I když je to starší téma, připojuju se. Před rokem jsem koupil Punto II 1,2 16V s CVT převodovkou, najezdil jsem za rok 10.000 km a Jsem z auta nadšený. Je to nejkomfortnější převodovka jakou jsem poznal, lepší než klasický automat nemluvě o robotu. V ekonomickém režimu jede auto v nízkých otáčkách (ve 120 cca 2500 ot.) v běžném provozu při plynulé jízdě nepřekročím 2500 ot, a při předjíždění 3500 ot(a to už jede pěkně svižně). Dlouhodobý průměr spotřeby mám 5,26 l ale dá se mimo město jet i ekonomickou jízdou za 4,5 litru (do 100km/h).Naprostá spokojenost, CVT doporučuju, žádné škubání a trápení posádky ani motoru.. Auto je staré 17 let a má najeto 85.000 tak snad to ještě aspoň 100.000 vydrží.
cvt , super spotreba,150 tis. bez problemu
Svému otci jsem vybral 9 let starý Mercedes B 200 CDI s autotronikem CVT, měl najeto tachometrových 145 000 km, otec s ním najel dalších 20 000 a naprosto bez problémů, doufám že i další km nebudou žádným problémem pro tuto skvělou převodovku. Dle jeho názoru naprostá spokojenost se spolehlivostí a komfortem CVT.
CVT převodovku v autě mám (mám najeto přes 100 000 km) a zatím musím zaklepat na dřevo, protože absolutně žádný problém. Na to zrychlování při stejných otáčkách si člověk zvykne rychle, na ten komfort a plynulé a úsporné jízdy jsem si ale zvykl tak, že když si teď sednu do něčeho s "klasickými" nebo dnes oblíbenými robotizovanými automaty, tak si připadám jako když řídím autobus MHD. Ještě tak DSG se dá, ale jinak bych už snad šel raději do manuálu, i kvůli tomu že CVT a DSG spotřebu vozu snižují, ale ostatní automaty proti manuálu naopak zvyšují.
Jsem také šťastným majitelem auta s CVT. Podobně jako DAUNTLESS absolutně žádné problémy (zatím). Najeto cca 60 tis. km. Díky převodovce se s autem nemůžu rozloučit. I když je to malá potvůrka (Punto II) se všemi nectnostmi FIATA (drobné poruchy, které nemají vliv na funkčnost), jízda je neskutečně plynulá a komfortní. Dynamika oproti manuálu se mi zdá taky lepší. Škoda že CVTčka jsou spíše na ústupu na úkor DSG. CVT je moje srdeční záležitost.
Zdravím, jsem vozíčkář a uvažuji o PUNTU 2 s CVT jako "druhé" auto do města. Chci se Vás zeptat, zda byly s převodovkou později nějaké větší problémy, popř. kolik stály opravy? Dvojkové PUNTO už jsem měl, takže poruchovost samotné 59kW verze znám dobře. Díky moc za odpověd. Vlach
Jojo, s Microu s CVT jsem od prosince 1996 do ledna 2011 (kdy mi ji zničili v garáži 3-[ !!!) najezdil 145000 km naprosto spokojeně a na CVT nedám dopustit. Při výběru nového auta jsem chtěl výhradně CVT a nakonec jsem skončil u "hybridní e-CVT" koncernu Toyota, fascinovaný její geniální mechanickou jednoduchostí kombinovanou s výkonovou elektronikou, neboť ve srovnání s klasickým řešením toto auto nemá startér, alternátor, spojku a vlastně ani převodovku, když se jedná pouze o jeden "napevno zařazený" planetový převod, a jsem opět zcela spokojený. Jinak podle mne CVT převodovky nejlépe charakterizuje titulek jednoho testu Nissanu Micra znějící "Bezstupňová pohoda" :-) Ovšem mým nedosažitelným snem zůstává Honda FCX (nebo obdobný elektromobil s palivovými články), jíž byl v TV nadšen i testující redaktor …
kde je odklik na dalsiu cast clanku? :-O
Přesně toto mě po "dočtení" napadlo také :o))))
.. jj taky mi tam něco chybí .... :-).. ale možná jen reagují na prudké snížení pruměrného věku čtenářů .... :-D
Planetová CVT převodovka je ve zde zmiňovaném kontextu nesmysl. Nejde o převodovku měnící převodový poměr, ale o jeden planetový převod - dělič/směšovač krouticího momentu, který propojuje spalovací motor a dva motorgenerátory. Pouze výsledné chování spalovacího motoru (měnícího otáčky zcela plynule) je stejné jako u CVT převodovky a je dané elektronikou určující, kolik výkonu je odebráno prostřednictvím jednoho motorgenerátoru a kolik ho je dodáno prostřednictvím druhého motorgenerátoru. Popis (anglicky) je na eahart.com ...
nejde on nic jiného než systém variátorunevím kdy a kdo to vynalezl, ale já jsem se o tom učil před 30 lety
Vidíš, kdyby ses učil ještě líp, tak bys dnes uměl dokonce taky chápat psaný text. Kdepak se v něm píše o tom, že je to "novinka", nebo dokonce popírá, že je to systém variátoru?
Ano číst umím. Jen jsem vycházel ze zkušenosti, že novináři rádi informují o věcech, když oni sami zjistí, že existují
Ano, to si pleteš "novinkáře" a "novináře". Víš, že novinář (konkrétně publicista) píše třeba i články o starém Římě? Žurnalistika není jen "zpravodajství".
Žurnalistika už léta v CZ není přítomna.Jinak má samozřejmě pravdu první příspěvek, DAF Variomatic tu byl před 50lety a fungoval skvěle. Jen mu občas rupnul řemen...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.