sem tam vyrazí za krásného počasí po okreskách kousek dál, aby se kochal a ročně mu to dá celkem 3000 km, tak samozřejmě může mít na autě obuté v podstatě cokoliv. To jsem už zmínil. (Vsadím se, že minimálně polovina z takových lidí jezdí trvale na zimních a nic neřeší a rozhodně nebude vyhazovat peníze za "celoroční" gumy.)

Odpovědět  |   | 
Eco  |  09. 04. 2020 17:54

Proč řešit takové ptákoviny?
Pretoze kazdych 5 rokov by v EU nebolo potrebne vyrobit 1 miliardu pneumatik a diskov + miliony snimacov tlaku TPMS + strateny cas a financie na prezuvanie, atd.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2020 18:08

Bohužel, nemáš pravdu.
Když na celoročních najedu padesát tisíc kilometrů, na dvojsadě letní-zimní najedu sto tisíc. Takže objem vyrobených pneumatik zůstává stále stejný.

Odpovědět  |   | 
Eco  |  09. 04. 2020 18:31

Pravda je taka, ze pri dvojsade letna-zimna ma kazdy majitel pocas celej zivotnosti auta vzdy 2 sady, jednu na aute a druhu v sklade. Ta druha sada v sklade je cely cas nepouzivana, ale musela sa vyrobit ... aby sedela v sklade.
Naproti tomu, majitel celorocnych ma celu zivotnost auta len jednu sadu, nic neskladuje a nic sa nemusi vyrabat na sklad.
Jednoducho, technologia ide dopredu, pouzivaju sa nano technologie, nove materialy, atd. Treba to vyuzit, aby sme menej zatazovali zivotne prostredie. V sucasnosti by Europania potrebovali 2-3 planety, aby udrzali svoj "standard" ... ale planeta je len jedna.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2020 19:37

Co to meleš za blbosti? Jak "jedna sada je nepoužívaná"?

Odpovědět  |   | 
Eco  |  10. 04. 2020 20:58

Sorry, OPRAVA: pocet vyrobenych pneu je rovnaky
Rozdiel je v tom, ze v EU treba:
- vyrobit stovky milionov diskov pre druhu sadu,
- vyrobit miliony snimacov tlakov TPMS pre druhu sadu,
- postavit sklady pre stovky milionov pneu
- spotrebovat energiu na vykurovanie/klimatizaciu skladov
- zamestnat a zaplatit ludi na prezuvanie
- plus strata casu/penazi na prezuvanie, atd.
Pred desiatimi rokmi bola kvalita celorociek slaba, ale poslednych 5 rokov prisli takmer vsetci vyrobcovia s kvalitnymi celorockami, ktore sa vyrovnaju kvalitnejsim zimnym/letnym.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 04. 2020 00:04

Ty jsi ale vytrvalý Eco
Tvoje argumenty poněkud kulhají:
- když už jsou miliony disků vyrobené a miliony aut má druhé sady, tak proč je dále nepoužívat? Zbytečně snad vyhodit?
- podobně je to se snímači - když už jsou vyrobené a používané na druhých sadách, proč je dál nepoužívat?
- když už je zajištěno řadu let skladování, proč ho likvidovat? (V garáži mě tedy druhá sada nepřekáží)
- sklady už jsou postavené, a proto se nemusí stavět.
- spotřebovávaná energie je malá nebo žádná.
- lidé mají zaměstnání a je tím řešena zaměstnanost ve všech regionech republiky,
- o ztrátu času nejde, z hlediska bezpečnosti je dobré pravidelně prohlédnout stav disků a pneu včetně bočnic i zezadu, kam se člověk nedostane bez sundání kol. Pravidelné vyvažování kol prodlouží životnost pneu, prodlouží životnost podvozkových skupin auta a zajistí bezpečné jízdní vlastnosti.
- A co je dost podstatné a co jsi vůbec neuvedl, je to, že v případě nouze (těžké poškození pneu a nebo i disku) okamžitě přehodím 4 kola druhé sady a v klidu po řadu dní řeším nákup nové pneu a disku - to je podstatné, pokud člověk používá nestandardní rozměry disků a nestandardní pneu není též vždy okamžitě k sehnání. Důležité je to zejména v současnosti, když se vozí místo rezervy "lepící opravná souprava a v lepším případě dojezdová neplnohodnotná rezerva.
A teď se předveď s dalšími argumenty ty mudrlante.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  11. 04. 2020 10:18

Soudě podle minusu, který mi nadělil Eco, opět argumenty nezabraly.
Ještě jeden drobný - mám letní pneu (kola) nízkoprofolové na které nemohu dát sněhové řetězy. A bez řetězů se na hory jezdit nedá, protože jsou úseky, na kterých jsou řetězy povinné. Na zimu mám proto sadu kol s jinými rozměry profilem pneu, kde ty řetězy lze nasadit. Čili dvě sady kol jsou nutností (rozdílné ráfky a pneu). V tomto případě by mi volba celoročních pneu nepomohla.
Smozřejmě bude Eco tvrdit, že můžu celoročně používat "zimní" rozměr, ale já se v létě raději povozím s tím "rychlejším" rozměrem, který na autě i lépe vypadá. "Papuče" nechávám na zimu... Stejně tak nemám jen jedny lyže (slalomky, obřačky a běžky), jeden mobil, jeden NB a nebydlím v garsonce, ale v baráku. Mám ale jen jednu garáž na jedno auto a to by mohlo Eco "systémově" uspokojit. Já bych ale raději měl stejně garáž na 2-3 auta...
Ach jo, celoroční pneu..., jak se dá "kecat" o takové nicotnosti.
Je to samozřejmě otázka volby, kdo chce, jezdí na celoročních, někdo jiný celý rok jen na zimních nebo letních a někdo jiný hold přezouvá 2x ročně. Je to otázka volby a každý se může rozhodnout podle toho, co mu vyhovuje.

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  11. 04. 2020 21:55

OK, pochopili jsme, jsi socka, co na to nemá.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 04. 2020 19:54

Tvoje argumenty jsou chabé, komu jde o bezpečnost a jezdí hodně, tak v zimě jezdí na pořádných kvalitních zimních gumách a ne na celoročních "kompromisních" šidítkách.
Mohl bys spíše připomínat argumenty, proč někdo má 3 auta, když jezdí jenom jedním nemůže jet současně ve více autech. I když i tam platí, že v případě někoho, kdo jezdí do terénu, tak pořádný offroad je k nezaplacení a s ním přece nebude jezdit do města na nákupy a raději použije druhé auto, třeba miniauto do města.

Úplně nejlépe bys mohl argumentovat a spílat lidem, že mají 3 mobily, když volají jen jedním, že mají 2 notebooky, když stejně pracují jen na jednom nebo třeba proč lidi bydlí v rodinném domě s mnoha místnostmi, když se vlezou do garsonky mohou vyspat v jedné místnosti...
Jsi zvláštní človíček Eco, to se musí nechat...

Odpovědět  |   | 
Jig  |  10. 04. 2020 08:30

sice to tu bylo několikrát, ale evidetně to nevidíš.
za zjednošujícího předpokladu že se na pneumatice najede max 40.000 km a řidič ročně najede 20.000 km
A) celoroční sada tedy vydrží 2 roky, na 4 roky potřebuje 2 sady
B) střídání letní zimní tedy vydrží celkem 4 roky (40.000 km * 2) , na 4 roky potřebuje také 2 sady
- tedy kde je ta úspora dvojnásobné výroby?
- přezutí beru spíš i jako součást kontrololy stavu pneumatik, stav jak s sjíždějí + hlavně kontrola tlaku, protože podhuštěné pneumatiky jsou největší příčinou zrychleného opotřebení. Nemluvě o bezpečnosti ... a to i u svátečních jezdců, kteří si myslí že jedou pomalu a bezpečně. Do první chvíli kdy musí udělat výhybný manévr (vjede auto, zamotá se cyklista, vběhne tam dítě či vysoká) tak ja i na lehce podhuštěných pneumatikách úplně někde jinde - překvapí ho to, koriguje a pak už jen sleduje jak auto tancuje po silnici (při rychlostech v limitu na dálnici či okresce)
- úspora je na přezouvání tam je
- nicméně celoročka je "průměr" který nevyniká ani na ledu a sněhu, ale ani v létě při vysokých teplotách. Tedy je to nějaký kompromis.
- at si každý volí co chce, ale argumentovat celoroční pneumatikou, že oproti dvoum sadám (které však vydrží 2x tolik) je naprosto mimo

Odpovědět  |   | 
Josef  |  10. 04. 2020 11:38

Je to jak píšeš. Ty celoroční pneu jako vhodné výborné řešení si umím představit v USA mimo hory tam, kde moc nesněží. Při ročním nájezdu 40-50 tisíc km pro USA nic výjimečného (všude se tam jezdí autem a z našeho hlediska daleko). Jezdí se tam navíc pomalu a opatrně. Čili obout nové celoroční gumy před zimou a po roce obout opět nové. Úplně nové celoroční kvalitní pneu nebudou mít horší vlastnosti než 3-4 roky staré ojeté zimní pneu.
Česko ale nejsou USA. V Česku se jezdí "jinak", jiné jsou silnice a i to počasí je často nevyzpytatelné a hlavně jezdí se daleko méně a hodně řidičů je nevyježděných, a proto dělají chyby. Proto je v Česku to přezouvání bezpečnější a spolehlivější řešení jak předcházet problémům. Čili - nešpekulovat a přezouvat. A díky nekvalitním silnicím není od věci 2x ročně zkontrolovat při přezutí stav pneu (a disků) a nechat kola vyvážit.

Odpovědět  |   | 
pacho  |  10. 04. 2020 15:14

logika: ak s celočkami jazdíš poviem 2 roky, a meníš ich za nové . Tak ak striedaš s dvoma sadami jazdíš štyri roky. Takže teoreticky viac pneumatik na ubehnuté km nemusia viac vyrábať.Akorát, že misíš prezúvať. Čiže Tvoj argument, že sa musí vyrobyť raz tolko pnematík je hlúposť.

Odpovědět  |   | 
Josef  |  09. 04. 2020 11:45

To, co uvedl Eco, neskladovat a používat jednu sadu, v různých podobách uplatňuje v Česku řada lidí a není to vůbec nic nového.
Když někdo bydlí ve Špindlu nebo v zapadlých osadách v horách, třeba v Jizerce a najezdí ročně cca 10 tisíc km, tak má nasazené celoročně zimní gumy a je v pohodě (v létě si samozřejmě uvedomuje, že to nemůže na silnicích pálit jako na letních gumách).
Když někdo bydlí v polabí a nejezdí na hory a najezdí toho málo, tak naopak má celoročně obuté letní gumy a také nic neřeší (a když náhodou 2x ročně napadne sníh, tak autem nevyjede a řeší dopravu jinak).
Celoroční gumy jsou módou ve velkých městských aglomeracích (Paříž apod.), protože tam sníh skoro nikdy nenapadne a jezdí se pomalu i na dálnicích. Celoroční gumy jsou pro Pařížany dobré když vyjedou kousek dále na venkov (stejně ale i tam více používají v praxi celoročně letní gumy.)
Pokud člověk v Česku najezdí více jak 20 (30) tisíc km a má auto k dennímu užívání, jezdí do práce, tak nešpekuluje a přezouvá. Za 5 let to dělá na jednu sadu 50000km a proto je v pohodě ojede a není jakýkoliv důvod, aby neměl letní a zimní sadu pneu a přezouval.
Pokud to ale bude v Česku postupovat s globálním oteplováním tempem jako v posledních letech, tak je možné, že za pár let zimní gumy přestnou mít význam (v Egyptě také nikdo nepřezouvá)...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2020 14:19

Bydlím v Polabí a i tady počasí dovede nehezky překvapit namrzlými silnicemi a hlavně mrznoucími mlhami. Celoročně bych si tu na letních jezdit nedovolil, není to jeden až dva dny v roce, spíš klidně v součtu i padesát dní, kdy se něco takového může snadno stát, a často i nečekaně během dne (ráno odjíždím za sucha, přes den najednou padne mlha a přimrzne).

Odpovědět  |   | 
homer  |  09. 04. 2020 15:19

Desitky let na letnich diagonalkach celorocne - lidstvo se na silnicich nevyvrazdilo jenom o fous...

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  09. 04. 2020 18:10

Výrazně menší hustota provozu, menší rychlost vozidel, a celkově zodpovědnější přístup lidí k řízení. A těch mrtvých bývalo i přes desetinový počet aut oproti dnešku několikanásobně více než dnes.

Odpovědět  |   | 
jozka  |  10. 04. 2020 07:08

Na aute, co melo osm metraku se s trochou sikovnosti dalo jezdit i na horach, jen trochu pomaleji. Ktere auto ma dnes osm metraku? Nehlede na zneni soucasneho zakona, kdy bych i v tom Polabi dost casto nesmel vyjet.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 04. 2020 09:22

Z mé zkušenosti nejvíce rozhoduje o opotřebení pneumatik samotné auto a pneumatiky. Těžké auto a zejména těžký předek auta v kombinaci s úzkými pneumatikami znamená většinou rychlé opotřebení. Viděl jsem auto o hmotnosti dle TP 1500 kg, na které výrobce dával jen 185 mm pneumatiky. Není divu, že se to opotřebovávalo rychle. Dále typ pneumatiky. Různé typy pneumatik mají různou počáteční výšku vzorku (překvapilo mě, že nové zimní Kleber Krisalp HP3 mají jen 7 mm, což je méně, než mívají i běžné letní pneumatiky) a také různou rychlost opotřebovávání (například starším Kleber Krisalp HP2 ubýval vzorek dvakrát pomaleji, než letním Dunlop SportBluresponse).
Až na druhém místě bych vidět styl jízdy (město vs. venkov, klidná jízda vs. řezání zatáček).
Dostat se na 100 tisícový nájezd, na to se rozhodně nemůže dostat každý, na to je potřeba mít dobré počáteční podmínky, viz výše. Já jsem se dostal nejvíce na 60 tisíc km a to si myslím, že je výrazný nadprůměr.

Odpovědět  |   | 
Hagis  |  09. 04. 2020 11:03

Já se na letních Michelin Saver Energy běžně dostávám na 70-80000.

Odpovědět  |   | 
Q  |  09. 04. 2020 17:24

Micheliny mívají největší výdrž. Naši měli na Fabii Micheliny MXL (předchůdce Energy Saverů) a než se stačily opotřebit, tak ztvrdly do takové stadia, že už vzorek neubýval. Ale kolik měly najeto, nevím.
Na druhou stranu před x lety jsme skupina mladých lidí měli služební auto a jak to v zatáčkách neustále pištělo, tak ubývaly, více než 30 tisíc km nedaly

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 04. 2020 14:22

Zalezi aj na konstrukcii auta.

Brat sa nadchynal nad nejakymi pneu - mal jednu sadu, dojazdil, bol spokojny, kupil to iste.
Jeho dobry znamy si kupil to iste - kupovali naraz, rovnake pneu, rovnaka specifikacia, atd.

Z tych dvoch dava brat pneu viac zabrat. Ich najazd sa lisil skoro o 40%.

Je to ako s brzdami - pri niektorych autach menis po 40 tisic aj kotuce hoci jazdis ako s hnojom. Na niektorych menis dosticky po 100-tisic.

Odpovědět  |   | 
Karel  |  09. 04. 2020 09:28

Osobně si myslím, že svojí roli v tom může hrát i kvalita vozovek. Čím hrubší nebo rozbité budou vozovky, tím rychleji se bude guma odírat.

Odpovědět  |   | 
Ne321  |  09. 04. 2020 10:26

V seznamu chybi ta hlavni rada a sice kupujte Micheliny. Jsou sice drazsi, nemaji uplne nejlepsi jizdni vlastnosti, ale ve vydrzi nemaji konkurenci. Naopak nejmene vydrzi ruzne sportovni "lepive" gumy, ktere jedou skvele, ale nikdy ne dlouho.

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  09. 04. 2020 10:42

nebo "Čínu". Takový Westlake mi vydržel 70t km, pak jsem měl nehodu, při měření vzorku do záznamu měly ještě 5mm. Takže úplně v pohodě by daly 100t+

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  09. 04. 2020 11:43

Hankook Ventus RH06 275/45R20 109V na Q7: 140 000km

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  09. 04. 2020 13:00

Wow. Q7 a pneu Hankook. Smutny Predpokladam V10 na plyn?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  09. 04. 2020 21:18

Q7 V10 to je jaký motor?

Odpovědět  |   | 
Nojono  |  09. 04. 2020 21:21

A to co? Pokud si objednáte SQ7 nebo SQ8 na 22" kolech, bude mít v prvovýroby Hankook.

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 04. 2020 07:54

A proc? Co je na nich spatneho?

Odpovědět  |   | 
jogurt  |  10. 04. 2020 15:58

Nic. Ventus S1 patří k světové špičce, Ventus RH jsou naopak všestranné pneu s extrémní výdrží. Akorát jejich zimní a celoroční exempláře jsou slabota.

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 04. 2020 13:00

Presne to som chcel napisat :D

Inak... Michelin zimne A6 su VYRAZNE tichsie nez letne Dunlopy :)

Odpovědět  |   | 
eLzyx  |  09. 04. 2020 10:40

další tip - kupujte pneumatiky pro západní trh. Nevím jak je to možné, ale povedlo se mi koupit 3x Dunlop Wintersport 5 made in Germany a 1x made in Poland. Zatímco ty Germany jsou ještě na 1-2 sezony (7mm), ta Polská je na vyhození už teď (pod 4mm).

Odpovědět  |   | 
Joe Doe  |  09. 04. 2020 13:04

Zaujala ma tato perla: "až o desítky tisíc kilometrů"

2 desiatky? 8 desiatok? Jo aha, ono je to tvrdenie postavene na vode.

"Dohlížejte na správný tlak v pneumatice"
Ja to robim. Akurat su pneuservisaci zblbnuti z fleetovych VAGinalnych aut, ktore fukaju 'pre istotu' na 2.8 az 3.0 namiesto. Takze radsej vzdy po pristaveni auta hovorim, kolko chcem. Ale obcas sa stane, ze vyleziem z garaze, auto skace ako koza, zmeram tlak a ajhla... 2.8.

Odpovědět  |   | 
tom  |  10. 04. 2020 07:55

A ktery auto VAG ma predepsany tlak pneu 2,8 az 3 bary? Mozna zmen servis.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  09. 04. 2020 13:14

Dobra pneu mi vydrzi tech 30-40 tisic maximalne, prodavam ji kdyz ma 4mm (to se meri na tech oznacenych vyvisenych mistech!), at si ten zbytek pneu dojede nekdo jiny, to ja uz nepovazuju za dobrou pneumatiku a nasazuju novou.

Nektere pneu vydrzi mnohem vic, to byva vzdy bez vyjimky nejaka tvrda eko smes a stoji za starou belu. Ale samozrejme to je na kazdem, co je prednejsi, jestli bezpecnost nebo penezenka.
Kdyz se jezdi fabii kolem kominu 3 tisice za rok, pochopim, ze tam lidi nepotrebuji mit novy Michelin a treba tam dojedou tu mou pneumatiku nebo koupi neco levyho, to je podle me OK. Ale ty eko jsou hrozny pneu, ja nechapu ze to nekdo chce.

Odpovědět  |   | 
puk123  |  09. 04. 2020 16:08

S posledním odstavcem nesouhlasím. Dojezd lze prodloužit naopak tím, že hloubku vzorku měřit nebudeme.

Odpovědět  |   | 
Nic nového  |  10. 04. 2020 09:35

Článek popisuje standarty .. nic světového, co by skutečně poradilo aby pneu vydrželi 100 000 km , takže nadpis je bulvární chartisticky, kdy ve výsledku není ve článku nic zajímavé..

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  10. 04. 2020 12:19

Především nejsou v članku žádné standarty... a ani vlajky, prapory, zástavy a tak

Odpovědět  |   | 
.  |  11. 04. 2020 10:28

"pneu vydrželi " taky dobré

Odpovědět  |   | 
Kevil  |  11. 04. 2020 21:01

Článek je o ničem. Zásadní věc autor nesdělil, že ekotororisti v Bruselu zrušili měření tlaku v každé pneu s přenosem hodnot tlaku na palubní desku. Správné nahuštění má samozřejmě zásadní vliv na jízdní komfort, životnost pneu a spotřebu. Nyní si koupíte auto ze dva melouny a v zimě pak budete venku obíhat každé pneu s měřákem v ruce, zda je správně nahuštěno .

Odpovědět  |   | 
Jezdec  |  12. 04. 2020 10:29

Cože ? Jak ho zrušili?

Odpovědět  |   | 
rackycz  |  12. 04. 2020 12:27

.. cili to nejhorsi, co s pneumatikou muzete udelat je, ze ji nedej boze nasadite na auto a zacnete ji pouzivat. Jak jinak si vysvetlit vety typu "rozhodně nesmí být vystaveny slunečnímu záření" ... "Musi byt v suchu" atd

Odpovědět  |   | 
Krutil Jiří  |  15. 04. 2020 04:47

Popisované blaho jsem zažil jen jednou.
Ford Tranzit a gumy Firestone CW 3000 zimní.
Gumy jsem používal celoročně a nájezd cca 80 000 km.
Dodržoval jsem plus, minus autobus popsané doporučení.
Gumy jsem ještě prodal se slušnou výškou vzorku kus á 1000 Kč.
Asi za dva roky pod dojmem nebývalé ekonomiky provoze jsem objednal stejnou značku a typ na stejného Tranzita.
Dodržoval jsem plus, minus autobus popsané doporučení.
Nájezd do 20 000 km a gumy na šrot.
Vysvětlení?
Výrobce zjistil že popsané gumy se přestaly prodávat a přijal příslušná opatření. Přisypat do směsi kopt, a pořádně.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 29 příspěvků
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

Dacia Duster 1.0 TCe LPG

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | Jan Mička | 107 příspěvků
Minitest Toyota Corolla GR Sport TS: Konečně už sportovně jenom vypadá

Toyota Corolla GR Sport TS

Když jsme se s označením GR Sport viděli naposledy, nebylo to zrovna příjemné setkání. Toyota nám ale teď dokázala, že to s ním myslí vážně.

26.  6.  2020 | Vladimír Kadera | 43 příspěvků

Nejčtenější články

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila teprve nedávno. Našly se jasné důkazy

Škoda Octavia I ve skutečnosti skončila tep…

Produkce populární octavie první generace skončila již před deseti lety, přesto máme za to, že tento vůz může jít v klidu do důchodu až nyní. Teprve nedávno totiž utichly poslední nástroje vyrábějící důležité náhradní díly.

21.  6.  2020 | | 46 N/A
Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Škoda Favorit. Překonal ji snad ve všem

Luxusní VAZ 2107 stál o trochu více než Ško…

Narazit dnes na zachovalou „nula sedmičku“ není tak úplně snadné. Nám se to podařilo a kdybychom se měli v časech jeho největší slávy rozhodovat mezi ním a stejně drahou Škodou Favorit, měli bychom jasno.

7.  6.  2020 | | 85 N/A
V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX. Stojí jako dva vybavené Superby

V Česku je na prodej vzácná Škoda 1000 MBX.…

Dvoudveřová varianta klasického „embéčka“ je pořádnou vzácností. Dali byste ovšem za ni takřka dva miliony korun?

11.  6.  2020 | | 31 N/A
TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle bych si klidně koupil!

TEST Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Přesně tuhle…

I Dacia musela zdražovat. SUV Duster, které pořídíte i v tovární úpravě na LPG, si však stále drží velmi příznivou cenu. A víte co? Plynovou verzi bych si klidně sám koupil.

28.  6.  2020 | | 107 N/A
Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a cenově dostupná auta ještě existují!

Nový Hyundai i30 poprvé naživo: Poctivá a c…

Dneska je to samý displej, hybrid, asistent a kdoví co ještě. A také kvůli tomu rostou ceny nový aut. Ještě pořád ale můžete narazit na „normální“ cenově dostupné auto, na jehož ovládání nepotřebujete návod. A co víc, je z Česka.

25.  6.  2020 | | 86 N/A