Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Od června začne úřad sám vyzývat nového majitele vozidla, aby podnikl registraci. I pokud tak neučiní, stejně bude vozidlo zapsáno na něj.
Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Zatímco dosud se museli prodejce auta a jeho kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat na příslušný registr podat žádost o převod auta, nyní to bude jednodušší.

Vyplývá to z novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, která v těchto dnech vychází ve Sbírce zákonů. Účinnost pak nastane oe letošního června.

Převod pak bude možný i tehdy, když nový majitel nebude spolupracovat. Prodávající se tak vyhne mnohým problémům.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nyní se dost často stává, že nový majitel nehodlá převod dokončit například proto, aby se vyhnul placení pokut za dopravní přestupky nebo odpovědnosti za způsobené škody s autem bez zaplaceného povinného ručení.

"Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Ten se tak vystavuje různým nepříjemným překvapením. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení, nemluvě o případech, kdy mohlo nepřevedené motorové vozidlo asistovat při spáchání nějakého trestného činu," vypočítává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Podle novely zákon nyní po žádosti, kterou podá původní vlastník, úřad sám vyzve nového majitele, aby se k žádosti vyjádřil a dodal potřebné doklady. I když tak neučiní, úřad jej přesto jako nového vlastníka zapíše do registru a k autu vystaví nový technický průkaz a osvědčení o registraci.

Novela také umožní motoristům podávat žádost o registraci na všech úřadech obcí s rozšířenou působností, a ne jako dosud pouze tam, kde mají bydliště nebo sídlo firmy. 

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků