Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Od června začne úřad sám vyzývat nového majitele vozidla, aby podnikl registraci. I pokud tak neučiní, stejně bude vozidlo zapsáno na něj.
Převod auta bude od června snazší. Umožní to novela zákona

Zatímco dosud se museli prodejce auta a jeho kupující dohodnout a společně do deseti dnů podat na příslušný registr podat žádost o převod auta, nyní to bude jednodušší.

Vyplývá to z novely zákona o provozu vozidel na pozemních komunikacích, která v těchto dnech vychází ve Sbírce zákonů. Účinnost pak nastane oe letošního června.

Převod pak bude možný i tehdy, když nový majitel nebude spolupracovat. Prodávající se tak vyhne mnohým problémům.

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Test ojetiny: Ford Mondeo je to nejlepší, co můžete koupit. Vážně

Nyní se dost často stává, že nový majitel nehodlá převod dokončit například proto, aby se vyhnul placení pokut za dopravní přestupky nebo odpovědnosti za způsobené škody s autem bez zaplaceného povinného ručení.

"Až do provedení řádného převodu vozidla na nového majitele zůstává veškerá odpovědnost za provoz vozidla na původním držiteli. Ten se tak vystavuje různým nepříjemným překvapením. Například v podobě vymáhání pokut za přestupky, jež nespáchal, odpovědnosti za škody způsobené provozem motorového vozidla bez uzavření povinného ručení, nemluvě o případech, kdy mohlo nepřevedené motorové vozidlo asistovat při spáchání nějakého trestného činu," vypočítává Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Test ojetiny Dacia Duster: Co ho nezabije...

Podle novely zákon nyní po žádosti, kterou podá původní vlastník, úřad sám vyzve nového majitele, aby se k žádosti vyjádřil a dodal potřebné doklady. I když tak neučiní, úřad jej přesto jako nového vlastníka zapíše do registru a k autu vystaví nový technický průkaz a osvědčení o registraci.

Novela také umožní motoristům podávat žádost o registraci na všech úřadech obcí s rozšířenou působností, a ne jako dosud pouze tam, kde mají bydliště nebo sídlo firmy. 

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

21.  3.  2019 | Petr Schnagl | 46 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 13 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků