Přeživší Lancia Ypsilon dostala hybridní motor. V Itálii je o ni stále enormní zájem

Lancia Ypsilon stále žije a do hrobu se na určitou dobu ještě nechystá. Přichází totiž s novou motorizací.

Může jít o mrtvou značku s jediným modelem v nabídce, a to navíc na domácím italském trhu, přesto se však Lancia Ypsilon dočkala jisté modernizace po stránce motorů. Stejně jako koncernoví sourozenci Fiat 500 a Panda obdrželi nedávno mild-hybridní motory pod kapotu, i zastaralý hatchback od Lancie míří s elektrifikací k zájemcům.

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Hybridní Fiaty 500 a Panda mají motor z použitých plechovek. Jak s ním jezdí?

Současný stav Lancie byl tématem už minulý rok, kdy čísla prodejů modelu Ypsilon kdekoho překvapila. Jediný vůz značky už je sice nabízen pouze v Itálii, právě zde je ale stále nejprodávanějším modelem a minulý rok stačil dokonce v evropských prodejích překonat i samotnou Alfu Romeo. A do hrobu se zřejmě Ypsilon ještě nechystá.

Nově totiž hatchback přijíždí s mild-hybridním litrovým tříválcem o výkonu 51,5 kW (70 koní) z rodiny FireFly, čímž vlastně kopíruje aktualizaci motorů podobně jako zmíněný Fiat 500 a Panda. Elektrifikaci jednotky tak zajišťuje malý elektromotor ve funkci startér-generátoru, který je součástí 12V sítě s malou Li-Ion baterií.

Lancia Ypsilon je poslední zbytek téměř mrtvé značky. Teď zostudila Alfu Romeo

Lancia Ypsilon je poslední zbytek téměř mrtvé značky. Teď zostudila Alfu Romeo

Stejně jako u Fiatů, v nabídce Ypsilonu ještě nějakou dobu zůstane i alternativa klasické benzinové motorizace, a poté i varianta na LPG a CNG. Podle Lancie má mild-hybrid poskytnout o 20 % nižší spotřebu paliva a produkci emisí ve srovnání s podobně výkonnou čtyřválcovou jednotkou 1.2 Fire.

Cenovka Ypsilonu Hybrid začíná v Itálii na 14.450 euro, tedy v přepočtu asi 368.500 Kč. Za tuto cenu dostanou místní zájemci třeba multifunkční volant s ovládáním rádia, manuální klimatizaci, 15palcová litá kola v matně černém laku a dělená zadní sedadla.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 111 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků