Přeživší Lancia Ypsilon dostala hybridní motor. V Itálii je o ni stále enormní zájem

Lancia Ypsilon stále žije a do hrobu se na určitou dobu ještě nechystá. Přichází totiž s novou motorizací.

Může jít o mrtvou značku s jediným modelem v nabídce, a to navíc na domácím italském trhu, přesto se však Lancia Ypsilon dočkala jisté modernizace po stránce motorů. Stejně jako koncernoví sourozenci Fiat 500 a Panda obdrželi nedávno mild-hybridní motory pod kapotu, i zastaralý hatchback od Lancie míří s elektrifikací k zájemcům.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Současný stav Lancie byl tématem už minulý rok, kdy čísla prodejů modelu Ypsilon kdekoho překvapila. Jediný vůz značky už je sice nabízen pouze v Itálii, právě zde je ale stále nejprodávanějším modelem a minulý rok stačil dokonce v evropských prodejích překonat i samotnou Alfu Romeo. A do hrobu se zřejmě Ypsilon ještě nechystá.

Nově totiž hatchback přijíždí s mild-hybridním litrovým tříválcem o výkonu 51,5 kW (70 koní) z rodiny FireFly, čímž vlastně kopíruje aktualizaci motorů podobně jako zmíněný Fiat 500 a Panda. Elektrifikaci jednotky tak zajišťuje malý elektromotor ve funkci startér-generátoru, který je součástí 12V sítě s malou Li-Ion baterií.

Lancia Ypsilon je poslední zbytek téměř mrtvé značky. Teď zostudila Alfu Romeo

Lancia Ypsilon je poslední zbytek téměř mrtvé značky. Teď zostudila Alfu Romeo

Stejně jako u Fiatů, v nabídce Ypsilonu ještě nějakou dobu zůstane i alternativa klasické benzinové motorizace, a poté i varianta na LPG a CNG. Podle Lancie má mild-hybrid poskytnout o 20 % nižší spotřebu paliva a produkci emisí ve srovnání s podobně výkonnou čtyřválcovou jednotkou 1.2 Fire.

Cenovka Ypsilonu Hybrid začíná v Itálii na 14.450 euro, tedy v přepočtu asi 368.500 Kč. Za tuto cenu dostanou místní zájemci třeba multifunkční volant s ovládáním rádia, manuální klimatizaci, 15palcová litá kola v matně černém laku a dělená zadní sedadla.

Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

včera | Stanislav Kolman | 61 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků
Minitest Honda Civic Type-R GT 2020: Limp Bizkit, komiksy a tanec na hraně

Honda Civic Type-R GT 2020

Honda vylepšila svůj nejostřejší model a vypustila ho mezi lidi ve třech verzích. Vyzkoušeli jsme tu prostřední, která má přinést vyvážený mix mezi sportovním a kultivovaným vozem.

30.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 69 příspěvků