Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Nový prezident Miloš Zeman bude jezdit Škodou Superb za více než 1,1 milionu korun. K černému vozu, který dnes Zemana vezl na prezidentskou inauguraci, mu automobilka v dubnu zapůjčí další dva Superby, uvedli zástupci Škody Auto.
Prezident bude jezdit Škodou Superb bez popelníku

Prezidentské vozy bude mít zapůjčené Úřad pro ochranu prezidenta, který spadá pod ministerstvo vnitra, na základě standardní smlouvy. „Předpokládáme, že s příchodem modernizované verze modelu Superb v průběhu letošního roku, dojde i k obměně vozového parku hlavy státu,“ dodal mluvčí Škody Vítězslav Pelc.

Dva modely Superb hrad používal i za éry předchozího prezidenta Václava Klause, který ale většinou jezdil v limuzíně Audi A8L. Václav Klaus ve svém úřadu říkal, že český prezident by měl jezdit ve českém voze, ale sám před hradním Superbem první generace dával právě přednost vozu Audi, který prý tolik „nedrncal“.

Minimální výbava navíc

Kromě vysílačky, která na středovém panelu nahradila popelník, a skrytých výstražných majáčků, nemá vůz žádnou speciální výbavu. Součástí nejvyšší výbavy Laurin & Klement jsou elektricky stavitelná sedadla, dvouzónová klimatizace, audio systém s deseti reproduktory, obložení imitací dřeva, vyhřívané čelní sklo nebo roletky na zadních bočních sklech a na zadním skle.

Vůz je vybaven vidlicovým šestiválcovým benzinovým motorem o objemu 3,6 litru a výkonu 191 kW s automatickou převodovkou a pohonem 4×4. Dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 6,5 vteřiny a vyvinout maximální rychlost omezenou na 250 km/h. Má bi-xenonové světlomety, zadní LED svítilny a ovládání kufru systémem TwinDoor.

Miloš Zeman dříve jezdil Tatrou

Prezidentská auta jitří veřejný zájem, je například známo že Václav Havel měl v oblibě vozy Mercedes-Benz a jeho auta nebyla černé barvy. Pro zajímavost – Havlovým prvním oficiálním prezidentským automobilem byl Renault 21, který v roce 1989 dostal jako osobní dar od portugalské hlavy státu Mario Soarese.

Miloš Zeman zase své sympatie k českým vozům projevil už jako předseda vlády, kdy jezdil Tatrou 700.

Zdroj: E15.cz 
 

bazar

Renault Grand Scenic 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 43 752 km
Cena: 330 000 Kč
Renault Fluence 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 85 652 km
Cena: 170 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 183 281 km
Cena: 45 000 Kč
Renault Clio 1,2
Rok výroby: 2008
Stav: 75 153 km
Cena: 97 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků