Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Od června začne úřad sám vyzývat nového majitele vozidla, aby podnikl registraci. I pokud tak neučiní, stejně bude vozidlo zapsáno na něj.
Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Zatímco dosud se museli prodejce auta a jeho kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat na příslušný registr podat žádost o převod auta, nyní to bude jednodušší.

Vyplývá to z novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, která v těchto dnech vychází ve Sbírce zákonů. Účinnost pak nastane oe letošního června.

Převod pak bude možný i tehdy, když nový majitel nebude spolupracovat. Prodávající se tak vyhne mnohým problémům.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nyní se dost často stává, že nový majitel nehodlá převod dokončit například proto, aby se vyhnul placení pokut za dopravní přestupky nebo odpovědnosti za způsobené škody s autem bez zaplaceného povinného ručení.

"Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Ten se tak vystavuje různým nepříjemným překvapením. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení, nemluvě o případech, kdy mohlo nepřevedené motorové vozidlo asistovat při spáchání nějakého trestného činu," vypočítává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Podle novely zákon nyní po žádosti, kterou podá původní vlastník, úřad sám vyzve nového majitele, aby se k žádosti vyjádřil a dodal potřebné doklady. I když tak neučiní, úřad jej přesto jako nového vlastníka zapíše do registru a k autu vystaví nový technický průkaz a osvědčení o registraci.

Novela také umožní motoristům podávat žádost o registraci na všech úřadech obcí s rozšířenou působností, a ne jako dosud pouze tam, kde mají bydliště nebo sídlo firmy. 

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků