Prezident Klaus jezdí Superbem

Český prezident Václav Klaus vyměnil Audi A8 za Škodu Superb. Dle jeho slov se mu líbí a věří, že se mu v něm bude dobře jezdit. Nový prezidentský vůz poskytl výrobce bezplatně, přičemž autopark prezidentské kanceláře zdobí dalších šest Superbů v celkové hodnotě přes pět milionů korun.

Vůz, který dostal Václav Klaus, má přibližnou hodnotu 1,2 milionu korun, černou metalízu, nejvyšší výbavu Elegance a pod kapotou šestiválec 2.8 V6 142 kW s pětistupňovým Tiptronicem. Oproti sériové výbavě jsou zde navíc drobnosti jako nosič prezidentských standart apod. Více informací uvádí přiložená tisková zpráva.

Klepněte pro větší obrázek  Prezidentský speciál na autosalonu v Brně

Tisková zpráva: Prezident České republiky Václav Klaus převzal dnes na Pražském hradě vůz Škoda Superb. Automobil v černé metalické barvě poskytla pro hlavu státu společnost Škoda Auto. Nový vůz se speciálními úpravami rozšířil řadu šesti automobilů Škoda Superb, které byly již dříve dodány prezidentské kanceláři.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Vratislav Kulhánek při předávání vozu řekl: „Myslím, že superb na Pražský hrad logicky patří. Ostatně stojí za to připomenout, že model Superb může důstojně reprezentovat rodinu, manažera, jezdit jako vůz taxislužby, nebo sloužit i jako vládní, ministerský, či prezidentský automobil.“

Automobil Škoda Superb, určený pro prezidenta ČR je vybaven benzínovým šestiválcovým motorem V6 2.8 30V s výkonem 142 kW a pětistupňovou automatickou převodovkou Tiptronic. Výbava vozu vychází ze sériového provedení Elegance (základní prodejní cena tohoto modelu je 1.141.900 Kč), je však rozšířena o další prvky. Na obou stranách přední části černé limuzíny Superb jsou umístěny speciální nosiče prezidentských standart. V interiéru jsou instalována sedadla potažena černou kůži, komfort cestování zpříjemňuje střešní okno se solárními články, sluneční rolo na zadním okně, sedadlo spolujezdce s výklopnou opěrou Footboard a další prvky, zvyšující pohodlí na zadních sedadlech.

Ve výbavě nechybí integrovaný navigační systém umožňující příjem TV signálu, digitální Sound-Systém, telefon, vysílačka a maják se sirénou. Prezidentský automobil je vybaven všemi dostupnými elektronickými bezpečnostními systémy, předními, bočními a hlavovými airbagy. Na speciálně lakovaných kolech z lehkých slitin jsou osazeny pneumatiky domácí značky Barum. 

Automobil Škoda Superb se od konce roku 2001, kdy byl poprvé uveden na trh, zařadil mezi nejoblíbenější vozy své třídy. Současný celkový prodej modelu Superb je stabilizován na hranici 2000 vozů měsíčně, čímž došlo k naplnění původně plánovaných výrobních kapacit. Škoda Superb úspěšně prošla řadou srovnávacích testů v  domácích a zahraničních motoristických médiích, kde díky své kvalitě, hospodárnosti a výhodnému poměru ceny a užitné hodnoty porazila i konkurenční vozy tradičních značek. Model Superb získal několik významných mezinárodních ocenění: ve Velké Británií je držitelem titulu „The Caravan Club Towcar of the Year 2003“, Asociací skotských automobilových novinářů byl vyhlášen „Luxusním vozem roku 2002“, Škoda Superb je „Autem roku 2002“ v Jugoslávii, „Manažerský vozem roku 2003“ v Litvě a „Nejoblíbenějším autem roku 2003“ v České republice. Škoda Superb získala s těsným bodovým rozdílem druhé místo v kategorii „automobily střední a vyšší střední třídy“ v rámci prestižní ankety „Zlatý volant“ nebo celkové čtvrté místo v celoevropské automobilové anketě „Auto 1“. Reprezentativní vůz se stejným názvem – Škoda Superb vyráběla česká automobilka i v letech 1934 až 1949.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků