Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Od června začne úřad sám vyzývat nového majitele vozidla, aby podnikl registraci. I pokud tak neučiní, stejně bude vozidlo zapsáno na něj.
Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Zatímco dosud se museli prodejce auta a jeho kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat na příslušný registr podat žádost o převod auta, nyní to bude jednodušší.

Vyplývá to z novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, která v těchto dnech vychází ve Sbírce zákonů. Účinnost pak nastane oe letošního června.

Převod pak bude možný i tehdy, když nový majitel nebude spolupracovat. Prodávající se tak vyhne mnohým problémům.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nyní se dost často stává, že nový majitel nehodlá převod dokončit například proto, aby se vyhnul placení pokut za dopravní přestupky nebo odpovědnosti za způsobené škody s autem bez zaplaceného povinného ručení.

"Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Ten se tak vystavuje různým nepříjemným překvapením. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení, nemluvě o případech, kdy mohlo nepřevedené motorové vozidlo asistovat při spáchání nějakého trestného činu," vypočítává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Podle novely zákon nyní po žádosti, kterou podá původní vlastník, úřad sám vyzve nového majitele, aby se k žádosti vyjádřil a dodal potřebné doklady. I když tak neučiní, úřad jej přesto jako nového vlastníka zapíše do registru a k autu vystaví nový technický průkaz a osvědčení o registraci.

Novela také umožní motoristům podávat žádost o registraci na všech úřadech obcí s rozšířenou působností, a ne jako dosud pouze tam, kde mají bydliště nebo sídlo firmy. 

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků