Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Nový prezident Miloš Zeman bude jezdit Škodou Superb za více než 1,1 milionu korun. K černému vozu, který dnes Zemana vezl na prezidentskou inauguraci, mu automobilka v dubnu zapůjčí další dva Superby, uvedli zástupci Škody Auto.
Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Prezidentské vozy bude mít zapůjčené Úřad pro ochranu prezidenta, který spadá pod ministerstvo vnitra, na základě standardní smlouvy. „Předpokládáme, že s příchodem modernizované verze modelu Superb v průběhu letošního roku, dojde i k obměně vozového parku hlavy státu,“ dodal mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Dva modely Superb hrad používal i za éry předchozího prezidenta Václava Klause, který ale většinou jezdil v limuzíně Audi A8L. Václav Klaus ve svém úřadu říkal, že český prezident by měl jezdit ve českém voze, ale sám před hradním Superbem první generace dával právě přednost vozu Audi, který prý tolik „nedrncal“.

Minimální výbava navíc

Kromě vysílačky, která na středovém panelu nahradila popelník, a skrytých výstražných majáčků, nemá vůz žádnou speciální výbavu. Součástí nejvyšší výbavy Laurin & Klement jsou elektricky stavitelná sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s deseti reproduktory, obložení imitací dřeva, vyhřívané čelní sklo nebo roletky na zadních bočních sklech a na zadním skle.

Vůz je vybaven vidlicovým šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny a vyvinout maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Má bi-xenonové světlomety, zadní LED svítilny a ovládání kufru systémem TwinDoor.

Miloš Zeman dříve jezdil Tatrou

Prezidentská auta jitří veřejný zájem, je například známo že Václav Havel měl v oblibě vozy Mercedes-Benz a jeho auta nebyla černé barvy. Pro zajímavost – Havlovým prvním oficiálním prezidentským automobilem byl Renault 21, který v roce 1989 dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese.

Miloš Zeman zase své sympatie k českým vozům projevil už jako předseda vlády, kdy jezdil Tatrou 700.

Zdroj: E15.cz 
 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků