Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Nový prezident Miloš Zeman bude jezdit Škodou Superb za více než 1,1 milionu korun. K černému vozu, který dnes Zemana vezl na prezidentskou inauguraci, mu automobilka v dubnu zapůjčí další dva Superby, uvedli zástupci Škody Auto.
Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Prezidentské vozy bude mít zapůjčené Úřad pro ochranu prezidenta, který spadá pod ministerstvo vnitra, na základě standardní smlouvy. „Předpokládáme, že s příchodem modernizované verze modelu Superb v průběhu letošního roku, dojde i k obměně vozového parku hlavy státu,“ dodal mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Dva modely Superb hrad používal i za éry předchozího prezidenta Václava Klause, který ale většinou jezdil v limuzíně Audi A8L. Václav Klaus ve svém úřadu říkal, že český prezident by měl jezdit ve českém voze, ale sám před hradním Superbem první generace dával právě přednost vozu Audi, který prý tolik „nedrncal“.

Minimální výbava navíc

Kromě vysílačky, která na středovém panelu nahradila popelník, a skrytých výstražných majáčků, nemá vůz žádnou speciální výbavu. Součástí nejvyšší výbavy Laurin & Klement jsou elektricky stavitelná sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s deseti reproduktory, obložení imitací dřeva, vyhřívané čelní sklo nebo roletky na zadních bočních sklech a na zadním skle.

Vůz je vybaven vidlicovým šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny a vyvinout maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Má bi-xenonové světlomety, zadní LED svítilny a ovládání kufru systémem TwinDoor.

Miloš Zeman dříve jezdil Tatrou

Prezidentská auta jitří veřejný zájem, je například známo že Václav Havel měl v oblibě vozy Mercedes-Benz a jeho auta nebyla černé barvy. Pro zajímavost – Havlovým prvním oficiálním prezidentským automobilem byl Renault 21, který v roce 1989 dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese.

Miloš Zeman zase své sympatie k českým vozům projevil už jako předseda vlády, kdy jezdil Tatrou 700.

Zdroj: E15.cz 
 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

dnes | Jan Mička | 14 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků