Prezident Klaus jezdí Superbem

Český prezident Václav Klaus vyměnil Audi A8 za Škodu Superb. Dle jeho slov se mu líbí a věří, že se mu v něm bude dobře jezdit. Nový prezidentský vůz poskytl výrobce bezplatně, přičemž autopark prezidentské kanceláře zdobí dalších šest Superbů v celkové hodnotě přes pět milionů korun.

Vůz, který dostal Václav Klaus, má přibližnou hodnotu 1,2 milionu korun, černou metalízu, nejvyšší výbavu Elegance a pod kapotou šestiválec 2.8 V6 142 kW s pětistupňovým Tiptronicem. Oproti sériové výbavě jsou zde navíc drobnosti jako nosič prezidentských standart apod. Více informací uvádí přiložená tisková zpráva.

Klepněte pro větší obrázek  Prezidentský speciál na autosalonu v Brně

Tisková zpráva: Prezident České republiky Václav Klaus převzal dnes na Pražském hradě vůz Škoda Superb. Automobil v černé metalické barvě poskytla pro hlavu státu společnost Škoda Auto. Nový vůz se speciálními úpravami rozšířil řadu šesti automobilů Škoda Superb, které byly již dříve dodány prezidentské kanceláři.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek při předávání vozu řekl: „Myslím, že superb na Pražský hrad logicky patří. Ostatně stojí za to připomenout, že model Superb může důstojně reprezentovat rodinu, manažera, jezdit jako vůz taxislužby, nebo sloužit i jako vládní, ministerský, či prezidentský automobil.“

Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR je vybaven benzínovým šestiválcovým motorem V6 2.8 30V s výkonem 142 kW a pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance (základní prodejní cena tohoto modelu je 1.141.900 Kč), je však rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části černé limuzíny Superb jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažena černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno se solárními články, sluneční rolo na zadním okně, sedadlo spolujezdce s výklopnou opěrou Footboard a další prvky, zvyšující pohodlí na zadních sedadlech.

Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými elektronickými bezpečnostními systémy, předními, bočními a hlavovými airbagy. Na speciálně lakovaných kolech z lehkých slitin jsou osazeny pneumatiky domácí značky Barum. 

Automobil Škoda Superb se od konce roku 2001, kdy byl poprvé uveden na trh, zařadil mezi nejoblíbenější vozy své třídy. Současný celkový prodej modelu Superb je stabilizován na hranici 2000 vozů měsíčně, čímž došlo k naplnění původně plánovaných výrobních kapacit. Škoda Superb úspěšně prošla řadou srovnávacích testů v  domácích a zahraničních motoristických médiích, kde díky své kvalitě, hospodárnosti a výhodnému poměru ceny a užitné hodnoty porazila i konkurenční vozy tradičních značek. Model Superb získal několik významných mezinárodních ocenění: ve Velké Británií je držitelem titulu „The Caravan Club Towcar of the Year 2003“, Asociací skotských automobilových novinářů byl vyhlášen „Luxusním vozem roku 2002“, Škoda Superb je „Autem roku 2002“ v Jugoslávii, „Manažerský vozem roku 2003“ v Litvě a „Nejoblíbenějším autem roku 2003“ v České republice. Škoda Superb získala s těsným bodovým rozdílem druhé místo v kategorii „automobily střední a vyšší střední třídy“ v rámci prestižní ankety „Zlatý volant“ nebo celkové čtvrté místo v celoevropské automobilové anketě „Auto 1“. Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla česká automobilka i v letech 1934 až 1949.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků